On mennyt aikaa ja tupakkaa siitä kun palstalla on ollut ruokaohjeita. Nyt tuli tiedosta puutetta. Olin Länsi-Suomessa kyläilemässä, ruokana oli ah niin hyvän makuista silakkasoppaa, unohtui emännältä kysyä ohjetta, joten jospa joku palstalainen voisi neuvoa.
Näille kulmille silakat tuodaan kauppoihin kylmäkuljetuksena jostakin Pohjanlahden rannikolta joten niitä voi huoletta laittaa ruuaksi. Uskoisin ainakin Seiskarin tytöltä löytyvän hyviä ohjeita. Eläkkeet pienenevät joten silakoista, vilakoista saa edullisia ohjeita ruuanlaittoon.
Kaloista valmistetut ruokaohjeet kiinnostavat monia ystäviä.
Vesi kielellä
3
156
Vastaukset
- Kat-leija
Seiskarin tyttö kutsun kuuli :)))
On aikaa kun silakkakeiton olen keittänyt. Yksinkertainen on minun ohjeeni. Ainekset ovat peruna (lohkoina tai viipaleina), tuoreita silakkapaloja tai fileitä, sipulia , maustepippuria, vähän laakerinlehteä, kermamaitoa.
Keitä ensin ainekset vähässä vedessä ja lisää kermamaito lopuksi.
Tässä on linkki seiskarilaisiin ruokaohjeisiin, joissa myös silakkaserpa, joksi silakkakeittoa siellä kutsuttiin. Minulle syötettiinsitä lientä pienenä tuttipullosta, kuulema.
http://www.seiskari-seura.org/seiskarilaisia-ruokareseptejae Kirjoitanpa minäkin yhden suosikeistani. Kerran kauan sitten sain Moskovassa cocktailkutsuilla maittavan pienen kulhon. Etsin reseptiä sitten keittokirjoista, ohje löytyi Hariton Tuukkasen kirjasta. Tattijulienne on helppo valmistaa, raaka-aineet on helppo saada. Herkkutatteja ja sipulia ruskistetaan paistinpannulla, lisätään smetanaa tai Creme Fraichea siihen pannulle, maustetaan suolalla ja pippurilla. Seos kaadetaan pieniin kulhoihin, laitetaan päälle juustoraastetta ja kuumennetaan uunissa tai grillissä niin, että juusto ruskistuu hieman.
Vielä Tuukkasen kirjasta ohje, vaikkei se tähän reseptiin tainnut kuuluakkaan: sitten otetaan ämpäri ja haetaan kellarista votkaa...- Lo-rena
Kiitos silakka ohjeista. Tässä kalaruuista kun on keskustelu meneillään, avasin netistä lohen-, ja kirjolohen myyntiaikoja, oli kyllä yllätys minkälaisia vastauksia sieltä löytyi!
Mietiskelen pitäisikö siirtyä vacuumipakattuihin koska niissä on selvästi pyynti ja viimeinen käyttöpäivä näkyvillä.
En niin paljon kalan säilyvyydestä muuta tiedä kun sen että on helposti pilaantuvaa.
Siispä nuo silakat ovatkin ostoslistalla ja silakkalaatikko onnistuessa on todella suun mukaista syötävää, sopii eläkeläisenkin kukkarolle,
https://www.youtube.com/watch?v=wAlMTQ8vNzM
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1235173Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241564- 411560
- 231451
- 141312
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv301299- 281251