Vikavalinta kaasoksi!!

Fanny

Hemmetti, että valitsin kaasoksi ystävän, jonka luulin olevan ystävä! Nyt hääjärjestelyjen edistyessä on ilmennyt hänen suuri kateutensa ja kaiken lisäksi hän surutta tuhlaa pukunsa kankaisiin (eihän se hänen pussista ole pois!).. lupasin kuitenkin maksaa.

Kaiken lisäksi hän on todella hidas toimimaan, viime tingassa.. Itse toimin ajoissa niin kaason viivyttely tuntuu tahalliselta varsinkin asioissa joita todella pitäisi edistää!

Mielestäni kateus ilmenee hänen sanoista "ei kait se on niin justiinsa", kun haluan hioa yksityiskohtia!

Voi taivas, että on kaduttanut TODELLA tämä valinta. Kysymys ei kuitenkaan ole siitä, että olisin rasittanut kaasoa liiaksi. Vähempi pyyntö olisi nolla toleranssi silloin eli ei mitään tekemistä. Näen jo painajaisia siitä kuinka huudan hänelle peruvani kaasouden. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

23

8591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhlakonsultti

      Toivottavasti hääsi eivät vielä ole ohi. Jos tarvitset lisäapua tai vain jotain, jolle purkaa sydäntäsi, käy osoitteessa www.juhlakonsultti.fi tai laita sähköpostia [email protected]

    • kesän -05 morsian

      Hei,

      Juttelepa kaasosi kanssa. Sano, että taisit tehä hätiköidyn päätöksen. Sano, että haluat nyt miettiä asiaa aivan ilman kaasoa ja jos joskus vielä päädyt kaason valintaan, haluat tehä sen rauhassa iteksesi ja siten, että sulhanenkin hyväksyy kaasosen. Kannattaa ylipäätään miettiä, onko koko kaaso tarpeellinen!

      morsku

      • ... sulhasta sotke tähän ... jos oikein ymmärsin niin kaason vaihtoa "hämättäisiin" sillä ettei sulhanen ole tätä hyväksynyt, siitä kai ei ollut kysymys.

        Itse asiaan sitten -- ellei homma toimi kuten toimeksiantaja (morsian) tahdo, niin henkilökunta VAIHTOON.


    • rentojuhlija

      Mielestäni mainitsemistasi sanoista ei ilmene kaason kateus, vaan rento suhtautuminen asioihin.

      • Fanny

        Rentokin suhtautuminen varmasti, ja sitäkin se saa ja välillä jopa pitää olla ettei järjestelyistä mene maku. Tässä tapauksessa rentous on liiallista :( Vähättelyä tärkeiksi kokemieni asioiden suhteen. Tiedän, että pitäisi jutella kaasoni kanssa asiasta mutta toisaalta en halua riitaakaan ja toisaalta taas haluan päivästämme omanlaisen, sellaisen josta olemme aina haaveilleet.


      • Fanny kirjoitti:

        Rentokin suhtautuminen varmasti, ja sitäkin se saa ja välillä jopa pitää olla ettei järjestelyistä mene maku. Tässä tapauksessa rentous on liiallista :( Vähättelyä tärkeiksi kokemieni asioiden suhteen. Tiedän, että pitäisi jutella kaasoni kanssa asiasta mutta toisaalta en halua riitaakaan ja toisaalta taas haluan päivästämme omanlaisen, sellaisen josta olemme aina haaveilleet.

        ... vaihtoon !!!


    • höö

      ...bridezilla

      • Santra

        "höö" voisi keskittyä Fannyn kirjoitukseen ja ymmärtääkin vielä lukemansa niin ei tarvitsisi luulla mitään.


      • höö
        Santra kirjoitti:

        "höö" voisi keskittyä Fannyn kirjoitukseen ja ymmärtääkin vielä lukemansa niin ei tarvitsisi luulla mitään.

        Siltä se lähinnä minun silmiini näkyi. Kaaso on kade ja blaablaablaa. Ihan niinkuin kaasolla ei saisi olla muuta elämää kuin morsiamen valintojen ylistäminen. Jos kaaso on luonteeltaan "ei se ole niin justiinsa"- tyyppiä, niin kyllähän sen on pitänyt ystävän huomata jo aiemmin, ja valita joku muu kaasoksi.


      • Nimimerkki
        höö kirjoitti:

        Siltä se lähinnä minun silmiini näkyi. Kaaso on kade ja blaablaablaa. Ihan niinkuin kaasolla ei saisi olla muuta elämää kuin morsiamen valintojen ylistäminen. Jos kaaso on luonteeltaan "ei se ole niin justiinsa"- tyyppiä, niin kyllähän sen on pitänyt ystävän huomata jo aiemmin, ja valita joku muu kaasoksi.

        ei kai kukaan kaasoksi valitsisi kuin parhaimman ystävän tms. Huonompi homma jos ystävä ei kaason ominaisuudessa osaakaan toimia vilpittömästi morsiamen hyväksi. Kaasous on kunniatehtävä! Monesti sitä huomaa mm.tällaisissa tilanteissa, että kuka todella on ystävä.


    • Nainen minäkin

      Ongelmat voitaisiin varmaankin välttää, jos heti kaasoa/bestmania kysyttäessä kysyjä tekisi selväksi mitä odottaa kaasoltaa/bestmaniltaan. Sen verran omakaohtaista kokemusta on, että mieheni toimi eräissä häissä bestmanina. Ja kun mitään aikaisempaa kokemusta häistä tai muusta siihen liittyvästä ei ollut eikä muutenkaan perinteiset häät ole meitä koskaan oikein sytyttäneet, niin ei oikein tiedetty mitä tuleman piti.

      No mitä sitten tuleman piti. 1) Ylimääräistä rahan menoa polttareiden tiimoilta, onneksi kuitenkin saivat ne pidettyä suht "pieninä", ettei ihan mopo käsistä karannut. 2) Meidän kesäloma piti suunnitella hääparin toiveiden mukaisesti. Omat menot piti siis suunnitella sen mukaan, milloin on polttarit, milloin on harjoituksia, milloin on häät yms. 3) Ensin sanottiin, että tämän ja tämän homman hoitaa kaaso tai joku sukulainen. No, sitten aivan yllättäen juhlapäivänä näitä hommia siirrettiinkin tuosta noin vain bestmanille (että alappa nyt HETI toimia), kun muita ei huvittanutkaan...

      Eli yllätyksiä tuli. Voisiko olla mahdollista, että sinun kaasosi ei oikein sisäistänyt tehtäväänsä? Teitkö asiat selväksi ennen päätöstänne kaaso-morsian suhteesta? Jos et niin vielä ehtii puhua. Kannatta kysyä ihan suoraan viihtyykö hän tehtävässään, jos ei niin sitten molempia tyydyttävä päätös on suhteen purkaminen ja uuden kaason valinta.

      Sen verran olen itse kokemuksista oppinut, etten kenenkään kaasoksi ryhdy. Emmekä myöskään kirkkohäitä pidä, eli ei kaasoja minulle ja ei bestmaneja miehelleni.

      Toiset taas pitävät perinteisistä kirkkohäistä ja mukavahan niissä vieraana on olla. Ja ne voivat olla hyvinkin onnistuneet.

      Että nyt kannattaisi teidän keskustella, ettet stressaantuisi liikaa tämän asian tiimoilta.

    • pilvi

      pistä kaasosi vaihtoo. jos häät on kesällä, niin onhan tässä vielä aikaa. saat mielenrauhan ja nukut yösi hyvin. minä ainaskin pistäisin tuossa tilanteessa.

    • reetamaria

      Kyllä kokemusta on veljentytön häiden kaasosta, joka toimi juuri noin kun sinun kaasosi. Ekax ei halunnut ketään auttamaan tai suunnittelemaan, vaan katsoi ylä olan jokaisen halukkaan perään.
      Kun sitten olisi jo pitänyt jotain saada aikaiseksi, ei hänellä ollut mitään valmiina eikä sitä pitänyt niin tärkeänäkään. Kaikista tärkeintä oli hänen oma osallistumisensa ja pukunsa. Olin kyllä hänestä jo varoittanut morsiammelle, mutta morsian onneton piti ystävänään ja luotti ko. kaasoon. Pettymys oli suuri ja morsiamen oli pakko pyytää apua viimetingassa muilta. Kaiken huippu oli se että kesken häiden kaaso päätti lähteä kotiin, kun niin väsytti... toiset saivat jatkaa siitä ja lohduttaa morsianta. Jotenkin tuntui kuin tämä kaaso olisi todella vain halunnut vaikeuttaa ystävänsä häitä... kateellinen raukka.
      Kannattaa tarkkaan miettiä kenet kaasoksi valitsee ja myös sen ketä muita rekrytoi homaan mukaan heti alkutilanteessa, niin ettei kaaso pääse tyrannisoimaan häitä sinisilmäisen morsiamen huomaamatta mitään.

      Rohkeutta hääjärjestelyihin ja suoraa puhetta.

    • toiminut

      Viime kesänä paras ystävättäreni meni naimisiin, oli lähes yhtä hysteerinen häidensä kanssa. Tahallani kyllä viivyttelin, se myönnettävä, mutta ajattelin myös, että miksi pilaa vielä elämäänsä menemällä naimisiin, on myös 23v. Sulhanen oikea pölkkypää, minuakin lähennellyt. Häiden jälkeen päätin tehdä vähän eroa ko. pariskuntaan, ja onnistunut siinä hyvin. Nyt asuvat jo erossa ja mies asuu myöskin häissä olleen yhteisen tuttumme luona. Hääjärjestelyt onnistuivat hyvin, vaikka morsian olikin kaltaisesi hysteerikko.

      • Fanny

        Meitä morsiamia on niin monenlaisia ja uskonpa, että jokainen mahdollisesti vuorollaan kokee pientä stressinpoikasta häitä järjestellessään vaikka suunnitelmat olisivat hyvin tehty.

        Viimeistään kirkon oviaukossa katsoen tulevaa siippaa alkaa tuntumaan pientä sydämentykytystä, kun pitäisi ottaa jalkaa toisen eteen häämusiikin tahdissa ;)

        Tässä nyt ihmettelen, että millainen ystävä mahdatkaan olla.. tuskin olet ollut ystävä koskaan morsiamen kanssa, jos etäisyyden tarve on pakottavaa. Minulla ainakin on ihan toisenlainen käsitys ystävästä.

        PS. Vaihdoin kaason ja on helpompi hengittää. En tarvitse riidankylväjää!


      • ex-kaaso
        Fanny kirjoitti:

        Meitä morsiamia on niin monenlaisia ja uskonpa, että jokainen mahdollisesti vuorollaan kokee pientä stressinpoikasta häitä järjestellessään vaikka suunnitelmat olisivat hyvin tehty.

        Viimeistään kirkon oviaukossa katsoen tulevaa siippaa alkaa tuntumaan pientä sydämentykytystä, kun pitäisi ottaa jalkaa toisen eteen häämusiikin tahdissa ;)

        Tässä nyt ihmettelen, että millainen ystävä mahdatkaan olla.. tuskin olet ollut ystävä koskaan morsiamen kanssa, jos etäisyyden tarve on pakottavaa. Minulla ainakin on ihan toisenlainen käsitys ystävästä.

        PS. Vaihdoin kaason ja on helpompi hengittää. En tarvitse riidankylväjää!

        taidat tosiaan olla. Koko ketjun luettuani tulin siihen johtopäätöseen niinkuin jokainen ei "hösö" ihminen. Riidankylväjä, kateellinen, mitähän kaasosi vielä on. Millainen ystävä sinäkin olet, ihmettelen vaan.


      • Fanny
        ex-kaaso kirjoitti:

        taidat tosiaan olla. Koko ketjun luettuani tulin siihen johtopäätöseen niinkuin jokainen ei "hösö" ihminen. Riidankylväjä, kateellinen, mitähän kaasosi vielä on. Millainen ystävä sinäkin olet, ihmettelen vaan.

        Taisipa kolahtaa oikein kunnolla nilkkaan sinulla ex-kaaso! Jos sinä olet ollut kaikkea muutakuin oma ex-kaasoni on niin aplodeja sinulle.. minun ex-kaaso oli todellakin sitä mitä kirjoitin ilman hysteeristä nostatusta. Ikävä ettet uskalla katsoa totuutta silmiin.. niinpä.. se satuttaa joskus liikaa!

        Olen todella helpottunut kaasoni vaihdosta ja nykyinen onkin mukana järjestelyissä täydellä sydämellä! Vilpittömällä mielellä.. harmittaa vaan etten heti valinnut häntä.

        Kaikkea hyvää sinullekin, ex-kaaso!


      • mitä vielä
        Fanny kirjoitti:

        Taisipa kolahtaa oikein kunnolla nilkkaan sinulla ex-kaaso! Jos sinä olet ollut kaikkea muutakuin oma ex-kaasoni on niin aplodeja sinulle.. minun ex-kaaso oli todellakin sitä mitä kirjoitin ilman hysteeristä nostatusta. Ikävä ettet uskalla katsoa totuutta silmiin.. niinpä.. se satuttaa joskus liikaa!

        Olen todella helpottunut kaasoni vaihdosta ja nykyinen onkin mukana järjestelyissä täydellä sydämellä! Vilpittömällä mielellä.. harmittaa vaan etten heti valinnut häntä.

        Kaikkea hyvää sinullekin, ex-kaaso!

        täällä jaksat lukea ja kirjoittaa puppua.


      • Fanny
        mitä vielä kirjoitti:

        täällä jaksat lukea ja kirjoittaa puppua.

        Eiköhän sinunkin oli parasta lopettaa jo tuo vuodatuksesi. En ole mikään netti-addikti vaikka jatkuvasti tänne kirjoitankin.

        Hyvää kevään jatkoa sinullekkin.


      • Fanny
        Fanny kirjoitti:

        Eiköhän sinunkin oli parasta lopettaa jo tuo vuodatuksesi. En ole mikään netti-addikti vaikka jatkuvasti tänne kirjoitankin.

        Hyvää kevään jatkoa sinullekkin.

        Hyvää kevään jatkoa sinullekin.


      • sinä
        ex-kaaso kirjoitti:

        taidat tosiaan olla. Koko ketjun luettuani tulin siihen johtopäätöseen niinkuin jokainen ei "hösö" ihminen. Riidankylväjä, kateellinen, mitähän kaasosi vielä on. Millainen ystävä sinäkin olet, ihmettelen vaan.

        taidat vaan olla. Ehkä jos joskus itse menet naimisiin, niin ymmärrät että yleensä siitä päivästä haluaa täydellisen. Kun niin ainutlaatuinen päivä kuitenkin on kyseessä. Ja jokaisella parilla on oikeus joori sellaisiin häihin kun itse haluaa. JOs kaaso ei sitä voi ymmärtää, niin vika on kyllä siellä päässä sitten. Kyllä oikea ystävä sen ymmärtää ja haluaa vilpittömästi olla morsiamen tukena tätä suurta päivää järjestämässä.


      • joopa joo
        sinä kirjoitti:

        taidat vaan olla. Ehkä jos joskus itse menet naimisiin, niin ymmärrät että yleensä siitä päivästä haluaa täydellisen. Kun niin ainutlaatuinen päivä kuitenkin on kyseessä. Ja jokaisella parilla on oikeus joori sellaisiin häihin kun itse haluaa. JOs kaaso ei sitä voi ymmärtää, niin vika on kyllä siellä päässä sitten. Kyllä oikea ystävä sen ymmärtää ja haluaa vilpittömästi olla morsiamen tukena tätä suurta päivää järjestämässä.

        Miksi helvet*ssä kaaso on kateellinen jos ei ilosta kiljuen suostu jonkun bridezillan työjuhdaksi? Mistä hän on kateellinen? Ok, varmasti joku kaaso on kateellinenkin, mutta suurin osa lienee onnellisia kaverin puolesta, mutta pitää morsiamenkin muistaa ettei kaaso ole vain häntä varten. Kaasolla on muutakin elämää eikä välttämättä miljoonia euroja varaa pistää kaikkeen kivaan polttareissa ja hääohjelmassa. Tästä ainakin on moni morsian katkeroitunut.

        Kai kaasolla saa olla muutakin elämää? Eikö? Jos tosiaan vuoteen ei tuu muita yhteydenottoja kuin jotain hääaiheista, niin alkaa ne häät jo pitkähermoisempaakin vit*ttaa.

        näin ainakin minulla aikoinaan. häät sinne, häät tänne ja hääkarkkeja tekemään... Kaikkeen "kivaan" johon olisin mielelläni osallistunut (hääpuvun ja kukkien hankinta, ruokalistat, koristelu) ei morsian apuani kelpuuttanut, mutta kelpasin nysväämään hääkarkkeja (mikä oli ihan kivaa) ja kehittelemään hääohjelmaa joka ei todellakaan ole vahvin puoleni. Bestman on vielä hiljaisempaa sorttia kuin minä. Ja kaikki olisi vielä pitänyt tapahtua kahdella kielellä, jotta Ruotsista tulleet sukulaisetkin ymmärtää... Jos täydellisyyttä tavoittelee, niin sitten kannattaa avata lompakkoa vähän leveämmälle ja palkata joku ammattilainen viihdyttäjäksi, jolta onnistuu spiikkaus ja jolla on takataskullinen extempore-leikkejä.


    • kunnolla

      Mulla oli samanlainen olo kaasoni kanssa aluksi, mutta puhuttiin asiat selviksi ja nyt se onkin ihan täydellinen kaaso. Molempia vaivas ja ärsytti toisessa jotkut asiat, mitkä piti vaan saada sanottua. Kerro, miltä susta tuntuu. Jos tulos on, ettei kaaso arvosta tehtäväänsä, ei varmaan ota sitä raskaasti, jos pyydätkin jonkun muun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      93
      1855
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1512
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      1025
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      976
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      46
      874
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      758
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      721
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      701
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      696
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      633
    Aihe