XT 660x moneen käyttöön??

5tonninlompakko

Kiinnostais ostaa monen pyörättömän vuoden jälkeen joku kiva yleispyörä jossa olis munaa. Luin testin 2004vuodelta jossa kehuttiin jamahan sopivan moneen menoon. Ei maastoon mutta kaikkeen muuten jopa matkantekoon?
Miten 1pyttynen pyörä sopii matkantekoon? Tehon puolesta 48hp/180kg varmaan ok mut kuinka tuo tärisee tai tutisee 100-120 nopeuksissa?
Olen kokeillut suzuki 650 deeärrää maantiellä ja oli aika tärinään ravistelua se meno(palarenkaat alla kylläkin)


Voi toki suositella kakspyttysiäkin pyöriä joissa sama henki kun jammussa.
Jostain syystä etulokari pitää löytyä heti siitä lampun alta eli crossi lookki....

Omat ajoni tulisi varmaankin olemaan maantieajoo ja kaupunkipyöritystä.

8

3936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 48hp165kg

      Korjaus et 48hp/165kg on oikein

      • äxteen.omistanut

        Ajattelitko urpo ajaa ilman öljyä ja tankki tyhjänä, sillä tuo on kuivapaino.


    • äxteee

      Itselläni on moinen xt. Pyörähän on painavampi mitä "oikeat" supermotot mutta painosta on tosiaan hyötyä maantiellä. Itse ainakin olen ajellut maantietä jonkin verran, useita satoja kilometrejä päivässä eikä ole tuottanut mitään ongelmaa. Pyörä on vakaa kulkemaan jopa tuulisella säällä kun ei ole keveimmästä päästä ja moottori on yksipyttyiseksi todella värinätön. En tiedä onko yksilökohtaisia eroja tärinän suhteen mutta omassani ei puudu kädet eikä takapuoli ja peileistäkin erottaa suurinpiirtein mitä takana tapahtuu, toisin kuin monilla muilla yksipyttyisillä. Voima riittää yksin ajaessa ihan hyvin ohituksiin vielä satasen vauhdista, eihän nämä enää mitään raketteja niissä nopeuksissa ole mutta kelaa yllättävän nopeasti sen 150 km/h mittariin jolla pitäisi jo rekoistakin ohi pyyhkäistä ripeästi.

      Todella monikäyttöinen pyörä, näppärä kaupungissa ja kiva peli ajaa soralla. Kunhan ei lähde minnekään mutaan tai pehmeään hiekkaan ajelemaan, sinne pyörä on liian painava.

      Suosittelen ostamaan vuosimallia 2008 tai uudemman, silloin tuli ns. facelift-malli. Katteet on vähän sirommat ja ruisku vaihtui minarellista mikuniin. Myös lambda-anturi taisi tulla tuolloin. Nämä pyöräthän ovat säädetty jo tehtaalla vähän liian laihalle joten pienillä kierroksilla tasakaasulla ajaminen on ollut nykivää, mikunin ruiskulla tämä ei enää ole niin huomattavaa kuin aikaisemmissa malleissa. Jokatapauksessa suosittelen pyörän säätämistä joko power commanderin tai kev modin avulla. (http://www.xt660.com/site/node/136)

      Varsinkin äänenvaimentimien vaihdon jälkeen seoksen rikastuttaminen on tarpeellista, ja suosittelen vaimentimien vaihtoa koska painoa lähtee roimasti, ulkonäkö paranee ja äänet ovat ihan eri maata vakioputkien sijaan.

      Kaikenkaikkiaan luotettavaa tekniikkaa omaava pyörä, monikäyttöinen, tasaisen hyvä kaikessa muttei erityisen loistava missään. Hyvä kompromissiratkaisu kaupunkiajoon, sorateille ja jopa siihen pidemmän matkan tekoon.

    • 2005yammu

      En ostais jos maantieajoa usein. Olen päästänyt moottoritietä tällä ja täytyy sanoa et melko korkea pyörä ja suht "tehoton" moottori ei ole hyvä yhdistelmä.
      MUTTA onko mikään supermoto tyylinen laite maantiellä hyvä. Tämä varmaan parhaasta päästä siitä porukasta...
      eli ajelee kunhan yleensä käyttää pikkuteitä ja alle 110nopeuksia.
      3tkm ajanut tosin vasta tällä.

    • mouhijärvibluus

      Onko yamaha xt 660x tai r mitään heikkouksia? Teknisiä heikkouksia?
      Moni vaihtanut vaimentimet ja power boksin,mikä vaikutus ? nouseeko teho 50 lukemiin?

    • honsuka

      suosittelen honda xl transalp 700.Mukava pyörä monenlaiseen ajoon

    • Anonyymi

      Möyhäkkä peli. Eri sivuilta ku luin kommentteja, ni aattelin pyörän olevan suht tehoton. Vitut. Koeajol sutas tyhjää loivas kaartees, asfaltti oli vähä märkä. Jopa DB-killerin kaa suht kovat äänet, paukkuu saatanasti ku on nii huonois säädöis. Mut pitää säädellä kev modia, ja co-arvoja ni eiköhä se siitä. Pyörässä tällä hetkellä kiinni DNA stage 2 suodatin, Dominator 2:1 rööri, kev mod, ja ilmeisesti Mikunin ruisku vaikka 2004?? Eikös siinä pitäny olla Minarellin oma? Joku edellisistä omistajista vaihtanut vakio mopokeulan kotarin WP usd-keulaan, hyvä keula. Tähän mennessä todella vakuuttavan oloinen peli, kaupunkiajossa aivan ykkönen. Äänet perkeleen miehekkäät. Suosittelen.
      -jope

    • Anonyymi

      Panamerica ainut toimiva enduro, odottelen sitä vesi kielellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe