Tien 22 kahvipaikat

Kokemusta_on_saatu

Tulipa taas kuljettua Oulun ja Kajaanin välillä, ja käytyä eri paikoissa välillä kahvilla. Toteamus oli, että Vaalan ABC oli ainoa kunnon kahvipaikka.

Ihme ja Jaalangan kioski ovat sortuneet sekä tiloiltaan että ympäristöltään aivan mutasarjaan, eikä palvelussakaan ollut kehumista. En ole vuosiin saanut mistään niin painunutta kahvia kuin tänään Jaalangan kioskilta.

Tällä menolla ABC:n kilpailijat lopettavat itse itsensä, sillä asiakkaat käyvät niissä kerralla kaksi kertaa, ensimmäisen ja viimeisen.

43

2243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • janoinensusi

      Eikös Paltamon lähellä ollut enää lätynpaistajaa P-paikalla?

      • Kokemusta_on_saatu

        Olipa tuo. Jos on vielä seuraavalla kulkukerralla, niin suoritetaan testikäynti.


    • Ulpu-64

      Vaalan keskustaan on tullut kahvila-leipomo kellolampi torille, siisti ja heino paikka ja kahvi hyvää sekä tuoreet leivonnaiset.Myös grillituotteita sekä kotiruokaa lounaaksi!Suosittelen käymään ABC sijaan!

      • Ulpu-64

        Huom.Avoinna 8-17


      • Kokemusta_on_saatu

        Täytyyyä testata tämäkin.


      • Ohikukukija

        Kannattaa käydä.


    • SekkaPuorsa

      Tuo on täysin allekirjoitettava, ympäristön ja tilojen osalta. Kahvesta en niin älyä kun sitä en paljon juo.
      Suurin osa yrittäjistä ei älyä ympäristön ja rakennuksen siisteyden merkitystä. Antaa aivan käsittämättömän välinpitämättömän vaikutelman jos ruohot ja risukot rehottaa valtoimenaan. Pihakiveykset on sammaloituneet. Ulkokalusteet on paskaisia valkoisia muovirenkkanoita, harmaaksi lahonneella kattamattomalla terassilla. Ovenkahvat repalehtaa ruuveista löystyneinä ja niiden ympärykset aivan mustanaan liasta ja maalit hilseilee jokapaikasta. Vessat on siinä kunnossa ettei juuri kehtaa lipposkengissä käydä.
      Kaikki nuo asiat on sellaisia jotka on pikku vaivalla ja ennenkaikkea pikkurahalla korjattavia asioita, mutta joilla on arvaamattoman suuri merkitys asiakkaisiin.
      Valitettavasti Tämänkaltaisella puutteilla asiakasvirrat näivettyy kannattamattomalle tasolle.

    • enkäyenää

      Ihmeessä kävin viimeksi 5 vuotta sitten. Pölyä ja paskaa joka paikassa.

      • SekkaPuorsa

        Juurikin ihme taitaa olla tyyppiesimerkki kuluneesta ja sontaisesta taukopaikasta.


    • 11112

      Heikoksi on kuskin kunto repsahtanut, jos kahden tunnin ajomatkalla pitää pysähtyä kolme kertaa kahville. Vai onko auto niin kauhea ajaa.

      • 6_6_6

        Tyypillinen vastaus kainuulaiselta sukurutsaiselta vajakilta. Ei tullut mieleen, että joku voi kulkea väliä useamman kerran ja vielä välillä vastakkaiseen suuntaankin?


      • 1112

        Eikö ne useat käyntikerrat kannattaisi yhdistää yhdeksi kerraksi. Hölmöläisen hommaa ajaa edestakaisin. Kukin tyylillään.


      • 6_6_6
        1112 kirjoitti:

        Eikö ne useat käyntikerrat kannattaisi yhdistää yhdeksi kerraksi. Hölmöläisen hommaa ajaa edestakaisin. Kukin tyylillään.

        Vajakki ei tietenkään voi ymmärtää, että joku voi kulkea Oulun ja Kajaanin väliä työasioissa, koska ei ole itse koskaan töitä tehnyt. Päivä alkuviikosta, toinen loppuviikosta, kolmas ja neljäs samalla tavalla seuraavalla viikolla. Sattuneesta syystä töitä ei voi tehdä peräkkäisinä päivänä eikä asiakas suostu maksamaan välipäivien lorvailusta Kajaanissa.


      • 1112

        Huono on asiakas, jos jättää maksamatta. Eikös sekin ole hölmöläisen hommaa tehdä työtä ilman palkkaa.


      • 6_6_6
        1112 kirjoitti:

        Huono on asiakas, jos jättää maksamatta. Eikös sekin ole hölmöläisen hommaa tehdä työtä ilman palkkaa.

        Vajakilta meni päiväkausia ymmärtää väärin, että asiakas ei tietenkään maksa työllistävälle firmalle siitä, että firman työntekijä vain lorvailee Kajaanissa seuraavaa Kajaanin keikkaa odotellen. Työnantaja ei myöskään halua maksaa tyhjästä odottelusta Kajaanissa, vaan edellyttää työntekijänsä tekevän sillä välin muiden asiakkaiden hommia Oulussa tai jollakin muulla paikkakunnalla.

        Mutta ilmeisesti näin huono sopimus syntyy vain silloin, kun liikkeellä olivat toistaitoiset kauppasopimuksesta neuvottelevat...


      • huuuy
        1112 kirjoitti:

        Eikö ne useat käyntikerrat kannattaisi yhdistää yhdeksi kerraksi. Hölmöläisen hommaa ajaa edestakaisin. Kukin tyylillään.

        Taksi ajaa mihin asiakas haluaa.
        Kolmekkin reissua päivässä Oulu - Kajaani


    • ajanpaljon

      Minä nimittäin kuljen kaksi kertaa viikossa,en kylläkään juo kahvia mutta olen syönyt ABC.llä en nyt kehuisi kylläkään sitä ruokaa ,mieluummin ajan kontiomäkeen ja onhan siellä hyvä ruoka

    • P_kuski

      Vaalan ABC on hyvä kahvipaikka. Kontiomäen Shellillä on taas tökerö palvelu ja aivan liian levoton paikka. Jaalangan kioski ja Ihme on suoranaisia vitsejä, ei niissä keskivertoautoilija kehtaa käydä.

    • molemmissakäynyt

      Minä olen kyllä saanut Kontiomäen Shelillä hyvää palvelua ja ruoka on hyvää ei voi verratakaan Vaalan abc:n sielläkin palvellaan hyvin mutta ruoka ei ole kaksista ja se vasta on levoton paikka

    • hesevan

      miksettä syö ja juo kotonanne, lempoako sitä maailmalle pakkau kerjäämään.

      • iloinentyöntekijä

        Katsos kun kun olemme työn takia liikkeellä emmekä kerjää vaan käytämme palveluja joten ostamme ruokamme ja juomamme ja kotio on pitkä matka


    • reissu-ukko

      Vaalan ABC:llä on hyvä palvelu. Ja syötävän herkkuja tiukkaperseisiä typyjä töissä;)

    • reilupeli

      kerran yks niistä typyistä pierasi siinä kassan takana niin että mulla
      meinas mennä kahvit rinnuksille. iloisesti se vaan naurahti että hupsista, vaikka varmasti tuli lietettä hpusuun.

    • Paremmallaeelle

      Mannattaisi ostaa BMW sillä hetkessä hurauttaa ouluun eikä tarvii kahville pysähdellä.

      • Anonyymi

        Kannattaisi ajaa Volvolla sillä hetkessä hurauttaa ouluun eikä tarvii kahville pysähdellä.


    • kovakampurabemmi

      Rekalla hurauttaa Ouluun vielä mukavammin ,kun on kunnon jousitus.

      • Anonyymi

        Panssarivaunulla hurauttaa Ouluun vielä mukavammin ,kun on kunnon kilinät telaketjuissa.


    • Nahkakalevi

      Parhaat munkit saa Ihmeestä.

    • k3k

      Parhaat munkit on kyllä Muhoksen tb.llä ,ABC tehdaspullat.

    • enootiennykään

      Onko pittääpä käydä

    • 100kmh

      Kannattaa juoda kahvit ennen lähtöä kotona tai työpaikalla.
      Sitten vaan läppä tiskiin ja reilun 2h päästä onkin jo perillä.

    • ohii

      Kävin ihmeessä ekan kerran n. 10 v. sitten. Kahville pysähdyin.menin pöytään, siinä oli jotain minun ja kassan välissä näköesteenä. Joku mainos tai jotain. Tuli joku ostamaan kanssa kahvia. Kassa sanoi tälle että : älä ota siitä pannusta, se on vanhaa kahvia turisteille, ota tästä tuoretta. Eli oli tuoretta kahvia paikallisille ja tutuille. Ja vanhaa kahvia vieraille. Ei tyhmä myyjä älynnyt, että minä kuulin. En ole juonut Ihmeessä kun yhden kupillisen kahvia. Tosi hyvin ottivat minut vastaan. Sen jälkeen olen käynyt vaan vessassa Ihmeessä.

    • nuklea

      Parhaimman makunen kahvi on Paltamon Nesteellä!

    • rmerem

      Ennenmuinoin, kauan aikaa sitten oli jaalangan seudulla kunnon huoltoasemia missä itse leivottiin munkkit, yhdellä oli joku apupoika sko töissä. Asemien nimiä en enää muista

      • Vielä_muistan

        Liminpuro siellä oli. Siellä vakiukot olivat aina kiskomassa olutta.


      • PurolanPoeka
        Vielä_muistan kirjoitti:

        Liminpuro siellä oli. Siellä vakiukot olivat aina kiskomassa olutta.

        Liminpuron TB


    • Rautaperse

      Miksi pitää Kni-Oulu välillä pysähtyä? Sen välin ajaa alle kahteen tuntiin, joten taukoja ei tarvita. Jos kahvia kaipaa voi ottaa Airamin kätevän termoskupin autoon ja ryypiskellä kahvia pitkin matkaa.

    • E...4..k

      Perus Kainuulainen mentaliteetti, mitään palveluja ei käytetä kun se maksaa rahaa ja saman saa itse tekemällä. Eipä silti en itsekkään pysähdy ko. välillä. Sen 250km ajaa ennenkuin tarvii pysähtyä.

      • Anonyymi

        Huom. Se on kainuulainen eikä Kainuulainen.


    • raataja

      Harvassa puljussa on enään itse leipomia munkkeja...se on tätä päivää, yksi ihminen hoitaa kahviloitten ja muiden tienvarsipuljujen hommat työvuorollansa yksin, hoitaen keittiön, kassan, tiskit, tuotteet(sämpylät ja muut suolaiset tiskiin), ja kaiken muun mitä näet kun tulet ko.paikkaan. Munkit valmistaa tehdas, sieltä tilataan kypsänä pakasteena>sitten sulatus, lämmitys ja sokeria pintaan>näitä ovat herkulliset munkit huolsikoilla ja muissa puljuissa!

    • Anonyymi

      Ihme näyttää olevan kiinni. Kuitenkin kyltit edelleen tien 22 varsilla. Kenen tehtävä on ne poistaa?

    • Anonyymi

      Öljymäellä on meno viime aikoina petraantunut, paikkoja on laitettu kuntoon ja ruokakin taitaa olla parempaa; ainakin Kasllerpihvit olivat eilen mureita ja maukkaita. Ei ollut kinnakkeita niinkuin viimeksi.

    • Anonyymi

      Onko Muhoksen TB:kään enää auki? Kovin pimeän oloinen on? Ainakin Utajärven SEO on kiinni, toki leipomokahvila vieressä on ok.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      268
      2189
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1379
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      55
      1261
    4. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1114
    5. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1096
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1086
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1071
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1023
    9. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1017
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      968
    Aihe