PPMedia Oy

Kjt

Onko kokemuksia firmasta? Kaupittelee pääosin saunalahden liittymiä. Plussia ja miinuksia otetaan vastaan.
-Harkinnassa-

49

15208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

En suosittele edes harkitsemaan kyseistä firmaa.
      Maksavat palkat kunhan jaksavat, verokorttia ei saa millään ilveellä takaisin lukuisista pyynnöistä huolimatta, porukka viihtyy muutaman päivän ja lopettavat siis hirveä vaihtuvuus, provikkapalkkaus, ei ihmiset anna helposti puhelimessa esi. sosiaaliturvatunnusta ja loppujen lopuksi he yrittävät käännyttää Soneralta asiakkaita pois :-(

• jpk

kyllähän tuo työ joillekin myyntihenkisille sopii. palkkaus on hyvä, jos myyt hyvin, mutta todella huono esim osa-aikaiselle. myydyistä liittymistä lähtee joku ihmeen peruutusvara -10% ja lisäks vielä palkkahan tulee vain toteutuneista kaupoista (75%?..)
      parempaa kuitenkin esim lehtimyynti, ja tuotteethan sinänsä ovat hyvät. monikin pääsee kaupoille heti alussa, ja koulutus on laadukasta ja kannustavaa.
      joillekin sopii joillekin ei.

• VIERAS045

Taas joku joka ei ole myyntityöstä ymmärtänyt mitään ennen kun hakee myyntialalle töihin.
        Näitä riittää niin paljon...

Kerro mulle millä muulla tavalla myyntityössä voitaisiin maksaa palkkaa kuin tuloksen mukaan ja muistakaa että siwan kassalla olo ei ole vahvaa myyntikokemusta tuovaa työtä.

Jo set ole saanut sos.turvatunnuksia niin olet ilmeisesti sen verran epäilyttävän kuuloinen kaveri...

Itsellä pari tuhatta liittymää takana eikä ollut kuin kaksi kertaa vääntöä että antaako tunnuksen vai ei mutta kun selittää sen asiakkaan näkökulmasta niin varmasti saa ihan ok .

Ja sellainen asia vielä että sillä tavalla provikka voi olla yli 20e per liittymä kun ei makseta turhista.

• laxatus7
        VIERAS045 kirjoitti:

Taas joku joka ei ole myyntityöstä ymmärtänyt mitään ennen kun hakee myyntialalle töihin.
        Näitä riittää niin paljon...

Kerro mulle millä muulla tavalla myyntityössä voitaisiin maksaa palkkaa kuin tuloksen mukaan ja muistakaa että siwan kassalla olo ei ole vahvaa myyntikokemusta tuovaa työtä.

Jo set ole saanut sos.turvatunnuksia niin olet ilmeisesti sen verran epäilyttävän kuuloinen kaveri...

Itsellä pari tuhatta liittymää takana eikä ollut kuin kaksi kertaa vääntöä että antaako tunnuksen vai ei mutta kun selittää sen asiakkaan näkökulmasta niin varmasti saa ihan ok .

Ja sellainen asia vielä että sillä tavalla provikka voi olla yli 20e per liittymä kun ei makseta turhista.

Olisi edes rehellinen firma ja maksaisivat palkan jonka olen ansainnut työstäni! Ja voisivat vastata puhelimeen kun yrittää soittaa ja selvittää asiaa!

• mimmu801
        laxatus7 kirjoitti:

Olisi edes rehellinen firma ja maksaisivat palkan jonka olen ansainnut työstäni! Ja voisivat vastata puhelimeen kun yrittää soittaa ja selvittää asiaa!

Moi!

Mulla aivan samanlainen kokemus eli sanoin itseni irti kun ei alkanut tulla palkkaa, vaikka myynti on ollut loistava, mutta nyt palkkaturvan kautta täytyy hakea saatavat! Törkeä firma! Laitas meiliä jos haluut niin jaetaan kokemukset [email protected]

• -_-
        mimmu801 kirjoitti:

Moi!

Mulla aivan samanlainen kokemus eli sanoin itseni irti kun ei alkanut tulla palkkaa, vaikka myynti on ollut loistava, mutta nyt palkkaturvan kautta täytyy hakea saatavat! Törkeä firma! Laitas meiliä jos haluut niin jaetaan kokemukset [email protected]

aivan täyttä kusetusta, palkat jää saamatta, kukaan ei tiedä mistään mitään, verokorttia et saa takaisin millään, johtoporras ajelee boxtereilla mutta alemmille ei makseta hyvästä myynnistä huolimatta juuri mitään "heikon toteutuvuuden vuoksi".

en voi todellakaan suositella kenellekkään.

• extyöntekijä

Täyttä huijausta koko firma! Eivät maksa palkkoja! Turha kuvitellakkaan saavansa verokortteja ym työtodistuksia kun työsuhde päättyy. Ei mitään positiivista sanottaa koko paikasta. Kusettavat viattomia.

• herraex

Täyttä huijausta koko firma! Eivät maksa palkkoja! Turha kuvitellakkaan saavansa verokortteja ym työtodistuksia kun työsuhde päättyy. Ei mitään positiivista sanottaa koko paikasta. Kusettavat viattomia.

• jojensuu

Aika vanhoja viestejä aiheesta,
        mites tuo firma kun on tulossa tänne joensuuhun, kannattaako nykyään hakea ?

• eitodellakaankannata!!
        jojensuu kirjoitti:

Ei kannata.. ihan perus palkan maksut ym ei toimi minkään kaupungin toimipisteessä! Liittymiä ei aukea tai niitä "häviää"..

• jep jep
        eitodellakaankannata!! kirjoitti:

Ei kannata.. ihan perus palkan maksut ym ei toimi minkään kaupungin toimipisteessä! Liittymiä ei aukea tai niitä "häviää"..

Samaa mieltä. Ei kannata hakea duunia sieltä. Vältyt pettymyksiltä kun pysyt poissa. Palkanmaksu kusee syystä tai toisesta. Näitä kauppoja ei toteudu ja toteutumis prosentti on kurja. Ihme ja kumma, mutta työilmapiiri siellä on hyvä.

• KAC
        jojensuu kirjoitti:

Hieman on takkuinen firma. Olen ollut töissä nyt kuukauden päivät ja ongelmia on näkyvissä. Kerron nyt tässä tuntemuksistani.

- Porukkahan firmassa on nuorta ihan johtoportaasta lähtien - ja se näkyy toimintatavoissa. Aikuismaisuutta ja asioiden hoitamista saa odotella, mutta bileitä firman piikkiin järjestetään ja kaljaa jaetaan myidyistä liittymistä.

- Työ on ihan ok aspatyötä. Asiakkaat ovat olleet mukavempia kuin alun alkaen ajattelin. Liittymiä olen saanut myityä noin 5kpl/päivä, eli ihan ok tulosta. Nyt kun sitten olen ruvennut soittelemaan takaisin näille asiakkaille (eli tarkistussoitto, onko liittymä auennut, kuten olen luvannut) olen saanut huomata karun tosiasian, jonka nimi on huono tuottoprosentti. SUURI OSA LIITTYMISTÄ EI AUKEA KOSKAAN esimerkiksi määräaikaisten sopimusten takia, joita asiakkailla on tietämättään. Tai siksi että entiseltä operaattorilta annetaan parempi tarjous, kuin mitä itse olen antanut ja asiakas ottaa vastaan vanhan operaattorin tarjouksen. Tuntuu pahalta kun on käyttänyt moneen asiakkaaseen täysin turhaan työaikaansa. Ymmärrän että palkkaa voidaan maksaa vain tuotetuista liittymistä, mutta tähän oiva lääke olisikin peruspalkka hieman nykyistä heikommat provisiot. Ei ole reilua että työtekijä EI SAA ITSESTÄÄN JOHTUMATTOMISTA SYISTÄ PERUUNTUNEISTA KAUPOISTA MINKÄÄNLAISTA KORVAUSTA.

- Kun liittymätilaukseen tulee ongelmia, ei ongelmia ratkota reilusti. Esimerkiksi jos asiakkaan liittymä ei ole auennut, saatetaan siitä syyttää liittymän myynyttä työntekijää -- ei muka ole koskaan ko. sopimusta tehnytkään. ONGELMAT LAKAISTAAN SIIS MATON ALLE.

- Muutaman kerran olen puhunut puuta heinää asiakkaalle siitä syystä, että esimies on antanut minulle väärää tietoa liittymistä. Kun olen asiasta huomauttanut, ei esimies myönnä virhettä, vaan kohauttaa olkapäitä eikä häntä kiinnosta. Sanoo vain että jos asiakkaasta on provikat saatu, ei sen jälkeen mikään enää merkkaa. Itse haluaisin palvella asiakkaita oikeasti hyvin ja oikein.

- Palkkanauhassa lukee ainostaan: "Urakkapalkka xxx€", eli erittelyä siitä, mistä liittymistä palkka on tullut, ei koskaan saa. Tämähän tarkoittaa sitä, että ppmedia voi vetää välistä kuinka paljon vaan.

Noin. Tässä hieman tuntemuksiani. Pidän hieman lelufirmana koko hommaa. Onneksi huomenna uusi työhaastattelu toiseen firmaan. Toivottavasti ei tarvi kovin kauaa enää pp:llä kökkiä.

• marsio
        KAC kirjoitti:

Hieman on takkuinen firma. Olen ollut töissä nyt kuukauden päivät ja ongelmia on näkyvissä. Kerron nyt tässä tuntemuksistani.

- Porukkahan firmassa on nuorta ihan johtoportaasta lähtien - ja se näkyy toimintatavoissa. Aikuismaisuutta ja asioiden hoitamista saa odotella, mutta bileitä firman piikkiin järjestetään ja kaljaa jaetaan myidyistä liittymistä.

- Työ on ihan ok aspatyötä. Asiakkaat ovat olleet mukavempia kuin alun alkaen ajattelin. Liittymiä olen saanut myityä noin 5kpl/päivä, eli ihan ok tulosta. Nyt kun sitten olen ruvennut soittelemaan takaisin näille asiakkaille (eli tarkistussoitto, onko liittymä auennut, kuten olen luvannut) olen saanut huomata karun tosiasian, jonka nimi on huono tuottoprosentti. SUURI OSA LIITTYMISTÄ EI AUKEA KOSKAAN esimerkiksi määräaikaisten sopimusten takia, joita asiakkailla on tietämättään. Tai siksi että entiseltä operaattorilta annetaan parempi tarjous, kuin mitä itse olen antanut ja asiakas ottaa vastaan vanhan operaattorin tarjouksen. Tuntuu pahalta kun on käyttänyt moneen asiakkaaseen täysin turhaan työaikaansa. Ymmärrän että palkkaa voidaan maksaa vain tuotetuista liittymistä, mutta tähän oiva lääke olisikin peruspalkka hieman nykyistä heikommat provisiot. Ei ole reilua että työtekijä EI SAA ITSESTÄÄN JOHTUMATTOMISTA SYISTÄ PERUUNTUNEISTA KAUPOISTA MINKÄÄNLAISTA KORVAUSTA.

- Kun liittymätilaukseen tulee ongelmia, ei ongelmia ratkota reilusti. Esimerkiksi jos asiakkaan liittymä ei ole auennut, saatetaan siitä syyttää liittymän myynyttä työntekijää -- ei muka ole koskaan ko. sopimusta tehnytkään. ONGELMAT LAKAISTAAN SIIS MATON ALLE.

- Muutaman kerran olen puhunut puuta heinää asiakkaalle siitä syystä, että esimies on antanut minulle väärää tietoa liittymistä. Kun olen asiasta huomauttanut, ei esimies myönnä virhettä, vaan kohauttaa olkapäitä eikä häntä kiinnosta. Sanoo vain että jos asiakkaasta on provikat saatu, ei sen jälkeen mikään enää merkkaa. Itse haluaisin palvella asiakkaita oikeasti hyvin ja oikein.

- Palkkanauhassa lukee ainostaan: "Urakkapalkka xxx€", eli erittelyä siitä, mistä liittymistä palkka on tullut, ei koskaan saa. Tämähän tarkoittaa sitä, että ppmedia voi vetää välistä kuinka paljon vaan.

Noin. Tässä hieman tuntemuksiani. Pidän hieman lelufirmana koko hommaa. Onneksi huomenna uusi työhaastattelu toiseen firmaan. Toivottavasti ei tarvi kovin kauaa enää pp:llä kökkiä.

kiteytit nuo ongelmat...

Samoin ajattelin kun olin heillä töissä. Onneksi en ole enää.

• Juzza3
        KAC kirjoitti:

Hyvin kiteytit ongelmakohdat. Itse olin töissä PPMedialla 6kk ja paikka oli todella loistava, mutta juuri tuo tuotto% vaivasi todella pahasti.

Mielestäni tuo on vain hyvä asia että johtoporras on nuori, ei juututa paikalleen. Mikäli PPMedian johtoportaassa olis 50 hemmoja, olisi toiminta varmasti loppunut aikaa sitten. Asiat hoituivat mielestäni ripeästi ja jämäkästi.

Ainakin oma esimieheni otti ongelmat asiakseen ja ne ratkottiin ja hoidettiin yhdessä pois. On totta että asiakas ei enää kiinnosta kun liittymä on auennut, mutta näin se on kaikkialla, jossa myyntityötä tehdään provikalla. Ei sitä paikallista Giganttiakaan kiinnosta jos ostamasi DVD-soitin menee rikki, ottavat vain vastaan ja lähettävät huoltoon/maahantuojalle. Tässä tapauksessa myynnin jälkeen asiakkaista huolehtii operaattori. Tämä on mielestäni hyvin selkeää, koska niistä ei kellekään makseta mitään.

En minä itsekään halua ilmaiseksi halua ketään palvella. Kirjoituksesi perusteella et tässä tapauksessa sovi puhtaaseen myyntityöhön, vaan asiakaspalveluun.

Kirjoitit että yrityksessä järjestetään bileitä työntekijöille firman piikkiin. Niinhän toimitaan yleisesti ottaen kaikkialla? Se on yritysten tapa palkita työntekijöitä ja näin se kuuluu ollakin. Entisessä työpaikassani toimittiin samoin vaikka työ ei ollut myyntityötä.

Mitä tulee tuohon palkkanauhaan, on sekin täysin normaali tapa. Itse epäilin ensimmäisen palkkani todellisuutta, josta kerroin esimiehelleni. Esimieheni otti koneeltaan auki palkkaerittelyn, josta sitten sain tarkistaa kaikki tiedot. Kuinka ollakaan, oikein ne sielä olivat. Siellä nimittäin pystyy itse seuraamaan helposti onko palkka oikein. Eli tuskin vetävät mitään välistä, jos näin tekisivät, olisivat varmasti jo jääneet kiinni, eikä koko firmaa enää edes olisi.

Itse voin 6kk työskentelyn jälkeen todeta PPMEdiasta seuraavaa:

- Oma esimieheni hoiti työnsä esimerkillisest, vaikka nuori olikin. Ikä ei ratkaise mitään.

- Palkanmaksu tuli aina ajallaan eikä vilpistä ollut tietoakaan.

- Tuotto% liittymistä kovin huono, joskin tähän pystyy itse vaikuttamaan aika paljon, jolloin sitä sai nostettua järkeviin prosentteihin. Itselläni tuotto% oli ensimmäisen kuukauden jälkeen aina hieman 50%-60%. Myyjillä, jotka ei huolehtinut asiakkaasta, oli alle 30%.

Oiva paikka niille jotka osaavat myydä, ja viedä kaupan loppuun oikein.

• löytyy kyllä
        KAC kirjoitti:

Lainaus: "Ymmärrän että palkkaa voidaan maksaa vain tuotetuista liittymistä, mutta tähän oiva lääke olisikin peruspalkka hieman nykyistä heikommat provisiot. Ei ole reilua että työtekijä EI SAA ITSESTÄÄN JOHTUMATTOMISTA SYISTÄ PERUUNTUNEISTA KAUPOISTA MINKÄÄNLAISTA KORVAUSTA. "

Itse asiassa kyseisessä firmassa on pohjapalkkaan mahdollisuus. Mistä tiedän? Koska minä olen yksi niistä joka sitä saa...:)

Palkkamalleja varmasti löytyy useampiakin, sitä vain ei kelle tahansa haluta maksaa.....

• ghebetto
        jojensuu kirjoitti:

Ihan kökkö paikka, ei kannata hakea.

• tyttö89648
        ghebetto kirjoitti:

Ihan kökkö paikka, ei kannata hakea.

Itse olen vieläkin töissä kyseisellä firmalla ja alkaa jo vähän hermo mennä. Tein yhden päivän sisään, että pääsisin viettämään juhlapyhiä rauhassa. Yhtäkkiä kaikille muillekin annettiin sama päivä vapaaksi ja kun kysyin että koska sisään tekemäni päivä ei olekaan nyt enää työpäivä, niin voinko pitää jonain muuna päivänä vapaata, minulle sanottiin, että en voi pitää sisään tehtyä päivääni myöhemmin, koska "ei se niin mene".

• siellä on
        löytyy kyllä kirjoitti:

Lainaus: "Ymmärrän että palkkaa voidaan maksaa vain tuotetuista liittymistä, mutta tähän oiva lääke olisikin peruspalkka hieman nykyistä heikommat provisiot. Ei ole reilua että työtekijä EI SAA ITSESTÄÄN JOHTUMATTOMISTA SYISTÄ PERUUNTUNEISTA KAUPOISTA MINKÄÄNLAISTA KORVAUSTA. "

Itse asiassa kyseisessä firmassa on pohjapalkkaan mahdollisuus. Mistä tiedän? Koska minä olen yksi niistä joka sitä saa...:)

Palkkamalleja varmasti löytyy useampiakin, sitä vain ei kelle tahansa haluta maksaa.....

Kuinkas sä sen pohjapalkan sait?

Pitikö taistella?

• töhötöhö
        siellä on kirjoitti:

Pitikö taistella?

Käsittääkseni pohjapalkkaa saavat toimistopäälliköt ja vuorovastavaat. Heillä kaiken hyvän lisäksi on sitten myös hyvin myynti joten he vetävät hyvin liksaa touhustansa. Jos sinne asti jaksaa urakoida että pääse vuorovastaavaksi tai jopa toimistopäälliköksi niin siinä tapauksessa rahaahan tulee. Muuten en kyllä suosittele paikkaa kuin niille jotka oikeasti kokevat MYYNTI työn kutsumuksena. Sen voin sanoa että asiakasta siellä ei mennä palvelemaan vaan yritetään saada mahdollisimman paksu tili..

• -------------------
        siellä on kirjoitti:

Pitikö taistella?

Myymällähän se pohja sieltä mukaan tuli. Myin kuukausittain 100-150 liittymää. Ei sen vaikeampaa.

Toisaalta ymmärrän kyllä että firmalla ei ole kiinnostusta maksaa muutaman kymmenen liittymää myyvälle henkilölle pohjaa...

• Meru
        tyttö89648 kirjoitti:

Itse olen vieläkin töissä kyseisellä firmalla ja alkaa jo vähän hermo mennä. Tein yhden päivän sisään, että pääsisin viettämään juhlapyhiä rauhassa. Yhtäkkiä kaikille muillekin annettiin sama päivä vapaaksi ja kun kysyin että koska sisään tekemäni päivä ei olekaan nyt enää työpäivä, niin voinko pitää jonain muuna päivänä vapaata, minulle sanottiin, että en voi pitää sisään tehtyä päivääni myöhemmin, koska "ei se niin mene".

Moni tulee tänäkin kesänä pettymään tähän "tuottoisaan kesätyöhön" lupaukset ja todellisuus ovat valovuosien päässä toisistaan. Mikäli olet tyytymätön palkkaasi - ota yhteyttä työsuojelupiiriin.

Aiemmin oikeudessa PPMedia on luistanut vastuista perustelemalla ettei työ ole kaupanalan työtä koska konkreettista kulutushyödykettä ts. tavaraa myydä.

Nyt tosin kytkypuhelinten ja nettitikkujen myynti saattaa antaa mahdollisuuden viranomaisille laittaa tämäkin pulju ruotuun.

• Jruotsi-kuopio
        Meru kirjoitti:

Moni tulee tänäkin kesänä pettymään tähän "tuottoisaan kesätyöhön" lupaukset ja todellisuus ovat valovuosien päässä toisistaan. Mikäli olet tyytymätön palkkaasi - ota yhteyttä työsuojelupiiriin.

Aiemmin oikeudessa PPMedia on luistanut vastuista perustelemalla ettei työ ole kaupanalan työtä koska konkreettista kulutushyödykettä ts. tavaraa myydä.

Nyt tosin kytkypuhelinten ja nettitikkujen myynti saattaa antaa mahdollisuuden viranomaisille laittaa tämäkin pulju ruotuun.

Itse olen nyt 4kk ollut PPMedialla Kuopiossa töissä. Palkkani on ollut 1500-3000e/kk, vaikka en mikään supermyyjä olekaan ja tiedän mistä palkkani koostuu. Ei ole kertakaan tarvinnut ottaa yhteyttä työsuojelupiiriin ja palkka on tullut aina ajoillaan. Ja ikäähän minulla on 16v.

Ja eikös kaikki operaattorit myy kytkyjä ja nettitikkuja?

Haiskahtaa tämä juttu vähän kilpailijan propagandalta..?

• Joo pa joo
        Meru kirjoitti:

Jos joku epäilee, niin tulkoon käymään esim Kuopion
        ppmedian toimistolla. Kai tänne saa kirjoittaa myös ne joilla menee hyvin töissä (vai onko tamä tarkoitettu vain työssään epäonnistuneille ihmisille.
        Ei ole työkavereiden vika, jos joku muutama yksilö
        ei jaksa tehdä duunia. Koska työpaikalla puhumme keskenämme, niin tiedän että kaikki ovat saaneet
        kesäkuun palkkaa jokainen yli 1000 euroa kokopäiväisestä työstä. Ja tänne voi aina tulla kahville
        ja kysyä sen suoraan monikymmenpäiseltä henkilökunnalta suoraan, niin ei tarvii kenekään nurkan takaa raukkamaisesti huudella. Mutta eihän sillekään voi mitään, että Saunalahti käy kaupaksi
        ja siitä tipahtaa rahaa kivasti joka kuukausi, joten tervetuloa töihin.

Nim: Karavaani kulkee vaikka joku ei haluaisi niin... näitä maalimassa riittää

• Bonbon1
        Joo pa joo kirjoitti:

Jos joku epäilee, niin tulkoon käymään esim Kuopion
        ppmedian toimistolla. Kai tänne saa kirjoittaa myös ne joilla menee hyvin töissä (vai onko tamä tarkoitettu vain työssään epäonnistuneille ihmisille.
        Ei ole työkavereiden vika, jos joku muutama yksilö
        ei jaksa tehdä duunia. Koska työpaikalla puhumme keskenämme, niin tiedän että kaikki ovat saaneet
        kesäkuun palkkaa jokainen yli 1000 euroa kokopäiväisestä työstä. Ja tänne voi aina tulla kahville
        ja kysyä sen suoraan monikymmenpäiseltä henkilökunnalta suoraan, niin ei tarvii kenekään nurkan takaa raukkamaisesti huudella. Mutta eihän sillekään voi mitään, että Saunalahti käy kaupaksi
        ja siitä tipahtaa rahaa kivasti joka kuukausi, joten tervetuloa töihin.

Nim: Karavaani kulkee vaikka joku ei haluaisi niin... näitä maalimassa riittää

Kyllä minä ylläolevaan postaukseen yhdyn ihan täysin.. Jo suoraan työhaastattelussa minulle kerrottiin mistä palkkaukseni tulee koostumaan.

Pikkusen alkaa huvittamaan nämä kakarat ketkä tulevat keittiöön juomaan kahvia ja sitten valittavat raukkamaisesti foorumeilla, pilaten yhtiön ja työntekijoiden mainetta kun tilillä ei ollutkaan kun se 100e.

Jos sen puhelimen oikeasti ottaa käteen, opettelee tuotteet ja alkaa soittamaan niin 1000e palkka on 100% varma. Saunalahden kampanjat ja tarjoukset ovat aivan ylivoimaisesti parhaita mitä liittymä&netti-markkinoilla liikkuu.

Rest in peace.

• ex-työntekijä
        Bonbon1 kirjoitti:

Kyllä minä ylläolevaan postaukseen yhdyn ihan täysin.. Jo suoraan työhaastattelussa minulle kerrottiin mistä palkkaukseni tulee koostumaan.

Pikkusen alkaa huvittamaan nämä kakarat ketkä tulevat keittiöön juomaan kahvia ja sitten valittavat raukkamaisesti foorumeilla, pilaten yhtiön ja työntekijoiden mainetta kun tilillä ei ollutkaan kun se 100e.

Jos sen puhelimen oikeasti ottaa käteen, opettelee tuotteet ja alkaa soittamaan niin 1000e palkka on 100% varma. Saunalahden kampanjat ja tarjoukset ovat aivan ylivoimaisesti parhaita mitä liittymä&netti-markkinoilla liikkuu.

Rest in peace.

Olen kyllä täysin samaa mieltä! Yleensä näille foorumeille tulevat itkemään ja puhumaan pahaa, juuri nämä ihmiset, jotka eivät ole menestyneet! Ovat vielä melko varmasti irtisanottu ja näin ollen purkavat pahaa mieltään täällä.

Nämä ihmiset, jotka täälä puhuvat palturia, ymmärrättekö ollenkaan että se tahraa yrityksen maineen? Toiskeksi, perättömien tietojen levittäminen julkisesti on laitonta! Toivon todella, että PPMedia teksisi näistä perättömyyksistä rikosilmoituksen! Siinähän sitä sitten tulisi itku pitkästä ilosta näille maineen tahraajille!

Mitä itse paskanpuhujat ajattelisitte jos TEISTÄ kirjoitettaisiin teidän omilla nimillänne julkisille palstoille perättömyyksiä? Tämähän on aivan sama asia!

Voin kertoa, ITSE olin PPMedialla töissä 8kk. KOSKAAN, ei koskaan ollut epäselvyyksiä palkanmaksun kanssa. Keskiansioni olivat 1400-1600. HUOM. Tein 6 tunnin päiviä, joten siihen nähden palkka oli kyllä hyvä!

• Haha
        ex-työntekijä kirjoitti:

Olen kyllä täysin samaa mieltä! Yleensä näille foorumeille tulevat itkemään ja puhumaan pahaa, juuri nämä ihmiset, jotka eivät ole menestyneet! Ovat vielä melko varmasti irtisanottu ja näin ollen purkavat pahaa mieltään täällä.

Nämä ihmiset, jotka täälä puhuvat palturia, ymmärrättekö ollenkaan että se tahraa yrityksen maineen? Toiskeksi, perättömien tietojen levittäminen julkisesti on laitonta! Toivon todella, että PPMedia teksisi näistä perättömyyksistä rikosilmoituksen! Siinähän sitä sitten tulisi itku pitkästä ilosta näille maineen tahraajille!

Mitä itse paskanpuhujat ajattelisitte jos TEISTÄ kirjoitettaisiin teidän omilla nimillänne julkisille palstoille perättömyyksiä? Tämähän on aivan sama asia!

Voin kertoa, ITSE olin PPMedialla töissä 8kk. KOSKAAN, ei koskaan ollut epäselvyyksiä palkanmaksun kanssa. Keskiansioni olivat 1400-1600. HUOM. Tein 6 tunnin päiviä, joten siihen nähden palkka oli kyllä hyvä!

Taitaa palkkatiedoissasi olla pilkkuvirhe ja jokaiselle joka miettii tähän "myyntityöhön" pestautumista miettii kannattaa todellakin ottaa selvää ko. yrityksestä ja mitä ihmiset ovat TODELLA siellä ansainneet. Lähestulkoon jokainen on pettynyt palkkaansa.

Kunnianloukkauksista on pp-johtohäiskien turha inistä koskapa yrityksen kunniaa ei voi loukata.

Lisäksi kertokaapa miksi työsuojelupiirissä on joka kesä tutkintapyyntöjä tästä samaisesta yrityksestä?
        Jotain vikaa kenties?

• mollierkki
        Haha kirjoitti:

Taitaa palkkatiedoissasi olla pilkkuvirhe ja jokaiselle joka miettii tähän "myyntityöhön" pestautumista miettii kannattaa todellakin ottaa selvää ko. yrityksestä ja mitä ihmiset ovat TODELLA siellä ansainneet. Lähestulkoon jokainen on pettynyt palkkaansa.

Kunnianloukkauksista on pp-johtohäiskien turha inistä koskapa yrityksen kunniaa ei voi loukata.

Lisäksi kertokaapa miksi työsuojelupiirissä on joka kesä tutkintapyyntöjä tästä samaisesta yrityksestä?
        Jotain vikaa kenties?

On se kumma juttu kun näistä työsuojelupiirin tapauksista kukaan muu ei tiedä kuin sinä...:)

Tuon kommentin varmasti osaa jokainen jättää omaan arvoonsa.

• Nokia 666
        Haha kirjoitti:

Jotain vikaa kenties?

Olet ilmeisesti yksi niistä joka sieltä on joskus potkittu ulos..:).

Yhdyn äskeiseen kommenttiin, myös minä ihmettelen mistä olet keksinyt nuo työsuojelupiirin juttusi jos kerta kukaan muu ei ole niistä kuullut?

"Lähestulkoon jokainen on pettynyt palkkaansa." Ja mikähän mahtaa olla lähteesi? Oletko kenties ollut jokaisella toimistolla töissä ja haastatellut kaikkia vanhoja työntekijöitä..:)?

Tuossa lauseessasi ei kyllä oikeasti ole mitään järkeä. Kaikki perustuu omiin olettamuksiisi.

Totta, yrityksen kunniaa ei voi loukata, tästä ei siis ollut kysymys, vaan PERÄTTÖMIEN TIETOJEN levittämisestä, ymmärrätkös? Onko SE mielestäsi sallittua? Tämä on julkinen palsta, joten sama asia julkaisetko tietosi lehdessä vai täälä, asia on yhtä vakava, mikäli nämä tiedot eivät pidä paikkaansa?

• mar
        Nokia 666 kirjoitti:

Olet ilmeisesti yksi niistä joka sieltä on joskus potkittu ulos..:).

Yhdyn äskeiseen kommenttiin, myös minä ihmettelen mistä olet keksinyt nuo työsuojelupiirin juttusi jos kerta kukaan muu ei ole niistä kuullut?

"Lähestulkoon jokainen on pettynyt palkkaansa." Ja mikähän mahtaa olla lähteesi? Oletko kenties ollut jokaisella toimistolla töissä ja haastatellut kaikkia vanhoja työntekijöitä..:)?

Tuossa lauseessasi ei kyllä oikeasti ole mitään järkeä. Kaikki perustuu omiin olettamuksiisi.

Totta, yrityksen kunniaa ei voi loukata, tästä ei siis ollut kysymys, vaan PERÄTTÖMIEN TIETOJEN levittämisestä, ymmärrätkös? Onko SE mielestäsi sallittua? Tämä on julkinen palsta, joten sama asia julkaisetko tietosi lehdessä vai täälä, asia on yhtä vakava, mikäli nämä tiedot eivät pidä paikkaansa?

luettuani viestiketjun mietin voiko pp-median toimitavoissa olla siis paikkakunta eroja tai onko loanheitto siis vain "työhön sopimattomien " puhetta?

• Minna278
        mar kirjoitti:

luettuani viestiketjun mietin voiko pp-median toimitavoissa olla siis paikkakunta eroja tai onko loanheitto siis vain "työhön sopimattomien " puhetta?

Itse luin tämän ketjun läpi. Olen myös ollut kyseisessä yrityksessä myös aikaisemmin töissä.

Työsuhteeni kesti 4,5kk, jonka jälkeen lähdin, koska sain oman alani töitä. Koskaan ei minulla ollut ongelmia minkään asian suhteen, eikä tuona aikana ollut muillakaan "kollegoillani". Vaihtuvuushan sielä oli suuri, jonka ymmärtää, koska sielä kävi paljon ihmisiä "kokeilemassa" kuinka myyntialalla pärjää. Nämä jotka eivät pärjänneet lähtivät ja taas ne jotka pärjäsivät, jäivät.

Myös itse ihmettelen näitä kirjoituksia, ja itse olen sitä mieltä että PPMediaa parjataan kyllä aivan turhasta. Ei se ole yrityksen syy, jos myynti ei kulje ja asiakkaista ei huolehdi loppuun asti.

Ensimmäinen palkkani oli surkea, koska en ymmärtänyt että pelkkä asiakkaan suostumus tilaukseen ei riitä, vaan se pitää hoitaa kunnolla loppuun asti.

Ensimmäistä palkkaani lukuunottamatta palkka oli yleensä 1300-1800€ tienoilla. JA tässä ei ole pilkkuvirhettä.

Voin siis kokemuksen perusteella kertoa, että nämä parjaavat ovat juuri näitä, jotka todennäköisesti ovat lähteneet pois, koska eivät ole alalla pärjänneet. Toisaalta näitä henkilöitä tuskin yritys tulee edes kaipaamaan.

Harmillista sinänsä että sitten kostokseen yrittävät pilata yrityksen maineen, joka on mielestäni täysin turhaan.

Muiden puolesta en voi puhua, mutta itse voin kyllä kyseistä paikkaa suositella.

• JHö
        Minna278 kirjoitti:

Itse luin tämän ketjun läpi. Olen myös ollut kyseisessä yrityksessä myös aikaisemmin töissä.

Työsuhteeni kesti 4,5kk, jonka jälkeen lähdin, koska sain oman alani töitä. Koskaan ei minulla ollut ongelmia minkään asian suhteen, eikä tuona aikana ollut muillakaan "kollegoillani". Vaihtuvuushan sielä oli suuri, jonka ymmärtää, koska sielä kävi paljon ihmisiä "kokeilemassa" kuinka myyntialalla pärjää. Nämä jotka eivät pärjänneet lähtivät ja taas ne jotka pärjäsivät, jäivät.

Myös itse ihmettelen näitä kirjoituksia, ja itse olen sitä mieltä että PPMediaa parjataan kyllä aivan turhasta. Ei se ole yrityksen syy, jos myynti ei kulje ja asiakkaista ei huolehdi loppuun asti.

Ensimmäinen palkkani oli surkea, koska en ymmärtänyt että pelkkä asiakkaan suostumus tilaukseen ei riitä, vaan se pitää hoitaa kunnolla loppuun asti.

Ensimmäistä palkkaani lukuunottamatta palkka oli yleensä 1300-1800€ tienoilla. JA tässä ei ole pilkkuvirhettä.

Voin siis kokemuksen perusteella kertoa, että nämä parjaavat ovat juuri näitä, jotka todennäköisesti ovat lähteneet pois, koska eivät ole alalla pärjänneet. Toisaalta näitä henkilöitä tuskin yritys tulee edes kaipaamaan.

Harmillista sinänsä että sitten kostokseen yrittävät pilata yrityksen maineen, joka on mielestäni täysin turhaan.

Muiden puolesta en voi puhua, mutta itse voin kyllä kyseistä paikkaa suositella.

Näissä menee puurot ja vellit sekaisin... Provisiotyössä on aina omat pelisäännöt, jotka tarkoittavat sitä, että työantaja jakaa työntekijälle sekä provisiota (osuutta yrityksen saamasta rahasta eteenpäin) sekä riskiä; ja yleensä nämä kulkevat käsi kädessä; eli myyntiin perustuvaa provisiota ei ole ilman henkilökohtaista riskiä... Ne, ketkä ei usko, voivat kokeilla esim. kiinteistönvälitystä, tapahtumamyyntiä etc...lehtimyynnistä puhumattakaan. Tämänlaatuinen työ sopii todella
        pienelle osalle ihmisistä. Ainahan voi mennä kaupan kassalle tai varastolle... Siellä kun "myyjän" ei tarvitse MYYDÄ mitään !!!! ja palkka juoksee siitä, että on paikalla. No, sitten kaikki saavat saman palkan, vaikka Reiska myy sivussa lisää ja huolehtii asiakkaista ja Pera vaan notkuu, haukkuu kaikkea mikä liikkuu..
        Reilua Reiskaa kohtaan, eikö ????
        Nuorisolle kokemuksena tästä provisiotyöstä voi olla jopa hyötyä: kuvitteletteko että "isona" Nokian Account Managerina aina kun aasialainen asiakas sanoo Yes,
        niin provikat kilahtaa... eikä tarvitse kuin käyntikorttia vilauttaa... Tervetuloa todelliseen maailmaan !! Palkkaa maksetaan siitä, että saadaan asiakas vaihtamaan oikeasti
        liittymää Saunalahdelle, onko tämä vaikea jonkun
        ymmärtää ? Siitä, että päämies saa jotain hyötyä työpanoksesta ? Ja asiakaskin saa hyötyä ? Mikä
        on niin hirveää ?

• eipä
        töhötöhö kirjoitti:

Käsittääkseni pohjapalkkaa saavat toimistopäälliköt ja vuorovastavaat. Heillä kaiken hyvän lisäksi on sitten myös hyvin myynti joten he vetävät hyvin liksaa touhustansa. Jos sinne asti jaksaa urakoida että pääse vuorovastaavaksi tai jopa toimistopäälliköksi niin siinä tapauksessa rahaahan tulee. Muuten en kyllä suosittele paikkaa kuin niille jotka oikeasti kokevat MYYNTI työn kutsumuksena. Sen voin sanoa että asiakasta siellä ei mennä palvelemaan vaan yritetään saada mahdollisimman paksu tili..

ne vuorovastaavatkaan saa täyttä pohjaa vaikka tekevät täyttä päivää. Ainoastaan toimistopäälliköt rikastuu.

• joujoujojo
        mar kirjoitti:

Luulenpa että paikkakunta todellakin vaikuttaa ja paljon.

Itse työskentelin Tampereella. Heti alussa sanottiin, että saan koulutuspalkkion tietystä määrästä myytyjä liittymiä, ja tämän lisäksi myös provikat läpi menneistä liittymistä. Sain kuitenkin ainoastaan koulutuspalkkion, vaikka minulla on varma tieto siitä että liittymiä meni läpi. Näin mitkä liittymäsopimukset laitettiin koulutuspalkkion piikkiin, ja loput kirjasin koneelle. Koneelle kirjatuissa oli myös läpi menneitä, joten ei voida vedota siihenkään että koulutuspalkkioon sisältyvistä ei maksettaisi provikkaa. Ihmetyttää. Ystävälläni sama tilanne, hän soittikin toimistoon ja kysyi asiasta, ja siellä vaan kierreltiin ja kaarreltiin ja lopulta väitettiin ettei provikoita noista makseta. Tarkastimme asian koulutuskansiosta, jossa taas oli edelleenkin se päinvastainen tieto.

Uskon tosissaan että paikkakunta vaikuttaa. Kuopio ainakin kuulosti oikein hyvältä paikalta työskennellä. :) Ja itse siis oikeasti tein tuolla töitä, en kokopäiväisenä mutta kaikki työvuoroni käytin juuri niin kuin kuuluukin.

• T0nii
        joujoujojo kirjoitti:

Itse työskentelin Tampereella. Heti alussa sanottiin, että saan koulutuspalkkion tietystä määrästä myytyjä liittymiä, ja tämän lisäksi myös provikat läpi menneistä liittymistä. Sain kuitenkin ainoastaan koulutuspalkkion, vaikka minulla on varma tieto siitä että liittymiä meni läpi. Näin mitkä liittymäsopimukset laitettiin koulutuspalkkion piikkiin, ja loput kirjasin koneelle. Koneelle kirjatuissa oli myös läpi menneitä, joten ei voida vedota siihenkään että koulutuspalkkioon sisältyvistä ei maksettaisi provikkaa. Ihmetyttää. Ystävälläni sama tilanne, hän soittikin toimistoon ja kysyi asiasta, ja siellä vaan kierreltiin ja kaarreltiin ja lopulta väitettiin ettei provikoita noista makseta. Tarkastimme asian koulutuskansiosta, jossa taas oli edelleenkin se päinvastainen tieto.

Uskon tosissaan että paikkakunta vaikuttaa. Kuopio ainakin kuulosti oikein hyvältä paikalta työskennellä. :) Ja itse siis oikeasti tein tuolla töitä, en kokopäiväisenä mutta kaikki työvuoroni käytin juuri niin kuin kuuluukin.

Soita työsuojelupiiriin ja laita asia vireille oikeustoimia varten. Muussa tapauksessa voit vilkuttaa menettämillesi ansioille.

• Aina töiss mutta kantsi
        ex-työntekijä kirjoitti:

Kyll mun mielestä palkka hyvä vaikka on ollut toista päiv töiss niin palka noin 20€h aika hyvä :)

• kfduö
        Aina töiss mutta kantsi kirjoitti:

Kyll mun mielestä palkka hyvä vaikka on ollut toista päiv töiss niin palka noin 20€h aika hyvä :)

minä olen juuri aloittanut työt kyseisessä paikassa ja haluaisin kuulla kokemuksia, että oppiiko nuo liittymät nopeasti, ja onko hankalaa löytää asiakkaalle oikeaa liittymää? itseäni vähän pelottaa että opinko ikinä tuota kaikkea=(

• PPmedia Kokkola
        joujoujojo kirjoitti:

Siis kyseessähän on oma valinta, mikäli näyttää siltä että liittymiä kertyy huomattavasti enemmän kuin koulutuspalkkion saaminen edellyttää, kannattaa tietenkin ottaa se provikan mukaan.

Itselleni tehtiin ainakin hyvin selväksi kuinka menetellään, otin suosiolla provikan koska tienasin sillä huomattavasti enemmän. En tiedä miten informaatiota jaetaan muilla paikkakunnilla, mutta Kokkolassa ainakin erittäin hyvin.

• Kalenteri3
        kfduö kirjoitti:

minä olen juuri aloittanut työt kyseisessä paikassa ja haluaisin kuulla kokemuksia, että oppiiko nuo liittymät nopeasti, ja onko hankalaa löytää asiakkaalle oikeaa liittymää? itseäni vähän pelottaa että opinko ikinä tuota kaikkea=(

Itse aloitin 2 kuukautta sitten. Opin kaiken tarvittavan 2 päivässä. Koulutus tässä tapauksessa ratkaisee aika paljon. Mitään ei käytännössä tarvinnut opetella ulkoa, sillä kaikki vertailut, hinnastot, yms. löytyy jokaisen työpisteen seinältä.

Yhdyn itsekin näihin kirjoitteluihin. Omasta mielestäni PPMedia on hyvä paikka työskennellä ja ne jotka eivät pärjää, lähtevät ja itkevät.

• mä vaan......
        Kalenteri3 kirjoitti:

Itse aloitin 2 kuukautta sitten. Opin kaiken tarvittavan 2 päivässä. Koulutus tässä tapauksessa ratkaisee aika paljon. Mitään ei käytännössä tarvinnut opetella ulkoa, sillä kaikki vertailut, hinnastot, yms. löytyy jokaisen työpisteen seinältä.

Yhdyn itsekin näihin kirjoitteluihin. Omasta mielestäni PPMedia on hyvä paikka työskennellä ja ne jotka eivät pärjää, lähtevät ja itkevät.

Olin ppmedialla töissä viime kesänä, ja palkanmaksussa oli todellakin ongelmia. Voi olla että erot ovat paikkakunta kohtaisia mutta meillä ainakin joku veti välistä, ja kovasti!

• Jossum2
        mä vaan...... kirjoitti:

Olin ppmedialla töissä viime kesänä, ja palkanmaksussa oli todellakin ongelmia. Voi olla että erot ovat paikkakunta kohtaisia mutta meillä ainakin joku veti välistä, ja kovasti!

Tuossa olet kyllä väärässä. Itse olin kesätöissä PPMedialla ja sielä oli kyllä hyvä järjestelmä johon omat myynnit merkittiin. Itse epäilin ensimmäistä palkkaani, ja aloin tekemään tarkistusta. Otin omasta myyntijärjestelmästäni numeroita ja kävin tarkastamassa kaikki www.siiretytnumerot.fi-palvelusta. Paikkansa tuo palkka kyllä piti. Oikeastaan järjestelmä mitä he käyttävät, varmistaa sen, että työntekijä ei voi huijata sekä sen että yritys ei voi huijata työntekijää.

Jos et tuota asiaa edes tiennyt, epäilen oletko koskaan PpMedialla töissä ollutkaan.

• Kilpailija
        Kalenteri3 kirjoitti:

Hehe. Huvittaa nuo PPMEdian työntekijöiden kommentit kun ne on niin saatu uskollisiksi tuotteelleen. :)

Kaikki Saunalahtelaiset aina hehkuttaa miten se on kaikkein halvin ja YLIVOIMAISESTI PARAS JA PARHAAT tarjoukset.

Todellisuudentajua, hyvät ystävät. :)

Todellisuushan on se, että DNA,Saunalahti, Kolumbus on samanhintaisia... Näistä yhdellä on kunnollisia palvelupisteitä, listan ensimmäinen. Näistä yhdellä on ympärivuorokautinen asiakaspalvelu, listan ensimmäinen. Saunalahdella on muutama todella pätevä palvelu, esim. reviiri. Se on oikein mainio ja vaikea kilpailla vastaan. :) Kolumbus taas on Elisan ja Saunalahden välimuoto, eli se ensimmäinen oljenkorsi jos asiakas Elisalta lähtee. Ei siis hääppöisiä kamppanjoita, mutta aivan loistavat Winbackit.

Saunalahden, Elisan ja Kolumbuksen verkkohan on juuri sama. Saunalahden kuuluvuus-spiikkiä DNA:ta vastaan en ymmärrä, koska verkkohan aika lailla samaa paskaa eri purkissa.

Paras verkko löytyy tunnetusti Soneralta ja siis Telefinlandilta, jonka hinnat ovat vain hieman DNA-S-K kalliimpia. Ihan ok tarjoukset, mutta siis MAKSULLINEN asiakaspalvelu virka-aikoina, eikä palvelupisteitä. Eli siis sopii hyvin isännille, jotka reissaavat paljon korvessa, eikä palvelu kiinnosta.

Sonera ja Elisahan nyt ovat ikävä kyllä ylivoimaisesti SUomen kalleimmat, mutta palvelupisteitä löytyy.

Mitä siis tästä opimme?

Syitä ottaa:

Saunalahti: lisäpalvelut, halvat hinnat, hyvät tarjoukset.

Elisa: palvelupisteet

Sonera: palvelupisteet ja hyvä kuuluvuus

Telefinland: hyvä kuuluvuus, halvat hinnat.

Kolumbus: halvat hinnat

DNA: halvat hinnat, ilmainen asiakaspalvelu, palvelupisteitä, hyvät tarjoukset.

Syitä olla ottamatta:

Elisa: huono palvelu, kalliit hinnat, ei paras mahdollinen kuuluvuus

Saunalahti: ei palvelupisteitä, huono palvelu, ei paras mahdollinen kuuluvuus

Sonera: Suomen kallein, maksullinen palvelu, ei paras mahdollinen kuuluvuus

Kolumbus: ei palvelupisteitä, huono palvelu, ei paras mahdollinen kuuluvuus

Telefinland: maksullinen asiakaspalvelu, ei palvelupisteitä, ei halvin mahdollinen kaikissa tapauksissa.

DNA: ei paras mahdollinen kuuluvuus.

Siitä voi nyt sitten valita, ilman että kuuntele elitististä paskaa. Vain muutamia yleisesti tunnettuja faktoja. Ja Saunalahtelaiset. Turha avautua siitä DNA:n kuuluvuudesta. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun Saunalahden heikko kuuluvuus on tuonut asiakkaan DNA:lle, esimerkiksi aikoinaan minut. :)

Ja jos PPMEdia on yhtään niinkuin sisaryhtiönsä Suomen MAtkapuhelinkeskus niin ihan täyttä kuraa. Olin siellä ennen ja tykitin 10 lapun päiviä lähes jatkuvasti ja nyt kun toisaalle samoihin hommiin siirryin niin huomasi, että kyllä se palkkaus vaikuttaa suuresti siihen tilin suuruuteen, eikä pelkästään myynti. Nykyään saa hienosti tonnin kuussa säästöön, toista oli ennen. :)

Terv. DNA myyjä.

• pete...,
        Kilpailija kirjoitti:

Hehe. Huvittaa nuo PPMEdian työntekijöiden kommentit kun ne on niin saatu uskollisiksi tuotteelleen. :)

Kaikki Saunalahtelaiset aina hehkuttaa miten se on kaikkein halvin ja YLIVOIMAISESTI PARAS JA PARHAAT tarjoukset.

Todellisuudentajua, hyvät ystävät. :)

Todellisuushan on se, että DNA,Saunalahti, Kolumbus on samanhintaisia... Näistä yhdellä on kunnollisia palvelupisteitä, listan ensimmäinen. Näistä yhdellä on ympärivuorokautinen asiakaspalvelu, listan ensimmäinen. Saunalahdella on muutama todella pätevä palvelu, esim. reviiri. Se on oikein mainio ja vaikea kilpailla vastaan. :) Kolumbus taas on Elisan ja Saunalahden välimuoto, eli se ensimmäinen oljenkorsi jos asiakas Elisalta lähtee. Ei siis hääppöisiä kamppanjoita, mutta aivan loistavat Winbackit.

Saunalahden, Elisan ja Kolumbuksen verkkohan on juuri sama. Saunalahden kuuluvuus-spiikkiä DNA:ta vastaan en ymmärrä, koska verkkohan aika lailla samaa paskaa eri purkissa.

Paras verkko löytyy tunnetusti Soneralta ja siis Telefinlandilta, jonka hinnat ovat vain hieman DNA-S-K kalliimpia. Ihan ok tarjoukset, mutta siis MAKSULLINEN asiakaspalvelu virka-aikoina, eikä palvelupisteitä. Eli siis sopii hyvin isännille, jotka reissaavat paljon korvessa, eikä palvelu kiinnosta.

Sonera ja Elisahan nyt ovat ikävä kyllä ylivoimaisesti SUomen kalleimmat, mutta palvelupisteitä löytyy.

Mitä siis tästä opimme?

Syitä ottaa:

Saunalahti: lisäpalvelut, halvat hinnat, hyvät tarjoukset.

Elisa: palvelupisteet

Sonera: palvelupisteet ja hyvä kuuluvuus

Telefinland: hyvä kuuluvuus, halvat hinnat.

Kolumbus: halvat hinnat

DNA: halvat hinnat, ilmainen asiakaspalvelu, palvelupisteitä, hyvät tarjoukset.

Syitä olla ottamatta:

Elisa: huono palvelu, kalliit hinnat, ei paras mahdollinen kuuluvuus

Saunalahti: ei palvelupisteitä, huono palvelu, ei paras mahdollinen kuuluvuus

Sonera: Suomen kallein, maksullinen palvelu, ei paras mahdollinen kuuluvuus

Kolumbus: ei palvelupisteitä, huono palvelu, ei paras mahdollinen kuuluvuus

Telefinland: maksullinen asiakaspalvelu, ei palvelupisteitä, ei halvin mahdollinen kaikissa tapauksissa.

DNA: ei paras mahdollinen kuuluvuus.

Siitä voi nyt sitten valita, ilman että kuuntele elitististä paskaa. Vain muutamia yleisesti tunnettuja faktoja. Ja Saunalahtelaiset. Turha avautua siitä DNA:n kuuluvuudesta. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun Saunalahden heikko kuuluvuus on tuonut asiakkaan DNA:lle, esimerkiksi aikoinaan minut. :)

Ja jos PPMEdia on yhtään niinkuin sisaryhtiönsä Suomen MAtkapuhelinkeskus niin ihan täyttä kuraa. Olin siellä ennen ja tykitin 10 lapun päiviä lähes jatkuvasti ja nyt kun toisaalle samoihin hommiin siirryin niin huomasi, että kyllä se palkkaus vaikuttaa suuresti siihen tilin suuruuteen, eikä pelkästään myynti. Nykyään saa hienosti tonnin kuussa säästöön, toista oli ennen. :)

Terv. DNA myyjä.

Omakohtaiset kokemukseni dna:sta eivät ole kylläkään kovin posiitiviset. Aikoinaan vaihdettuani elisasta dna:lle kuuluvuus heikkeni lähestulkoon puolella.
        Lisäksi dna:n laittomat määräaikaiset sopimukset ovat tuottaneet päänvaivaa kuulemani mukaan myös monille muille kuin itselleni.
        Tokihan jokainen varmasti "omaansa" puolustaa, kuten sinäkin, hyvä dna-myyjä täällä teet. Jokaisessa liittymässä varmasti hyvät ja huonot puolensa käyttäjän kokemuksista riippuen, johon taas vaikuuttaa monet asiat. Itselleni jäi dna:sta varsin epäluotettava kuva, mutta varmasti löytyy myös paljon tyytyväisiä käyttäjiä.

• Kilpailija
        pete..., kirjoitti:

Omakohtaiset kokemukseni dna:sta eivät ole kylläkään kovin posiitiviset. Aikoinaan vaihdettuani elisasta dna:lle kuuluvuus heikkeni lähestulkoon puolella.
        Lisäksi dna:n laittomat määräaikaiset sopimukset ovat tuottaneet päänvaivaa kuulemani mukaan myös monille muille kuin itselleni.
        Tokihan jokainen varmasti "omaansa" puolustaa, kuten sinäkin, hyvä dna-myyjä täällä teet. Jokaisessa liittymässä varmasti hyvät ja huonot puolensa käyttäjän kokemuksista riippuen, johon taas vaikuuttaa monet asiat. Itselleni jäi dna:sta varsin epäluotettava kuva, mutta varmasti löytyy myös paljon tyytyväisiä käyttäjiä.

Aivan. Eli siis uskon sinulla olleen ongelmia omasi kanssa, mutta itselläni oli moisia Saunalahden kanssa ja myös siskollani aivan eri paikkakunnalle. JOs luit tarkkaan, laitoin juuri DNA:n heikkoudeksi tuon kuuluvuuden. Tuo oli siis ihan täyttä totta, eikä myyntipuhe. Sanoin, että Elisan ja DNA:n verkko aika pitkälti samaa paskaa eri purkissa. Toisin sanoen toinen toimii missä toinen ei. Eli jos sinulla oli DNA:lla ongelmia, mitä todennäköisimmin Elisa siellä toimii. Meillä taas DNA toimi missä Elisa ei. :)

Ja siis laittomat määrikset? Melkoisen vanhaa tietoa on ja niistä määriksistä juurikin puhelinmyynti eli erilliset jälleenmyyjät on tehneet ja joista itse operaattori on heille reklamoinut. Myöskin kaikilla operaattoreilla on epäselvyyksiä määristen kanssa.

DNA:lla tilanne on vain siksi hyvä niiden suhteen, että määris jatkuu 1KK kerrallaan sen vuoden jälkeen, kun esimerkiksi Elisa / Saunalahti / Sonera / Kolumbus / Telefinland jatkaa sitä VUODELLA. Eli epäselvyyden ilmettyä denalta pääsee kyllä inhimilliseen aikaan kuukausittain eroon, toisin kuin muista. :)

En yritä myydä teille mitään. Kunhan aikaani täällä tapan ja vähän selvennän ihmisille operaattorien eroja. :)
        PS. myönnän kyllä, että asemani vaikuttaa mielipiteeseeni, mutta ei faktoihin. :)

• mies on oikeassa
        Kilpailija kirjoitti:

Aivan. Eli siis uskon sinulla olleen ongelmia omasi kanssa, mutta itselläni oli moisia Saunalahden kanssa ja myös siskollani aivan eri paikkakunnalle. JOs luit tarkkaan, laitoin juuri DNA:n heikkoudeksi tuon kuuluvuuden. Tuo oli siis ihan täyttä totta, eikä myyntipuhe. Sanoin, että Elisan ja DNA:n verkko aika pitkälti samaa paskaa eri purkissa. Toisin sanoen toinen toimii missä toinen ei. Eli jos sinulla oli DNA:lla ongelmia, mitä todennäköisimmin Elisa siellä toimii. Meillä taas DNA toimi missä Elisa ei. :)

Ja siis laittomat määrikset? Melkoisen vanhaa tietoa on ja niistä määriksistä juurikin puhelinmyynti eli erilliset jälleenmyyjät on tehneet ja joista itse operaattori on heille reklamoinut. Myöskin kaikilla operaattoreilla on epäselvyyksiä määristen kanssa.

DNA:lla tilanne on vain siksi hyvä niiden suhteen, että määris jatkuu 1KK kerrallaan sen vuoden jälkeen, kun esimerkiksi Elisa / Saunalahti / Sonera / Kolumbus / Telefinland jatkaa sitä VUODELLA. Eli epäselvyyden ilmettyä denalta pääsee kyllä inhimilliseen aikaan kuukausittain eroon, toisin kuin muista. :)

En yritä myydä teille mitään. Kunhan aikaani täällä tapan ja vähän selvennän ihmisille operaattorien eroja. :)
        PS. myönnän kyllä, että asemani vaikuttaa mielipiteeseeni, mutta ei faktoihin. :)

juurikin näin, muilta óperaattoreilta ei pääse eroon, DNAlta pääsee, muut jatkavat määristä VUODELLA eteenpäin jos asiakas ei itse sopimusta pura.

Monet soneran/elisan asiakkaat eivät edes tiedä että heillä on määräaikainen sopimus voimassa.

DNA paras, Saunalahti sitten, muut tulevat melko kaukana perästä.

PPMedia hyvä firma, jos osaa myydä, nämä itkevät apinat näillä foorumeilla ovat yleensä niitä jotka eivät ole saaneet kauppoja tehtyä.

PS. En työskentele PPmediassa, enkä matkapuhelinkeskuksella.

• Kilpailija
        mies on oikeassa kirjoitti:

juurikin näin, muilta óperaattoreilta ei pääse eroon, DNAlta pääsee, muut jatkavat määristä VUODELLA eteenpäin jos asiakas ei itse sopimusta pura.

Monet soneran/elisan asiakkaat eivät edes tiedä että heillä on määräaikainen sopimus voimassa.

DNA paras, Saunalahti sitten, muut tulevat melko kaukana perästä.

PPMedia hyvä firma, jos osaa myydä, nämä itkevät apinat näillä foorumeilla ovat yleensä niitä jotka eivät ole saaneet kauppoja tehtyä.

PS. En työskentele PPmediassa, enkä matkapuhelinkeskuksella.

Oon ollu ite ennen Suomen Matkapuhelinkeskuksella töissä. Aika lailla ensimmäinen työpaikkani. Paska paikkahan se oli, mutta en kadu SEKUNTIAKAAN sille firmalle työskentelyä. Sain sieltä juuri sen verran koulun ohella rahaa, että sain opintotukien kanssa pidettyä elintason edes kohtuullisena ja työajat joustavat. Kuitenkin erittäin kiitollinen olen siitä, että opin siellä paljon perustietoa liittymistä, hinnoista yms. palveluista ja kun sitten hain töihin itse konserniin, tuo tietämys auttoi todella paljon haastatteluissa ja nyt olen erittäin tyytyväinen taloudelliseen tilanteeseeni ja uuteen työpaikkaan. :) Ilman Matkapuhelinkeskusta tuskin olisin edes hoksannut tänne hakea!!!!

• Ortega

pari vuotta sitten en saanut muuta kesätyötä joten ajauduin ppmediaan kun tarjosivat aluksi viikon harjoittelujaksoa ja sitten tuloksien mukaan mahdollista sopimusta. sopimuksessa oli että harjoitteluviikolta ei saa provikkaa pelkästään sovitun könttäsumman. tuntipalkaksi muutettuna summa ei ollut kaksinen. töissä pomo oli pari kertaa kännissä ja uhkaili potkuilla kesken viikon kun kysyin palkkaussysteemistä. 4/5 harjoittelupäivästä jaksoin katsella touhua jonka jälkeen kerroin etten ole enää tulossa. palkkakuittia odotin 2 kk ja kun menin kyselemään työpaikalta kerrottiin pomon olevan lomalla.. hauska sattuma? palkka sitten vihdoin tuli mutta sisälsi VAIN provikat (jota ei pitänyt edes maksaa) muutamasta liittymästä..ajattelin olla turvautumatta palkkaturvaan ja selvitin Ppmedian kuuluvan Glorium Oy nimiselle firmalle jonka vaatimattomilta nettisivuilta sain kuitekin irti palkanlaskijan sähköpostiosoitteen. 4 päivää myöhemmin palkanlaskija vastasi viestiini ja väitti viivästymisen johtuneen hänen kuumeilustaan. provikkapalkan maksuun hänellä ei ollut selkeää vastausta. lupasi kuitekin lisätä pois jätetyn summan joka hänen käsityksensä mukaan oli n 50 e.... sain viikon työstä "ansaitut" rahat kokonaisuudessaan 3 kk myöhässä ja firmasta jäi todella se kuuluisa paskan maku suuhun. hauskaa tässä on se että silloinen pomo toimii täälläpäin kunnallispoliitikkona. luultavasti jatkanut aloitetulla linjalla.

• toffuliini

mistähän itekkään saisin kiin ni firman pomot kun olisi vähän kyseltävää kun en ole saanut todistuksia

• anonyymi::::

Olin Lahdessa PPmedialla töissä vuonna 2004, työkaluina oli vanhat 3310:t, aina latauksessa ja kesken myynti puheen puhelu saattoi katketa, lopulta vein oman vara puhelimen töihin, oli 5110 mikä toimi.

• 21

www.enia.fi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      109
      4236
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      78
      3466
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      80
      3280
    4. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      24
      3199
    5. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3132
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      72
      2896
    7. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2770
    8. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      61
      2721
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2539
    10. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      33
      2384
    Aihe