Minulla on todettu rannekanavan ahtauma. Käteni puutuu ja nyt pari päivää on pakottanut kovasti. Ennenkin on ollut kipujaksoja. En halua leikkaukseen enkä syö särkylääkkeitä. Yhden kortisonipiikin otin marraskuussa, se auttoi jonkun aikaa.
Auttaisiko akupunktio? Entä joku muu? Hieronnassa käyn, ei ainakaan puutumiseen ole auttanut, nyt en tässä kivussa mene sinnekään.
Akupunktiotietoutta, Kiitos!
4
152
Vastaukset
- Punktoitu
Olen itse käynyt jännitysniskan vuoksi akupunktiossa, ja koen että jonkinlaista apua olen siitä saanut. Akupunktiota tehnyt fysioterapeutti ainakin kertoi, että rannekanavan ahtaumaan ovat monet saaneet apua. Asia kai selviää vain kokeilemalla. Kaikille akupunktio ei sovi.
- eiauta
Akupunktio ei auta rannekanavan ahtauman oireisiin. Oireiden voimakkuus vaihtelee, joten jollekulle saattaa jäädä sellainen käsitys, että tehotonkin hoito olisi auttanut, koska apua haetaan tyypillisesti oireiden ollessa pahimmillaan.
Ammattitaitoinen fyssari osaisi neuvoa sellaiset venytykset, joista olisi hyötyä. Fyssareiden osaaminen tässä ikävä kyllä on aika vaihtelevaa.
Ja valitettavasti juuri kukaan ei viitsi niitä venytyksiä tehdä kuin pari kertaa. Jos tuntuu, että itsellä motivaatio leikkauksen välttämiseen olisi riittävän suuri, niin tsekkaa nyt edes ne venytykset. Sitten jos homma menee ajan kanssa tosi pahaksi, niin leikata pitää.
- Konttoristi
Venyttelen joka ilta uutisten ajan. Bussipysäkillä olen jo saanut venytyksilläni kylähullun maineen ja kesken työpäivän venyttelen myös. (Kassajonossa treenaan sulkijalihasta, mutta se ei kuulu tähän.) Olen käynyt työnantajan kustantamilla fysioterapeuteilla ja saanut ohjeita.
Olen perehtynyt leikkaukseen. Hurjia juttuja, ei aina onnistu, saattaa tulla lopuksi ikää hermosärkyjä jms. Siksi tässä yritän muita keinoja kivun vähentämiseksi. - Plexus
Leikkaukseen ei kannata mennä ellei ole ihan pakko. Se ei ole mikään tae että vaiva hoituu. Suosittelen etsimään hyvän manuaalisen alan terapeutin. Hoitomuodolla ei niinkään väliä, kunhan osaa asiansa. Venyttelyt lisänä on ihan ok, mutta tuskin yksistään riittävät. Rannekanavaoireyhtymä on yleensä suhteellisen helppo hoitaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566349
- 501806
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381464- 471051
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241019Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48941Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13919Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384898Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14877Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75875