Tein jotain kokeilua ASUS A52D läppärin kanssa ja poistin mirofonin asetuksista (koneen oma sisäänrakenettu mikki). No sitten halusin sen takaisin mutta miten? Ohjauspaneelin ääniasetukset ei enään tunne mikrofonia ja laiteasennus ei löydä mitään asennettavaa. Osaako joku neuvoa miten laitten oma mirofooni saadaan peliin mukaan?
Mikrofoni katosi
6
1656
Vastaukset
Kokeile etsiä Laitehallinnasta kohta "Äänitulot ja -lähdöt" ja yritä saada mikrofoni sitä kautta takaisin päälle. Valitettavasti en pysty antamaan parempia ohjeita, sillä et kertonut, mikä käyttöjärjestelmä läppärissäsi on.
- samaalik67
Käyttis on windows 7
Windows 7:ssa Laitehallintaan pääsee kirjoittamalla Käynnistä-valikkoon "laite", jolloin Laitehallinta tulee todennäköisesti ensimmäiseksi. Kuvakaappaus: http://i.imgur.com/boTJ3rR.png
Laitehallinnassa valitset kohdan "Ääni-, video- ja peliohjaimet" ja katsot sieltä, onko sisäisen mikrofonin ohjain poistettu käytöstä. Kuvakaappaus: http://i.imgur.com/VR9u5oX.png
(edellisen viestini ohje oli siltä osin virheellinen, että se oli Windows 8.1:lle)- samaalik67
laurix kirjoitti:
Windows 7:ssa Laitehallintaan pääsee kirjoittamalla Käynnistä-valikkoon "laite", jolloin Laitehallinta tulee todennäköisesti ensimmäiseksi. Kuvakaappaus: http://i.imgur.com/boTJ3rR.png
Laitehallinnassa valitset kohdan "Ääni-, video- ja peliohjaimet" ja katsot sieltä, onko sisäisen mikrofonin ohjain poistettu käytöstä. Kuvakaappaus: http://i.imgur.com/VR9u5oX.png
(edellisen viestini ohje oli siltä osin virheellinen, että se oli Windows 8.1:lle)Löytyy kaksi ajuria: Realtek.. ja ATI High definition.. Koitin päivittää molempia. Windows ilmoittaa, että "paras mahdollinen ajuri on valittu" ja päivitys ok.
Mikä neuvoksi kun mikrofonia ei näy Realtek-audio hallinassa eikä esim. Skypessä. - samaalik67
samaalik67 kirjoitti:
Löytyy kaksi ajuria: Realtek.. ja ATI High definition.. Koitin päivittää molempia. Windows ilmoittaa, että "paras mahdollinen ajuri on valittu" ja päivitys ok.
Mikä neuvoksi kun mikrofonia ei näy Realtek-audio hallinassa eikä esim. Skypessä.Löytyi
"Ratkaise tietokoneen ongelmia", avasin valikon ja käynnistin ongelman ratkaisun "nauhoitus" toiminnosta. Hetken päästä tuli viesti, että mikrofooni onli poistettu ja vika korjattu... Nyt pelaa taas. Aika kiva toiminto. Aina sitä oppii kun kokeilee.
Kiitos avusta laurix!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701