Hiusten kuivuminen

Zuzette

Onkohan hiusten kuivuminen vaihdevuosioire vai yleensä vaan ikääntymisestä johtuvaa? Mulla on hiukset nykyään hyvin kuivat eikä mikään hoitoaine tunnu auttavan. Myös harmaantumista on ja pörröisyyttä. Tahtoisin sileämmät ja hyväkuntoisemmat hiukseni takaisin. Muilla samaa ongelmaa? Millä pesu- ja hoitoaineilla hoidatte?

10

1025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EnJaksaKeksiäNimimerkkiä

      Varmaan sekä että.

    • 15ynnä8

      Minulla alkoi yllättävästi keväällä hiukset kihartumaan. Päänahka tuntuu kuivemmalta ja hiukset on jotenkin "vauvamaisemmat", ts. pehmeämmät. Ohimoilta on hiusta lähtenyt myös aika lailla. Mutta onko se vaihdevuosien merkki?

    • atoopikko

      Hiuksien kuno riippuu useista tekijöistä.Mutta vaihdevuosi-ikäisillä alkaa hormonitoiminnan muutokset aiheuttamaan useitakin muutoksia.Mutta kilpirauahsen häiriöt viittaavaat usein myös housten kuntoon,lääkitykset ym eri asiat.Päänahka saattaa ärsyyntyä liioista pesukerroista,samoista pesutuotteista ym.Ihotautilääkrin puheille suosittelen.Tai tk lääkärille otattamaan kilppariarvot ja hormonipitoisuudet,josko testosteroinia on liikaa suhteessa vähenevään estrogeeniin ja siihen on apua tarjolla.

    • kalaöljy

      Itse syön omega3 kun alkaa tuntua, että hiukset ovat liian kuivat. Ja tietysti muutenkin tulee syötyä sitä.

    • khghgfgdfgds

      Hiuksia koskien on geeneihin kätketty moniakin ohjeita. Yleensähän jokaisella on erilaiset hiukset vauvana, teini-ikäisenä, aikuisena ja vanhuksena. Eli osa on ikään liittyvää normaalia muutosta (värin ja tuuheuden muutokset, rasvoittuminen), osa voi olla merkki sairaudesta (diabetes, kilpirauhasongelmat jne).

      Itse olen aina ollut hiuskasvultani heikko (vauvahiukseni olivat punaiset, ja yleensä punahiuksisilla on vähiten hiuksia muutenkin). Hiukseni rasvoittuivat nuorena voimakkaasti, nyt 40 iässä riittää pesu 5 pv välein. Tosin hyvin liukkaat yhä ovat, eli eivät nk. kuivat. Myös ohimonseutu on ohentunut ja maksimipituus jää lyhemmäksi kuin ennen.

      Voisitko saada apua etnisistä liikkeistä? Esim. afrohiuslaatu on hyvin kuiva. Ehkä jokin afrohoitoaine auttaisi? Hiukseesi olisi saatava jollain sitoutumaan kosteutta. Aloituksestasi on jo aikaa, mutta labrassa olisi hyvä käydä varmuuden vuoksi peruskokeissa.

    • hfgfgfh

      Minkä tahansa kehon osan kuivuminen on selvä vaihdevuosioire ja siihen auttaa ennenkaikkea hormonikorvaushoito, se tehoaa myös hiuksiin. Ruokavalio voi auttaa myös osaltaan, mutta ei yksistään.

    • PörröistäOn

      Jos on todella kuivat ja pörröiset hiukset, niin silloin kannattaa kokeilla manteliöljyä. Itse laitan sitä aina pesun jälkeen. Minulla on todella kuivat, karheat ja kiharat hiukset, ja manteliöljy on parasta mitä tiedän. Ei jätä ainakaan minun hiuksiani rasvaisen näköiseksi.
      Ostan sitä Punnitse ja Säästä kaupasta. Eikä ole hinnalla pilattu.
      Olen kokeillut myös kampaamoiden kalliita tuotteita, mutta ne kyllä kalpenevat manteliöljyä rinnalla.

    • Ruokavaliosta

      Kuivat hiukset ja ryppyisen naaman saa kun noudattaa THL:n ruokaohjeita. Niillä kevyt-kevyillä ja "vain 1_prosenttia rasvaa" sotkuilla ei todellakaan kaunistu.

      Itselläni tukka eiole kuivanut, ei iho myöskään, mutta syönkin voita, täysmaitoa, kasviksia ja kalaakin.

    • Ikipörrö

      Joillakinhan on kuivat hiukset ihan luonnostaan lapsesta saakka, kuten itselläni. Muistan lapsuudesta, miten äitini hiuksiani letittäessä laittoi niihin aina Vitapointe nimistä hiusrasvaa. Ja voi miten ihana tuoksu siinä oli!
      Nykyään ei saa kunnollista hiusrasvaa mistään ostettua. Ehkä jostain afro- kampaamosta saattaisi saadakin, mutta sellaisia ei ole täällä pohjoisessa. Ja aina etelässä käydessäni mokoma unohtuu.
      Onko jollakin tietoa hiusrasvoista, mieluiten haluttomasti, laittakaapa tietoa tähän.

    • Ikipörrö

      Siis hajuttomista oli tarkoitus kirjoittaa, mutta painovirhepaholainen iski väliin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe