Muistan lapsena 80-luvulla katselleeni piirrettyä sarjaa(?) jossa seikkailivat tyttö ja vihreä(?) papukaija. Muistelisin, että animaatio oli vähän venäläisen Siili-sarjan tyylistä, mutta varmaksi en mene sanomaan.
Jossain jaksossa tyttö ainakin söi kaikkia leivoksia jne. vaikka papukaija ei sitä hyväksynyt ja tytölle taisi tulla paha olo. Ja yhdestä jaksosta muistan vain sen verran, että tytöllä oli ehkä kannettava LP-soitin joka sitten hajosi ja papukaija alkoi laulaa klassista sävelmää tytön iloksi.
Olen jo koittanut googletella tätä, mutta en vieläkään tiedä mikä piirretty on kyseessä..
Mikä piirretty? Tyttö ja papukaija
5
156
Vastaukset
- Hmmmhhhhm
Ei tuu mitään muuta sarjaa mieleen jossa olis tyttö ja vihreä papukaija kuin Meena, mutta tuskinpa on tuo
- Katkat84
Ei ole Meena. Niin ja tarkoitin siis tuolla "venäläisen Siili-sarjan tyylisellä" sitä tsekkiläistä Myyrää :D mikä lie aivokatkos tullut minulle eilen... Mutta tosiaan muistikuvien mukaan etsimäni animaatio oli sellaista vastaavanlaista, vanhaa ja melko naivistista.
- Katkat84
Ja tuossa LP-soitinjaksossa papukaija alkaa laulaa kappaletta Frederic Chopin - Etude No.3 in E major,Op.10.
- Katkat84
Piirretyssä ei myöskään muistaakseni puhuttu koskaan mitään. Pliis, eikö kukaan muista, mulla hajoo pää kun en tiedä mikä tämä on :D
- Maryam1
Se oli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2315071Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233660Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,182134Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2782107Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast421322Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611249Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1281111- 34880
Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.110872- 188784