Hei kaikki! Olen muuttamassa yksin vuokralle noin 30 neliön puutalohuoneistoon. Asunnossa tulisi olemaan lämminvesivaraaja kooltaan 30 litraa. Työkaverini sanoi, ettei suosittele muuttoa, koska varaaja pieni, eikä oikein kuulemma edes suihkuun kunnolla riittäisi. Asunto muuten todella kiva. Rempataan kokonaan ja ilmeisesti tämä varaajakin uusi. Mielipiteitä kaipailisin. Kiitos jo etukäteen. :)
Lämminvesivaraajan koko
11
<50
Vastaukset
- Kokemuksesta
Riittää 30 l varaaja yhden henkilön käyttöön.
- 12-tusina
Suihkussa käy hyvin tuolla 30 litran varaajalla. Kyllä sieltä huomaa tulla pois kun kuuma loppuu.
Mulla kans saman suuruinen. - Jatta32
Kiitos molemmille vastauksista. Nyt voin hyvillä mielin muuttaa. :)
- suihkusessiot
Älä lotraa 15 minuuttia suihkussa niin riittää.
- ei.riitä
Ei todellakaan riitä, jos suihkussa haluaa pari minuuttia pidempään olla. 50 litraisellakin tekee tiukkaa. Varsinkin jos sitten kuitenkin käy niin, että on joku kylässä, niin peräkkäin ei lämpimässä suihkussa käydä. Mistä näitä pienen vaaraajan riittämisen nimeen vannovia oikein sikiää.
Ja tottakai kohta joku tekee taas yläastematematiikka hienot laskelmat litralleen ja minuutilleen, että "kyllä riittää", unohtaen jälleen kerran, että varaajan vesi alkaa viilenemään heti hanan avateaaa sinne virtaavan kylmän veden takia. Eli sitä 30 litraa sieltä ei saa sen lämpöistä vettä johon varaaja on asetettu.- rane2
" unohtaen jälleen kerran, että varaajan vesi alkaa viilenemään heti hanan avateaaa sinne virtaavan kylmän veden takia."
Noin tapahtuu, se mikä sinulta unohtui oli vastus siellä varaajassa, on eri kokoisia vastuksia, väitän 2000w tai enempi niin piisaa yhdelle henkilölle pitkääään. - ei.riitä
rane2 kirjoitti:
" unohtaen jälleen kerran, että varaajan vesi alkaa viilenemään heti hanan avateaaa sinne virtaavan kylmän veden takia."
Noin tapahtuu, se mikä sinulta unohtui oli vastus siellä varaajassa, on eri kokoisia vastuksia, väitän 2000w tai enempi niin piisaa yhdelle henkilölle pitkääään.Vastuksen tehohan taas ei varaajassa vaikuta yhtään siihen kuinka paljon tai pitkään lämmintä vettä saadaan. Ainoastaan, kuinka nopeasti uusi satsi lämpenee.
- Jatta32
Vähän kyllä kieltämättä jänskättää tuo riittävyys. No kerron sitten kuinka kävi kun pääsen ekan kerran syyskuussa testaamaan...
- pientä_rajaa
Riittäminen riippuu täysin siitä kuinka kauan lotraa suihkussa. Tietenkään 30 litraa ei riitä useampaan suihkussa käyntiin samalla kertaa.
- Otto_Suihi
Kyllä tuolla parin kolmen minuutin pikasuihkun ottaa. Toistaalta 30L varaajan lämpeneminenkään takaisin täyteen lämpöön ei puolta tuntia pidempään kestä, joten puolen tunnin päästä voi jatkaa, jos jäi shampoot päähän.
- Jatta32
Hei! Palailin tänne viel kertomaan kokemuksiani. Onhan tuo varaaja aavistuksen liian pieni, mutta ei mahdoton. Näin omiin kokemuksiini nojaten sanoisin silti et sellanen 60 litranen ois aika passeli yhdelle hengelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724314Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003750Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363439- 513030
- 402528
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182449Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222222- 231866
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141645Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331622