Markkinointi, tradenomit

Katjuska

Hei!
Haluaisin tietää minkälaisiin töihin ovat päässeet markkinointiin suuntautuneet tradenomit. Onko koulutusta vastaavan työn saanti ollut vaikeaa? Palkka?

9

5464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauppatiet.yo

se on työtön =(

• Gary123

No, etenkin tällä hetkellä työtilanne on heikohko riippumatta oletko tradenomi, BBA, MBA tai KTM.

Pätevyys ratkaisee viime kädessä kaiken. Ei yksikään työnantaja tänä päivänä palkkaa ketään pelkän koulutuksen perusteella. Jonkinlainen korkeakoulututkinto kun löytyy tänä päivänä niin monelta.

Avain menestykseen on oma aktiivisuus ja se, että saa jalan oven väliin sellaiseen firmaan, jossa on mahdollista näyttää kykynsä ja sitä kautta päästä eteenpäin. Itse toimin näin n. viisi vuotta sitten. Ensin vajaa vuosi markkinointiassarina, sitten ylennys tuotepäälliköksi. Tällä työkokemuksella seuraavan työpaikan haku olikin jo helppoa pari vuotta sitten. Toimin edelleen vastuullisessa tehtävässä tuotepäällikkönä suuressa kv. yrityksessä. Vastaan oikeastaan kaikesta tuotteisiin liittyvästä alkaen tuotekehityksestä markkinoinnin suunnitteluun.

Eli itse olen hyvin tyytyväinen, mutta omasta aktiivisuudesta kaikki on kiinni. Tunnen paljon tradenomeja sekä KTM:ia ja menestyjiä ovat ne joiden pätevyys on kunnossa tutkinnosta riippumatta.

• Gary123

Eli se on tällä hetkellä 3500 auto puh ateriaedut. Palkka on siis nyt ihan ok, mutta on tuota kokemustakin jo kertynyt jonkin verran. Vasta valmistuneelle sanoisin jonkun 2300-2500 olevan ihan ok liksa, josta on hyvä lähteä. Itse asiassa liksalla ei ole kyllä alussa juuri mitään merkitystä, sillä työkokemuksen saanti on kaiken a ja o. Sen jälkeen voit jo paremmin hinnoitella itsesi.

• Älä usko
      • iltaopiskelija

ihan kivalta kyllä näyttää ainakin BBA:n tilanne tuossa tutkimuksessa :) Ihan hyvillä mielin jatkan opintoja, kun nyt merkonomina kituutan pikkupalkalla osa-aikahommassa.

• Gary123

Tutkimus varmastikin oli ihan validi, ei siinä mitään. Tosin on myös todettava, ettei siinä todellakaan ollut mukana pk-seudun parhaiden amk:den valmistuneita, joiden keskipalkka on tutkitusti muutamia satoja euroja parempi. Tämä koskee siis ainakin Heliaa sekä Mercuriaa.

No asia sikseen, mutta nimimerkille "Älä usko" sanoisin vain, että on oma ongelmasi jos sinun on vaikea uskoa minun palkkaani, mutta älä tule kertomaan sitä muille. Jos luet mitä kirjoitin, huomaat, että itselläni on kokemusta selvästi enemmän kuin keskivertotradenomilla. Koko tutkintohan on varsin nuori, joten se tietenkin vaikuttaa keskipalkkaan. Etenkin pk-seudulla ei tradenomien ja ktm:ien alkupalkoissa ole suurta eroa, vaikka eroa toki onkin.

Eli mitä kohtaa sinun on vaikea uskoa omasta tarinastani??? Tiedän lukuisia opiskelutovereitani, jotka tienaavat selvästi yli 3000 euroa kuussa. Mutta kuten sanoin kokemusta toki pitää olla, jotta voi vaatia jotain 4000 palkkaa ja tämä koskee yhtä lailla ktm:kin.

• putkimiestekijä
        Gary123 kirjoitti:

Tutkimus varmastikin oli ihan validi, ei siinä mitään. Tosin on myös todettava, ettei siinä todellakaan ollut mukana pk-seudun parhaiden amk:den valmistuneita, joiden keskipalkka on tutkitusti muutamia satoja euroja parempi. Tämä koskee siis ainakin Heliaa sekä Mercuriaa.

No asia sikseen, mutta nimimerkille "Älä usko" sanoisin vain, että on oma ongelmasi jos sinun on vaikea uskoa minun palkkaani, mutta älä tule kertomaan sitä muille. Jos luet mitä kirjoitin, huomaat, että itselläni on kokemusta selvästi enemmän kuin keskivertotradenomilla. Koko tutkintohan on varsin nuori, joten se tietenkin vaikuttaa keskipalkkaan. Etenkin pk-seudulla ei tradenomien ja ktm:ien alkupalkoissa ole suurta eroa, vaikka eroa toki onkin.

Eli mitä kohtaa sinun on vaikea uskoa omasta tarinastani??? Tiedän lukuisia opiskelutovereitani, jotka tienaavat selvästi yli 3000 euroa kuussa. Mutta kuten sanoin kokemusta toki pitää olla, jotta voi vaatia jotain 4000 palkkaa ja tämä koskee yhtä lailla ktm:kin.

joku mahdottoman hyvä palkka itse saan parempaa palkkaa ja autoedun joka tosin on pakettiauto

• Gary123
        putkimiestekijä kirjoitti:

joku mahdottoman hyvä palkka itse saan parempaa palkkaa ja autoedun joka tosin on pakettiauto

Ei, ei tuo ole olevinaan mikään "mahdottoman hyvä" palkka. Ihan suht hyvä tällä kokemuksella, mutta kyllä hyvä ja ahkera duunari, kuten putkimies tai kirvesmies voi tienata enemmän. Onkin sitten eri asia ketkä haluavat niitä hommia tehdä. Nostan hattua heille, jotka haluavat.
        Mikä oli pointtisi??

• Tradenomi -04 markkinointi

Itse pääsin vakituiseen työhön suuren konsernin markkinointiosastolle myyntipäälliköksi. Talo on täynnä "pikku"päälliköitä ilman alaisia mutta olen viihtynyt. Edut ovat kaupan alan yrityksessä hyvät ja palkkaus tuoreelle tradenomille riittävä 2390€ auto puhelin vuosittainen 1-2kk "tulospalkkio".
      Tärkeintä on saada kokemusta! Itse aloitin konsernin palveluksessa 5v sitten duunarin hommissa ja sieltä jalkaa oven väliin. Tein opinnäytteen ja harjoittelut konsernissa eri yksiköissä. Näin sain arvokkaita kontakteja ja talon tuntemusta.

Muutaman vuoden päästä mahdollisuudet edetä ovat hyvät ja palkkakehitys siten nouseva. Kaikki on itsestä kiinni ja monissa yrityksissä arvostetaan "talon" tuntemusta (=kokemusta) jopa enemmän kuin tutkintoa. Toki se paperi (tradenomi, KTM) avaa nopeammin&helpommin ovia.
      Tsemppiä vain kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      974
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe