Suojakalvo kuperaan linssiin?

Josii

Mikä on suojakalvon nimi, joka otetaan yleensä esim. kameran linssistä pois, kun saa uuden kameran. Todella venyvää ja "ruttuun" menevää. Tarvisin kameran linssiin suojakalvon. Linssi kamerassa on kupera, joten tavallinen suojakalvo ei käy.

9

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 920

      Suojakalvot on turhia. Jos haluat välttämättä suojaa obektiiville, niin kierrä joku UV-suodin tai vastaava sen kierteisiin.

      • Siitähän aloittajan ymmärrän juuri valittavan, linssi lienee lähellä ainakin kalansilmää joten siihen ei oikein voi mitään ulkopuolista suojaa asentaa kuperuuden vuoksi.

        Itselläni ei ole moista 10 - 15 mm lasia joten en tiedä onko niissä mitään mahdollisuutta suojata etulinssiä. Itse aina pyrin suojaamaan sillä olen kerran saanut opetuksen jossa lähes tonnin lasin vaihtoon riitti satasen tai vähän päälle suojalinssin uusiminen. Se oli hyvä sijoitus se suojalasi siinä nokalla.


    • Taastätä

      Taitaa olla pelkkä onneton provoiluyritys toi aloitus.

    • suojakalvon

      Aloittaja tarvitseesuojakalvonmyydäkseen käytetyn objektiivin käyttämättömänä?
      Suojakalvon nimi on suojakalvo.
      Mikä on kuperan linssin nimi?

      • Tuossa näet kuvan yhdestä:

        tps://www.prisma.fi/fi/prisma/samyang-ae-8mm-f-35-if-mc-kalansilmaobjektiivi


      • Työeläkeläinen kirjoitti:

        Tuossa näet kuvan yhdestä:

        tps://www.prisma.fi/fi/prisma/samyang-ae-8mm-f-35-if-mc-kalansilmaobjektiivi

        Moka moka! korjaa tuon osoitteen alku muotoon https: niin saattaa pelittää paremmin.


      • kuperuus
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Tuossa näet kuvan yhdestä:

        tps://www.prisma.fi/fi/prisma/samyang-ae-8mm-f-35-if-mc-kalansilmaobjektiivi

        Työeläkeläinen satuilee taas.
        Kuperan linssin nimi ei ole kalansilmäobjektiivi! Ihan jokaisessa objektiivissa on yksi tai useampia kuperia linssejä. Myöskään silmälasien kupera linssi ei ole kalansilmäobjektiivi.
        Mun silmälasien kuperien linssien polttoväli on 2 metriä.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Linssi_(optiikka)#Kupera_linssi


      • kuperuus kirjoitti:

        Työeläkeläinen satuilee taas.
        Kuperan linssin nimi ei ole kalansilmäobjektiivi! Ihan jokaisessa objektiivissa on yksi tai useampia kuperia linssejä. Myöskään silmälasien kupera linssi ei ole kalansilmäobjektiivi.
        Mun silmälasien kuperien linssien polttoväli on 2 metriä.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Linssi_(optiikka)#Kupera_linssi

        Ei todellakaan ole mutta kalansilmä on yksi parhaista kupera esimerkeistä voiden objektiivien etulinssin suhteen.Sen vuoksihan niihin ei ainakaan aina saa jokaiseen sitä suojalinssiä/-lasia eteen.

        Etulinssi lienee aina ainakin hieman kupera, en ainakaan muista nähneeni koveraa linssiä optiikan nokalla.

        Käytännössähän halusin vain antaa esimerkin ja se kalansilmäkin oli osa sitä osoitetta ja minun tekstiäni oli vain se eka rivi.


      • kalvoton
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Ei todellakaan ole mutta kalansilmä on yksi parhaista kupera esimerkeistä voiden objektiivien etulinssin suhteen.Sen vuoksihan niihin ei ainakaan aina saa jokaiseen sitä suojalinssiä/-lasia eteen.

        Etulinssi lienee aina ainakin hieman kupera, en ainakaan muista nähneeni koveraa linssiä optiikan nokalla.

        Käytännössähän halusin vain antaa esimerkin ja se kalansilmäkin oli osa sitä osoitetta ja minun tekstiäni oli vain se eka rivi.

        ”linssi lienee lähellä ainakin kalansilmää joten siihen ei oikein voi mitään … Ei todellakaan ole mutta kalansilmä on yksi parhaista …”
        Käytännössähän halusin vain antaa esimerkin ja se kalansilmäkin oli osa sitä osoitetta ja minun tekstiäni oli vain se eka rivi.
        Mun silmälasien kupera linssi lienee lähellä ainakin kalansilmää?

        Aloittaja yrittää myydä objektiivia jonka linssin pinnoitekalvo on naarmuuntunut. Hän haluaisi piilottaa naarmut ja myydä objektiivin muka käyttämättömänä kun siinä on suojakalvokin vielä paikallaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe