Onko Ruotsi helppo kieli?

tyusdguy

Ruotsin opiskelu ei ole vielä alkanut mutta menen jo kohta seitsemännelle luokalle eli kohta tulee ruotsin tunteja. Monet sanoo että Ruotsi on vaikeaa ja tylsää, mutta itse olen kiinnostunut kielestä ja haluan oppia sen etukäteen.

13

1428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyyninen_ihminen

      Ruotsi on helppo kieli ihan siinä missä saksa ja englantikin. Ne tukevat toisiaan, eli jos oppii yhtä, oppii helposti toistakin.

      Aikaisemmin ruotsia opetettiin vain oppikoululaisille, eikä kukaan valittanut sen vaikeutta. Nyt kun peruskoulussa ovat myös tyhmemmät oppilaat mukana, on joillakin vaikeuksia.

    • Ei ole vaikeaa. Minusta nopeammin opittavaa kuin ruotsi ja helpomminkin.

    • bättre-folk-

      Samanlainen täikieli kuin suomenkieli. Sillä pärjää vain omassa kylässä.

    • Helppoa se on jos on kiinnostusta. Suosittelen Tukholman risteilyä. Pääset sielä käyttämään kieltä kahvilassa tai muualla.

    • Rtuou

      Ois kiva oppii puhuu ruotsia. Saksaa. Italiaa. Venäjää. Arabiaa. Unkaria. Venäjää. Ruotsia

    • HäkanSpik

      Ois kiva oppii ruotsia ja asuu ja opiskella mm tukholmassa ja tehdä töitä mm sairaalassa

      • ohrarieska

        Ruotsi on germaaminen ja kun opein ruotsia saksa tuli opeteltua nopeasti, niin lähekkäisiä ovat. Myös norja tuli samalla ja tanskaa osaan lukea sekä myös ymmärrän kohtuullisesti.
        Ihan sitten sattumalta huomasin että pärjäsin jonkin verran Alankomaissa myös näillä pohjoimaisilla kielillä.
        Tsemppiä opiskeluun.


    • onko.Volvo.hyvä.auto

      Kieliasiat ei kuulu MATKAILU palstalle.

    • anskuuuuuu81

      Minulle ruotsi helpompaa kuin Englanti. Kouluaikana itse tykkäsin jo, nyt aikuisena innostuin opiskelemaan uudestaan kun vähän oli unohtunut. Ja kyllä, Kyllä ruotsin kieltä täällä Suomessakin tarvitsee viimeistään sillon kun haet töihin ja jos vielä asut länsi- Suomessa / ruotsinkielisellä alueella. Ja Tukholmassa on kiva käydä ja mikäs sen kivempaa kun pärjää siellä Ruotsiksi :)

    • Grönbacka

      Minulle ruotsi oli vastenmielistä, kunnes...
      Löysin runokirjan ruotsiksi ja se avasi minulle kielikuvat!
      Kaikkein parasta on jos otat sanakirjan, kielioppikirjan ja
      mieluisen yksinkertaisen kirjan, joka herättää kiinnostusta.
      Kuuntelet cd:tä - lainaa kirjastosta kielikursseja.
      Ole oma kirjailijasi ja sovella oppimaasi omaan arkielämääsi.
      Puhua pälpätä ääneen, laula, harjoittele arkiaskereita suorittaessasi,
      koska monet oppivat parhaiten myös liikkeessä ollessaan.
      Pidä hauskaa käyttäessäsi kieltä. Muista:rapatessa roiskuu!
      Älä odota täydellisyyttä alussa. Harjoitus tekee mestarinkin!

    • matkailua.kerrakseen

      Täikieli on ihan kiva vaikka sitä ei puhu kuin tuhannesosa maapallon asukkaista. Saame olisi toinen jota olisi hauska opiskella.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3353
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1535
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1361
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1271
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1188
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1115
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      22
      1047
    Aihe