Paikkakunnan tunnetuin evakko-opettajahan on

tiedänlaulan

Paikkakunnan tunnetuin evakko-opettajahan on kerskunut, että äidillään oli 1939 vuonna 49 kiloa painava kultakruunu timanttikoristeluin. Sitä kannatti äitinsä päällä 9 neitsykäiseksi tiedettyä kurkiojalaista pillun pihtaria.

4

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kivennapa

Oliko evakko-opettajan isä juuri se mies jolta jäi Kannaksella mylly ja saha?

• yhghthhhhh

Oli ja pianoja jäi kartanon musiikkihuoneisiin....

• 165156

Minulla on evakot molemmin puolin naapurinani. Ainaista riitaa jo vuodesta 1960 niiden kanssa

• Aloittajajatkaavielä

Lisään vielä,että äitini kertoi sukumme omistamassa maapohjaisessa savupirtissä kalleimman aarteensa olleen säkkikankainen hame,jota hän sai pitää "kylillä" käydessään.
      Muina aikoina sitä piti emakko,jonka hyvinvointi oli huomattavasti merkitttävämpi asia.Isäkin oli sitä mieltä...
      Emakko ja evakko ovat samankuuloisia sanoja.Niinpä kun kuulimme naapuriin tulevan evakkoja,herätti se meissä pelkoa ja väristyksiä.
      Osoittaaksemme ettemme ole mitään korven tolloja,saunotimme oman emakkomme ja piika-Manta vallan meikkasi sen.Kyllä kelpasi nähdä ohikulkijoiden ilmeitä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe