muutama kysymys :)

hiiriä

Aallright, eli mun vanhalta talvikolta jäi tyhjäks tommonen 71x46x31 duna, ja mietin et ois kiva jos tohon sais taas jonkinnäköstä elämää, esimerkiksi pienen tyttöhiiri lauman. Mulla on myös mahdollisuus ostaa tutulta sen gerbiilien vanha terraario, mutta mietin että jos toi duna olis hyvä niin voisin ottaa ton taas käyttöön eikä tarviis joka ainoalle pikku jyrsijälle olla ostamassa uutta asumusta. Eli tässä kysymykset:

1. Jotkut sanovat että hiiret voivat karata dunan ritiläkatosta kun menevät niin pienistä aukoista. Mites sitten juomapullon aukko? Mahtuuko ne siitä läpi vai pitääkö se tukkia tai jtn?

2. Oisko toimiva yhdistelmä, että peruskuivikkeena toimisi hamppukuivike, ja vessassa olis toa lättia? Mitä kuivikkeita suosittelet??
Hemparade hamppukuivike: http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/heinat_kuivikkeet/hamppukuivike/kuivike/202895
Toa Lätt: https://animail.fi/toa-latt-55l-2.html

3. Kannattaako hiiriä päästää jaloittelemaan iltaisin (niinkuin esim hamstereita) vai kannattaako mieluummin vain panostaa dunan/terran sisustukseen ja kiipeilymahdollisuuksiin?

4. Minkälainen asumus omilla hiirilläsi on, kuinka suuri ja kuinka monta hiirtä siellä asuu?

5. Tarviiko hiirten häntiä hoitaa/pestä/rasvata niinkuin rottien? :D

6. Mitä ruokaa syötät hiirillesi? Ja mistä tilaat/ostat?

7. Voiko hiirille syöttää samaa ruokaa mitä hamstereille/gerbiileille/rotille?

Kiitos jos kehtaat vastata! c:

2

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

1. Jos dunassasi on pysynyt talvikko, niin siinä ei ole liian isoja koloja hiirillekään.

2. Mulla on hiirillä ihan vaan purua. En usko että oppivat vessalaatikolle. Hiiret tykkää kaivella, joten kuivikkeen olisi hyvä sopia siihen ja sitä on hyvä olla paksulti.

3. Hiiriä voit ulkoiluttaa joko pöydällä, sängyllä, tai tosi turvallisessa huoneessa. Terran sisustus on tietenkin tärkeintä. Etenkin kiipeilyyn on syytä panostaa. Muuten dunasi vaikuttaa aika hyvä kokoiselta, mutta jos 31 on korkeus, niin Se on aika vähän :/ Mulla on 40cm ja sekin on kunnon purukerroksen kanssa aika vähän, kun hiiret menee niin ketterästi.

5. Häntä ei tarvitse erityistä hoitoa :)

7 & 6. Voi. Mulla on Altrominin pellettiä, ja lisäksi yleensä jotain siemenseosta kasvattajalta ostettuna tai eläinkaupasta. Tosi spesifiä tietoa :D

• Sedä

Unohdin sitten 4. kysymyksen :D Mun terra on 75x35x40cm jossa viimeinen on korkeus. Tällä hetkellä vain kaksi hiirua, ennen oli 3. Tuohon terraanhan sinänsä mahtuisi vaikka kuinka monta, mutta pääasia että niillä on lukumäärästä riippumatta kivasti tilaa :)

Itse tykkään enemmän terraariosta kuin dunasta koska se on nätimpi ja hiirien puuhasteluja on lasin läpi helppo seurata. Puruakin mahtuu enemmän, kun koko korkeus on yhtenäistä seinää. Toisaalta dunan keveys on ehdottoman näppärää. Terraariota kun ei voi siirrellä vaan pitää siivota se paikallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      186
      7908
    2. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      142
      5425
    3. Vasemmistoliiton Minja Koskela ihailee suunnattomasti Maduroa

Minjan mukaan Suomen hallituksen pitäisi tuomita vasemmistodiktaattorin ja huumelordin tuominen oikeuden eteen. https:/
      Maailman menoa
      150
      4333
    4. Perussuomalaisten Jani Mäkelä ihailee suunnattomasti Maduroa

Janin mukaan Suomen hallituksen pitäisi tuomita diktaattorin ja huumelordin tuominen oikeuden eteen.
      Maailman menoa
      4
      3509
    5. Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.

Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y
      Maailman menoa
      73
      2877
    6. Vasemmistolaiset venäjämieliset kitisee jenkkien iskusta Venezuelaan

kuten teki Yle-ykkösen uutisetkin eilen, ja avuksi haettiin taas vasemmistoproffa Koskenniemi paasaamaan - vanha kääpä.
      Maailman menoa
      17
      2647
    7. Persuilla paniikki, kun diktaattorit yksi kerrallaan kaatuvat

Hallapersut halusivat sivarineidostaan sotilasjuntan komentajan Suomeen, jotta persuaatteen mukaiset puhdistukset olisi
      Maailman menoa
      11
      2563
    8. Koska mennään retkeilemään?

pusi pusi 😗
      Ikävä
      285
      2501
    9. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      147
      2410
    10. Yhdysvaltain hyökkäys Venezuelaan on YK:n peruskirjan mukaan laiton hyökkäyssota

Oman sävynsä tähän tuo vielä se, että hyökkäys kohdistettiin nimenomaan valtiojohtoa vastaan. Toki, kun tavoitteena on v
      Maailman menoa
      582
      2217
    Aihe