Maanvaraisen laatan kuntotutkimus

Kalevi54

Olen hankkimassa alunperin 78 valmistunutta ok-taloa johon on tehty täysi saneeraus 2005 ja asennettu myös lattialämmitys. Alin kerros on asuinkäytössä ja mitään ongelmia ei ilmeisesti ole ollut. Minkälaisia kuntotutkimuksia voidaan tehdä ilman että tehdään nykyisiin asuintiloihin merkittävää reikää lattiaan? Kerroksessa sijaitsee myös varastotilaa jota voisi "kivuttomasti" avata ja katsoa miten työt on tehty. Talo sijaitsee kallioisessa maastossa ja suhteellisen korkealla

4

154

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Insinöörivm.2015

lähtisin murehtimaan ehkä tapauksessa tuota lattialämpöä... 70-luvun maanvaraisella laatalla olevat talot tehtiin pääsääntöisesti roskamaan päälle, eli ei tehty maanvaihtoa ja tämä mahdollistaa kosteuden kapillaarisen nousemisen. Miksi otin esille lattialämmön niin siihen löytyy yksinkertainen syy: 70-luvulla myös maanvaraisten laattojen eristykset olivat aivan liian kehnoja jos verrataan nykypäivään, siksi lattialämpö hukkaakin lämpöä maaperään, lämpö taas maaperässä antaa paremmat mahdollisuudet, että kosteus siirtyisi rakenteeseen.

• ÄläOstaHometta

Unohda heti tuo kämppä!

• A.Siantuntija

Sisältää lähes kaikki kosteusriskit: Kalliossa kiinni olevia rakenteita, huonot eristeet, kapillaarikatkot puuttuvat jne... Älä osta, ongelmia on varmasti tiedossa ja paljon.
      Rakenna mieluiten uusi ja hieman pienempi, voit saada lähes samalla rahalla.

• raksaaja

jep.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1392
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      921
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      95
      895
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      86
      815
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      737
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      602
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      591
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      577
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      567
    10. 48
      547
    Aihe