Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kuinka saan txt tiedoston muutettua pdf muotoon ?

pdf

Kuinka saan txt tiedoston muutettua pdf muotoon ?
pdf tiedostoa vaativat useat firmat joihin olen yrittänyt hakea
mutta cv on työpöydällä txt muodossa !

13

2962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avaa se txt tiedosto, kopioi kaikki teksti leikepöydälle, avaa tekstinkäsittelyohjelma ja liitä teksti sinne. Sitten tallennat PDF:ksi. Voi olla myös PDF-vienti tai tulostus PDF tiedostoon. Riippuu vähän taas tilanteesta.

    • Helppoa..a

      Avaa komentorivi. Ja kirjoita rename tiedostosi nimi.txt ja kirjoita uudelleen uusi nimi.pdf

      • 94xzjrPr

        Melkoinen aivopieru. Ei nimen muuttaminen muuta tiedoston sisältöä.
        Seuraava kylläkin mikäli komentoriviä haluaa.
        pandoc tiedosto.txt -o tiedosto.pdf

        Helpompaa yksittäiselle tiedostolle on avata tekstitiedosto Libreofficella (ilmainen). Siistiä ulkoasua ja tallentaa tiedosto odt muodossa tulevaa käyttöä varten. PDF tulee Libreofficella kunhan nappia painaa.


    • Jopa MS Officessa on nykyään PDF:ksi vienti, mutta järkevämpää tietysti käyttää LibreOfficea, jos itse kustantaa sovelluksensa. Tai siis LibreOfficen tapauksessa ei kustanna. ;)

      https://fi.libreoffice.org/

    • Palstaturisti

      Jos et halua asentaa mitään ohjelmia niin ilmaisella pilvipalvelulla myös onnistuu kääntäminen:

      http://www.texttopdfconverter.com/

      tuo em esim. ymmärtää kääntää ääkköset.
      Muista tallentaa syntyvä PDF dokkari.

    • Vaikka_dopdf_llä

      .

      Voit asentaa dopdf:n virtuaaliseksi pdf -tulostimeksi ja saat tulostettua mistä ohjelmasta vain suoraan pdf:ksi

      http://www.dopdf.com/fi/

      .

    • coverteri

      convert tiedosto.txt tiedosto.pdf

    • pdf
    • fdsafdsa

      Sinulla on siis CV tai työhakemus tehty notepadilla? Oikeasti?

      Vinkki: Suurin ongelmasi työnsaannissa ei ole tiedoston muuntaminen toiseen formaattiin...

      • officeja_on

        Juu, ei voi olla hämmästelemättä... ;-D

        Windows 10:ssä näyttäisi muuten tulevan vakiona PDF-tulostin, XPS:n lisäksi. Tai en tiedä, vaikka olisi ollut jo kasissa, kun en ole sitä juuri käyttänyt. PDF-tiedostoon tulostaminen pitäisikin olla jo itsestäänselvä ominaisuus. Windows 7:aan olen kai joskus ladannut CutePDF:n. Saas nähä muuten, kuinka paljon tulee ongelmia Windows-käyttäjillä XPS-tiedostojen kanssa, jos on paremman puutteessa käytetty dokumenttien arkistointiin.


      • fdsafdsa
        officeja_on kirjoitti:

        Juu, ei voi olla hämmästelemättä... ;-D

        Windows 10:ssä näyttäisi muuten tulevan vakiona PDF-tulostin, XPS:n lisäksi. Tai en tiedä, vaikka olisi ollut jo kasissa, kun en ole sitä juuri käyttänyt. PDF-tiedostoon tulostaminen pitäisikin olla jo itsestäänselvä ominaisuus. Windows 7:aan olen kai joskus ladannut CutePDF:n. Saas nähä muuten, kuinka paljon tulee ongelmia Windows-käyttäjillä XPS-tiedostojen kanssa, jos on paremman puutteessa käytetty dokumenttien arkistointiin.

        Minulla on Foxit Reader pdf:iä varten ja se paitsi sisältää muunnoksen pdf-tiedostoksi, on lisännyt näköjään myös mahdollisuuden "tulostaa" pdf-tiedostoksi.

        Mutta kun löytyy ilmaisia office-ohjelmistoja, kuten Libre-office, niin miksi joku kirjottaisi notepadilla tai vastaavalla.

        Itse kyllä pitäisin tärkeimpänä itse tekstiä, eli mitä hakija osaa ja mitä on tehnyt, mutta se nyt vain menee niin, että työnantajista löytyy paljon sellaisia, joita kiinnostaa enemmän se miltä jokin näyttää kuin se mikä sisältö on, joten kirjoittamalla hakemukset notepadilla vähentää kyllä työnsaantimahdollisuuksiaan.


      • tai_sitten_ei
        fdsafdsa kirjoitti:

        Minulla on Foxit Reader pdf:iä varten ja se paitsi sisältää muunnoksen pdf-tiedostoksi, on lisännyt näköjään myös mahdollisuuden "tulostaa" pdf-tiedostoksi.

        Mutta kun löytyy ilmaisia office-ohjelmistoja, kuten Libre-office, niin miksi joku kirjottaisi notepadilla tai vastaavalla.

        Itse kyllä pitäisin tärkeimpänä itse tekstiä, eli mitä hakija osaa ja mitä on tehnyt, mutta se nyt vain menee niin, että työnantajista löytyy paljon sellaisia, joita kiinnostaa enemmän se miltä jokin näyttää kuin se mikä sisältö on, joten kirjoittamalla hakemukset notepadilla vähentää kyllä työnsaantimahdollisuuksiaan.

        Niin se työkin hyvin usein on .. miten vakuuttavalta joku näyttää ;)


    • Virtuaalitulostimia

      Kokeile näitä virtuaalitulostimia.

      1. PrimoPDF
      2. Bullzip PDF Printer

      Toimivat siten, että avaat sen TXT-tiedostosi millä tahansa tekstitiedostojen muokkaukseen ja lukemiseen tarkoitetulla ohjelmalla ja sitten sieltä valitset "Tiedosto >> Tulosta" ja valitse tulostimeksi joko PrimoPDF tai Bullzip PDF Printer.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe