Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä kaikkea voi harrastaa kotona?

toiveikasT

Mitä kaikkea voi harrastaa kotonankoiran kanssa? Olisko mitään nettisivuja koiran kouluttamiseen kotona, joitain nettikurssin tapaisia?

11

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8715

      Harrastaa voi melkein kaikkea mitä seuroissakin. Nettisivujen hakemisessa google on kätevä apu. Voi olla että löytyy myös ihan nettikurssejakin. Mutta toisaalta, koiran koulutus ei ole aivan avaruustiedettä vaan ihan maalaisjärjellä pystyy koiran koulaamaan tavoille.

    • Nikkiu

      Vaikka mitä! Dobo,toko,koiran kanssa juoksu tai pyöräily,tanssi,flyball ja frisbee. Jäljenveto nameilla myös.

    • kgljl

      Suosittelen Koiruuksien klubi-sivustoa. Löytyy nettikursseja ja -luentoja. Ihan loistava!

    • päivä.rattoisasti

      Pistä piski komeroon ja käy viinakaupassa, sitten on sinulla tekemistä.

    • äopoöiliy

      bylsi sen kanssa.

    • Rallitokoa
      Tokoa
      Koiratanssia
      Jälkeä
      Verijälkeä
      Muuten vaan temppuilua

      Nettisivuja en ihan yhtäkkiä osaa heittää, mutta jos englannin kieli luonnistuu, löytyy netistä temppuoppaita, esim. nimimerkillä Kikopup. Suomeksikin taitaa olla jo jotain.

      • Mutta jos kisoihin haluaa, kannattaa ehkä välillä käydä kursseilla tai koulutuksissa, ettei jumahda vääriin toimintamalleihin. Tokossa ohjaaja antaa helposti huomaamattaan kaksoiskäskyjä tai tekee muuta pöljää, jos ei ole tajunnut katsoa itseään tarpeeksi tarkkaan videolta tai saanut ulkopuolista kommentointia. Rallitokossa taas on niin pirkuleesti pilkkusääntöjä, ettei aloittelija välttämättä saa niistä kaikista selvää pelkästään lajin sääntökirjaa lukemalla.


      • ee4q

        Verijälki on hyvä. Ensins se puree sua perseeseen, minkä jälkeen raahaudut ympäri taloa ja susta jää hassunkurinen verivana, jota se voi seurata.


    • aikkus

      Harrastaahan voi mitä vain! Itse olen käynyt hakemassa harrastusvinkkejä erilaisista koiratapahutmista sekä keskustelemalla muiden koiraihmisten kanssa. Mm. tänäkin pian tänäkin vuonna järjestettävästä Friskies Doggy Runista sain paljon vinkkejä myös oman koiran kouluttamiseen ja sen kanssa liikkumiseen.. Taitaapi tapahtuma olla 26.9. Helsingin keskuspuistossa, itse ainakin ajattelin koirani kanssa mennä :)

    • 200915

      Hei,
      Pelkästään arkitottelevaisuuteen löytyy hyviä koulutustapoja kirjoista. Ja näitä kirjoja saa lainata ilmaiseksi sellaisesta paikasta kuin kirjasto. Miettikää! Ei tarvi maksaa kalliita koirakursseja ja saa treenata niin paljon, kuin itse vain jaksaa. Ja jos joku asia meni ohi, sen kohdan voi lukea uudestaan kirjasta.
      Ennen kuin itse hankin koiraa, mietin ensimmäiseksi lajin mitä haluan ruveta harrastaa. Laji piti olla sellainen että jos siinä tulee hyväksi siitä on hyötyä niin itselle, kuin muille ihmisille. Joten päädyin henkilönetsintään, hakuun ja jälkeen. Lainasin kirjastosta kirjoja jotka käsittelivät perustottelevaisuutta, henkilönetsintää ja jälkeä. Luin nämä kirjat läpitte ja kun sain sen oman pennun. Niin osasin uudelleen lainata sen kirjan jossa oli parhaimmat treeni vinkit ja taas luin ja treenasin kirjan neuvojen mukaan.

      Nykyään koirani on 3 vuotias, harrastetaan paikallisessa palveluskoirayhdistyksessä. Koirani ei ole hälytyskoira vielä, mutta se on jo auttanut minua, mm. metsäreisulla pudonneen kännykän etsintään. Lenkillä pudonneen hanskan löytämiseen. Sitten se on auttanut pikkupoikien kadonneen pallon löytämiseen pusikosta. Sekä jäljittänyt kadonneen vasikan metsästä, joka oli karannut aitauksesta.

      Koiran kouluttamiseen ei tarvita kalliita kursseja vaan voi käyttää oma-aloitteisuuttaa ja hakea sitä tietoa niin netistä, kuin kirjastosta. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että sitä oikeaa tietoa löytyy helpoiten kirjastosta.

    • rqwrqw

      Seksiä esimerkiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2197
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1446
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe