mites muilla?

marsujenomistaja

Minkä ikäisiä ootte ja monta marsua? Musta jotenkin tuntuu, että pieni osa porukasta täällä ei teidä marsuista tarpeeksi, että olis valmis sellaisiin. No joo, mutta mä oon tällä hetkellä 12 vuotta ja mulla on kolme abessiinialaista marsua joista kahtaa olen käyttänyt näyttelyssä. Yksi niistä on rekisterissä ja on käynnyt ulkomuotoluokassa. Hoidan marsut aivan itse. Liikuntaa ne eivät häkin ulkopuolella ole hirveästi saanneet sen jälkeen kun niiden häkistä tehtiin 220pitkä ja 120cm leveä. Siellä ne saa tarpeeksi liikuntaa. Heinät haen suoraan luomutilalta ja pelletit eläinkaupasta(burgness excel) nyt siirryn altromiin kun saan ton säkin syötettyä. Mun marsujen häkki siivotaan ehkä 5pv välein tai vähän aikaisemmin. Kun se on niin iso niin ei hirveän usein tarvitse. Tuoreita noi saa joka päivä sellaisia mitkä on myrkyttömiä marsuille. Heinää ja vettä noilla on kokoajan ja lähes kokoajan pellettiäkin kun ovat vielä kasvavia. Kun toi säkki on syöty niin noi saa kasvatuspellettiä taas. Auttaako muuten parafiiniöljy ripuliin? Jos sitäkin hankkis hoitokoriin kaiken varalta.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoGNBNoLife

      Mä täytän kuukauden päästä 12v ja mulla on kaks marsua..toinen on sekarotuinen ja toinen rusetti. Hoidan myös marsuni aivan itse hekin ovat viellä kasvavia vauvoja. Pidän yleensä häkissä suolakiveä ja hunajatankoa, mutta muut ruuat vaihtelevat. Heinääkin yleensä aikas paljon, hankin kyllä aivan kaupasta. Vaihdan häkin joka ke- ja hyvin pysyy siistinä. Minulla on marsuille opetettu pissamaan pissa-nurkkaan jossa on sininen astia, mutta kakkaavat he silti minne sattuu. Toinen marsuni on nhtten "lihotuskuurilla" sillä hän on hieman laiha. Mutta hyvin meillä arki sujuu. :)

    • R.R-05

      Oon 10 ja mulla on kaks marsua toinen on noncelf ja toinen englannincrest hoidan marsuja aika hyvin ite mutta kyllä äitikin mua auttaa meillä on vessalaatikko heinätelineen alla niin nyt ne on oppinut aika hyvin pissaamaan siihen ja mullakin marsut on vielä kasvavia

      • harkitsija

        kannattaakohan sen pissapaikan olla heinätelineen alla meinaa ne heinäthä tippuu sinne pissaa–----


    • MarsutOvatElämäni

      Itse olen aika nuorehko, mutta aina hoitanut mielestäni marsujani oikein eikä vanhempani ole koskaan edes siivonnut häkkejä puolestani! Olen siis 11- vuotias ja sain ensimmäiset vekkulit 9- vuotiaana! Omistan 2 uros marsua, toinen heistä on rauhallinen abessiinialainen ja toinen vähän villihkö englannin crest! Marsuilla on 2 isoa häkkiä yhdistettynä, pohjalla tallilta tuotuja puruja ja heinänä myös maalta haettua. Nuilla ei ole vessalaatikkoa, sillä ovat sen verran kana aivoja etteivät oppisi, mutta ei heidän tarviikkaan! Häkit siivoan aina tarpeiden mukaan, mutta yleensä noin 2 kertaa viikossa. Pellettejä ostamme läheiseltä eläinkaupalta (nimeä en muista), mutta sieltä saa juuri sopivia näille jyrsijöille, sekä herkkujakin tulee annettua silloin tällöin jotka ovat samasta kaupasta. Marsuillamme on kokoajan tarjolla raikasta vettä, heinää ja pellettiannokset nuo saavat ammulla kymmeneltä 1,5 ruokalusikallista ja illalla kahdeksalta joko 1,5 ruokalusikallista tai 2 ruokalusikallista, c - vitamiinin annan myös mukaan, jos en sitä ole tuoreruokiin laittanut. Saavat siis tuoreruokaa maksimissaan kourallisen tai vähän päälle. ;) Toinen marsuistani on tullut meille vähän lihavana, ja on edelleen laihutuskuurilla ja saa jokatoinen päivä erinlaista ruokaa. Vapaana kuikuttajat saavat olla joka päivä joko ulkona, tai sisällä sen 2 tuntia vähintään, sylissäkin tykkäävät olla. Ei mitään sen ihmeellisempää. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      406
      1623
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1220
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      844
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      189
      759
    Aihe