Opel Assistance-palvelu

jgd

Onko ollut tarvetta ja oletteko olleet tyytyväisiä palveluun? Itselle tuli positiivisena yllätyksenä, että huollot merkkihuollossa tehdessä saa tämän palvelun myös vanhempiin autoihin ilman vuosi/km rajoja.

Itsellä matka katkesi ja hyvinkin nopeasti toimitettiin sijaisauto 4vrk:si. Palvelu on sellainen, että voisin jopa maksaa siitä vanhemman auton omistajana.

26

7915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JumppaHuiti4324321

      Jos autos laukeaa tien päälle eikä hinuri saa vehjettä korjattua ajokuntoon, niin tulee ilmainen hinaus lähimpään valtuutettuun huoltoon. 4 vrk sijaisauto ilmasekxi jos auto ei saada nopeemmin korjattua. Lukaiseppa huoltokirja niin siellä ne ehdot on : noutokustannusta ja matkakustannustakin korvattu.

    • ToimiiOma
    • Annituuli

      Olin tänä aamuna yhteydessä Opel Assistance palveluun ja minulle ei kerrottu, että palvelu kattaa sijaisauton 4 vrk:ksi. Saatuani myöhemmin tietää asiasta hinausautopalvelusta kun sijaisautoa oli lähdetty jo tuomaan. Asiakaspalvelija ei kertonut, että palvelu kattaa 4 vrk sijaisautopalvelua. Toisena asiana, kun sanoin, että olen pohjoisessa 430 km:n päässä korjaamosta ja välttämättä en kerkeä saman vrk:n aikana. Asiakaspalvelija vaan toisti, että heillä on tällaiset toimintaehdot. Hänellä ei ollut ymmärrystä, että Pohjois-Suomessaon talviolosuhteet ja säät ovat vaihdelleet ja autokorjaamo menee kiinni klo 16.
      Minulle olisi pitänyt kertoa 4 pv:n palvelusta ensimmäisellä kerralla soitettuani. Missään nimessä en olisi tällaista palvelua ottanut, kun olisin tiennyt että palvelussaon aikarajoitus ja toiseksi välimatkojen kanssa myös ymmärtämistä. Mikäli asiakaspalvelijalla loppuu tietämys, miten ratkaista ja jatkaa palvelusta keskustelua, hän voi selvittää asian ja ottaa yhteyttä asian loppuunviemiseksi.

      • Annituuli

        Lisäksi tuohon aikaisempaan Annituulin kommentiin, soitin sit ylemmälle taholle. Ja kerroin, etten saanut tietoa ensimmäisen kerran soitettuani, että sijaisautopalvelu kattaa 4 vrk. Vastaava palvelualan ammattilainen, vaan toisti koko ajan, et nythän teillä on tämä tieto. Sanoin jo hänelle alkuun etten tiennyt tästä 4 vrk sijaisautopalvelusta ja etten olisi kyseistä palvelua ottanut, mikäli sen olisin tiennyt.
        Hän vaan toisti samaa et nythän teillä on tämä tieto ja rupesi järjestelemään, miten minä toimin autokorjaamon kanssa. Toisen palveluntarjoajan palvelua hän alkoi järjestelemään, mutta ei omaansa, eikä suostunut ymmärtämään eikä kuuntelemaan. En suosittele kenellekään ko palvelua. Joustamaton epäasiallista palvelua.


    • toimii.suosittelen

      Hinausauto tuli nopeasti ja kuljetti merkkihuoltoon, jossa vika korjattiin samantien. Ei minkäänlaista moitittavaa. Positiivinen yllätys, että pelitti niin hyvin.

      Eikä edes maksa mitään, koska palvelu kuuluu merkkihuollon hintaan - joka ei ole Astrassa kallistakaan.

    • Kyjj

      Täällä myös oltu tyytyväisiä palveluun. Tyttöystävä oli tienpäällä soittanut johonkin toiseen hinuriliikkeeseen kun ei ollut tiennyt edes tästä palvelusta. Länsiautoon hinattiin auto ja siellä huollossa sanottiin, että tuskin saatte enää sijaisautoa, kun kerkesitte jo käyttää toisen firman palveluita hinurin osalta. No soitinpa kuitenkin assistanceen ja siellä sanottiin, että toki tuodaan heti sijaisauto huollon ajaksi ja pahoitteli vain ettei juuri silloin ollut insignian kokoista autoa tarjolla. Ja hinuri meni kuitenkin pohjolan piikkiin.

    • Ei_voi_moittia

      En ole tarvinnut ko. palvelua, mutta se on minusta hieno että tällaisen palvelun saa ilmaiseksi. Huollpis ei ainakaan näy että tästä palvelusta jotakin veloitettaisiin ja sehän on voimassa aina huollosta huoltoon.

    • Kfkfkfkfkkfkfkfn

      Toimiiko tämä jonkinlaisena takuun korvikkeena? Ainakin siis tien päälle jättävissä vioissa? Vai laskuttavatko sitten kuitenkin itse korjaustyön osineen?

      Jos menee niin hienosti kuin parhaiden jutuissa, että auto vaan tullaan korjaamaan, eikä laskua, niin upeaa? Mutta onko näissä tapauksissa kyse takuunalaisesta autosta vai vaikka 10v vanhasta, kunhan merkkihuollettu?

      Opelin varsinainen takuuhan on onneton 2v ilman kilometrirajaa eli sopii lähinnä suurkäyttäjille ja ”saksalaiseen laatuun” sokeasti uskoville, mutta ei oikein meille muille. Että toisiko tuo Assistance sitten lainkaan samaa mielenrauhaa kuin korealaisten 7v takuut?

      • Bbvvbbv

        Työt ja osat maksat lähtökohtaisesti ihan normaalisti (pl. Uusi auto ja takuu). Itsekään en ihan täysin ymmärrä eroa vakuutuksen tarjoamiin palveluihin. Eikö sieltäkin saa hinurin lisäksi sijaisauton ainakin jos pystyy todistamaan että välttämätön esim työmatkoille?

        Näillä kovilla pakkasilla herää kysymys myös, tarjoaako palvelu veloituksetta käynnistysapua tienpäällä?


      • ei-ole.takuu

        Tienpäälle jättävä vikahan voi olla mikä tahansa puoli-ilmaisesti korjattavista pikkuvioista pahimmillaan esim. totaaliseen konerikkoon joten olisi päivänselvästi aika erikoista, että takuun ulkopuolisenkin auton korjauskulut kuuluisivat palveluun.

        Toisekseen koska ilmaisia lounaita ei ole, ei myöskään korealaistenkaan takuut ole ilmaisia; jälkimarkkinoinnin katteissa eli kalliimmissa huoltokuluissahan takuuriski katetaan.
        Jos takuun tuoma mielenrauha on autohankinnan pääasiallinen kriteeri, Opel ei silloin ole valintasi; Assistance ei ole takuu. Suositus on silloin Kia/Hyundai.


      • Kdkkfkfkffkkfkfkfkf
        ei-ole.takuu kirjoitti:

        Tienpäälle jättävä vikahan voi olla mikä tahansa puoli-ilmaisesti korjattavista pikkuvioista pahimmillaan esim. totaaliseen konerikkoon joten olisi päivänselvästi aika erikoista, että takuun ulkopuolisenkin auton korjauskulut kuuluisivat palveluun.

        Toisekseen koska ilmaisia lounaita ei ole, ei myöskään korealaistenkaan takuut ole ilmaisia; jälkimarkkinoinnin katteissa eli kalliimmissa huoltokuluissahan takuuriski katetaan.
        Jos takuun tuoma mielenrauha on autohankinnan pääasiallinen kriteeri, Opel ei silloin ole valintasi; Assistance ei ole takuu. Suositus on silloin Kia/Hyundai.

        Ei ole paljon näyttöä korealaisten kovemmista huoltokuluista. Sitäpaitsi saadakseen Opel Assistancen voikaan, on myös käytettävä merkkihuoltoa. Mutta mikä tuon Assistancen etu nyt siis on? Onhan noita tiepalveluja kai muutenkin? Jos siis Assistancen kauttakin maksat kulut, niin mikä ero? Vai onko paikanpäälletulo ja hinaus siis ilmaisia, mutta korjaus osineen töineen maksullista? Toisaalta silloin auto menee aina merkkihuollon korjattavaksi, missä hinnat suolaisimmat eli ne katteet saadaan siitäkin.

        Opeliin ilmeisesti saa rahalla takuun viiteen vuoteen asti, Flexcare:kohan tuon nimi oli? Noin 500e/v. Ehkä uutta ostaessa tingittävissä?

        Takuun lisäksi mielenrauhaa toisi auton tunnettu ja odotettu kestävyyslaatu. Korealaiset tässäkin ylivoimaisia verrattuna Opeliin, sillä Kia ja Hyundai ovat olleet useissa amerikkalaisissa ja eurooppalaisissa laatututkimuksissa ykkösiä, Opel taas ei koskaan yhdessäkään.

        Noh, kestävyys ei ole ainoa valintakriteeri, Astra ja Insignia kyllä kilpailukykyisen oloisia ominaisuuksiltaan ja sopivia tarkoituksiini, hintakin varusteet ja ominaisuudet huomioiden edullinen. Mutta sitten tulee vielä ongelmaksi paikallinen Opelin myyjä Rinta-Jouppi, josta menin ostamaan GM:n käytetyn, jossa ongelmia, eikä Rinta-Joupille voi antaa oikein edes tyydyttävää arvosanaa niiden hoidosta. Onko Opelin organisaatio ylipäätään luotettava ongelmien kohdalla, kantavatko vastuunsa vai luikertelevatko parhaansa mukaan karkuun?

        Eli jos saisi Opelin samalla mielenrauhalla kuin korealaisen tai Toyotan, niin ostaisin kyllä, mikäli nyt uutta ostan lopulta. Mutta kahden vuoden takuu saksalaisen laadun yhteydessä ei oikein houkuta. Noh, lisätakuu tosiaan tarjolla eli harkitaan edelleen.


      • kirjoitin.romaanin
        Kdkkfkfkffkkfkfkfkf kirjoitti:

        Ei ole paljon näyttöä korealaisten kovemmista huoltokuluista. Sitäpaitsi saadakseen Opel Assistancen voikaan, on myös käytettävä merkkihuoltoa. Mutta mikä tuon Assistancen etu nyt siis on? Onhan noita tiepalveluja kai muutenkin? Jos siis Assistancen kauttakin maksat kulut, niin mikä ero? Vai onko paikanpäälletulo ja hinaus siis ilmaisia, mutta korjaus osineen töineen maksullista? Toisaalta silloin auto menee aina merkkihuollon korjattavaksi, missä hinnat suolaisimmat eli ne katteet saadaan siitäkin.

        Opeliin ilmeisesti saa rahalla takuun viiteen vuoteen asti, Flexcare:kohan tuon nimi oli? Noin 500e/v. Ehkä uutta ostaessa tingittävissä?

        Takuun lisäksi mielenrauhaa toisi auton tunnettu ja odotettu kestävyyslaatu. Korealaiset tässäkin ylivoimaisia verrattuna Opeliin, sillä Kia ja Hyundai ovat olleet useissa amerikkalaisissa ja eurooppalaisissa laatututkimuksissa ykkösiä, Opel taas ei koskaan yhdessäkään.

        Noh, kestävyys ei ole ainoa valintakriteeri, Astra ja Insignia kyllä kilpailukykyisen oloisia ominaisuuksiltaan ja sopivia tarkoituksiini, hintakin varusteet ja ominaisuudet huomioiden edullinen. Mutta sitten tulee vielä ongelmaksi paikallinen Opelin myyjä Rinta-Jouppi, josta menin ostamaan GM:n käytetyn, jossa ongelmia, eikä Rinta-Joupille voi antaa oikein edes tyydyttävää arvosanaa niiden hoidosta. Onko Opelin organisaatio ylipäätään luotettava ongelmien kohdalla, kantavatko vastuunsa vai luikertelevatko parhaansa mukaan karkuun?

        Eli jos saisi Opelin samalla mielenrauhalla kuin korealaisen tai Toyotan, niin ostaisin kyllä, mikäli nyt uutta ostan lopulta. Mutta kahden vuoden takuu saksalaisen laadun yhteydessä ei oikein houkuta. Noh, lisätakuu tosiaan tarjolla eli harkitaan edelleen.

        Opelista on kokemusta vuosikymmenien ajalta, hyvää ja huonoa. Monista muista merkeistä samoin, ja hyvää & huonoa niistäkin. Esim. kovassa maineessa oleva oma Toyotani ei luotettavuudessaan eronnut Opelista suuntaan tai toiseen.

        Autothan kalliina käyttöesineinä ovat aina herättäneet intohimoja ja kaikenlaiset legendat ovat sitkeässä. Mikä automerkki ruostuu, missä on sähköongelmia jne jne. Tekniikka ja autot sen mukana ovat kuitenkin kehittyneet varsinkin tällä vuosituhannella vauhdilla.
        Aivan täyttä pascaa ei valmista enää kukaan ainakaan länsimarkkinoille myyvä tehdas, koska sellaiseen ei yksinkertaisesti ole nykyisessä maailmassa varaa; Täyspommien maine leviäisi kulovalkeana netissä ympäri maapallon.

        Edelleen kuitenkin liikkuu varsinkin meidän wanhan liiton automiesten tietotoimistoissa vankkoina totuuksina väitteitä, jotka ovat jopa sieltä Taunusten ja Hillmannien kaudelta. Ruostumisen maailmanennätyksiä takoneet ranskalaiset selättivät ongelman jo aikaa sitten, sama koskee Opelia. Nykyäänhän pahinta päätä ruosteongelmassa edustaa kaukoitä. Esimerkkejä "faktoista" on vaikka kuinka paljon, ja yleensä jutut eivät ole kokemusperäisiä vaan sitä "vanhaa tietoa" - eli pääosin vanhentunutta tietoa.
        Tekniikkahan on kuitenkin kehittynyt luotettavammaksi, mutta autojen monimutkaistumisen ts. varustelun moninkertaistumisen myötä myös potentiaalisten vikakohteiden lukumäärä on moninkertaistunut.
        Vanhoihin hyviin aikoihin haikaillessa voisi olla paikallaan istahtaa muistelemaan juurikin esim. mainitun Taunuksen "mahtavuutta" autona...

        Opelista ja vanhoista legendoista merkkiliikkeiden kalliiden huoltokulujen osalta vielä sen verran, että määräaikaishuoltokulut ovat merkkihuollossa ainakin Astran osalta niin edulliset, ettei ole kannattanut hinnan puolesta käyttää muita huoltoja. Ja merkkihuoltoa käyttämällä saa sen Assistancen, jolla saa tarvittaessa ilmaisen hinauksen lähimpään merkkihuoltoon ja sijaisauton tarvittaessa.
        Mutta jos auton takuuaika on kynnyskysymys, asiaa kannattaa selvitellä.
        Itselle se ei sitä ole ollut, olen ostanut takuun alaisen auton ja korjauttanut takuun puitteissa jos korjattavaa on ollut. Kerran joutunut vuosien saatossa käyttämään Assistancea, josta kokemus oli hyvä, nopeaa palvelua oli.

        Rinta-Joupin huollostakin on kokemusta sen verran, ettei moitittavaa ollut.
        Länsi-Autosta sen sijaan on myös vähemmän kehuttavia kokemuksia, mutta huolloissa / korjauksissa enemmän kuin marmorihallin katolla loistava logo taitaa ratkaista sen yksittäisen asentajan työtaito ja -motivaatio.

        Reklamaatioissa yrityksen toimintakulttuuri ratkaissee sitten enemmän.


      • Kfkfgkgkgkkfkfkfkfkf
        kirjoitin.romaanin kirjoitti:

        Opelista on kokemusta vuosikymmenien ajalta, hyvää ja huonoa. Monista muista merkeistä samoin, ja hyvää & huonoa niistäkin. Esim. kovassa maineessa oleva oma Toyotani ei luotettavuudessaan eronnut Opelista suuntaan tai toiseen.

        Autothan kalliina käyttöesineinä ovat aina herättäneet intohimoja ja kaikenlaiset legendat ovat sitkeässä. Mikä automerkki ruostuu, missä on sähköongelmia jne jne. Tekniikka ja autot sen mukana ovat kuitenkin kehittyneet varsinkin tällä vuosituhannella vauhdilla.
        Aivan täyttä pascaa ei valmista enää kukaan ainakaan länsimarkkinoille myyvä tehdas, koska sellaiseen ei yksinkertaisesti ole nykyisessä maailmassa varaa; Täyspommien maine leviäisi kulovalkeana netissä ympäri maapallon.

        Edelleen kuitenkin liikkuu varsinkin meidän wanhan liiton automiesten tietotoimistoissa vankkoina totuuksina väitteitä, jotka ovat jopa sieltä Taunusten ja Hillmannien kaudelta. Ruostumisen maailmanennätyksiä takoneet ranskalaiset selättivät ongelman jo aikaa sitten, sama koskee Opelia. Nykyäänhän pahinta päätä ruosteongelmassa edustaa kaukoitä. Esimerkkejä "faktoista" on vaikka kuinka paljon, ja yleensä jutut eivät ole kokemusperäisiä vaan sitä "vanhaa tietoa" - eli pääosin vanhentunutta tietoa.
        Tekniikkahan on kuitenkin kehittynyt luotettavammaksi, mutta autojen monimutkaistumisen ts. varustelun moninkertaistumisen myötä myös potentiaalisten vikakohteiden lukumäärä on moninkertaistunut.
        Vanhoihin hyviin aikoihin haikaillessa voisi olla paikallaan istahtaa muistelemaan juurikin esim. mainitun Taunuksen "mahtavuutta" autona...

        Opelista ja vanhoista legendoista merkkiliikkeiden kalliiden huoltokulujen osalta vielä sen verran, että määräaikaishuoltokulut ovat merkkihuollossa ainakin Astran osalta niin edulliset, ettei ole kannattanut hinnan puolesta käyttää muita huoltoja. Ja merkkihuoltoa käyttämällä saa sen Assistancen, jolla saa tarvittaessa ilmaisen hinauksen lähimpään merkkihuoltoon ja sijaisauton tarvittaessa.
        Mutta jos auton takuuaika on kynnyskysymys, asiaa kannattaa selvitellä.
        Itselle se ei sitä ole ollut, olen ostanut takuun alaisen auton ja korjauttanut takuun puitteissa jos korjattavaa on ollut. Kerran joutunut vuosien saatossa käyttämään Assistancea, josta kokemus oli hyvä, nopeaa palvelua oli.

        Rinta-Joupin huollostakin on kokemusta sen verran, ettei moitittavaa ollut.
        Länsi-Autosta sen sijaan on myös vähemmän kehuttavia kokemuksia, mutta huolloissa / korjauksissa enemmän kuin marmorihallin katolla loistava logo taitaa ratkaista sen yksittäisen asentajan työtaito ja -motivaatio.

        Reklamaatioissa yrityksen toimintakulttuuri ratkaissee sitten enemmän.

        Ei mikään merkki täyttä paskaa valmista, mutta edelleen merkeissä on keskimääräisiä eroja. Kyse on riskin minimoinnista. Jos vaikka Opelilla riski joutua maksamaan 5000e remontti on luokkaa 5% ja Toyotalla 2%, niin kyllä se kannattaa huomioida ostopäätöksessä. Ei välttämättä ainoana tai edes ensisijaisena tekijänä, mutta kuitenkin.
        Näitä laatututkimuksia tehdään useita joka vuosi, ei tarvitse tehdä päätelmiä Taunuksen perusteella. Vaikka totta kai sillä oma arvonsa on, että kun Toyota oli laadukkain jo siihen aikaan ja aina siitä eteenpäin, niin melko varmasti se huipulla säilyy jatkossakin. Opelilla laatu taas heitellyt vuosien varrella paljon enemmän, yhtä varmalla mielellä ei Opelia siis voi ostaa.

        Hyvä huomio, ettei merkkihuolto aina ole ryöstöä. Kuitenkin tässä Rinta-Joupin merkkikorjaamon tapauksessa hinnat olivat noin kaksinkertaiset verrattuna ”nyrkkipajoihin”, vaikka RJ:ltä olisi pitänyt saada myyjäliikkeenä jonkunlaista vastaantuloa. No ehkä sen suurinta osaamista vaatineen osan RJ hoiti kilpailukykyiseen hintaan ja epäonnistuneiden tutkimusten jälkeen itse korjaustyön kerralla kunnialla hoitaen. Nyrkkipaja taas ryssi yhden kohteen, tosin se on enemmän kaupungin duunarien tapakulttuuria, ryssivät yleensä aina tavalla tai toisella. Itä-Suomesta kun kyse.

        Yksittäisen asentajan taito ja asennekin on yhteydessä yrityskulttuuriin. Vaikka totta kai sattumallakin suuri merkitys näissä.


    • toyota-äijä

      Nyt kannattaa vaihtaa Opel Toyotaan.
      On jopa mahdollista että autoliike suostuu ottamaan Opelin vaihdossa.

      • hyviä.kilsoja.äijälle

        Jaahas. No onpa tullut Toyotillakin ajeltua, mutta niin on monilla muillakin merkeillä. Eikä ainakaan tällä hetkellä kiinnosta Toyotat, että kiitos vaan suosituksista mutta ei kiitos.


    • khukl

      Hyvä myös muistaa että mikäli ajelet vähän vanhemmalla opelilla, niin saat länsiautossa kaikista osista -20 tai -30%. Kyllä itse käytän aina em. merkkihuoltoa. Tietää ettei siellä mene sormi suuhun ja jos jotain tyritään tai ei keretä niin kyllä hyvitetään.

      • Voitto-Lopullinen

        Kaikissa valtuutetuissa merkkihuolloissa neljä vuotta vanhemmille autoille alennus osista 20 % ja 10 vuotta vanhemmille alennus 30 % - ei siis koske pelkästään Länsiautoa. Ihan hyvä etu.

        Eikä ole kannattanut viedä autoa AD:lle tms merkittömille huolloille koska olisivat olleet kalliimpia kuin merkkikorjaamo.

        Täysi merkkiliikkeen huoltokirja antaa käytettyä autoa ostettaessa luotettavamman kuvan auton ylläpidosta ja hoidosta kuin tuntemattomampien pajojen leimat huoltokirjassa. Huolellisesti huollettua autoa on todennäköisemmin pidetty ja ajettu muutenkin huolellisemmin - ei tietenkään välttämättä, mutta todennäköisemmin kuitenkin näin.


      • Opelistimyös

        kattaako tuo opel assistance myös rengasvaurio tapauksen, eli jos rengas esim räjähtää niin että ei voi paikata alkuperäisellä kompura käyttöisellä paikka-aineella , niin onko tässä tapauksessa hinaus myös maksuton lähimpään Opel korjaamoon , jossa rengas uusitaan ( tottakai renkaan kulut tulee itselle) mutta onko hinaus assistanscen piirissä ?


      • Voitto-Lopullinen
        Opelistimyös kirjoitti:

        kattaako tuo opel assistance myös rengasvaurio tapauksen, eli jos rengas esim räjähtää niin että ei voi paikata alkuperäisellä kompura käyttöisellä paikka-aineella , niin onko tässä tapauksessa hinaus myös maksuton lähimpään Opel korjaamoon , jossa rengas uusitaan ( tottakai renkaan kulut tulee itselle) mutta onko hinaus assistanscen piirissä ?

        Pitäisi kuulua Assistanceen, koska rikkinäisellä renkaallahan matka keskeytyy.

        Tämä on tosin vain valistunut arvio, mutta miksei kuuluisi.

        Vararengas olisi kyllä poikaa, mutta alkavat olla katoavaa kansanperinnettä...


    • onihmeta

      Eikö oo muuten jänskä juttu tuo renkaan korjaussarja ja vararengas?
      Rengaskotelo on tehty pari senttiä pienemmäksi kuin renkaan halkaisija,
      eli et saa sinne mahtumaan normaalia rengasta.Kompakti vararengasta
      et saa ostettua sinne,vain vannetta myydään.Eikö oo jänskä homma.PAKKOMYYNTI
      Mä laitoin tunkin sinne koteloon ja kesärenkaista yhden renkaan konttiin
      hihnoilla kiinni.Ei talvella viitsi alkaa rengasta paikkaamaan kamelinpaskalla
      Kesällä on kamelinpaska tarvikkeet autossa,Ja jos kylkeen tulee iso reikä niin
      on Iso puukko mukana jolla aukaisee kyljen ja työntää olkea sisään renkaaseen tai heinää,sammalta,multaa,sillä pääsee kotiin jos ei ole satoja kilometrejä matkaa,tai lähimmälle huoltamolle.

    • Anonyymi

      Aivan perseestä ! asiaksta ei opasteta kun soitta palvelunumeroo , soitin ja sanoin tarvitsevani sijais auton lupasivat toimitta hinaus auton ja saisin sijais auton merkki liikkeestä , hinaus auto kävi ja antoi apuvirtaa jolloin sain ajettua auton korjaamolle autosta oli akku"kuollut" eikä liikkeessä ollut siihen sopivaa akkua joutuivat tilaamaan , kysin sijais autosta ei kuulemma saa kun autoa ei hinattu korjaamolle! miksi palvelunumeron ei kertonut että auto pitää hinata , perkele jäin jalkamieheksi heidän takia perkeleen perkele !!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Opettele vajakki edes yhdyssanat, pilkut ja pisteet. Sen jälkeen voit avautua uudelleen. Teksti on pelkää sekasotkua.
        Olisiko kannattanut hinauttaa auto korjaamolle?


      • Anonyymi

        Itse sain sijaisauton vaikka tyttöystävä oli vahingossa falckin hinurilla mennyt. Länsiautossa sanottiin kyllä että tuskin saatte, mutta aina voi yrittää. Soitin ja sanottiin "tottakai saatte"


    • Anonyymi

      On Poistettava Euroopan Liikenteestä.

    • Anonyymi

      Huomioitavaa. Opel assistance palvelu on ainakin nykyään pelkkä puhelinpalvelu. Kun auto hinattiin huoltoon, meni lasku autoni kaskovakuutuksesta. Vaikka syynä oli huollossa huonosti kiinnitetyt jarrupalat, jotka sitten tipahtivat ajossa.

      Nyt auto lähti uudestaan hinauksella huoltoon, koska akku oli tyhjentynyt pakkasella ja oli jo muutenkin menossa huoltoon hiukkassuodattimen täyttymisen takia. Nyt hinauskuski kertoi että opel palvelun hinauskulut menee aina auton vakuutukseen. Että sellainen "palvelu".

      • Anonyymi

        ei se kyllä ihan noinkaan ole!

        Tuossa 2022 kesällä sattui tilanne, että kuumuuden takia auto yksinkertaisesti kieltäytyi toimimasta ja oltiin jonkin matkan päässä kotoa ja sunnuntai päivä. Auto ei ollut ihan kaikkein tuorein tapaus vaan vuoden 2016 mallin Astra.

        Soitto Assistanceen ja he hoitivat hinauksen ja sijaisauton toimituksen lähimpään Opel merkkihuoltoon.

        Ehdimme odottaa autoliikkeen pihalla kai 10min, kun tuli sijaisautopalvelun kaveri: pyysi anteeksi, että olimme joutuneet odottamaan, mutta hän ei ehtinyt nopeampaa paikalle (liike oli siihen aikaan jo suljettu sunnuntaina) Sitten ajettiin ks. vuokra-autoliikkeeseen tekemään vuokrauspaperit.
        Auto saatiin muutaman arkipäivän jälkeen huollosta ja vietiin sijaisauto takaisin ja saimme vielä kyydin Opel huollon pihaan "kaupan päälle".

        Toki tuon huollon toimenpiteet joutui itse maksamaan (peräti 87 €), mutta Assistance maksoi kaiken muun eikä mennyt autonvakuutuksesta. Pelkästään hinauskulut olisivat olleet yli 1000€ + siihen päälle sijaisauto!

        Toinen tilanne ks. auton kanssa: akku oli jostain syystä menettänyt latauksensa ja ei tietenkään startannut ja soitto Assistanceen ja he lähettivät autopalvelun hinurin paikalle ja hinurikuski totesi, että koetetaan antaa lisä virtaa jos vaikka starttaisi niin ei tarvitsisi alkaa hinaamaan. Kaveri onnistui saamaan auton käytiin ja totesi mittarillaan, ettei akku lataudu kuten pitäisi ja kehotti ajamaan suoraan Opel huoltoon. Tämäkin toimen pide meni puhtaasti Assistance piikkiin. Akku toki piti maksaa itse sekä kulut vaihtotyöstä - mutta mikä autovakuutus tuollaiset kulut maksaisi? Ei mikään!

        Jotta Opel Assistance on voimassa ja toimii oikein, auto on huollettava merkkiliikkeessä. Tosin Opelin huollot eivät todellakaan ole sieltä kalleimmasta päästä verrattuna joihinkin muihin suosittuihin Saksalaismerkkeihin tai jopa Japanilaisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe