020202 numeropalvelu ryöstöä!

Ryöstöäkö

Olen järkyttynyt Fonectan toiminnasta.
Itse jouduin käyttämään ko. palvelua kesäkuussa 2015, koska muutakaan numeroa ei kiireessä tullut mieleen.
Eräs tyttö oli pudottanut lompakkonsa puiston penkille ja löysin ko. lompakon. Tytön pankkikortti ja muu henkilökohtainen omaisuus olivat lompakon sisällä ja soitin 020202 palveluun tiedustellakseni tytön puhelinnumeroa, että voisin ilmoittaa lompakon löytyneen. Numeropalvelussa vastattiin ja esitin asiani. Numeropalvelun työntekijä etsi varmaankin numeroa, koska hiljaisuus langan päässä oli pitkä. Ajoittain ”langan” toisesta päästä tuli kysymyksiä, että asuiko henkilö kenties Helsingissä vai millä paikkakunnalla? Kerroin, että en tiennyt tytön asuinpaikkaa, koska olin juuri löytänyt hänen lompakkonsa, enkä tunne ko. henkilöä lainkaan. Pitkän odottelun ja turhan "rupattelun" jälkeen numeropalvelun työntekijä ilmoitti, että hän ei löydä tytön nimellä puhelinnumeroa lainkaan. Työntekijä kysyi, että tiedänkö mahdollisesti tytön äidin puhelinnumeron ja voisiko liittymä olla jonkun muun nimellä. Mielestäni tarpeeton kysymys, koska olin aikaisemmin ilmoittanut, että kyseessä on henkilö, jonka lompakon olin löytänyt, enkä tunne henkilöä. En siis saanut palvelun kautta minkäänlaista apua asiassa ja tytön numero jäi saamatta!
Selvästi havaitsin, kuinka numeropalvelun työntekijää on ilmeisen tarkkaan yrityksen toimesta ohjeistettu, että puhelua tulee venyttää, koska taksaa kerääntyy lisää joka kymmenen sekunnin välein.
Järkytykseni oli suuri kun sain puhelinlaskun, johon oli eritelty kyseinen yksi puhelu. Puhelun kesto oli ollut 2,54 minuuttia ja puhelun hinta 13,31 eur!
Jouduin siis hyväsydämisyydestäni maksamaan 13,31 €.
Vihdoin löysin lompakosta käyntikortin, josta selvisi tytön opiskelupaikan opettajan puhelinnumero. Soitin opettajalle, joka oli kesälomallaan ja kerroin hänelle, että olin ilmeisesti löytänyt hänen oppilaansa lompakon, enkä tiedä tytön puhelinnumeroa ja siksi soitin teille. Opettaja oli hivenen epäluuloinen ja kertoi, ettei hänellä ole tytön puhelinnumeroa juuri nyt. Pian puhelun jälkeen sain kuitenkin puhelun, jossa lompakon kadottanut tyttö itse soitti ja kysyi, että olinko löytänyt hänen lompakkonsa ja kerroin hänelle mistä hän voisi kadottamansa lompakon hakea. Mitään korvausta en tietenkään lompakon löytämisestä halunnut, vaan kehotin tyttöä olemaan jatkossa tarkempi tärkeiden tavaroidensa suhteen.
Maksoin siis mielestäni kohtuuttoman summan palvelusta, jota en lainkaan saanut.

16

2723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmästäpäästäkärsii

      Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka ostaa kuuluu vanha sanonta.

      Numeronhaun voi tehdä ilmaiseksikin Fonectan palvelusta ja jopa voi asentaa sen sovelluksen kännykkään, joka näyttää automaattisesti kuka soittaa jos numero on sinne tallennettu, joten turha heitä syyttää omasta tyhmyydestään:D

      • turhaan

        Turhakkeita, yleensä kaikki puhelimet näyttää kuka soittaa jos on tallentanut nron, uudet androidit näyttää firman nimen vaikka ei oo tallentanut sitä.


      • freesofta

      • Anonyymi

        Just joo, niinkö ilmaiseksi. Yritin jopa liittyä palveluun, mutta arvaa montako kertaa ilmoitettiin, että onpa vähä liikaa hakutuloksia. haloo, pelkkää rahastusta 020202.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo, niinkö ilmaiseksi. Yritin jopa liittyä palveluun, mutta arvaa montako kertaa ilmoitettiin, että onpa vähä liikaa hakutuloksia. haloo, pelkkää rahastusta 020202.

        Ilmaista on Fonecta caller sovelluksessa..


    • Kdwjhqhakksbs

      Älkää käyttäkö tätä ryöstöpalvelua!! Minun oli aivan pakko soittaa tänne tiedustellakseni erästä numeroa. Käytössä saunalahti prepaid. Kerkesin puhua 30sec ja puhelu katkesi. Näyttöön tuli saunalahden ilmoitus puhelun hinta jotain 8€ ja saldo tyhjänä. Huhhuh. Älkää käyttäkö 020202 palvelua mistään hinnasta. Saatavilla on muita ja reilusti halvempia vaihtoehtoja. Olisi silloin pitänyt tutkia enemmän.

      • vaihtoehtona

        Totta. Kovat hinnat!

        https://www.020202.fi/palvelut/puhelinpalvelu/
        Arkisin ma-pe klo 8–18: 2,84 €/puhelu 0,90 € / 10 sekuntia.
        Muina aikoina: 3,42 €/puhelu 1,11 € / 10 sekuntia.

        Esim. illalla 30 sekuntia 3,42€ 3*1,11€ = 6,75 euroa. Jos meni 31 sekuntia, niin 7,86 euroa?

        Itse käytän Fonectan palvelua (kännykkäsovellus), johon rekisteröidyin yhden kerran tekstiviestillä ja jonka jälkeen se ei maksa mitään. Sai muistaakseni tehdä 100 hakua kuukaudessa eli riittävästi.


      • vainhädässä

        Yhdistetyt puhelut eivät kuulu operaattorin puhelupakettiin, vaan laskutetaan listahinnallla. Hätätilanteessa otin numeron 020202:sta ja annoin yhdistää ---> hintaa 21,20.


    • Anonyymi

      Onhan tuo aivan järkyttävää ryöväystä. Yritin paria numeroa etsiskellä (kumpaakaan ei löytynyt): puhelun kesto oli tasan kuusi minuuttia ja hinnaksi sille tuli 24,74 € eli 4 € 13 snt per minuutti.

      Aivan himmeä hinnoittelu noilla. En aio enää IKINÄ käyttää tuollaisia palveluita.

      Joo, olisi pitänyt selvittää ensin että mitä maksaa, mutta kuitenkin — onhan tuo on aivan sikahintaista ryöstöä: yli neljä euroa/minuutti!

      • Anonyymi

        Ilmainenhan se on:D


    • Anonyymi

      No mun puhelinlaskussa oli 020202 palvelun käytöstä, 3 puhelua, joita en ole tehnyt. Operaattorilta tieto puheluiden klon ajasta. Aamulla 3 perättäistä aikaa. Omituista. Mitä tehdä, pakkoko maksaa?

      • Anonyymi

        Aloitetaan siitä asutko yksin? Jos yksin operaattorin vika.


    • Anonyymi

      Huijausnumero, ei tule txt viestiin vastausta.

    • Anonyymi

      Kuvitteletteko saavanne ilmaista palvelua yritykseltä joka on auki 247 vuorokaudessa ja vastailee ties mihin sekopäiden kyselyihin. Kyllä yrityksen pitää voittoa tehdä, maksaa verot, palkat ja kaikki, joten turha köyhien ulista täällä että joutuvat maksamaan palvelusta jonka pakeille ovat itse hakeutuneet

    • Anonyymi

      Analysointi heti voimaan 020202.
      Tyhjentää puhelimen tiedot.
      Heti on kohdassa ei moboliibata yhteyttä

    • Anonyymi

      Käyttääkö kukaan enää herran vuonna 2024?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe