Tästä jaksetaan jauhaa

erittäinkatkeraihminen

Sopiva elari olisi miesten mielestä 0 E ja äitien mielestä 250 € kuussa. Jos mies ei osaa sitä päättää, kysykööt ex viamolta, hänhän se hoitaa lastensa elämiskustannukset joka päivä, joten hän tietää tarkalleen kulut. Kannattaa kysyä, jokaiella lapsella on erikulut, joten ei voi maksaa samaa summaa kaikista.
Elämiskustannusten hintahaarukka on 250 €-600 € kk. Siitä voisi lähteä.

Jamiten miehet voisi tietääkään, kun ei tarvi lapsille mjitään ostaa, nykyinen 150 € on mihistä liikaa vaikke sillä saa juuri kun kahden viikon ruuat, ei aina sitäkään, joten kun oma elämä tulee hoidettua, ei muista tarvi välittää.

Mutta kun miesten elämästä on tehnty niin helppoa, elarit loppuu eikä sitten enää tarvi opiskeluitakaan maksella jos ei halua, niin onneksi on se äiti jonka luona lapsi asuu, syö, saa vaatteita, ym käyttörahaa... ja miehelle se on 0 euroa!

Onneksi minä olen aina rakastanut omia lapsiani, ja maksanut ja tinkinyt omista kuluista, en voisi jättää lapsiani samoin kuin mies tekee,

55

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äidinomavalinta

      kun ei anna isän yhteisiä lapsia hoitaa ja ottaa kokonaisvaltaista vastuuta lapsesta ja lapsen hyvinvoinnista; kyllä ne elatusmaksut kelpaa antamatta lapselle ihmisarvoista elämää vieden omalta lapselta lapsen oikeudet, isän
      ja asumisen myös isällään; isältä lapsensa lapsuuden ja huoltajuuden..isä
      kyllä mielellään hoitaisi, ostaisi lapselle ruokaa, huolehtisi yhteisestä lap-
      sesta mutta ei pelkkänä rahasuorituksena tilille, vaan olemalla aidosti isä yhteisille lapsille lapsen edun ja hyvinvoinnin edistämiseksi, lapsen ja van-hempien parhaaksi..

      • pelkkääpintaamiehillä

        No miksi ne ei sitten ota? Ei ole kovin vaikea soittaa ja kysyä tuleeko lapset viikosksi tai kahdeksi? Miehet oottaa vaan etttä ex vaimo soittaa, sopii, tuo ja vie, antaa puhtaat vaatteet, ja huolehtii kaikesta, ja vie likaset mennessään, varmastimiehet ottaa että ex vaimo tuo ruuatkin mukanaan ja vie likaset lautaset ja roskat pois samalla kunhakee lapset.


      • pelkkääpintaanaisilla
        pelkkääpintaamiehillä kirjoitti:

        No miksi ne ei sitten ota? Ei ole kovin vaikea soittaa ja kysyä tuleeko lapset viikosksi tai kahdeksi? Miehet oottaa vaan etttä ex vaimo soittaa, sopii, tuo ja vie, antaa puhtaat vaatteet, ja huolehtii kaikesta, ja vie likaset mennessään, varmastimiehet ottaa että ex vaimo tuo ruuatkin mukanaan ja vie likaset lautaset ja roskat pois samalla kunhakee lapset.

        No miksi ei anneta sitten ottaa? Aika vaikeaa soittaa ja kysyä tuleeko lapset viikosksi tai kahdeksi, kun ei ole äidin ja lapsen yhteystietoja yhteystietojen ollessa salaiset? .. ja viranomaisiltakaan ei saa apua viranomaisten valehdel-lessa äidin kanssa tuomioistuimessa lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot
        asumisestaan isällään ja mistä lastenvalvojalla yhdessä sovittu sairaudes-saan.. Naiset oottaa vaan etttä ex mies soittaa, sopii, tuo ja vie, antaa puh-
        taat vaatteet, ja huolehtii kaikesta, ja vie likaset mennessään, varmasti nai-
        set odottaa että ex mies tuo ruuatkin mukanaan ja vie likaset lautaset ja roskat pois samalla kun hakee lapset..


      • oikeestihan
        pelkkääpintaanaisilla kirjoitti:

        No miksi ei anneta sitten ottaa? Aika vaikeaa soittaa ja kysyä tuleeko lapset viikosksi tai kahdeksi, kun ei ole äidin ja lapsen yhteystietoja yhteystietojen ollessa salaiset? .. ja viranomaisiltakaan ei saa apua viranomaisten valehdel-lessa äidin kanssa tuomioistuimessa lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot
        asumisestaan isällään ja mistä lastenvalvojalla yhdessä sovittu sairaudes-saan.. Naiset oottaa vaan etttä ex mies soittaa, sopii, tuo ja vie, antaa puh-
        taat vaatteet, ja huolehtii kaikesta, ja vie likaset mennessään, varmasti nai-
        set odottaa että ex mies tuo ruuatkin mukanaan ja vie likaset lautaset ja roskat pois samalla kun hakee lapset..

        Sinä kyllä tiedät missä lapsesi asuvat.


      • jamitäseauttaa
        oikeestihan kirjoitti:

        Sinä kyllä tiedät missä lapsesi asuvat.

        pääsemättä selvittämään lapsia koskevia asioita; saamatta muutosta tuomioistuimen ratkaisuun, joka perustui viranomaisten perättömään lausumaan ja valehteluun lapsen olosuhteista..


    • Häpeäämmä

      Älä valita. Tämä ei ole muilleyh:lle, ainoastaan tälle, joka täällä valittaa miehistä jotka ei hoida lapsia. Miten sen mies hoitaa, kun ap. ei ole antanut lapsien tulla isän luo, koska miehellä on uusi kumppani. Huvittavaa kun täällä elämöi, kun ei ole antanut edes mahdollisuutta isälle, että isä olisi hoitanut lapsia.

      • täysinpoisuljettu

        Kunnon vanhempi ei luota vieraisiin ihmisiin, hyvänen aika. Annatko itse omat lapset täysin vieraan ihmsen suraan?? Olet aika rohkjkee jos niin teet. Meillä ei koskaan ole niin tehty. Sun asiahan se on, mutta meillä ei koskaan täysin umpitohelovieras ihminen ole kutsuttua seuraa lapsilleni, lapset pelkää vieraita ihmisiä joita ei ole kosskaan nähneet ja samoin äidit eivät pysty elämään sen ajatuksen kanssa, että täysin vieras ihminen kiusaa jahaukkuu omia lapsia. Ehkä sää tykkäät muut ei.


      • Isäpappa
        täysinpoisuljettu kirjoitti:

        Kunnon vanhempi ei luota vieraisiin ihmisiin, hyvänen aika. Annatko itse omat lapset täysin vieraan ihmsen suraan?? Olet aika rohkjkee jos niin teet. Meillä ei koskaan ole niin tehty. Sun asiahan se on, mutta meillä ei koskaan täysin umpitohelovieras ihminen ole kutsuttua seuraa lapsilleni, lapset pelkää vieraita ihmisiä joita ei ole kosskaan nähneet ja samoin äidit eivät pysty elämään sen ajatuksen kanssa, että täysin vieras ihminen kiusaa jahaukkuu omia lapsia. Ehkä sää tykkäät muut ei.

        Minulla ei ainakaan ole vaikutusmahdollisuuksia siihen, kenen hoitoon lapseni äiti lapseni antaa. Lisäksi lapseni äidin aviomies on kyllä minulle aivan tuntematon ihminen, mutta lapselleni hyvinkin tuttu.

        Jos olet lähivanhempi, niin oletko aina kysynyt etävanhemmalta lupaa, jos sun on pitänyt antaa lapsesi vaikka tuttavasi luokse hoitoon?


      • Hullukoolet
        täysinpoisuljettu kirjoitti:

        Kunnon vanhempi ei luota vieraisiin ihmisiin, hyvänen aika. Annatko itse omat lapset täysin vieraan ihmsen suraan?? Olet aika rohkjkee jos niin teet. Meillä ei koskaan ole niin tehty. Sun asiahan se on, mutta meillä ei koskaan täysin umpitohelovieras ihminen ole kutsuttua seuraa lapsilleni, lapset pelkää vieraita ihmisiä joita ei ole kosskaan nähneet ja samoin äidit eivät pysty elämään sen ajatuksen kanssa, että täysin vieras ihminen kiusaa jahaukkuu omia lapsia. Ehkä sää tykkäät muut ei.

        Mikä vieras oma isä on, ja juttujes mukaan vielä sukuukin sulle, olet vainoharhainen hullu.


      • idioottikooot
        Hullukoolet kirjoitti:

        Mikä vieras oma isä on, ja juttujes mukaan vielä sukuukin sulle, olet vainoharhainen hullu.

        HEI HALOO!!! Kuka on lapsen isästä puhunut????? Miksi olet näsäviisas?? Etö osaa lukea vai tahallasiko selität pas...aaa?
        Kyse oli miesten naikkosista jotka rikkoo toisten perheitä, ja luulee olevansa miehelle ja lapselle ja tämän äidille sukua ja kuuluvan samana päivänä m uuden miehen sukuun ja omivan koo suvun rahat ja talot! Siitä on kyse.

        Kukaan vieras SIIS SE PERHEENRIKKOJA... ei ole eikä kuulu siihen sukuun, sillä on omat sukunsa jos on... mutta uuden poikaystävän sukuun ja perheeseen semmoinen ei kulu. JOhan niitä miehen naiskkosia olisi tupa täynnä uusia sukulaisia jos kaikkimiesten naikkoset olisi sukua keskenään.
        Sinä ole vainoharhainen idiootti, joka ei ymmärrä suomenkileät. Luuletko sinäkin että huomenna kun isket uuden suhteen, niin olet hänen sukulainen ja omit hänen talot ja suvun rhat ja kaikenm itä hän omistaa??? Ei kaikki usko niin,sinä vaan


      • Tekeetoistapuhuutoista
        täysinpoisuljettu kirjoitti:

        Kunnon vanhempi ei luota vieraisiin ihmisiin, hyvänen aika. Annatko itse omat lapset täysin vieraan ihmsen suraan?? Olet aika rohkjkee jos niin teet. Meillä ei koskaan ole niin tehty. Sun asiahan se on, mutta meillä ei koskaan täysin umpitohelovieras ihminen ole kutsuttua seuraa lapsilleni, lapset pelkää vieraita ihmisiä joita ei ole kosskaan nähneet ja samoin äidit eivät pysty elämään sen ajatuksen kanssa, että täysin vieras ihminen kiusaa jahaukkuu omia lapsia. Ehkä sää tykkäät muut ei.

        Mitäs sitten (täysinpoissuljettu) valitat että miehet ei hoida lapsiaan. Kadullako se mies pitää lastaan, tai baarissa, kirjastossa yms. kun ei miehen kotiin voi lasta viedä. Huudat täällä mies ei sitä, tätä ja tuota tee, mutta onko miehellä siihen tilaisuuttakaan kun sinä estät sen kaikin keinoin.


      • otalissuryyppy
        idioottikooot kirjoitti:

        HEI HALOO!!! Kuka on lapsen isästä puhunut????? Miksi olet näsäviisas?? Etö osaa lukea vai tahallasiko selität pas...aaa?
        Kyse oli miesten naikkosista jotka rikkoo toisten perheitä, ja luulee olevansa miehelle ja lapselle ja tämän äidille sukua ja kuuluvan samana päivänä m uuden miehen sukuun ja omivan koo suvun rahat ja talot! Siitä on kyse.

        Kukaan vieras SIIS SE PERHEENRIKKOJA... ei ole eikä kuulu siihen sukuun, sillä on omat sukunsa jos on... mutta uuden poikaystävän sukuun ja perheeseen semmoinen ei kulu. JOhan niitä miehen naiskkosia olisi tupa täynnä uusia sukulaisia jos kaikkimiesten naikkoset olisi sukua keskenään.
        Sinä ole vainoharhainen idiootti, joka ei ymmärrä suomenkileät. Luuletko sinäkin että huomenna kun isket uuden suhteen, niin olet hänen sukulainen ja omit hänen talot ja suvun rhat ja kaikenm itä hän omistaa??? Ei kaikki usko niin,sinä vaan

        Paloko lissu sulta käämit, kuule ei täällä pas-kaa puhu muuta kun sinä ja taidat olla taas aikas tuiskeessa.


      • kileät
        otalissuryyppy kirjoitti:

        Paloko lissu sulta käämit, kuule ei täällä pas-kaa puhu muuta kun sinä ja taidat olla taas aikas tuiskeessa.

        Kyllä näköjään paloi. Näppäimet tulessa kirjoittelee. Tais syttyä se pontikkapullo tuleen.
        Mikä on muuten suomenkileät.


      • hänonfanaatikko
        idioottikooot kirjoitti:

        HEI HALOO!!! Kuka on lapsen isästä puhunut????? Miksi olet näsäviisas?? Etö osaa lukea vai tahallasiko selität pas...aaa?
        Kyse oli miesten naikkosista jotka rikkoo toisten perheitä, ja luulee olevansa miehelle ja lapselle ja tämän äidille sukua ja kuuluvan samana päivänä m uuden miehen sukuun ja omivan koo suvun rahat ja talot! Siitä on kyse.

        Kukaan vieras SIIS SE PERHEENRIKKOJA... ei ole eikä kuulu siihen sukuun, sillä on omat sukunsa jos on... mutta uuden poikaystävän sukuun ja perheeseen semmoinen ei kulu. JOhan niitä miehen naiskkosia olisi tupa täynnä uusia sukulaisia jos kaikkimiesten naikkoset olisi sukua keskenään.
        Sinä ole vainoharhainen idiootti, joka ei ymmärrä suomenkileät. Luuletko sinäkin että huomenna kun isket uuden suhteen, niin olet hänen sukulainen ja omit hänen talot ja suvun rhat ja kaikenm itä hän omistaa??? Ei kaikki usko niin,sinä vaan

        Etö
        muuden
        koo
        ei kulu
        Johan
        naiskkosia
        kaikkimiesten
        suomenkileät
        rhat
        kaikenm
        itä
        Juoppolallin tekstiä, hän on kännissä ja fanaattisessa tilassa kirjoittamassa vihapuhetta.


      • halinsuaaina
        otalissuryyppy kirjoitti:

        Paloko lissu sulta käämit, kuule ei täällä pas-kaa puhu muuta kun sinä ja taidat olla taas aikas tuiskeessa.

        Joskus palaa joskus ei, ja kyllä tommesen ihmisen kirjoitukset kuin sinä, kaikilta palaa käämit... jopa sulta itseltäsikin kun et ymmärrä edes omaa juttuus. Olet hauska, onneksi olen psykologiaa lukenut paljon, joten ymmärrän tuskasi ja jaksan kuunnella ja lukea sun vuodatuksia. Minä en tuomitse sinua, ymmärrän että aisat riitelee ja kysyt minulta asioita joihin yritän vastata, sinulla on nyt vaikeeta, mutta anna ajan kulua kyllä se siitä. Halin sua... kirjoita taas... itedät kehen tukeutua kun oikein ottaa sua päähän... ymmärrän sinua.


      • Isäpappa

        Toivottavasti tän säikeen kommentoijilla ei ole lapsia.


      • onsillä
        Isäpappa kirjoitti:

        Toivottavasti tän säikeen kommentoijilla ei ole lapsia.

        yhäriruikku nääs..


      • outokyssärisulta
        Isäpappa kirjoitti:

        Toivottavasti tän säikeen kommentoijilla ei ole lapsia.

        No kai sä itse tiedät onko sulla lapsia vai ei?


      • esetierä
        outokyssärisulta kirjoitti:

        No kai sä itse tiedät onko sulla lapsia vai ei?

        ku ei voi tietää kenen kans yhruikku o huoranna:)


      • älähali
        halinsuaaina kirjoitti:

        Joskus palaa joskus ei, ja kyllä tommesen ihmisen kirjoitukset kuin sinä, kaikilta palaa käämit... jopa sulta itseltäsikin kun et ymmärrä edes omaa juttuus. Olet hauska, onneksi olen psykologiaa lukenut paljon, joten ymmärrän tuskasi ja jaksan kuunnella ja lukea sun vuodatuksia. Minä en tuomitse sinua, ymmärrän että aisat riitelee ja kysyt minulta asioita joihin yritän vastata, sinulla on nyt vaikeeta, mutta anna ajan kulua kyllä se siitä. Halin sua... kirjoita taas... itedät kehen tukeutua kun oikein ottaa sua päähän... ymmärrän sinua.

        Oho! Katos juoppoa, vai olet oikeen psykologiaa lukenut, kännissäkö sitä olet lukenut, et sitä ainakaan ymmärrä, yhäriruikku.


      • Isäpappa
        outokyssärisulta kirjoitti:

        No kai sä itse tiedät onko sulla lapsia vai ei?

        Minä kyllä tiedän, mutta keskustelun taso on täällä nyt niin esiteiniangsista, ettei oikein vastuullisten aikuisten kirjoituksilta vaikuta.


      • enhänymie
        älähali kirjoitti:

        Oho! Katos juoppoa, vai olet oikeen psykologiaa lukenut, kännissäkö sitä olet lukenut, et sitä ainakaan ymmärrä, yhäriruikku.

        mikken yheriruik tokkiinsa ku ei lapsosiakaa sossun ja äidin sekoilles sairauressaa..


      • katosenhämieny
        älähali kirjoitti:

        Oho! Katos juoppoa, vai olet oikeen psykologiaa lukenut, kännissäkö sitä olet lukenut, et sitä ainakaan ymmärrä, yhäriruikku.

        ku lapsossiikaa ei ol näkyny sossun ja mamman jauhaes paskoo..


      • akitoaisaa
        halinsuaaina kirjoitti:

        Joskus palaa joskus ei, ja kyllä tommesen ihmisen kirjoitukset kuin sinä, kaikilta palaa käämit... jopa sulta itseltäsikin kun et ymmärrä edes omaa juttuus. Olet hauska, onneksi olen psykologiaa lukenut paljon, joten ymmärrän tuskasi ja jaksan kuunnella ja lukea sun vuodatuksia. Minä en tuomitse sinua, ymmärrän että aisat riitelee ja kysyt minulta asioita joihin yritän vastata, sinulla on nyt vaikeeta, mutta anna ajan kulua kyllä se siitä. Halin sua... kirjoita taas... itedät kehen tukeutua kun oikein ottaa sua päähän... ymmärrän sinua.

        Kirjoitat taas kileää. Mitä kieltä se on . Onko se jotain samanlaista kuin esperanto ?
        Niin että vielä. Kenen aisan kanssa sinä riitelet. Onko kovakin tappelu menossa ? Varo vaan ettet saa Aisasta päähäsi. Tiedä vaikka sitten, se pääsi menee entistäkin enemmän sekaisin.


      • täysinpoisuljettu kirjoitti:

        Kunnon vanhempi ei luota vieraisiin ihmisiin, hyvänen aika. Annatko itse omat lapset täysin vieraan ihmsen suraan?? Olet aika rohkjkee jos niin teet. Meillä ei koskaan ole niin tehty. Sun asiahan se on, mutta meillä ei koskaan täysin umpitohelovieras ihminen ole kutsuttua seuraa lapsilleni, lapset pelkää vieraita ihmisiä joita ei ole kosskaan nähneet ja samoin äidit eivät pysty elämään sen ajatuksen kanssa, että täysin vieras ihminen kiusaa jahaukkuu omia lapsia. Ehkä sää tykkäät muut ei.

        En minä ainakaan kysy ex:ltä keitä lapset tapaa heidän ollessa minulla eikä ex määritä mitenkään minun perhesuhteita joten tapaan lapsiani sopimuksen mukaan olipa minun luona ketä tahansa sillä lasten olessa luonani minä olen 100%:ti oikeutettu päättämään keitä lapset tapaa !


    • Eiainamustavalkoista

      Tästä jaksetaan jauhaa...Koska suomen elatusapu laskuri on vuodelta 1 ja ennen...

      Ja kyllä, maksan 400euroa kahdesta lapsestani jotka ovat äitinsä kirjoilla, ja kyllä...jaksan jauhata.
      Elatus laskurissa lasketaan lasten asumiskustannukset/lapsi iän mukaan kuukaudessa, lisätään erityiskustannukset kuten lääkkeet ja vakuutukset.
      Summa jaetaan prosentuaalisesti tulojen mukaan.

      Mutta........:
      Lapset asuvatkin vko/vko vuoroin vanhemmillaan. Asumiskustannuksia etävanhemman luona EI huomioida missään.
      Missään ei myöskään huomioida että laskuri on kuukausipohjalla, vaikka todellisuudessa lapset ovat puolet ajasta etävanhemman luona, etä maksaa siis 80% asumiskustannuksista kuukaudessa (siis todellisuus 2 viikkoa) lähin luona, plus asumiskustannukset kokonaan vielä puolesta kuukaudesta kun lapset asuu hänellä (joita ei siis huomioida).
      Laskurissa "huomioidaan" että etä asuu avoliitossa, eli hoitaa vain puolet oman asumisen kustannuksista, vaikka avopuoliso on hoitovapaalla/työtön. Josta syystä etävanhempi hoitaa suurimman osan kustannuksista yksin.
      Lähivanhempi asuu myös avoliitossa, mutta sopimusta tehdessä asui yksin, tätä muutosta asumisessa ei huomioida vaikka ilmoitin. Eli avopuolison tulot ei huomioida lähivanhemman päässä!????!
      Etävanhemman juuri syntynyt lapsi uudessa avoliitossa ei myöskään huomioida missään, eli nyt hänen luonaan asuu, 2 lasta puolet kuukaudesta edellisestä avoliitosta ja yksi lapsi nykyisessä avoliitossa, joista EI TULE asumiskustannuksia elatuslaskennassa?
      Myöskään uuden lapsen hoitopaikka ei tule vaikuttamaan (kysyin), vaikka saman kaupungin viranomaiset määrittelevät hoitomaksun tuloista.
      Eli hoitomaksu koko tulon mukaan, elatus ei ole vähennyskelpoinen tässä, eikä hoitomaksu vähennyskelpoinen elatuslaskennassa??

      Ja luonapitovähennykset voitte unohtaa, maksanhan minä niin paljon kuin pystyn mutta kumminkin ALLE lasketun, joten en voi saada luonapitovähennystä. "nehän ovat jo siinä lasketun/nykyisen elatus summan erotuksessa"???, näin lapsenvalvojan mukaan.
      Muutenkin luonapitovähennykset ovat naurettavia summia jos kyse on vko/vko.

      Ja kyllä, pistin nimen alle, koska summa perustuu lapsien todellisiin menoihin sopimuksen teko hetkellä. 2 x hoitopaikka, vakuutukset, lääkkeet, harrastukset. Eli LAPSIEN menot.
      Harmi että sopimus tehtiinkin elatussopimus paperin pohjalle.
      Nykyään ei ole hoitopaikkoja, vakuutukset poistettu lähin toimesta ja harrastukset muuttuneet toisiin halvempiin.
      Uudet vakuutukset lapsille otin itse, omaan piikkiin tottakai.

      Eli lähivanhempi vetoaa elatuslaskuriin, joka EI OLE OIKEUDENMUKAINEN jos lapset ovat vko/vko vanhemmillaan.

      Suomessa myös lain mukaan elatusvelvollinen on ilmoitusvelvollinen, jos muutosta parempaan (taloudellisesti) tapahtuu, se pitää ilmoittaa jotta elatusta voidaan muuttaa. Ilmoittamatta jättäminen tuo maksun takautuvasti plus korot.
      Taloudellisesti huonompaan huomioidaan lastenvalvojan mukaan vain elatusvelvollisen työttömyys????
      Lähivanhempi EI OLE lain mukaan ilmoitusvelvollinen/todistusvelvollinen missään muodossa.

      Eli kyllä jankutan, koska lapsista en luovu, maksan vaikka viimesen pennosen, mutta että oikein viranomaisen turvin taataan että todella maksan sen viimeisen pennin.
      Laskennan ja omien kulujen (autolaina joka ei huomioida laskennassa, autovakuutukset, puhelin/netti laskut.......) jää 150 euroa tilille, sillähän pärjää koko perhe? Ainakin lastenvalvojan mielestä.

      Se on sitten eri asia jos omia lapsia ei tapaa ollenkaan tai viikonlopun kuukaudessa, mutta.....

      ONKO TÄMÄ LAPSEN ETUA???

      • lastenvalvoja

        ei varmasti muistanut mainita että lasten elatusta koskevat sopimukset ovat vain vanhempien välisiä ja vapaaehtoisia eikä lastenvalvojalla ole
        oikeutta ottaa kantaa sopimuksen sisältöön; hän ainoastaan vahvistuttaa
        vanhempien välisen mahdollisen sopimuksen, muussa tapauksessa syyl-
        listyy rikokseen virkatoimissaan..


      • 500euroa
        lastenvalvoja kirjoitti:

        ei varmasti muistanut mainita että lasten elatusta koskevat sopimukset ovat vain vanhempien välisiä ja vapaaehtoisia eikä lastenvalvojalla ole
        oikeutta ottaa kantaa sopimuksen sisältöön; hän ainoastaan vahvistuttaa
        vanhempien välisen mahdollisen sopimuksen, muussa tapauksessa syyl-
        listyy rikokseen virkatoimissaan..

        nettona kuuluu aina jäädä pakollisten kulujen jälkeen ja auto hyväksytään mikäli tarvitsee työssään..lastenvalvoja kusettaa ja on aina äidin puolella..


      • Eiainamustavalkoista
        500euroa kirjoitti:

        nettona kuuluu aina jäädä pakollisten kulujen jälkeen ja auto hyväksytään mikäli tarvitsee työssään..lastenvalvoja kusettaa ja on aina äidin puolella..

        Nojoo, 479euro varataan "omaan elämiseen", tästä 479eurosta siis maksan autolainan sekä vakuutukset, koska eivät ole pakollisia?!

        Ja vastaus lastenvalvojalle:
        Siis sopimus tehty aikoinaan vanhempien yhteisymmärryksessä, lasten todelliset kulut puokkiin. Eli laskut.......
        Mutta keskenäinen sopimus joutuikin paperille joka osoittautui olevan normi elatusapusopimus jota pystyy vain muuttamaan käräjillä tai yhteisymmärryksessä.
        Sovittiin myös (suullisesti hitto, mutta lastenvalvojan kuullen) että summaa muutetaan kun kalliita päivähoitokuluja ei ole.
        No nyt niitä ei ole,ja asumiset ja muutkin olosuhteet muuttuneet, mutta tätä sovittua eihän tottakai löydy papereista.

        Ja lähivanhempihan ei tottakai kiinnostu muutoksista, koska sehän tietäis pienempiä elatusmaksuja.
        Hänhän vetoaa elatuslaskuriin, joka EI sovellu vko/vko asumiseen. Lastenvalvoja erittäin tietoinen taustoista mutta ei tee mitään, koska hänen mielestä asiat ovat mallillaan kuten avaustekstissä kuvailin.

        Joo, tyhmänä en tarkistanu silloin. Mutta kireä ero ja muutenkin syyllistämistä lensi lastenvalvojan edessä, eli halusin vaan saada hoidettua ja nopeasti pois.

        Kantapään kautta näköjään oppii.

        Eri laskuri/tapa vko/vko yhteishuoltajuudelle, mahdollisuus kahteen kotiosoitteeseen lapsille.
        Vähemmän tulkinnanvaraa/vaikutusta elatusasioissa lastenvalvojille.

        NYT!!!


      • Eiainamustavalkoista
        Eiainamustavalkoista kirjoitti:

        Nojoo, 479euro varataan "omaan elämiseen", tästä 479eurosta siis maksan autolainan sekä vakuutukset, koska eivät ole pakollisia?!

        Ja vastaus lastenvalvojalle:
        Siis sopimus tehty aikoinaan vanhempien yhteisymmärryksessä, lasten todelliset kulut puokkiin. Eli laskut.......
        Mutta keskenäinen sopimus joutuikin paperille joka osoittautui olevan normi elatusapusopimus jota pystyy vain muuttamaan käräjillä tai yhteisymmärryksessä.
        Sovittiin myös (suullisesti hitto, mutta lastenvalvojan kuullen) että summaa muutetaan kun kalliita päivähoitokuluja ei ole.
        No nyt niitä ei ole,ja asumiset ja muutkin olosuhteet muuttuneet, mutta tätä sovittua eihän tottakai löydy papereista.

        Ja lähivanhempihan ei tottakai kiinnostu muutoksista, koska sehän tietäis pienempiä elatusmaksuja.
        Hänhän vetoaa elatuslaskuriin, joka EI sovellu vko/vko asumiseen. Lastenvalvoja erittäin tietoinen taustoista mutta ei tee mitään, koska hänen mielestä asiat ovat mallillaan kuten avaustekstissä kuvailin.

        Joo, tyhmänä en tarkistanu silloin. Mutta kireä ero ja muutenkin syyllistämistä lensi lastenvalvojan edessä, eli halusin vaan saada hoidettua ja nopeasti pois.

        Kantapään kautta näköjään oppii.

        Eri laskuri/tapa vko/vko yhteishuoltajuudelle, mahdollisuus kahteen kotiosoitteeseen lapsille.
        Vähemmän tulkinnanvaraa/vaikutusta elatusasioissa lastenvalvojille.

        NYT!!!

        Lisäys vielä, sopimuksen teko hetkellä ei laskentaa tehty, vaan summa oli siis se sovittu.
        Eka laskenta tehtiin kun hain muutosta kun vanhemman päivähoito tippui pois, vuosi sopimuksen jälkeen.
        Silloin lastenvalvoja teki laskennan, jota ei kumpikaan vanhempi pyytänyt.
        Lähi vaan innostui kun huomasi että edelleen pysyis sama summa, tai jopa vois nousta.
        En vaan ymmärrä miten lastenvalvoja katsoo aiheelliseksi 400euron elatus korotetut lapsilisät lähille, vaikka ovat puolet kuukaudesta etävanhemman luona?
        Lapsiin menee rahaa, tiedän, mutta 700 euroa, kahdessa viikossa????????
        Kun samaan aikaan elatuslaskurin mukaan toisen vanhemman luona eivät maksa mitään????


    • lomj

      Tuon jatkuvan jäkätyksen elareista ja lasten tarpeista voitte jättää heti alkuunsa. Kun olette panneet lapsen alulle, siihen muuten tarvitaan kaksi, mies ja nainen eli ei ole yksin toisen syytä lasten tulo.

      Lapsi on ihan samanlainen alku ihmisestä kuin olette olleet itsekin. Kuka teidät elätti.
      Lapsi tarvitsee ruokaa samalla tavalla kun te itsekin, hän tarvitsee kodin, hän tarvitsee välittämistä, hän tarvitsee vaatteet, hän tarvitsee yleensä hoitopaikan, hän tarvitsee virikkeitä elämään, hän tarvitsee urheiluvälineitä, harrastusmaksuihin varoja, kutene te itsekin.
      Ja te molemmat vanhemmat kustannatte nämä kaikki tarvittavat yhdessä, niemenomaan yhdessä.
      Se että ette ole tulleet toimeen lapsen toisen vanhemman kanssa, vaan on pitänyt etsiä ja mahdollisesti tehdä uusiakin lapsia ei koskaan saa vähentää näiden aikaidempien liittojen lasten elämästä mitään, olette edelleen isä ja äiti näillekin lapsille.
      Se että niitä uusikkoja on, heille ei kuulu teidän entisten liittojen lapsien ylläpito, hoito ja kasvatus millään tavalla, he ovat vain teidän ilotyttöjännen tai poikianne ja tavallaan niitä ei koskaan pitäisi saman katon alle edes päästää tai tehdä lapsia heidän kanssaan, sillä yhden kanssa tehdyt lapset ovat riittävät teille, kun huolehtisitte heistä.
      Mihinkään uusiosuhteeseen ei pitäisi enää hankkia yhtään lasta jos entisiä liitoista on lapsia jo olemassa. Kun ette jaksaneet heidänkään luonaan kotia pitää, turhaan näitä orpoja tänne maailmaan laitatte kärsimään.
      Järkevä ihminen huolehtii ehkäisystä ja ymmärtää vastuun lapsistaan siis niistä entisen liiton lapsistaan, eikä anna kenenkään uuden suhteensa haavoittaa näitä millään tavoin.

      • oliskauheenkiva

        saada isänä sit olla huoltaja, hoitaa ja asua lasten kanssa jos kerran isäksi kutsutaan ja vaaditaan sitä elatusapua ilman lapsen oikeuksia..


      • sitähommaahoitaatoinen
        oliskauheenkiva kirjoitti:

        saada isänä sit olla huoltaja, hoitaa ja asua lasten kanssa jos kerran isäksi kutsutaan ja vaaditaan sitä elatusapua ilman lapsen oikeuksia..

        Kuka sua kutsuu isäksi?


      • kukassit
        sitähommaahoitaatoinen kirjoitti:

        Kuka sua kutsuu isäksi?

        sitä hoitaa...tietääkseni ei ole osannut?


      • Meneitseesi
        sitähommaahoitaatoinen kirjoitti:

        Kuka sua kutsuu isäksi?

        Voisi sanoa samaa, kuka sinua äidiksi kutsuu. Aika inhottavaa tekstiä. Kertoo paljon , millainen olet ihmisenä.


      • paremminkuinsinäikinä
        kukassit kirjoitti:

        sitä hoitaa...tietääkseni ei ole osannut?

        Mitä ei ole osannut.


      • meneppäsinävaanitseesi
        Meneitseesi kirjoitti:

        Voisi sanoa samaa, kuka sinua äidiksi kutsuu. Aika inhottavaa tekstiä. Kertoo paljon , millainen olet ihmisenä.

        Miten muka inhottavasti sanottu? Asiallinen kysymys. Äitiys ja isyys ei ole pelkästään biologinen juttu.


      • niinmillainen
        Meneitseesi kirjoitti:

        Voisi sanoa samaa, kuka sinua äidiksi kutsuu. Aika inhottavaa tekstiä. Kertoo paljon , millainen olet ihmisenä.

        on ihmisenä valehdellessaan viranomaisten kanssa tarkoitushakuisesti tuoioistuimessa perättömässä lausumassaan lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot asumisestaan osittain myös isällään ja mistä lastenvalvojal-la yhdessä sovittu eli yhteishuolto ja laajat tapaamisoikeudet ennenkuin käänsi viranomaisten kanssa takkinsa lapsia ja lapsen oikeuksia vastaan katkeruudessaan ja sairaudessaan.. millainen "äiti" vie omalta lapseltaan rakastamansa isän lapsen elämästä..kuka tässä olikaan se inhottava, kertoo aika paljon millainen on oikeasti ihmisenä/ viranomaisena.


      • taisinäikinä
        paremminkuinsinäikinä kirjoitti:

        Mitä ei ole osannut.

        mitään ei ole osannut; ainoastaan varastaa lapsen nimen lapsettomana..


      • meneppäitseesi
        meneppäsinävaanitseesi kirjoitti:

        Miten muka inhottavasti sanottu? Asiallinen kysymys. Äitiys ja isyys ei ole pelkästään biologinen juttu.

        niin millainen on ihmisenä valehdellessaan viranomaisten kanssa tarkoitushakuisesti tuoioistuimessa perättömässä lausumassaan
        lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot asumisestaan osittain myös isällään ja mistä lastenvalvojalla yhdessä sovittu eli yhteishuolto ja
        laajat tapaamisoikeudet ennenkuin käänsi viranomaisten kanssa
        takkinsa lapsia ja lapsen oikeuksia vastaan katkeruudessaan ja sai-raudessaan.. millainen "äiti" vie omalta lapseltaan rakastamansa
        isän lapsen elämästä..kuka tässä olikaan se inhottava, kertoo aika
        paljon millainen on oikeasti ihmisenä/ viranomaisena..


      • ajatteleppahieman
        niinmillainen kirjoitti:

        on ihmisenä valehdellessaan viranomaisten kanssa tarkoitushakuisesti tuoioistuimessa perättömässä lausumassaan lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot asumisestaan osittain myös isällään ja mistä lastenvalvojal-la yhdessä sovittu eli yhteishuolto ja laajat tapaamisoikeudet ennenkuin käänsi viranomaisten kanssa takkinsa lapsia ja lapsen oikeuksia vastaan katkeruudessaan ja sairaudessaan.. millainen "äiti" vie omalta lapseltaan rakastamansa isän lapsen elämästä..kuka tässä olikaan se inhottava, kertoo aika paljon millainen on oikeasti ihmisenä/ viranomaisena.

        Ei se äiti ole valehdellut mitään. Ei niitä olosuhdeselvityksiä tehdä äidin juttujen perusteella, vaan viranomaisten mielipiteen perusteella. Eikä äiti päätä mitä olosuhdeselvityksissä lukee, vaan ne perustuu sinun haastatteluihisi ja siihen miltä kotonasi on näyttänyt, ja mitä olet sossuille puhunut. Viranomaiset käänsivät takkinsa kun saivat sinusta enemmän asioita selville jutellessaan kanssasi.

        Sinulla lukee perustelut papereissa. Et ole laittanut niitä tänne, että näkisimme sen toisen puolenkin, eli sen mitä mieltä viranomaiset (lukuisat sellaiset) ovat sinusta.


      • enpäolemenettänytketään
        taisinäikinä kirjoitti:

        mitään ei ole osannut; ainoastaan varastaa lapsen nimen lapsettomana..

        Ei kukaan ole varastanut lapsesi nimeä. Se on vaihdettu. Sitä taas ei ole tehnyt exäsi uusi mies.


      • ajatteleppaitsevaan
        ajatteleppahieman kirjoitti:

        Ei se äiti ole valehdellut mitään. Ei niitä olosuhdeselvityksiä tehdä äidin juttujen perusteella, vaan viranomaisten mielipiteen perusteella. Eikä äiti päätä mitä olosuhdeselvityksissä lukee, vaan ne perustuu sinun haastatteluihisi ja siihen miltä kotonasi on näyttänyt, ja mitä olet sossuille puhunut. Viranomaiset käänsivät takkinsa kun saivat sinusta enemmän asioita selville jutellessaan kanssasi.

        Sinulla lukee perustelut papereissa. Et ole laittanut niitä tänne, että näkisimme sen toisen puolenkin, eli sen mitä mieltä viranomaiset (lukuisat sellaiset) ovat sinusta.

        Kyllä se äiti on valehdellut mistä on yhdessä sovittu eli yhteishuolto, vuoroasuminen ja ettei elatusta suoriteta ja kyllä se olosuhdeselvitys
        on tehty täysin äidin juttujen perusteella valehtelemalla viranomaisten perättömässä lausumassa mitä oikeasti on tapahtunut, mistä yhdessä viranomaisten/ lastenvalvojan läsnäollessa vanhempien kesken sovittu
        ja mitä lapset ovat oma-aloitteisesti selvitystyössä toivoneet ja kausu- neet eli haluavansa asua tasapuolisesti äidillään/ isällään..
        Kyllä äiti on päättänyt mitä olosuhdeselvityksessä lukee..miksi esim. viranomaiset suosittivat selvitystyössä äidille yhteishuoltoa lapsen edun mukaisena, mutta äidin kieltäytyessä suosittivat äidille yksinhuoltoa..
        olosuhdeselvitys ei perustu minun haastatteluihin ja miltä kotonani on näyttänyt, ja mitä olen puhunut; vaan on perustunut äidin ja viranomais-ten valehteluun ja perättömään lausumaan lapsen olosuhteista, toiveis
        ta ja lausunnoista, perustunut viranomaisten valehteluun lapsen oma-aloitteisista lausunnoista asumisestaan tasapuolisesti molemmilla vanhemmillaan ja mistä lastenvalvojalla on oikeasti yhdessä sovittu eli yhteishuolto ja laajat tapaamisoikeudet ennenkuin äiti ja viranomaiset käänsivät takkinsa lapsia ja lapsen oikeuksia vastaan ja alkoivat valeh-telemaan sairaudessaan vieden lapselta tasapainoisen kehityksen ja lapsen isän lapsen elämästä valehdellessaan tuomioistuimessa lapsen olosuhteet narsistina perättömässä lausumassaan.. kerroppas mitä sai
        vat selville ja vaikka saisivat mitä selville, vaikka eivät saaneetkaan oike mitään selville, vaan saivat äidistä selville asioita joita ei haluttu aidosti ja avoimesti tuomioistuimessa kertoa puolustaessaan äidin erokatkeruuttaa ja lapsien erottamista tarkoitushakuisesti omasta isästään valehtelemalla tuomioistuimessa perättömässä lausumassaan mitä oikeasti on tapahtu-nut, mitä lapset lausuneet ja toivoneet, mitä lastenvalvalvojalla oikeasti on vanhempien kesken yhdessä sovittu ennenkuin lastenvalvoja heittäy-tyi hankalaksi, yhteistyökyvyttömäksi heittäen molemmat vanhemmat ulos neuvotteluista, ilmoittaen ettei keskusteluja lastenne asiassa enää
        koskaan jatketa Raision kaupungin sosiaalitoimessa valehdellessaan myöhemmin myös valvoville viranomaistahoille isän lähteneen kesken pois, koska isä ei saanut tahtoaan läpi syyllistyessään kiistatta rikokseen virkatoimissaan..

        Minulla ei lue perusteluja papereissa. Lukee ainoastaan suositellaan äidin yksinhuoltoa ja muutaman tunnin tapaamisia, koska vanhemmat (lue äiti; oikeasti siis äiti) luota toisiinsa ja ristiriitoja, lasten ja isän suhde läheinen ja lämmin, lapset ovat hyvin kiintyneitä isäänsä ja isä lapsiinsa..siis kutsutko oikeasti "viranomaiseksi" ihmistä joka valehtelee sairaudessaan ja perättömässä lausumassaan puolustuskyvyttömän lapsen oma-aloitteisen toiveen ja lausunnon tuomioistuimessa asumisestaan isällään ja mistä oikeasti on lastenvalvojalla äidin kanssa yhdessä sovittu ennen-kuin kääsivät takkinsa lapsia ja lapsen oikeuksia vastaan sairaudessaan..


      • oletkohanmenettänyt
        enpäolemenettänytketään kirjoitti:

        Ei kukaan ole varastanut lapsesi nimeä. Se on vaihdettu. Sitä taas ei ole tehnyt exäsi uusi mies.

        järkesi; lasten äiti ja hänen uusio puolisonsa on varastanut lasten nimet. Nimet on vaihdettu äidin, isän ja lasten tahdon ja lausuntojen vastaisesti pakottamalla lapset nimenvaihdokseen lahjomalla, manipuloimalla, vie-raannuttamalla lapset tarkoitushakuisesti omasta isästään ..


      • jaihankysyn
        oletkohanmenettänyt kirjoitti:

        järkesi; lasten äiti ja hänen uusio puolisonsa on varastanut lasten nimet. Nimet on vaihdettu äidin, isän ja lasten tahdon ja lausuntojen vastaisesti pakottamalla lapset nimenvaihdokseen lahjomalla, manipuloimalla, vie-raannuttamalla lapset tarkoitushakuisesti omasta isästään ..

        Onko sulla todisteita?


      • etoleikinäajatellut
        ajatteleppaitsevaan kirjoitti:

        Kyllä se äiti on valehdellut mistä on yhdessä sovittu eli yhteishuolto, vuoroasuminen ja ettei elatusta suoriteta ja kyllä se olosuhdeselvitys
        on tehty täysin äidin juttujen perusteella valehtelemalla viranomaisten perättömässä lausumassa mitä oikeasti on tapahtunut, mistä yhdessä viranomaisten/ lastenvalvojan läsnäollessa vanhempien kesken sovittu
        ja mitä lapset ovat oma-aloitteisesti selvitystyössä toivoneet ja kausu- neet eli haluavansa asua tasapuolisesti äidillään/ isällään..
        Kyllä äiti on päättänyt mitä olosuhdeselvityksessä lukee..miksi esim. viranomaiset suosittivat selvitystyössä äidille yhteishuoltoa lapsen edun mukaisena, mutta äidin kieltäytyessä suosittivat äidille yksinhuoltoa..
        olosuhdeselvitys ei perustu minun haastatteluihin ja miltä kotonani on näyttänyt, ja mitä olen puhunut; vaan on perustunut äidin ja viranomais-ten valehteluun ja perättömään lausumaan lapsen olosuhteista, toiveis
        ta ja lausunnoista, perustunut viranomaisten valehteluun lapsen oma-aloitteisista lausunnoista asumisestaan tasapuolisesti molemmilla vanhemmillaan ja mistä lastenvalvojalla on oikeasti yhdessä sovittu eli yhteishuolto ja laajat tapaamisoikeudet ennenkuin äiti ja viranomaiset käänsivät takkinsa lapsia ja lapsen oikeuksia vastaan ja alkoivat valeh-telemaan sairaudessaan vieden lapselta tasapainoisen kehityksen ja lapsen isän lapsen elämästä valehdellessaan tuomioistuimessa lapsen olosuhteet narsistina perättömässä lausumassaan.. kerroppas mitä sai
        vat selville ja vaikka saisivat mitä selville, vaikka eivät saaneetkaan oike mitään selville, vaan saivat äidistä selville asioita joita ei haluttu aidosti ja avoimesti tuomioistuimessa kertoa puolustaessaan äidin erokatkeruuttaa ja lapsien erottamista tarkoitushakuisesti omasta isästään valehtelemalla tuomioistuimessa perättömässä lausumassaan mitä oikeasti on tapahtu-nut, mitä lapset lausuneet ja toivoneet, mitä lastenvalvalvojalla oikeasti on vanhempien kesken yhdessä sovittu ennenkuin lastenvalvoja heittäy-tyi hankalaksi, yhteistyökyvyttömäksi heittäen molemmat vanhemmat ulos neuvotteluista, ilmoittaen ettei keskusteluja lastenne asiassa enää
        koskaan jatketa Raision kaupungin sosiaalitoimessa valehdellessaan myöhemmin myös valvoville viranomaistahoille isän lähteneen kesken pois, koska isä ei saanut tahtoaan läpi syyllistyessään kiistatta rikokseen virkatoimissaan..

        Minulla ei lue perusteluja papereissa. Lukee ainoastaan suositellaan äidin yksinhuoltoa ja muutaman tunnin tapaamisia, koska vanhemmat (lue äiti; oikeasti siis äiti) luota toisiinsa ja ristiriitoja, lasten ja isän suhde läheinen ja lämmin, lapset ovat hyvin kiintyneitä isäänsä ja isä lapsiinsa..siis kutsutko oikeasti "viranomaiseksi" ihmistä joka valehtelee sairaudessaan ja perättömässä lausumassaan puolustuskyvyttömän lapsen oma-aloitteisen toiveen ja lausunnon tuomioistuimessa asumisestaan isällään ja mistä oikeasti on lastenvalvojalla äidin kanssa yhdessä sovittu ennen-kuin kääsivät takkinsa lapsia ja lapsen oikeuksia vastaan sairaudessaan..

        Hankippa elämä.


      • minäkinkysyn
        jaihankysyn kirjoitti:

        Onko sulla todisteita?

        onko sulla todisteita???


      • oletkohanikinäajatellut
        etoleikinäajatellut kirjoitti:

        Hankippa elämä.

        Hankippa elämä.


      • karipoikaainamatkiivaan
        oletkohanikinäajatellut kirjoitti:

        Hankippa elämä.

        Onko sulla omia mielipiteitä? Mitä ne on?


      • tiinatyttöainamatkiivaan
        karipoikaainamatkiivaan kirjoitti:

        Onko sulla omia mielipiteitä? Mitä ne on?

        Onko sulla omia mielipiteitä? Mitä ne on??


    • jhuyf

      Vaikka te kuinka haluaisitte mitätöidä kaiken entisestä liitosta on yksi asia jolle ette voi mitään.
      Jos olette lapsia saattaneet maailmaan, pysyvät ne teidän lapsina, uusikoistanne ei tule näille lapsille ei isejä, eikä äitejä milloinkaan. Älkää sitä milloinkaan vaatiko lapsiltanne, että näitä vieraita ihmisiä pitäisi kutsua äidiksi tai isäksi.

      Ja turha todella naputtaa elareista, sillä on suorastaan järjen vastaista tehdä lapsia uusikkojen kanssa. Tiedän kyllä, että moni nainen kiinnittäisi tällä tavoin miehen, mutta joakinen tietää että se niin mene.
      Elatusmaksut tulee maksaa järkevästi, tottahan niissä pitää huomioida tulot oikein, mutta olen nähnyt miten myös miehet yrittävät tästä velvollisuudesta päästä pois.
      Yksi kaveri ei edes hakeutunut työhön, vaan opiskeli jatkuvasti, että ei tarvitse maksaa elatusmaksua lapsestaan. Mieleni teki höyhentää kaveri, vaikka oli minulle täysin vieras, mutta kun lovehti asiasta kuulteni.

      Jätetään teiltä palkka pois, se ihan sama kuin lapselta elatuksen vieminen. Minkälainen vanhempi tekee tällaista lapselleen.
      Sitten vingutte tuosta lapsen luonanne olosta, ei sitä lasta voi halkaista ja teidän tahtonne mukaan siirtää paikasta toiseen, lapsella on koulu ja kaverit, jotka ovat pysyvästi jossakin ja siellä lapsi viettää suurimman osan aikaansa.

      Jos jotain haluatte tehdä, muuttakaa niin lähelle lasta, että hän voi säilyttää elinympäristönsä ja näin paremmin sujuu viikko /viikko systeemi. Mutta viikko/ viikko systeemi ei saa olla sitä, että ei makseta elatusmaksuja tällä verukkeella, lapsen tarvikkeet aika monesti ostaa äiti, joten hän tarvitsee varat lasten vaatteisiin ja muihin esim. kouluun tarvittaviin asioihin.

      Turhaan vingutte asioista jso jatkuvasti sotkette näillä omilla ihmissuhteilla elämäänne, teette lapsia jokaisen petikaverin kanssa, jotka vaihtuvat useaan kertaan, Eipä voi kovin järkeväksi katso tuollaista elämäntapaa. Holhoukseen teidät pitäisi laittaa niin elintapojen osalta kuin talouden asioiden osalta.

      • asutaanjo

        1 km säteellä ja koulu puolessa välissä; vuoroviikkoja vain ei näy lasten toiveista ja lausunnoista huolimatta ja mitä tulee elatukseen ei ole sen
        enempää äidillä kuin isälläkään oikeutta vaatia molempien huolehtiessa tasavertaisesti löapsistaaN luonapidon aikana; ensin huoltajuus ja lapsen oikeudet..ja kyllä se isä osaa ostaa lapsille tavatrat ja vaatteet siinä kuin
        äitikin jos vain annetaan mahdollisuus hoitaa ja huolehia yhteisistä lap-
        sista huoltajana, tasavertaisena vanhempana ja isänä..


      • paitsiettäoikeesti
        asutaanjo kirjoitti:

        1 km säteellä ja koulu puolessa välissä; vuoroviikkoja vain ei näy lasten toiveista ja lausunnoista huolimatta ja mitä tulee elatukseen ei ole sen
        enempää äidillä kuin isälläkään oikeutta vaatia molempien huolehtiessa tasavertaisesti löapsistaaN luonapidon aikana; ensin huoltajuus ja lapsen oikeudet..ja kyllä se isä osaa ostaa lapsille tavatrat ja vaatteet siinä kuin
        äitikin jos vain annetaan mahdollisuus hoitaa ja huolehia yhteisistä lap-
        sista huoltajana, tasavertaisena vanhempana ja isänä..

        Mt-ongelmaisena et saa ikinä vuoroviikkoja.


      • yh-ruikkutaaspalannut
        paitsiettäoikeesti kirjoitti:

        Mt-ongelmaisena et saa ikinä vuoroviikkoja.

        oikeastihan ainut Mt-ongelmainen on siinä etkä ikinä näe lapsiasi..


    • Jotaimuutakinasiaa

      Täälä ei näy kuin Lissu ja kaksi muuta , jotka jauhavat samaa asiaa jatkuvast. Lissu laittaa joka kirjoitukseen isän uusionaisen höpötyksineen ja nämä kaksi muuta tappelee keskenään kuin pariskunta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      220
      1883
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1179
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1100
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1065
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      4
      988
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe