Veneen Danfoss kompressori ei pyöri ja säätäjässä punainen ledi palaa. Mistä apua vian etsintään?
Kylmäkoneisto ei toimi, kompressori vai mikä syy?
10
96
Vastaukset
- Koneistorikki
Kylmäkoneistosi ei toimi, koska se on rikki.
- Termarinuusinut
Jos siinä on ledi , niin senhän pitäisi vilkkumalla kertoa mikä vika on. Etsi Danfossisi mallin perusteella ohjeet joissa sanotaan mitä led kertoo. Minulla ainakin on Danfossin jääkaappikoneisto, noin 8 vuotias , ja siinä ledin vilkkuminen kertoo vian. Tosin vikaa ei ole ollut.
- Kylmäkalle
Oletan:
1) Termari sökö
2) Akkujännite alhainen
3) Joku muu
Asensin tänään ton aikapommin näköisen korvamaan Waecon alkuperäisen.
Vaan ei pyöri kompura mullakaan, rele ei vedä. Täytyy reklamoida, alta kympin maksoi toi. Muuten ihan hyvä.
Asetuksissa esivalinnat:
- jäähdytys/lämmitys
- kompuran käynnistymis/pysähtymisrajat
- säädettävä käynnistysviive suojaamaan kompuraa toistuvilta käynnistymisiltä
- jne.
https://lh3.googleusercontent.com/NIEMGeEMfdupZxDNPjElsmbrlPQvI_5qYV4Y09trCeQ=w873-h593-no - Kylmäkalle
Vielä tohon Danfossiin, jotta tunnistaako karanneen kylmäaineen? Jos kyllä, siitä sitten yksi vaihtoehto lisää.
- Kylmäkalle
Ja vielä termarista, jos tiedät mitkä liittimet, hyppylangalla yhdistämällä ne voit tehdä diagnoosin termarista. Jos kompura hyrähtää, niin korvaavaa termaria hankkimaan. Näin siis Waeco tuntemuksella.
Mulla joskin ongelma oli kaljojen jäätyminen... Termari ei vaikuta punaisen ledin palamiseen, sillä ohittamalla se yhdistämällä T ja C liittimet tilanne ei muutu eikä kompressori ja tuuletin käynnisty. Miten kompressorin kyljessä oleva Elektronic Conroller voidaan testata?
Vie se danfosseja huoltavaan kylmähuoltoliikkeeseen ja kysy heiltä, onko kunnossa. Turussa Turun AR-systems. Se voi hyvinkin olla rikki.
- Kylmäkalle
Jos saat kompuran hyppylangalla hyrähtämään, niin kompura ok.
Silloin siellä ohjainyksikössä vika.
Halpa korjaus silloin digitaalinen ohjainlaite, joka valmiiksi koteloituna vaikkapa tollanen.
http://www.ebay.co.uk/itm/10A-12V-Digital-Temperature-Controller-w-Sensor-Thermostat-Switch-40-120-C-UK-/131101201417
Kotelo oletettavasti pienempi, mitä kuva antaa ymmärtää.
Laitteita löytyy tuolta useampia hieman erilaisia ja hintaisia ja kannattaakin varmistella ainakin käyttöjännite, 12V/240V ja että löytyy jäähdytystoiminto. Uskoisin sen kuitenkin löytyvän kaikista, näyttäisivät perustuvan samoihin komponentteihin.
Laiteen jatkuvassa näytössä mitattu lämpötilaa, jota voi korjata asetuksista jos tarvetta. Anturi on tavanomainen 10k, mitä käytetään esim. sisä/ulko mittareissa. Anturin voi sijoittaa vapaasti kylmäboksissa, jolloin säätö on tarkempaa kuin jos anturi on kiinteästi lauhduttimessa.
Laitteessa on yhdet kärjet, jotka normaalisti auki. Tarvittaessa laitteen voi laittaa ohjaamaan relettä, joka puolestaan ohjaa sitten koneikkoa, en tunne Danfos kytkentöjä.
Waecossa kytkin laitteen ohjainyksikön T ja C napoihin, jolloin muu ohjaus hoituu Waecon ohjainyksikön kautta.
Itse hommailin laitteen ilman koteloa, jotta sain sen sijoitetuksi allaskaapin sisään piiloon, tota LED killotusta kun halunnut näkysälle. - Kylmäkalle
Tossa toi mun ensiviritelmä, laitan sen vielä läpinäkyvään koteloon.
Jos linkki nyt vain toimisi, en nyt oikein ole sinut näihe IT juttujen kanssa:
https://goo.gl/photos/M4AhSSkAwrxBCfmx8Aloittaja ilmoitti jo kokeilleensa termostaatin ohittamista, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Mulla on kyllä ylimääräinen musta waecon termostaatti, jos joku tarvitsee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706