Hei olen nuori lukiota käyvä tyttö ja muutan oman kämppään kun vaihdan koulua. Asun siis tällähetkellä vanhempieni kanssa, mutta kohta 600km päässä heistä.
Ajattelin tänne tulla kysymään että mitä pitäisi ottaa huomioon muuton kanssa ja miten noi kaikki tuet.
Kuinka helppo on hakea kelalta asumistukea?
Olen siis itse listannut asioita mutta enhän minäkään kaikkea voi tietää, joten olisin kiitollinen jos joku asiasta enemän tietävä jaksaisi auttaa. :)
Ekaa omaan asuntoon..
ekaanasuntoonyksin
2
95
Vastaukset
- tabou
http://www.kela.fi/opintotuki
Et saa asumistukea tilanteessasi. Ottaisit selvää ennen kuin rupeat miettimään moisia muuttoja.
Elät opintolainalla.- JamieHyneman
Opintotuen asumislisää voi saada.
Aloittajalle sanon kyllä minäkin että aina pitäisi olla työ- tai opiskelupaikka sekä elämisen rahoitus kunnolla selvitetty ennen muuttoa.
Joka tapauksessa, helpointa on mennä Kelaan ja kysyä virkailijalta kaikista niistä asioista jotka askarruttavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä423394- 361994
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301729- 161527
- 231508
- 91391
- 241377
- 141227
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781125- 221102