Aallright, eli mun vanhalta talvikolta jäi tyhjäks tommonen 71x46x31 duna, ja mietin et ois kiva jos tohon sais taas jonkinnäköstä elämää, esimerkiksi pienen tyttöhiiri lauman. Mulla on myös mahdollisuus ostaa tutulta sen gerbiilien vanha terraario, mutta mietin että jos toi duna olis hyvä niin voisin ottaa ton taas käyttöön eikä tarviis joka ainoalle pikku jyrsijälle olla ostamassa uutta asumusta. Eli tässä kysymykset:
1. Jotkut sanovat että hiiret voivat karata dunan ritiläkatosta kun menevät niin pienistä aukoista. Mites sitten juomapullon aukko? Mahtuuko ne siitä läpi vai pitääkö se tukkia tai jtn?
2. Oisko toimiva yhdistelmä, että peruskuivikkeena toimisi hamppukuivike, ja vessassa olis toa lättia? Mitä kuivikkeita suosittelet??
Hemparade hamppukuivike: http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/heinat_kuivikkeet/hamppukuivike/kuivike/202895
Toa Lätt: https://animail.fi/toa-latt-55l-2.html
3. Kannattaako hiiriä päästää jaloittelemaan iltaisin (niinkuin esim hamstereita) vai kannattaako mieluummin vain panostaa dunan/terran sisustukseen ja kiipeilymahdollisuuksiin?
4. Minkälainen asumus omilla hiirilläsi on, kuinka suuri ja kuinka monta hiirtä siellä asuu?
5. Tarviiko hiirten häntiä hoitaa/pestä/rasvata niinkuin rottien? :D
6. Mitä ruokaa syötät hiirillesi? Ja mistä tilaat/ostat?
7. Voiko hiirille syöttää samaa ruokaa mitä hamstereille/gerbiileille/rotille?
Kiitos jos kehtaat vastata! c:
muutama kysymys :)
2
71
Vastaukset
- Sedä
1. Jos dunassasi on pysynyt talvikko, niin siinä ei ole liian isoja koloja hiirillekään.
2. Mulla on hiirillä ihan vaan purua. En usko että oppivat vessalaatikolle. Hiiret tykkää kaivella, joten kuivikkeen olisi hyvä sopia siihen ja sitä on hyvä olla paksulti.
3. Hiiriä voit ulkoiluttaa joko pöydällä, sängyllä, tai tosi turvallisessa huoneessa. Terran sisustus on tietenkin tärkeintä. Etenkin kiipeilyyn on syytä panostaa. Muuten dunasi vaikuttaa aika hyvä kokoiselta, mutta jos 31 on korkeus, niin Se on aika vähän :/ Mulla on 40cm ja sekin on kunnon purukerroksen kanssa aika vähän, kun hiiret menee niin ketterästi.
5. Häntä ei tarvitse erityistä hoitoa :)
7 & 6. Voi. Mulla on Altrominin pellettiä, ja lisäksi yleensä jotain siemenseosta kasvattajalta ostettuna tai eläinkaupasta. Tosi spesifiä tietoa :D- Sedä
Unohdin sitten 4. kysymyksen :D Mun terra on 75x35x40cm jossa viimeinen on korkeus. Tällä hetkellä vain kaksi hiirua, ennen oli 3. Tuohon terraanhan sinänsä mahtuisi vaikka kuinka monta, mutta pääasia että niillä on lukumäärästä riippumatta kivasti tilaa :)
Itse tykkään enemmän terraariosta kuin dunasta koska se on nätimpi ja hiirien puuhasteluja on lasin läpi helppo seurata. Puruakin mahtuu enemmän, kun koko korkeus on yhtenäistä seinää. Toisaalta dunan keveys on ehdottoman näppärää. Terraariota kun ei voi siirrellä vaan pitää siivota se paikallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123690MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778