muutama kysymys :)

hiiriä

Aallright, eli mun vanhalta talvikolta jäi tyhjäks tommonen 71x46x31 duna, ja mietin et ois kiva jos tohon sais taas jonkinnäköstä elämää, esimerkiksi pienen tyttöhiiri lauman. Mulla on myös mahdollisuus ostaa tutulta sen gerbiilien vanha terraario, mutta mietin että jos toi duna olis hyvä niin voisin ottaa ton taas käyttöön eikä tarviis joka ainoalle pikku jyrsijälle olla ostamassa uutta asumusta. Eli tässä kysymykset:

1. Jotkut sanovat että hiiret voivat karata dunan ritiläkatosta kun menevät niin pienistä aukoista. Mites sitten juomapullon aukko? Mahtuuko ne siitä läpi vai pitääkö se tukkia tai jtn?

2. Oisko toimiva yhdistelmä, että peruskuivikkeena toimisi hamppukuivike, ja vessassa olis toa lättia? Mitä kuivikkeita suosittelet??
Hemparade hamppukuivike: http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/heinat_kuivikkeet/hamppukuivike/kuivike/202895
Toa Lätt: https://animail.fi/toa-latt-55l-2.html

3. Kannattaako hiiriä päästää jaloittelemaan iltaisin (niinkuin esim hamstereita) vai kannattaako mieluummin vain panostaa dunan/terran sisustukseen ja kiipeilymahdollisuuksiin?

4. Minkälainen asumus omilla hiirilläsi on, kuinka suuri ja kuinka monta hiirtä siellä asuu?

5. Tarviiko hiirten häntiä hoitaa/pestä/rasvata niinkuin rottien? :D

6. Mitä ruokaa syötät hiirillesi? Ja mistä tilaat/ostat?

7. Voiko hiirille syöttää samaa ruokaa mitä hamstereille/gerbiileille/rotille?

Kiitos jos kehtaat vastata! c:

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      1. Jos dunassasi on pysynyt talvikko, niin siinä ei ole liian isoja koloja hiirillekään.

      2. Mulla on hiirillä ihan vaan purua. En usko että oppivat vessalaatikolle. Hiiret tykkää kaivella, joten kuivikkeen olisi hyvä sopia siihen ja sitä on hyvä olla paksulti.

      3. Hiiriä voit ulkoiluttaa joko pöydällä, sängyllä, tai tosi turvallisessa huoneessa. Terran sisustus on tietenkin tärkeintä. Etenkin kiipeilyyn on syytä panostaa. Muuten dunasi vaikuttaa aika hyvä kokoiselta, mutta jos 31 on korkeus, niin Se on aika vähän :/ Mulla on 40cm ja sekin on kunnon purukerroksen kanssa aika vähän, kun hiiret menee niin ketterästi.

      5. Häntä ei tarvitse erityistä hoitoa :)

      7 & 6. Voi. Mulla on Altrominin pellettiä, ja lisäksi yleensä jotain siemenseosta kasvattajalta ostettuna tai eläinkaupasta. Tosi spesifiä tietoa :D

      • Sedä

        Unohdin sitten 4. kysymyksen :D Mun terra on 75x35x40cm jossa viimeinen on korkeus. Tällä hetkellä vain kaksi hiirua, ennen oli 3. Tuohon terraanhan sinänsä mahtuisi vaikka kuinka monta, mutta pääasia että niillä on lukumäärästä riippumatta kivasti tilaa :)

        Itse tykkään enemmän terraariosta kuin dunasta koska se on nätimpi ja hiirien puuhasteluja on lasin läpi helppo seurata. Puruakin mahtuu enemmän, kun koko korkeus on yhtenäistä seinää. Toisaalta dunan keveys on ehdottoman näppärää. Terraariota kun ei voi siirrellä vaan pitää siivota se paikallaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe