Jonkun verran näkee liikenteessä ja sehän on mukavaa. Ovat hyvällä suorituskyvyllä varustettuja ja energiatehokkaita sekä luontoa säästäviä. Minne ovat jääneet muiden saksalaismerkkien premium-hybridit kun ei näy katukuvassa missään ainakaan Espoossa? Ovatko Audi ja Bemari pudonneet kehityksen kelkasta?
Mersun hybridit
40
15554
Vastaukset
- Muut_eivät_ole
saaaneet hybridiä toimimaan eikä Mersuakaan voi verrata Lexuksen hybrideihin.
- E220_CDI
Voihan niitä verrata, mutta ero on todella iso, kun Leksa kuluttaa yli puolet enemmän kuin Mersun hybridi (E vastaan GS). Ja GS on tässä vertailussa pikkuauto.
Jos vertailuun otetaan täyskokoiset S ja LS, Lexus saavuttaa suunnilleen kaksinkertaisen kulutuksen. Tai vähän ylikin. - 2.4STW_
Kulutuslukemat ei ole aivan vertailukelpoisia. Mersu on töpselihybridi ja Leka taas ei ole. Mersun kulutusluke olettaa että auton 30km sähkömatkaa hyödynnetään töpselisähköllä mahdollisimman paljon. Lekan lukema taas on puhtaasti bensan varassa.
- E220_CDI
2.4STW_ kirjoitti:
Kulutuslukemat ei ole aivan vertailukelpoisia. Mersu on töpselihybridi ja Leka taas ei ole. Mersun kulutusluke olettaa että auton 30km sähkömatkaa hyödynnetään töpselisähköllä mahdollisimman paljon. Lekan lukema taas on puhtaasti bensan varassa.
Ei, vaan Mersun hybridi on tehty taloudellisesta nelosdieselistä ja Lexus selvästi isommasta bensakuutosesta. Jostain syystä japanilashybrideistä vain pienimmät suunnitellaan taloudellisuusnäkökulmasta, minkä ne myös hienosti saavuttavatkin. Isommat ja kalliimmat saavat sähkökäytön vähän eri motiiveilla ja kulutus on ihan eri lukemilla, niin teoriassa kuin käytännössä.
Enkä puhu mistään normilukemista, vaan otan Mersun pelkällä dieselversiolla ilman hybridikäyttöäkin tankkaussivuston mukaan kolmisen litraa sadalle pois samanikäisen GS:n toteutumasta.
GS:n eduksi tässä vertailussa jää bensakuutosen sivistyneisyys karkeaa nelosdieseliä vastaan. Mutta bensakrematorio se tässä vertailussa on.
- SmartRoadster
Audilla ajaa todelliset kusipäät, ei niitä uusi teknologia tai laatu kiinnosta. Tärkeintä on ne rinkelirinkulat siinä etusäleikössä. Sitten saa mulkkuun lisäsenttejä kun ajelee kuin päätön kana ja hullu. Sehän on yleisessä tiedossa, että täysiä kitiseviä akkojahan nuo Audimiehet ovat
- PlugIn
E-sarjalainen hybridinä, kiitos
- Perässähiihdetään
On varmaan totta että Audi- ja BMW-kuskit arvostavat ns. muita asioita mutta Volkkarin Golf Gte on toki kunnon hybridi. Voi olla ettei amerukaan markkinoi hybridiä ensisijaisesti vihreitänarvoja kannattaville vaan ensisijaisesti kaupunkiajon ammattilaisille, takseille.
Mersu on ollut edelläkävijä muutamassa asiassa kuten esim auto-nimisessä keksinnöstä mutta kyllähän se on tosi että japanilaiset oli ulkona ja ammatttiliikenteešsäkin ja erittäin luotettavilla teknologialla jo silloin kun eurovalmistajilla oli hybriditeknologia vasta juhlapuheissa.- Kvaliteetti
Ei taksit osta mitään etuvetoisia A/B-sarjan rimpuloita. Maksavat mieluummin E-sarjan dieselhybridistä. Niitä näkeekin melko usein. Kun tulee paljon kilometrejä niin halutaan varmasti kunnon auto. Työmtekijöitäkin saa varmasti helpommin hyvillä työvälineillä.
- E220_CDI
Kvaliteetti kirjoitti:
Ei taksit osta mitään etuvetoisia A/B-sarjan rimpuloita. Maksavat mieluummin E-sarjan dieselhybridistä. Niitä näkeekin melko usein. Kun tulee paljon kilometrejä niin halutaan varmasti kunnon auto. Työmtekijöitäkin saa varmasti helpommin hyvillä työvälineillä.
Saksalaiset itse asiassa ajavat aika paljonkin B-dieseleillä taksia. Suomessakin näitä on jonkin verran, mutta ei sentään muoti-ilmiöksi asti.
- Tukholmalainen
Mercedeksen E300 bluetec hybrid on koeajettu ja oli erinomainen
- 13123
Audilla tavallaan on hybridi, ainkin melkein. Se vaan Volkkarin nimellä :-)
- Vw_joutui
kutsumaan uusia hybrideitä takaisin kun auto ei ladannutkaan akkuja jarrutettaessa tai silloin kun ilmaista energiaa oli saatavissa. Tämäkin vielä vaikka muitakin ongelmia on taatusti omiksi tarpeiksi.
- AivanSaastaa
VW voisi nimetä uusia automalleja esim. Fraud voisi olla hyvä päästöhuijausmalli
- 700Nm
E300 bluetec hybrid kelpaisi
- AkunHinta
Itseäni mietityttää, kuinka kauan tuo litium-akku kestää ja paljonko sen uusiminen maksaa? Uudessa autossa asiaa ei tarvitse kovin paljoa miettiä, mutta käytetyn ostajalle saattaa polttoainekustannuksissa saatava säästö huveta uuden akun hintaan.
- 32342
Tojo lupaa hybridien akuille 8v takuun joten kaippa Mersun akutkin sen kestää.
Mesessä on isompi akku joten hintakin lienee isompi. Priuksen akku on vaihdettuna vajaa 2ke joten olisko mersun akku jotain 5ke tänä päivänä. hinnat toki tulee alaspäin siihen mennessä (10v) kun jotkut akut alkaisi olla vaihtoiässä. - Mersumeess
32342 kirjoitti:
Tojo lupaa hybridien akuille 8v takuun joten kaippa Mersun akutkin sen kestää.
Mesessä on isompi akku joten hintakin lienee isompi. Priuksen akku on vaihdettuna vajaa 2ke joten olisko mersun akku jotain 5ke tänä päivänä. hinnat toki tulee alaspäin siihen mennessä (10v) kun jotkut akut alkaisi olla vaihtoiässä.5ke akunvaihto ei houkuttele kovin pitkään mersuhybridiä pitämään.
- W211cdi
Mersumeess kirjoitti:
5ke akunvaihto ei houkuttele kovin pitkään mersuhybridiä pitämään.
Niinpä! Kuvittele tilannetta, jossa hybridin arvo on enää 15 ke, ostaisitko sellaisen käytettynä, jos tiedossa olisi akun vaihto, joka maksaa 1/3 auton hinnasta? Vielä huonommin auto menisi kaupaksi silloin, kun sen arvo on enää 5-10 ke. Kuka ostaa 10 ke:n hybridin jonka akunvaihto maksaa 5 ke? En itse ainakaan ostaisi.
- niinniinniine
Niinpä
- E220_CDI
Mersun tapauksessa on syytä ottaa huomioon kannattavuuslaskelmassa, että hybridin diesel EI OLE nelosdieselin taloudellisin vaan tehokkain versio. 220 mallin maantiekulutus on sama kuin 300H:n, ja hinta selvästi halvempi. Hintaeron säästääkseen joutuu etenkin taajamien ulkopuolella liikkuva ajamaan pitkään. Taksissahan hybridi on tietenkin järkevä valinta.
Spritmonitorin mukaan ainakin E-sarjan pohjat ajetaan dieselkäytöllä, koska silloin kun ajotapa ja -ympäristö ovat taloudelliset, tulevat dieselin kulutuslukemat myös käytännössä hybridin tasolle. Dieselmallikin saavuttaa normilukemansa myös käytännön ajossa, ellei kuljettaja sitä häiritse. - MBhuoltopäällikkö
Takseissahan noita E300h näkee. Tiedän useita jolla ajettu 300 tkm ja hyvin pelaa akut ja koko paketti.
- E220_CDI
Taksin tapaisessa taajamapyörityksessähän hybridiveto onkin parhaimmillaan.
- E270cdi
Lisäksi niissä on potkua 235hv/750 Nm. Luulis kelpaavan ajella
- OliHybridiTAiEI
Audilla tai Bemarilla nyt ei kukaan tasapainoinen ja ehjällä persoonallisuudella varustettu kehtaa edes ajaa. No eipä nuo mitään erikoisia autoja olekkaan, sanoisin että yliarvostettuja.
- Samalla_viivalla
Kanssa-autoilijoiden leimaaminen heidän valitsemansa automerkin perusteella ei kuvasta mitenkään ehjää persoonallisuutta.
Minun persoonallisuuteni eheydestä saa olla mieltä jos toistakin, mutta minulle Audi ja BMW ovat valioluokan autoja siinä missä Mersunikin ja omat kriteerini niiden kuskien persoonallisuuden arviointiin ovat aivan muut kuin automerkki.
- c350e
Audipetterit vinkuvat nyt päästöhuijauksesta, ei heru rahoitusta hybridimalliston parannukseen ja laajennuksiin. Siinäpä saa automaailmasta ulapalla oleva, itseään trendipetteriksi luuleva Audikekkuli lisää itkemisen aiheita.
- 2342342
Mitä itket iines?
Minä ainakin ostan auton käyttöön. Mitä sill äon väliä mitä on tulossa tai tulematta. Se on sen ajan murhe kun autoa seuraavan kerran vaihdan. Merkkikin voi olla täysin eri. Hittoako niihen merkkeihin kiintyä. Ei elämä ole automerkistä kiinni.
- HenriK7
Mukavaan että eri käyttäjille löytyy erilaisia menopelejä. Itse suosin kuitenkin takavetoista, V8 Benziä. Hybrideihin on yleensä liitetty neloskone, ja sitä vaivaa vakava soinnin ja fiiliksen puute. Muuten Mersulla on hybridien kanssa asiat melko kunnossa. Olen kuullut että ihan nautittavia ajaakin.
- Uusi-E
Erona tosiaan on muihin hybrideihin, että Mersulla ovat oikeasti hyviä ajaa ja päästöt/kulutus minimoituu. Tuntuu että Toyotalla ja muilla Aasialais-merkeillä hybridi-auto on äärimmäisen tylsä ja esteettisesti ala-arvoinen esitys huonoilla ajo-ominaisuuksilla sekö heikolla suorituskyvyllä. Kaikki on uhrattu viherkertoimen kohottamiseksi.
- 4234
Milaisen mersun hybridin saan 30ke hintaan? Onko se vähemmän tylsä kuin Auris hybridi?
Ei ole haaste tehdä 60ke hintaista vajaavetohybridiä mutta on haaste tehdä kannattavasti 30ke hybridi. Se vaatii jo osaamista aivan eritavalla. - vihersnobit
Ja se näkyy, itsekin ilmeisesti myönnät saman ajo-ominaisuuksien ja muiden tekijöiden suhteen. Hybridi-Toyota on karmea peli ajaa, sen ostaja viestittää ympäristölle ettei häntä kiinnosta autot pätkääkään, mutta haluaa silti päteä hybridi-jutuillaan, vaikka auto on ominaisuuksiltaan aivan ala-arvoinen ja susiruma. Jenkeissä tätä japanilais-hybridi porukkaa kutsutaankin hybridi-snobeiksi. Savua ei tule pakoputkesta, mutta päänuppiin sitä on kusen sekaan kertynyt.
- Voi_oi
4234 kirjoitti:
Milaisen mersun hybridin saan 30ke hintaan? Onko se vähemmän tylsä kuin Auris hybridi?
Ei ole haaste tehdä 60ke hintaista vajaavetohybridiä mutta on haaste tehdä kannattavasti 30ke hybridi. Se vaatii jo osaamista aivan eritavalla.Vertaat mersun hyridiä Aurikseen? Eihän näillä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Toinen (tojo) on ruma ja kamala ajaa, halpa ja sen oloinen - mersu on mukava ajaa tehoa piisaa ja kulutus on maltillinen - kalliimpi mutta silti ehdottomasti mersu.
- E220_CDI
4234 kirjoitti:
Milaisen mersun hybridin saan 30ke hintaan? Onko se vähemmän tylsä kuin Auris hybridi?
Ei ole haaste tehdä 60ke hintaista vajaavetohybridiä mutta on haaste tehdä kannattavasti 30ke hybridi. Se vaatii jo osaamista aivan eritavalla.Sopivampi vertailupari onkin 60 kE hybridiMersu ja sitä kalliimpi Lexus.
Tuo vertailu paljastaakin hyvin millainen bensakrematorio pieni ja ahdas GS on. Olet siis oikeassa, ei edes Toyota osaa skaalata energiatehokasta 30 kE hybridiä tuplasti kalliimmaksi kunnolla.
Harmi, koska hyvin suunniteltu Auris tai Prius ei vaan tiloiltaan riitä kaikille ja isompien japanilaishybridien kustannukset karkaavat mahdottomiin. - Anonyymi
E220_CDI kirjoitti:
Sopivampi vertailupari onkin 60 kE hybridiMersu ja sitä kalliimpi Lexus.
Tuo vertailu paljastaakin hyvin millainen bensakrematorio pieni ja ahdas GS on. Olet siis oikeassa, ei edes Toyota osaa skaalata energiatehokasta 30 kE hybridiä tuplasti kalliimmaksi kunnolla.
Harmi, koska hyvin suunniteltu Auris tai Prius ei vaan tiloiltaan riitä kaikille ja isompien japanilaishybridien kustannukset karkaavat mahdottomiin.GS:ssä 450h:ssa on ihan eri kokoinen ja tehoinen bensamoottori verrattuna Mercedes-hybridien polttomoottoreihin. GS on matkustamon osalta tilava mutta matkatavaralle on vähemmän tilaa kuin E-sarjan Mersuissa.
Lexus RX 450h on erittäin tilava joka suhteessa. Se tosin ei E-sarjalaiseen vertaudukaan vaan ML:ään tai GLK:hon.
- Anonyymi
Uusi 3 kk. vanha mb c e300. Hieno auto, mutta voi näitä vikoja. Ovet ja lukot jäätyy, aina
saa arvailla aamuisin mikä lukko toimii. Huolto aivan kelvotonta ei osaa tehdä mitään.
Nyt tuli näyttöön "vaihteisto"häiriö , eikä auto käynnisty, olin 100 km päässä kotoa Näin Kokkolassa. Ikävä tapaus, kun auto tekee tämäntyyppisen tenän kaukana joka paikasta.
Oletan kuitenkin, MB-Mobilo koppasi sinut ja auton sieltä tienposkesta.
Yhteistä näille vikatilanteille on usein se, että ajankohta on viikonloppu,
on pimeää, sataa ja auto täynnä huutavia kansalaisia - vain noin yleisenä
huomiona.- Anonyymi
C300de oli muuten hieno auto mutta voi tuota vianpaljoutta. 3v ja 42tkm omistuksen jälkeen saldona 2 kertaa hinurin päällä, ylimääräisiä korjaamokäyntejä vaikka muille jakaa. Öljynpaineanturi, joku massamittari (antoi liikaa painetta), ....... Mersussa on paljon hyvää, mutta laatu ja luotettavuus ei ole kohdillaan. Puhumattakaan surkeasta huollosta joka sössi milloin minkäkin takia. Auto vaihtui 330e xDrive ja ei voi kuin todeta että Bemari osaa tehdä vähintään yhtä hyvän, ehkä jopa paremman. Audi ei ollut edes vaihtoehto.
Mukava kuulla, että asiat nyt ovat hyvin - automerkkikin muuttunut.
Joskus kaikki riippuu tuurista.
Voi nimittäin saada ns. maanantaikappaleen.
En tiedä, pitäisikö ns. kalliimpia autoja arvioida 50.000 vai 300.000 ajettuina?
On mielestäni selvää, että uutena kalliimpi auto on viattomampi myös vanhana,
mutta sinä sait nopeasti tarpeeksesi, etkä jäänyt odottamaan.
Minulla oli takavuosina, lue: yli 10 v sitten kolmekin 520 BMW:tä.
Bensoissa oli sähkövikoja, viimeisin diesel oli parempi.
Nyt MB, mutta on myönnettävä, että mikä tahansa kohdalle osuneen vian korjaaminen on arvokasta, koska työssä vaihdetaan kokonaisia komponetti-
kokonaisuuksia, vaikka vain joku halpa osa on viottunut.
Mikäli omaa, omaa autotietämystä ja kiinnostusta autoonsa voi pienkorjaa-
mossa joskus tuurilla vaihdattaa vain sen viallisen laakerin, tms..
Merkkikorjaamoilla ei juurikaan katsota, mitä se osakokonaisuus maksaa,
eikä useinkaan mietitä, mikä sen maksavan asiakkaan mielestä kenties olisi
paras ratkaisu.- Anonyymi
Täysin totta ja EU saisi puuttua tähän osien törkyhinnoitteluun . On erittäin hyvää businessta ja vaivatonta huollolle myydä 8000e maksava Multitronic vaihteiston vaihto Audiin kun auto nykii 2700 rpm kohdalla. Sen sijaan että korjaisi vaihteiston. Miksikö olen Mersu-palstalla juttelemassa Audi-juttuja, tuli Quattro-nolla mitta täyteen ja merkki vaihtui, arvatkaa mihin.
- Anonyymi
Merkkikorjaamoilla ei usein ole ammattitaitoa, vain korkea tuntiveloitus, asentajat nuoria ja kokemattomia ja väki vaihtuu tiheästi, 20 vuotta sivusta seuranneena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256