Hei olen nuori lukiota käyvä tyttö ja muutan oman kämppään kun vaihdan koulua. Asun siis tällähetkellä vanhempieni kanssa, mutta kohta 600km päässä heistä.
Ajattelin tänne tulla kysymään että mitä pitäisi ottaa huomioon muuton kanssa ja miten noi kaikki tuet.
Kuinka helppo on hakea kelalta asumistukea?
Olen siis itse listannut asioita mutta enhän minäkään kaikkea voi tietää, joten olisin kiitollinen jos joku asiasta enemän tietävä jaksaisi auttaa. :)
Ekaa omaan asuntoon..
ekaanasuntoonyksin
2
117
Vastaukset
- tabou
http://www.kela.fi/opintotuki
Et saa asumistukea tilanteessasi. Ottaisit selvää ennen kuin rupeat miettimään moisia muuttoja.
Elät opintolainalla.- JamieHyneman
Opintotuen asumislisää voi saada.
Aloittajalle sanon kyllä minäkin että aina pitäisi olla työ- tai opiskelupaikka sekä elämisen rahoitus kunnolla selvitetty ennen muuttoa.
Joka tapauksessa, helpointa on mennä Kelaan ja kysyä virkailijalta kaikista niistä asioista jotka askarruttavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 961589
- 741394
- 501317
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s1041208- 531196
SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p9955- 36817
- 60761
- 49754
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?41725