Oon menos syyskuus luokan kaa Tanskaan luokkaretkelle ja oon kuullu huhui et alaikäset pystyy ostaa siel alkoholii. Mua kiinnostaa et kui vanha pitää olla jos haluu ostaa röökii tai alkoholii? Sit oon viel kuullu huhui et siel ei kuullemma tarkisteta henkkareit kun menee yöklubille. Siis onks se totta vai ei? Pääsetsä jopa alle 18 vuotiaat yöklubille? Pitääks vaan näyttää vanhemmalt niin pystyy ostaa alkoholii, röökii ja pääse klubbtillhörigheten? Mua vaan kiinnostais tietää faktaa, kosk kun googlasin niin löysin vaan tyylii vuos 2010 juttui....
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen.. xD
Ikäraja alkoholin ostamiseen?
Trapqueen
1
148
Vastaukset
- jöö6373
Olin just vuosi sitte tanskassa. Olin 16v ja saatiin frendien kaa sieltä bisseä ostettua. Kaikki alkoholijuomat alle 16,5% on K16 ja kaikki >16,5 ovat K18. Ostettiin sieltä kyllä viinojakin. Kunhan löytyy joku pikkuyritys-tapainen kauppa jostain niin ne myy mitä vain eikä kysele henkkareita. Kessu on kai lain mukaan nykyään K18, mutta taas kuhan ei 7eleveneistä mene kyselemään nii sitä saa myös nuorempikin. Joihinkin baareihin saattaa päästä alle 18v. Yökerhoissa & baareissa ollaan tarkempia.
PS. olen Tanskalainen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724384Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003830Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363509- 513110
- 402598
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182519Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222312- 231966
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151732Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?341691