Oon menos syyskuus luokan kaa Tanskaan luokkaretkelle ja oon kuullu huhui et alaikäset pystyy ostaa siel alkoholii. Mua kiinnostaa et kui vanha pitää olla jos haluu ostaa röökii tai alkoholii? Sit oon viel kuullu huhui et siel ei kuullemma tarkisteta henkkareit kun menee yöklubille. Siis onks se totta vai ei? Pääsetsä jopa alle 18 vuotiaat yöklubille? Pitääks vaan näyttää vanhemmalt niin pystyy ostaa alkoholii, röökii ja pääse klubbtillhörigheten? Mua vaan kiinnostais tietää faktaa, kosk kun googlasin niin löysin vaan tyylii vuos 2010 juttui....
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen.. xD
Ikäraja alkoholin ostamiseen?
Trapqueen
1
105
Vastaukset
- jöö6373
Olin just vuosi sitte tanskassa. Olin 16v ja saatiin frendien kaa sieltä bisseä ostettua. Kaikki alkoholijuomat alle 16,5% on K16 ja kaikki >16,5 ovat K18. Ostettiin sieltä kyllä viinojakin. Kunhan löytyy joku pikkuyritys-tapainen kauppa jostain niin ne myy mitä vain eikä kysele henkkareita. Kessu on kai lain mukaan nykyään K18, mutta taas kuhan ei 7eleveneistä mene kyselemään nii sitä saa myös nuorempikin. Joihinkin baareihin saattaa päästä alle 18v. Yökerhoissa & baareissa ollaan tarkempia.
PS. olen Tanskalainen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166163- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan891877En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761487Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1881037- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708