Olen kuullut, että Reaktor on paras ohjelmistoalan työpaikka Suomessa (lähde: he itse).
Minkälaisia ominaisuuksia Reaktor arvostaa työnhakijoissa? Olisiko täällä ketään sisäpiiriläistä tai edes sellaista, joka on käynyt heidän haastatteluprosessinsa läpi. Haluaisin kuulla kokemuksianne.
Terveisin isossa konsulttitalossa työskentelevä ohjelmistoammattilainen.
Miten Reaktorille töihin?
28
4433
Vastaukset
- KoodariPasi
Ainakin sun pitää olla JavaScript-hipster ja pitää paksusankaisia silmälaseja.
- paskapaikka
Olet kuullut heiltä itseltään, että he ovat paras paikka? Eikö hälytyskellojen pitäisi jo soida. Kannattaa pysyä kaukana. Reaktor on täynnä puolivillaisia "huippukoodareita" ja "hyviä tyyppejä". Haluatko olla töissä "hyvien tyyppien" kanssa vai oikeiden ammattilaisten.
- EpäHyväTyyppi
paskapaikka kirjoitti:
Olet kuullut heiltä itseltään, että he ovat paras paikka? Eikö hälytyskellojen pitäisi jo soida. Kannattaa pysyä kaukana. Reaktor on täynnä puolivillaisia "huippukoodareita" ja "hyviä tyyppejä". Haluatko olla töissä "hyvien tyyppien" kanssa vai oikeiden ammattilaisten.
Hyvät tyypit ovat kyllä uhka missä tahansa tilanteessa.
- exhakija
No, tiedän toisiakin firmoja, jotka pitävät itseään parhaimpina. Jos olisin päässyt aikoinaan haastatteluun, olisin kysynyt perusteluja sille, miksi firma on muka niin hyvä. Minusta firman hyvyyden voi arvioida itsekin eikä tarvitse luottaa myyntimiesten puheisiin.
- wtf_____
Minkä myyntimiesten? Siis oliko sua siellä haastattelemassa joku myyntimies? Mitä se yritti sulle myydä?
- Yrittäjäomistaja654
Sitä firmaahan siinä rekrytilaisuudessa yritetään myydä. Kaikki on nykyään kato myyntiä.
- jeejeejoo
noh kantsii lukea vaikka reaktorin kotisivuilta tarinat työhönotosta ja siitä millasia ominaisuuksia ne arvostaa ihmisissä. ihan hyvin on selitetty koko rekryprosessi. netistä löytää myös googlen avulla helposti tietoa siitä, miks ihmiset tykkää olla siellä töissä.
- Yrittäjäomistaja654
Löytyykö niitä kertomuksia, miksi sieltä on lähdetty pois? Reaktorilla vaihtuvuus on lähes 30% eli firmassa ollaan kolmisen vuotta.
- Niinsevaanon
Yrittäjäomistaja654 kirjoitti:
Löytyykö niitä kertomuksia, miksi sieltä on lähdetty pois? Reaktorilla vaihtuvuus on lähes 30% eli firmassa ollaan kolmisen vuotta.
Ihan fiksuakin vaihtaa firmaa kolmen vuoden välein ettei uraudu ja osaaminen liikaa polarisoidu. Työnantajat eivät nimittäin ainakaan käytännön tasolla arvosta sitoutumista, vaikka maljapuheissa niin saattavat uskotellakin.
- Zuibbadui
Yrittäjäomistaja654 kirjoitti:
"Reaktorilla vaihtuvuus on lähes 30%"
Näinkö on? Kuulin joskus, että sieltä ei olisi firman historian aika lähtenyt kuin kourallinen ihmisiä. Noh, voihan se olla että muutama vuosi sitten on näin ollutkin. - fdggfdhgfh
Jaa mä kuulin, että sieltä ei ole koskaan lähtenyt ketään pois, vaan työntekijät maksaa, että saa olla siellä töissä, kun se on niin kiva mesta.
- ndndnnxnxnelsldlm
fdggfdhgfh kirjoitti:
Jaa mä kuulin, että sieltä ei ole koskaan lähtenyt ketään pois, vaan työntekijät maksaa, että saa olla siellä töissä, kun se on niin kiva mesta.
Käytännössähän ne maksaa, koska palkat on 20% pienemmät kuin kilpailijoilla
- Blubb
Saisikos jotain lähteitä näihin vaihtuvuus- ja palkkatasoprsentteihin?
- kdkrndnxkdkdkdkek
Blubb kirjoitti:
Saisikos jotain lähteitä näihin vaihtuvuus- ja palkkatasoprsentteihin?
Kummastakaan ei julkisesti huudella - sisäpiiritietoa. Epäsuorasti tietoa saa siitä että eivät mainosta olevansa paras palkanmaksaja tai että vaihtuvuus on vain 2%
- mdkfkxkdlelzfl
kdkrndnxkdkdkdkek kirjoitti:
Kummastakaan ei julkisesti huudella - sisäpiiritietoa. Epäsuorasti tietoa saa siitä että eivät mainosta olevansa paras palkanmaksaja tai että vaihtuvuus on vain 2%
Eli firmassa ollaan keskimäärin 50v. Uskoo ken tahtoo. Kaikki vaihtuvuus-% alle 20 on kusetusta.
- epäilevämies
Suhtautuisin epäillen, jos ainoa lähde paremmuudelle on he itse. Joko skippaisin järkevämmän kuuloiseen firmaan tai kysyisin tarkennuksia mikä tekee heidän mielestä firmasta parhaan. Ja miten he ehtivät mitata paremmuuttaan verrattuna muihin? Kuitenkin maailmassa on hyviä koodareita, jotka tekevät omia projekteja intohimolla keskittyen omiin hommiin eikä käytä aikaa sen vertaamiseen, mitä muut tekevät. Toki jos reaktorilaiset ovat voittaneet joitain harvoin jaettavia tieteen huippupalkintoja, niin silloin vertailuun ei tarvitse käyttää niin paljon aikaa ja voi sanoa olevansa paras ainakin jollain järkevällä mittarilla.
- ndnrkkdndkdkeldlmd
Reaktor on so last season. Tieto on ehkä paras paikka nykyään.
- klpbbmdeddtlkjhgfdsa
Haen heti Tiedolle, kiitti vinkistä!
- TietoYTnator
klpbbmdeddtlkjhgfdsa kirjoitti:
Haen heti Tiedolle, kiitti vinkistä!
Joko sait YT-paperit kouraan?
- Sugardaddy12
Reaktor on kulttuuriltaan hyvä mutta maksatus ei ole enää ihan huippu. Solitalaiset rynnii nyt tänne koska siellä palkkataso nykyisin on täysi floppi..
- badbasddd
Reaktor on hipsteri latte ja ennen kaikkea HUONO paikka.
- Anonyymi
No kukapa nyt ei Reaktorille haluaisi. Todella hieno paikka.
- Anonyymi
Korkea vaihtuvuus kertonee jotain firmasta kyllä
- Anonyymi
Kyllä todellisuus on se että Reaktorilla on osaavampaa ja kokeneempaa jengiä kuin toisessa itseään mainostavassa Vincitissä.
Vincitistä löytyy tyyppejä jotka eivät osaa tehdä ohjelmistoja kunnolla.
Se on fakta. Niitä olen konsulttina nähnyt ja korjaillut. Osalla ala-arvoinen ammattiosaaminen. - Anonyymi
Tämä täytyy kyllä myöntää. Se ei tarkoita että Reaktorilla olisi hyviä koodareita, mutta Vincitistä se kertoo paljonkin. Pelkkiä ankkoja koko porukka.
- Anonyymi
Jaa. Jos kerran on Suomen paras ohjelmistoalan työpaikka, niin voisin pyytää heiltä Suomen parhaan ohjelmiston. Mitäköhän tuolla spekseillä saisin?
Opetus: Varmista aina, missä mielessä firma on paras. Esimerkiksi minä voisin olla Suomen paras koodari, jos paremmuutta mitataan sillä, montako riviä koodia olen tuottaut asunnossani tai Suomen huonoin, jos mitataan kuinka monta koodiriviä olen tuottanut vaikka lentokoneen ohjaamon järjestelmiin. - Anonyymi
Hanurista on koko lafka
- Anonyymi
Devaaja on kuningas!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262886Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71288Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70911- 102892