Uusi takavarikko

Vaksi

Nyt helvetti on poliisit ratsanneet erään koulun mikroluokan koneet pääkaupunkiseudulta, kaikki koneet 50 kpl meni poliisien mukaan. Kukin kone jakoi kamaa ed2k/Kad verkostoon ainaskin, muutama WinMx / Torrent servo löytyi kuulemma myöskin. Kullakin koneella oli jaosta 100 GB tavaraa. Varmaan huomenna reksi raivoissaan sille kullan nuppu poppoolle jotka jaot laittoivat.

Olin siis just lähdössä kotiin klo 19 kun kytät tulivat kotietsintälupien kera ja vaativat koneet Teoston / Gramexin pikatarkasteluun jossa serverit paljastuivat. Olikin opettajat kironneet "takkuavaa" nettiä pidemmän aikaa jo....

-Vaksi pääkaupunkiseudulta

44

64583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bili lahjotti niille tuohon...

      .....

      • Kaupungin Mikrotuki

        Vaksi on valitettavasti oikeasta. Soitti minulle kun poliisit rynnivät mikroluokkaan. Olivat pahuksen pikku riiviöt onkineet XP:n admin salasanat tietoonsa ja asennelleet ohjelmat. Oli kaupungin palomuurit jo antaneet hälytyksen mutta poliisit olivat pihalla kun Jaguarillani kaarsin pihaan, rekkaan meni erään yrityksen lahjoittamat koneet. Kaupungin lakimies on nyt on poliisilaitoksella, neuvottelemasta kuinka luovuttaa epäiltyjen henkilöiden tiedot MPAA:lle joka on tämän sotkun takana RIAA:n kanssa. Ei Teostolla ole mahdollisuutta tämänkaltaisen sekamelskan aiheuttamiseen.


      • DJ-FlowFX
        Kaupungin Mikrotuki kirjoitti:

        Vaksi on valitettavasti oikeasta. Soitti minulle kun poliisit rynnivät mikroluokkaan. Olivat pahuksen pikku riiviöt onkineet XP:n admin salasanat tietoonsa ja asennelleet ohjelmat. Oli kaupungin palomuurit jo antaneet hälytyksen mutta poliisit olivat pihalla kun Jaguarillani kaarsin pihaan, rekkaan meni erään yrityksen lahjoittamat koneet. Kaupungin lakimies on nyt on poliisilaitoksella, neuvottelemasta kuinka luovuttaa epäiltyjen henkilöiden tiedot MPAA:lle joka on tämän sotkun takana RIAA:n kanssa. Ei Teostolla ole mahdollisuutta tämänkaltaisen sekamelskan aiheuttamiseen.

        Loistohuttua :P

        Eipä tuo mitään. Just sain sähköpostin, että FBI olis tehnyt ratsian yhteen meikän kaverin kaverin talon kellariin, ja sieltä oli löytynyt 15 wareservua joissa yhteensä 150 petatavua elokuvia softaa ym jaossa. Eihän siinä mitään, FBI otti yhteyttä mm. RIAA:han, WTF:ään ja RTFM:ään jotka vaativat omansa takaisin. Jeppe joutuu kuulemma ilmeisesti jonnekin Siperian suolakaivoksille töihin loppuelämäkseen että se saa maksettua vaaditut miljardiluokan korvaukset - köyhä opiskelijapoika kun on. Sääliksi käy...


      • KRP
        Kaupungin Mikrotuki kirjoitti:

        Vaksi on valitettavasti oikeasta. Soitti minulle kun poliisit rynnivät mikroluokkaan. Olivat pahuksen pikku riiviöt onkineet XP:n admin salasanat tietoonsa ja asennelleet ohjelmat. Oli kaupungin palomuurit jo antaneet hälytyksen mutta poliisit olivat pihalla kun Jaguarillani kaarsin pihaan, rekkaan meni erään yrityksen lahjoittamat koneet. Kaupungin lakimies on nyt on poliisilaitoksella, neuvottelemasta kuinka luovuttaa epäiltyjen henkilöiden tiedot MPAA:lle joka on tämän sotkun takana RIAA:n kanssa. Ei Teostolla ole mahdollisuutta tämänkaltaisen sekamelskan aiheuttamiseen.

        Sultako ne sitte bustas ne koneet..sori..ei ollu tarkotus..!


      • mitä toi tarkoittaa
        DJ-FlowFX kirjoitti:

        Loistohuttua :P

        Eipä tuo mitään. Just sain sähköpostin, että FBI olis tehnyt ratsian yhteen meikän kaverin kaverin talon kellariin, ja sieltä oli löytynyt 15 wareservua joissa yhteensä 150 petatavua elokuvia softaa ym jaossa. Eihän siinä mitään, FBI otti yhteyttä mm. RIAA:han, WTF:ään ja RTFM:ään jotka vaativat omansa takaisin. Jeppe joutuu kuulemma ilmeisesti jonnekin Siperian suolakaivoksille töihin loppuelämäkseen että se saa maksettua vaaditut miljardiluokan korvaukset - köyhä opiskelijapoika kun on. Sääliksi käy...

        kertokaa joku, olen pihalla


      • kaapeli79
        mitä toi tarkoittaa kirjoitti:

        kertokaa joku, olen pihalla

        LOL=lot of laught


      • sinulle "kaupungin mik...
        Kaupungin Mikrotuki kirjoitti:

        Vaksi on valitettavasti oikeasta. Soitti minulle kun poliisit rynnivät mikroluokkaan. Olivat pahuksen pikku riiviöt onkineet XP:n admin salasanat tietoonsa ja asennelleet ohjelmat. Oli kaupungin palomuurit jo antaneet hälytyksen mutta poliisit olivat pihalla kun Jaguarillani kaarsin pihaan, rekkaan meni erään yrityksen lahjoittamat koneet. Kaupungin lakimies on nyt on poliisilaitoksella, neuvottelemasta kuinka luovuttaa epäiltyjen henkilöiden tiedot MPAA:lle joka on tämän sotkun takana RIAA:n kanssa. Ei Teostolla ole mahdollisuutta tämänkaltaisen sekamelskan aiheuttamiseen.

        meinaatko todella että pistivät oikein rekan koulun tietokoneita hakemaan?eikö pienempi peli olisi riittänyt kuitenkin...?


      • seeker04
        DJ-FlowFX kirjoitti:

        Loistohuttua :P

        Eipä tuo mitään. Just sain sähköpostin, että FBI olis tehnyt ratsian yhteen meikän kaverin kaverin talon kellariin, ja sieltä oli löytynyt 15 wareservua joissa yhteensä 150 petatavua elokuvia softaa ym jaossa. Eihän siinä mitään, FBI otti yhteyttä mm. RIAA:han, WTF:ään ja RTFM:ään jotka vaativat omansa takaisin. Jeppe joutuu kuulemma ilmeisesti jonnekin Siperian suolakaivoksille töihin loppuelämäkseen että se saa maksettua vaaditut miljardiluokan korvaukset - köyhä opiskelijapoika kun on. Sääliksi käy...

        ..se sunkin kaveri ???
        Lähetti kans mulle mailia uudella nokian kännykällään ku oli matkalla suolakaivokselle, kuulemma todistus aineistoa on löytynyt lisää teetetyn välilattian alta... FBI ja KRP oli huomannut sen juodessaan kahvia ja ku oli muki pudonnut joltain tyypiltä niin oli pitänyt alkaa kuivaan sitä lattia mutta sieltä oli pilkottanut valo... joten lattia irti kamat kasaan ja ulos...


      • heh:)
        kaapeli79 kirjoitti:

        LOL=lot of laught

        ...LOL=laughing out loud...?


      • minä
        heh:) kirjoitti:

        ...LOL=laughing out loud...?

        on on


    • Silminnäkijä

      Mä kuulin kaverilta, että se oli nähnyt kun poliisit kantoi tänään alkuillasta Nokian pääkonttorista ulos kauhean määrän koneita.

      Se kysyi yhdeltä poliisilta, joka aluksi ei halunnut sanoa mitään, mutta kun tinkasi se sanoi että Nokian koneilla on ollut hirveä määrä laittomia pokeklippejä, mm. Paris Hiltonia, ja sitten kans Pamela Andersonin ja Tommy Leen videota. Nyt olis Paris Hilton karhuamassa saataviaan. Pitäis kuulemma saada Jormalta jormaa, muuten vetää koko lafkan konkkaan.

      • hahahahahahaaaah :D

        Hiano vitsi. HiHHHHIIIIHEEHE!!!


      • jaba-91
        hahahahahahaaaah :D kirjoitti:

        Hiano vitsi. HiHHHHIIIIHEEHE!!!

        Uskon että vaksi puhuu totta,koska itse oon oottanu et millon pollarit lähtee "ware-hemmojen" perään......nyt se kauan odotettu juttu tapahtu ja kaikilla Suomen warettajil pärähti p*skat housuihin.....Sinänsä ihan oikein et ne käy warettajien kimppuun,koska kuvitelkaapa ittenne vaikka esim.Metallica-bändin jäseneks...miettikää paljon niittenki musaa ostetaan ja kuunnellaan....miettikää mitkä tappiot niille tulee ku ne eka tekee suurel budjetil musaa...ja sit ne toivois tietenki et sais vähän voittoo siit hommast...tietenki kaikki spedet menee ja lataa netist vaan koneen täyteen niitten musaa,mutta vain harva(tosi-fanit)ostaa niitten aitoi levyi...VASTATKAA/KOMMENTOIKAA....(EN SUUTU KRITIIKISTÄKÄÄN)... pS.Onnee vaan teille warettajat...yrittäkää vaan piilotella sitä teijän "laitonta" konettanne....suosittelen lataus ohjelmien poistamista..


      • LoveKorn
        jaba-91 kirjoitti:

        Uskon että vaksi puhuu totta,koska itse oon oottanu et millon pollarit lähtee "ware-hemmojen" perään......nyt se kauan odotettu juttu tapahtu ja kaikilla Suomen warettajil pärähti p*skat housuihin.....Sinänsä ihan oikein et ne käy warettajien kimppuun,koska kuvitelkaapa ittenne vaikka esim.Metallica-bändin jäseneks...miettikää paljon niittenki musaa ostetaan ja kuunnellaan....miettikää mitkä tappiot niille tulee ku ne eka tekee suurel budjetil musaa...ja sit ne toivois tietenki et sais vähän voittoo siit hommast...tietenki kaikki spedet menee ja lataa netist vaan koneen täyteen niitten musaa,mutta vain harva(tosi-fanit)ostaa niitten aitoi levyi...VASTATKAA/KOMMENTOIKAA....(EN SUUTU KRITIIKISTÄKÄÄN)... pS.Onnee vaan teille warettajat...yrittäkää vaan piilotella sitä teijän "laitonta" konettanne....suosittelen lataus ohjelmien poistamista..

        http://www.gamebase.fi/fr/finreactor.jpg

        Ja waretus jatkuu...


      • iivil piraatti
        jaba-91 kirjoitti:

        Uskon että vaksi puhuu totta,koska itse oon oottanu et millon pollarit lähtee "ware-hemmojen" perään......nyt se kauan odotettu juttu tapahtu ja kaikilla Suomen warettajil pärähti p*skat housuihin.....Sinänsä ihan oikein et ne käy warettajien kimppuun,koska kuvitelkaapa ittenne vaikka esim.Metallica-bändin jäseneks...miettikää paljon niittenki musaa ostetaan ja kuunnellaan....miettikää mitkä tappiot niille tulee ku ne eka tekee suurel budjetil musaa...ja sit ne toivois tietenki et sais vähän voittoo siit hommast...tietenki kaikki spedet menee ja lataa netist vaan koneen täyteen niitten musaa,mutta vain harva(tosi-fanit)ostaa niitten aitoi levyi...VASTATKAA/KOMMENTOIKAA....(EN SUUTU KRITIIKISTÄKÄÄN)... pS.Onnee vaan teille warettajat...yrittäkää vaan piilotella sitä teijän "laitonta" konettanne....suosittelen lataus ohjelmien poistamista..

        Kyllä kannattaa "pollareitten" kiskoa pää neljäntenä jalkana joidenki warettajien perässä ja tuhlata siihen touhuun järkyttäviä määriä veronmaksajien rahoja jotta mikkisofta olisi taas ystävä. Ihme jos poliisilla ei sen parempaa tekemistä ole. Tokihan on tuo warettaminenkin "rikos", mutta eiköhän jonkinlainen prioriteettijärjestys olisi tässä kohdallaan.

        Eipä taida metallican pojilta loppua voi leivältä tämän asian takia. Pelkillä keikkatuloilla elelee aivan herroiksi kun nämä "spedet" sitten käyvät livenä kuolaamassa hra. hetfieldiä. Levy-yhtiö nielee tappiot tunkemalla markkinoille lisää idols-tyyppistä luokatonta skeidaa.


      • waretus tulee taas
        jaba-91 kirjoitti:

        Uskon että vaksi puhuu totta,koska itse oon oottanu et millon pollarit lähtee "ware-hemmojen" perään......nyt se kauan odotettu juttu tapahtu ja kaikilla Suomen warettajil pärähti p*skat housuihin.....Sinänsä ihan oikein et ne käy warettajien kimppuun,koska kuvitelkaapa ittenne vaikka esim.Metallica-bändin jäseneks...miettikää paljon niittenki musaa ostetaan ja kuunnellaan....miettikää mitkä tappiot niille tulee ku ne eka tekee suurel budjetil musaa...ja sit ne toivois tietenki et sais vähän voittoo siit hommast...tietenki kaikki spedet menee ja lataa netist vaan koneen täyteen niitten musaa,mutta vain harva(tosi-fanit)ostaa niitten aitoi levyi...VASTATKAA/KOMMENTOIKAA....(EN SUUTU KRITIIKISTÄKÄÄN)... pS.Onnee vaan teille warettajat...yrittäkää vaan piilotella sitä teijän "laitonta" konettanne....suosittelen lataus ohjelmien poistamista..

        Se että waretetaan internetissä on valitettavaa,... voihan sitä tehdä huomaamattakin... hakukoneen avulla... njäh njäh... ja sitä paitsi kyllä nokkela keinot keksii...

        Tarjolla olis jokakoneeseen sähkömagneetti buubitrappi "tunkeilijoita" varten , ja toi yksityisyyden loukkaaminen loppuu hyvin pian kun alkaa turva softa liikkumaan...


      • MAGNETOMAN!
        waretus tulee taas kirjoitti:

        Se että waretetaan internetissä on valitettavaa,... voihan sitä tehdä huomaamattakin... hakukoneen avulla... njäh njäh... ja sitä paitsi kyllä nokkela keinot keksii...

        Tarjolla olis jokakoneeseen sähkömagneetti buubitrappi "tunkeilijoita" varten , ja toi yksityisyyden loukkaaminen loppuu hyvin pian kun alkaa turva softa liikkumaan...

        hehe..magneetti on hyvä idea..mulla on ollu jo 5v asennettuna suurjännitemagneetti koneen kuoren kylkeen..ei muute paljoo enää kovolla tee mtn ku nappasee kytkimen päälle..suosittelen kaikille..!!!


      • plah
        jaba-91 kirjoitti:

        Uskon että vaksi puhuu totta,koska itse oon oottanu et millon pollarit lähtee "ware-hemmojen" perään......nyt se kauan odotettu juttu tapahtu ja kaikilla Suomen warettajil pärähti p*skat housuihin.....Sinänsä ihan oikein et ne käy warettajien kimppuun,koska kuvitelkaapa ittenne vaikka esim.Metallica-bändin jäseneks...miettikää paljon niittenki musaa ostetaan ja kuunnellaan....miettikää mitkä tappiot niille tulee ku ne eka tekee suurel budjetil musaa...ja sit ne toivois tietenki et sais vähän voittoo siit hommast...tietenki kaikki spedet menee ja lataa netist vaan koneen täyteen niitten musaa,mutta vain harva(tosi-fanit)ostaa niitten aitoi levyi...VASTATKAA/KOMMENTOIKAA....(EN SUUTU KRITIIKISTÄKÄÄN)... pS.Onnee vaan teille warettajat...yrittäkää vaan piilotella sitä teijän "laitonta" konettanne....suosittelen lataus ohjelmien poistamista..

        Metallica kyllä taitaa tehdä kymmeniä miljoonia dollareita voittoa


      • Raakkel

        Henry ja Raakkel Liekki voivat kanssa jättää rikosilmoituksen ja rahavaateet pojille.


      • Kewl
        MAGNETOMAN! kirjoitti:

        hehe..magneetti on hyvä idea..mulla on ollu jo 5v asennettuna suurjännitemagneetti koneen kuoren kylkeen..ei muute paljoo enää kovolla tee mtn ku nappasee kytkimen päälle..suosittelen kaikille..!!!

        Eipä liikoja auta mikään magneetti, voi siitä kovolta silti lukea tiedot. Vaatii toki huomattavasti erikoistuneemmat vehkeet, kuten jo varmaan arvasitkin.


    • feikki

      Ei Suomessa ole käytössä, mitään erityistä kotietsintälupaa niin kuin jenkeissä ja jos poliisi jotain takavarikoi, niin ei ne vie niitä minkään teoston tai grameksin tarkastettavaksi. Kyllä poliisi ne silloin tarkastaa itse.

      • Poliisikoira Supo

        Suomessa kotietsinnästä käytetään myös kotietsinälupia, tämä tosin ei ole järin tunettua. Mainitusta seutukunnan koululaitos
        jutussa mukana olivat Uudenmaan ulosottovirasto sekä Teosto & Gramex antamassta teknistä tukea asiantuntijoilemme. Jos ette usko, omapa on asianne. Juttu on huomisen lehdessä, muutama valokuvaaja kun ehti ottaa todistusaineistoa mukaansa. Poliisi tiedottaa asiasta myöhemmin lisää.

        xxxx xxxxxx
        Ylempi konstaapeli
        XXXXXXXXXXX Kihlakunnan poliisilaitos


      • oikee kyttä....
        Poliisikoira Supo kirjoitti:

        Suomessa kotietsinnästä käytetään myös kotietsinälupia, tämä tosin ei ole järin tunettua. Mainitusta seutukunnan koululaitos
        jutussa mukana olivat Uudenmaan ulosottovirasto sekä Teosto & Gramex antamassta teknistä tukea asiantuntijoilemme. Jos ette usko, omapa on asianne. Juttu on huomisen lehdessä, muutama valokuvaaja kun ehti ottaa todistusaineistoa mukaansa. Poliisi tiedottaa asiasta myöhemmin lisää.

        xxxx xxxxxx
        Ylempi konstaapeli
        XXXXXXXXXXX Kihlakunnan poliisilaitos

        ... kun on noin paljon kirjoitusvirheitä.. ;)


      • olen vanhempi
        Poliisikoira Supo kirjoitti:

        Suomessa kotietsinnästä käytetään myös kotietsinälupia, tämä tosin ei ole järin tunettua. Mainitusta seutukunnan koululaitos
        jutussa mukana olivat Uudenmaan ulosottovirasto sekä Teosto & Gramex antamassta teknistä tukea asiantuntijoilemme. Jos ette usko, omapa on asianne. Juttu on huomisen lehdessä, muutama valokuvaaja kun ehti ottaa todistusaineistoa mukaansa. Poliisi tiedottaa asiasta myöhemmin lisää.

        xxxx xxxxxx
        Ylempi konstaapeli
        XXXXXXXXXXX Kihlakunnan poliisilaitos

        mistä lähtien on ollut "ylempi konstaapeli" titteli käytössä???


        terveisiä vaan sinne pönttövuoren taakse......


      • Kotietsintä
        olen vanhempi kirjoitti:

        mistä lähtien on ollut "ylempi konstaapeli" titteli käytössä???


        terveisiä vaan sinne pönttövuoren taakse......

        Kotietsintää voidaan suorittaa vain tietyin edellytyksin.
        Muutamat tosiasiat pitävät täyttyä ennenkuin sellainen on mahdollista.
        Hauskoja puolipaniikki kommentteja suurin määrin.
        Ilmeisesti on niin että ohjelmat ovat kohtuuttoman kalliita suomalaiselle kuluttajalle.
        Ohjelmat ovat siis musiikkia ,pelejä yms.
        Teostot ja muut tekijänoikeuksia valvovat virastot pullistelevat mahtavuuttaan ja haluaisivat olla poliiseita mutta kun heitä ei ole siihen hommaan valittu :)
        Ei heitä siihen valitakaan.
        Kuitenkin on hyvä aina muistaa että tekijät tarvitsevat rahaa elääkseen.Jos kaikki kopioidaan niin myynnit ovat pieniä ja tekijät eivät voi valmistaa ihmisille sitten mitään.
        Minusta kannattaa maksaa ohjelmista silloin kun se on mahdollista.Vain köyhät ja kurjat joutuvat kopioimaan.Ei se ole ihanne kuin niille toisille köyhille ja kurjille.
        Siis ostamalla tuotteita itselle ALKUPERÄISIÄ niin tuet oikeiden tekijöidentöitä.Se on heille kannustin ja kehitys pystyy etenemään tällä tavalla.
        Terveisin yksi tekijä.


      • "Uhri"
        Kotietsintä kirjoitti:

        Kotietsintää voidaan suorittaa vain tietyin edellytyksin.
        Muutamat tosiasiat pitävät täyttyä ennenkuin sellainen on mahdollista.
        Hauskoja puolipaniikki kommentteja suurin määrin.
        Ilmeisesti on niin että ohjelmat ovat kohtuuttoman kalliita suomalaiselle kuluttajalle.
        Ohjelmat ovat siis musiikkia ,pelejä yms.
        Teostot ja muut tekijänoikeuksia valvovat virastot pullistelevat mahtavuuttaan ja haluaisivat olla poliiseita mutta kun heitä ei ole siihen hommaan valittu :)
        Ei heitä siihen valitakaan.
        Kuitenkin on hyvä aina muistaa että tekijät tarvitsevat rahaa elääkseen.Jos kaikki kopioidaan niin myynnit ovat pieniä ja tekijät eivät voi valmistaa ihmisille sitten mitään.
        Minusta kannattaa maksaa ohjelmista silloin kun se on mahdollista.Vain köyhät ja kurjat joutuvat kopioimaan.Ei se ole ihanne kuin niille toisille köyhille ja kurjille.
        Siis ostamalla tuotteita itselle ALKUPERÄISIÄ niin tuet oikeiden tekijöidentöitä.Se on heille kannustin ja kehitys pystyy etenemään tällä tavalla.
        Terveisin yksi tekijä.

        Hmmz.. aika heppoisin perustein noita lupia suomessa myönnetään. minulle sattui aikoinaan tämän kaltainen tapaus:
        Lähdin aika äkkilähdöllä oleilemaan tyttöystäväni luo. koiran tietenkin otin mukaan. hauva oli vain huomaamattani käynyt tutkimassa ruokakassin ja repinyt muutaman valmisruokapaketin auki. hopussa unohdin sen kassin vielä kotiin keittiön lattialle. noin puolentoista kuukauden päästä tulin takaisin kotiin ja näin komean lappusen heti väliovessa jossa ilmoitettiin että poliisi on käynyt tutkimassa asunnon sieltä lähteneen hajun takia. haju kyllä oli aika kuvottava kun sapuskat olivat muhineet auringon paisteen lämmittämässä keittiössä aikansa. eivät edes vieneet niitä pois haisemasta eikä kukaan ollut edes yrittänyt soittaa minulle että jotain on vialla. veljeni kuitenkin asui samassa talossa joka oli kaikkien tiedossa. silti ei minua yritetty tavoitella vaan poliisin piti tutkia asunto. eli se niistä hyvistä syistä luvan saamiseksi!

        tätä ei kukaan varmasti usko todeksi mutta olkaa sitten uskomatta. ainakin sen uskoi tyttöystäväni joka oli mukana kun palasin kotiin!!


      • vaikea päättää
        Kotietsintä kirjoitti:

        Kotietsintää voidaan suorittaa vain tietyin edellytyksin.
        Muutamat tosiasiat pitävät täyttyä ennenkuin sellainen on mahdollista.
        Hauskoja puolipaniikki kommentteja suurin määrin.
        Ilmeisesti on niin että ohjelmat ovat kohtuuttoman kalliita suomalaiselle kuluttajalle.
        Ohjelmat ovat siis musiikkia ,pelejä yms.
        Teostot ja muut tekijänoikeuksia valvovat virastot pullistelevat mahtavuuttaan ja haluaisivat olla poliiseita mutta kun heitä ei ole siihen hommaan valittu :)
        Ei heitä siihen valitakaan.
        Kuitenkin on hyvä aina muistaa että tekijät tarvitsevat rahaa elääkseen.Jos kaikki kopioidaan niin myynnit ovat pieniä ja tekijät eivät voi valmistaa ihmisille sitten mitään.
        Minusta kannattaa maksaa ohjelmista silloin kun se on mahdollista.Vain köyhät ja kurjat joutuvat kopioimaan.Ei se ole ihanne kuin niille toisille köyhille ja kurjille.
        Siis ostamalla tuotteita itselle ALKUPERÄISIÄ niin tuet oikeiden tekijöidentöitä.Se on heille kannustin ja kehitys pystyy etenemään tällä tavalla.
        Terveisin yksi tekijä.

        teen minäkin työtä ja moni muukin! siltikin on rahaa on vain pakollisiin menoihin. toiset vääntää tosissaan raskasta työtä ja saa siitä mitättömän korvauksen. nää muusikot tienaa työnsä eteen muutenkin upeita summia. ja siitä välistä vielä ulkopuoliset kädet tempaavat erilaisia summia. kyllähän se on niin että Metallican poikienkin pitää jollain elää. Toisaalta näillä pojilla ei varmasti ole ongelmaa miettiä mitäköhän sitä ostaisi mihin raha riittäisi vaan lähemminkin mitäköhän sitä ostaisi ettei tuo tilin saldo pääsisi automaatin näytön reunan yli. silloin on aika paha arvailla paljon sitä rahaa tilillä oikein on. ja jos ei tiedä paljon sitä on niin ei tiedä mihin sitä on varaa tuhlata. oikeesti kun nuo paskat edes sille artistille maksaisi kunnolla niistä suomalaisista levyistä. tietääkseni 3/4 levyn tuotosta johtaa matkansa aivan jonnekin muualle kuin sen tekijälle! sitäkö kannatamme??


      • MuusiCCo
        vaikea päättää kirjoitti:

        teen minäkin työtä ja moni muukin! siltikin on rahaa on vain pakollisiin menoihin. toiset vääntää tosissaan raskasta työtä ja saa siitä mitättömän korvauksen. nää muusikot tienaa työnsä eteen muutenkin upeita summia. ja siitä välistä vielä ulkopuoliset kädet tempaavat erilaisia summia. kyllähän se on niin että Metallican poikienkin pitää jollain elää. Toisaalta näillä pojilla ei varmasti ole ongelmaa miettiä mitäköhän sitä ostaisi mihin raha riittäisi vaan lähemminkin mitäköhän sitä ostaisi ettei tuo tilin saldo pääsisi automaatin näytön reunan yli. silloin on aika paha arvailla paljon sitä rahaa tilillä oikein on. ja jos ei tiedä paljon sitä on niin ei tiedä mihin sitä on varaa tuhlata. oikeesti kun nuo paskat edes sille artistille maksaisi kunnolla niistä suomalaisista levyistä. tietääkseni 3/4 levyn tuotosta johtaa matkansa aivan jonnekin muualle kuin sen tekijälle! sitäkö kannatamme??

        Saavat edes sen pienen 1/4. Esmes jos levy maksaa 20 egee se tekee jo 5e per levy. Ja jos myyt vaikka n. 200 levyä se tekee 1000e.

        Parempi on se että me muusikot saamme edes 1/4 levyn hinnasta. Jos nyt otetaan esimerkkejä niin esimerkiksi 60-70 luvuilla artistit saivat paljon pienempiä provikoita. Keskimääräinen artistipalkkio oli siinä about 2 centtiä per levy.

        Sen lisäksi kumpi tukee enemmän artistia? Se että ostat hänen levynsä vai se että lataat biisin netistä??? Luulen että tyhmemmätkin warettajat tietävät oikean vastauksen.


    • ..............................

      Joojoo,minkä takia te puhutte paskaa näillä palstoilla? Kertoisitte edes oikeata asiaa!
      Ei kuitenkaan tuommoista ole tapahtunut.

      • ihan totta

        son ihan totta prklö!


    • lasti

      KAUHEETA MAAILMANI SORTUU

    • tiedonantaja

      Kaveri kertoi, että oli nähnyt kun armeijan erikoisjoukot takavarikoi KRP:n serverit. Paikalla oli ainakin neljä panssaroitua miehistönkuljetusajoneuvoa ja yksi helkopteri. Hirveä härdelli! Poliiseja juoksutettiin puoli-alastomana ja käsiraudoissa viereisellä parkkiksella odottaviin busseihin.

      KRP:n koneilta kuulemma löytyi viisi teratavua lapsi- ja eläinpornoa, mm. kuuluisa "poliisi-koira"-klippi ja lukemattomia ripattuja "Komisario Palmu" ja "Miami Vice"-leffoja.

      Paikalla oli joku Teoston äijä, joka sanoi että "Nyt on KRP:n pojat kusessa, kun kaikki lapsipoken copyrightit kuuluu meille, ja eläinpoken Gramexille". Kuinka tämä on mahdollista? Kuulin myös, että servereiltä olisi löytynyt waretetut tiedostot Poliisikoulun pyrkijöiden ÄO:sta, mutta että ne olisi julistettu salaiseksi.

      • jeesus

        Mää kuulin että microsoftin pääkonttorin joka toiselta koneelta löyty XP prof. PIRAVERSIO INSTATTUNA!!! bill gates vähän repi verkkarinsa ! Sitte ne kerto mulle ne työntekijät että billi on käskeny niitä koodaan sitä longhornia sitä uutta winukkaa mutta NE VAAN WARETTAA siälä sitä sen beta versioo ihan helvtsti nii ettei kukaan osta sitä sitten kun se oikeesti ilmestyy. Gatesi haasto kaikki työntekijänsä oikeuteen ja vaatii jokaselta miljoonakorvaukset!!! swattimiehet kävi takavarikoimassa kaikki koneet et on varmaan longhorni vähän jäissä nytte toistaseks enneku saadaan uudet televisiosilmät koodaan sitä


      • sama

        just tommosta älytöntä pelotteluu synty kaikkialla heti ku ne ratsas n. 10 ihmistä, enkä minä ainakaan ole saanut varmaa tietoa siitä. just se pelottelu nostaa porukoiden ajatukset et "pitäskö polttaa kaikki cd:t!?!?" tai "Mun on pakko rikkoo mun kovalevy!"


      • uutinen

        Käveleskelin tuossa Teoston pääkonttorin vieressä, kun siellä ei tapahtunut yhtään mitään, niin rupesin sitä ihmettelemään.

        Kysyin siinä yheltä teoston jampalta, että mikäs tässä nyt on homman nimi, niin se sano, että:

        "Pojat on takavarikoimasa puolustusvoimain tietokoneita, kun niistä löytyi miljoona exatavua warezia. No koska puolustusvoimat pidätti poliisit tuossa iltapäivällä, niin pojat joutui pidättämään puolustusvoimain henkilökunnan ja ne kuskaa niitä nyt pohjoiselle napajäätikölle keittämään vettä korvauksena tekijänoikeusrikkomuksista."

        Sitten mää kysyin että miks sää et oo mukana tuossa touhussa, niin se sano että:

        "Saatin nimetön vihje nimettömään vihjeeseen, että teoston naistenvessojen pisuaarien vesisäiliöissä olisi piraattipalvelimia. No siellähän oli triljoona zettatavua laittomia open source projekteja, joten olen takavarikoinut koneet ja pidätin gollegat ja itseni."


      • pöksi
        uutinen kirjoitti:

        Käveleskelin tuossa Teoston pääkonttorin vieressä, kun siellä ei tapahtunut yhtään mitään, niin rupesin sitä ihmettelemään.

        Kysyin siinä yheltä teoston jampalta, että mikäs tässä nyt on homman nimi, niin se sano, että:

        "Pojat on takavarikoimasa puolustusvoimain tietokoneita, kun niistä löytyi miljoona exatavua warezia. No koska puolustusvoimat pidätti poliisit tuossa iltapäivällä, niin pojat joutui pidättämään puolustusvoimain henkilökunnan ja ne kuskaa niitä nyt pohjoiselle napajäätikölle keittämään vettä korvauksena tekijänoikeusrikkomuksista."

        Sitten mää kysyin että miks sää et oo mukana tuossa touhussa, niin se sano että:

        "Saatin nimetön vihje nimettömään vihjeeseen, että teoston naistenvessojen pisuaarien vesisäiliöissä olisi piraattipalvelimia. No siellähän oli triljoona zettatavua laittomia open source projekteja, joten olen takavarikoinut koneet ja pidätin gollegat ja itseni."

        muuten hyvä mutta tekijänoikeuslaki ei päde armeijan alueilla. :/


    • Tube|

      seli seli! pääs kii!

    • Bilteman.tummennuskalvo

      VAIKKA NOIN OIS KÄNYKKIN NIIN ÄLÄ RUNKKAA LUKERTOJA, SE ON PAHA TAPA

    • G..

      Ihmettelen suuresti, jos yhdenkään koulun mikroluokan koneissa on niin isot kiekot, että yli 100GB per kone on jaossa... Toisaalta, haluaisin myös nähdä sen koulun, jonka mikroluokassa on 50 konetta... :D

      Taitaa Vaksi pistellä omiaan.

      ...Tai sitten ymmärsin Vaksin tekstin väärin :)

    • fem

      ..........

    • hyvä polliisi

      Hei

      Ihan oikeesti kuulin itse juuri äsken tästä kun eksuin eräälle sivustolle palofoorumin kautta.

      Kyllä oli nauru herkässä kun kuin noita juttuja.

      Onkin jo pitemmään vittanut se että ihmiset jakeleen näitä kaikkia laittomasti.

      halvan heti alkuun sanoa että itse en ole tälläistä harrastanut, enkä oiken ymmärrä tälläistä toimintaa.

      se miltä näytti että tekijät on aika pentuja suuremmalta osin ja jotenkin on kaikki kaatuneet yhten niskaan jota syytetään tästä, ilmisti nimimerrkki: wok oli jos oiken ymmärsin.

      niin nyt suurin osa pitää tätä wok nimimerkkiä syylisenä. mikä haluskinta niin kaveritkin ovat alkaneet häntä kai "haukkumaan"

      • anonyymi kyselijä

        olitko se joka ei osannut kirjoittaa?


    • DUNNO-P1ZZ1ZH

      mikö on mikroluokka ja mikä se "ERÄS KOULU" on ?!??!??!?!???1

    • pörjeeeeeee

      Börje Ääliö ahvenanmaalta nostaa 8 vuotta vanhan jutun..
      Mitä siis opimme ruotsinkielisistä..

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2079
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1692
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1162
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1136
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1123
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      787
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe