tärkeä, on hyvä muistaa , että se ei maksa mitään, eikä vie paljon aikaakaan,
mutta saajalle se on tieto siitä, että asia tai teko oli hyvä.
Lapsille se olisi hyvä opettaa ihan pienestä saakka, ettei se unohdu, eikä ole vaikeaa.
Kiitos, on pieni sana, mutta
22
419
Vastaukset
- turhanen
Kiitos, ja hymy yhdessä tekee jokaiselle sen saajalle paremman päivän
- likiomaishoitaja
No jaa, se vähän riippuu, mistä roikkuu. Kuulen tuon sanan useasti päivässä, itselleni osoitettuna. Sillä ei oikeastaan ole mitään merkitystä, se tuntuu vain sanalta, jolla ei ole mitään sisältöä.
En kaipaa kiitosta erikseen jokaisesta palveluksesta. Sen sijaan kaipaisin joskus edes jonkinlaista kiitollisuudenosoitusta, että yleensä olen olemassa, palvelemassa ja auttamassa, pitämässä toisesta huolta oman jaksamisen uhallakin. - näinsennäen
Kiitos on liikaa viljelty sana, jonka merkitys on kärsinyt inflaation. Kiittää pitäisi vain silloin, esim. kun on itse pyytänyt joltain jotain, ja saanut pyydettäessä apua. Ei pitäisi kiitellä tavallisissa arkisissa tilanteissa, joka on vain tapa.
- Oikeassakohdassa
Yeap, silloin kun sitä käytetään liikaa, kaiken aikaa ja 'väärissä' tai olemattomissa paikoissa, joissa se osoittaa enemmänkin aivan jotain muuta kuin kiitosta.
- Suu.tukkoon
Entä tervehtiminen? Sanotko hei, kun tulet tai menet? Miksi? Sanotko hyvää yötä, mitä sillä tarkoitat, miksi sanot?
- Eikissakaansilläelä
En ehkä loppuun asti tajua mitä "suu.tukkoon" tarkoittaa, mutta kyllä kiitos-sana kaiken aikaa lausuttuna pienistä ja mitättömistä jutuista alkaa kuulostaa saivartelulta tai alkaa kuulostamaan siltä, että sillä tarkoitetaan ihan jotain muuta kuin kiitosta.
- näinsennäen
Suu.tukkoon kirjoitti:
Entä tervehtiminen? Sanotko hei, kun tulet tai menet? Miksi? Sanotko hyvää yötä, mitä sillä tarkoitat, miksi sanot?
Päivää ja näkemiin on sanoja tavatessa/erotessa. Hei!, on huomiosana kohdatessa. Ei niilläkään ole mitään merkitystä, mutta sanaton kohtaaminen voisi tuntua oudolta, jos sellaiseen ei ole tottunut.
Yhtä luonnollista olisi ilman turhia sanojakin, jos siihen oltaisi totuttu.
Nähdään, sanoi sokea, vaikkei näkisikään.
- mitäkä.mies
Kiitos ei oo kirosana..
Kyllä ja on kohteliasta kiittää.Joskus kauppaliikkeissä kiitos voi kuullostaa konemaiselta kiittelyltä mutta on kuitenkin kohteliasta molemmin puolin ja suotavaa myös kaupan henkilökunnan tekemän työn arovstuksessa.
Lapset osaavat kiittää nykyisin,ainakin itse olen havainnut että nuoret käyttäytyvät fiksusti ja osaavat käytöstavat ja toivotaan että perinne jatkuu..
Tuttavan kiitos tulee sydämmestä ja se tuntuu todella hyvälle.
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä ja joskus tuntuu että mun pitäisi sanoa,kiitos ja anteeksi kun olen irti köysistä ja tuon julki mielipiteitä täällä..
Kiitos :)- Enoleutelias
Mistä "köysistä" sinä puhut?
- Mitäkä.mies
Hullut laitetaan tasaväliajoin köysiin rauhoittumaan ja joskus vanhukset on pakko sitoa kun ei pysy sängyssä muulla tavoin..Mun köydet on lähinnä esteitä ajan puutteessa tai gsm verkon puuttumista jos vaellan liian kaukana linkeistä..
- Sielukinvaeltanee
Yeap, köysillä on vain erilainen nimi sekä hulluin huoneella että vanhusten hoitopaikoissa. Jos on vaeltaja luonteeltaan niin luulisi että on onnellinen jos edes joskus pääsee irti ja kauas kaikista "linkeistä".
- Mitäkä.mies
Linkin juurella taas ja vastaan kyllä..Että teki hyvää rauhoittua keskellä ei mitään
- Yölläpalannut
Olen kanssasi samaa mieltä. Loma tekee hyvää myös tästä tanan toosasta. Maisema rauhoittaa ja antaa mielen kulkea toisenlaisia latuja. Metsässä tosin piti pitää puhe-elin taskussa ihan vain turvallisuuden takia, saa nopeasti apua jos sitä on tarvis.
- Mitäkä.mies
Niimpä.Vuosi vuodelta on helpompi sanoa "Kiitos ei"Puelimille,tanan-koneelle ja tv:lle.Kiitos ei pörssikurssit ja ikävät asiat ja lomaa aivoille myös.Jo kuukauden korvasaasteen pois jäämisen huomaa mielen rauhoittumisella,eikä vaivaa lainkaan se ettei tiedä missä rattijuoppo törttöili tai joku murhasi perheesä ja itsensä.Tiedon tulva on nykyisin niin kovaa että mun yliherkkä mieli ottaa kaikelaista sisäänsä ja se näkyy stressinä ja vie jopa unet.Jonkin aikaa siis tätä ja sopivalla hetkellä irtiotto kaikesta ja kiitos ei..
- Pumpumpampamjaräiskis
Yeap. Ja miten käykään niissä tapauksissa, kun jonkun "yliherkkä mieli" turtuu jatkuvasta viihteellisestä väkivallan täyttämästä pelaamisesta tai muusta katselusta eikä sitä osaa enää lainkaan katkaista. Normaali elämä ja taju totuudesta alkaa olla kuin veteen piirretty viiva - jos sitäkään.
- Mitäkä.mies
Pelaamisesta tuli monia asioita mieleen kuten katkera lapseni kommentti aikoinaan.."kuolemattomuus koodi"Isi mun täytyy saada sellainen.Hurja nimitys pelikoodille.Selitin asian,ettei sellaista oikeasti ole olemassa,mutta peliin saatavana ollut koodi antaa sinun pelata vaikka et osaisikaan edetä pelin suunnittelijan muodostamasta tehtävästä.
Jo silloin kauan sitten mietin tulevan polven ajatusmaailmaa.kuolemattomuuskoodi..
Onhan toki aina ollut ihmisiä joiden todellisuus on hämärynyt,mutta alttiutta varmasti lisää jos yöt pelaa ja kun on muka pakko..Väsymyksen ja oikean todellisuuden raja voi mennä hukkapiiloon.
Karkasi aihe vähän mut mitäs tuosta. - Amerikkalaistaelokuvaa
Ehkä se ei niin kauas karannutkaan. On olemassa lapsia, joille kukaan ei selitä, pidä ajan tasalla ja tässä maailmassa pelien välissä. Silloin kiitokset ja muutkin tapakulttuuriin kuuluvat asiat jäävät unholaan ja niitten tilalle tulee aivan muunlainen 'kulttuuri'. Sellainen, missä ihmishengellä ei ole mitään arvoa eikä oikeutusta.
- mitäkä.mies
Amerikkalaiselokuvaa" :) Sattumoisin kai otsikko ja kiitelyn ylenpalttisuus jenkeissä on jotain mitä meidän on vaikeaa ymmärtää ja vähän hymyilin vakavalle asialle..
Kasvatuksen puutetta tai laiskuutta on olla opettamatta lapsilleen todellisuus..
Olen onnekas kun oppi on mennyt perille ja kuullut hyvää palautetta siitä että aikuiset lapseni osaavat fiksut käytöstavat kuten kiittämisen.
Kriittisyys pelimaailmaa kohtaan on myös tuottanut tulosta,siten että malli minkä he antavat omille lapsilleen on samankaltainen kuin itse opetin.
Kerroin myös miksi ei saa lyödä toista ja mitkä voivat olla seurauket.
Tositapahtumaan perustuen kerroin miehestä joka tönäisi päällekarkaajaa ja tönäisyn saattamana päällekarkaaja kuoli lyötyään päänsä katukiveen.
Esimerkki on aika raadollinen ja kuolemantuottamuksen seurauksena vankeutta tuli sen verran että elämä on piloilla..Tahatonkin pieni tönäisy,saati lyöminen voi olla kohtaloksta.
Isänsä mallin mukaan lapseni yrittävät aina selvitä tilanteista puhumalla.
Mottona..Puolusta itseäsi väkivalloin vain pakon edessä.
Paras kiitos mitä lapseni voivat antaa on se että käyttäytyvät ihmisiksi ja ovat inhimillisiä toisia kohtaan.
- tacket
Hyviä sanoja ei koskaan käytetä liikaa!
Päinvastaisia kylläkin, ei se ole itseltä pois, jos lausuu kiitoksen sanan toiselle. - Kehonkieltäkin
Kiitos lienee aivan yhtä vaikea sana lausuttavaksi kuin anteeksikin, jolla saa paljon - anteeksi.
Kiitä, hymyile, niiaa, tervehdi -litania kuulostaa ehkä monen mielestä entisaikain nöyryyskasvatukselta, siksi siihen voi olla vaikea antautua. Ennen kasvatusideoilla oli vääränlainen pohja ja mentaliteetti, että jutut tehtiin toisten takia, ei oman itsen.
Oikeampaan ohjaus voisi osua, kun em. sanat lausuttaisiin osoittamaan omaa sisäistä mielentilaa, habitusta, joka toivottaa kaikille pienillä eleillä hyvää tuulta ja iloista mieltä muille(kin). - kiittänen
Kiitos on todellakin kaunis ja tärkeä sana, jota soisi kuuluvan enemmänkin. Kerjätä sitä ei kannata, eikä manipuloida tunteisiin vetoamalla, mutta asiallinen kiitos olisi minulle työssäni joskus ilahduttavaa ja piristävää.
- entinenmiäs
Kiitos on vastaanottajan korvassa suuri sana, kun se lähtee sydämestä, eikä ole pelkkä muodollisuus. Kiitoksella ja kiitoksella voi olla suuri ero, niin antajan kuin saajankin mielessä. "Tyhjä" kiitos ei merkitse juuri mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006