Työnantajia ei ole olemassakaan

evk_tups

Termi "työnantaja" on nyt vain oikeistolaisten keksimä täysin asenteellinen käsite joka antaa kuvan että oikeistolainen muka antaisi joskus jotakin. Ei todellakaan anna, vaan se ostaa. Se ostaa työntekijältä eli työnmyyjältä heidän työsuorituksensa, se ostaa, ei anna. Jos se saisi itse päättää se kuvailisi itseään työhönpakottajaksi, mutta orjuushan tästä maasta kitkettiin vuonna 1918. Vaikka oikeisto taistelut voittikin niin sodan hävisi, sillä heidän sodanpäämääränsä oli säilyttää torpparijärjestelmä mutta niin vaan pelästyivät että siihen se loppui. Kiitos punaisille vapaustaistelijoille.

90

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noinhan_se_menee

      Tämän minä olen tiennyt aina. Mutta kaikki eivät oikein tahdo uskoa, että kaikki rikkaiden rikkaudet ja omaisuus tulee aina vain työntekijöiden tekemästä työstä. Työnantajat vain keräävät sen voittomarginaalin, jonka saavat työntekijöiden tekemästä työstä.

      Kaikki voitot mitkä saadaan ns. rahalla peluusta ovat aina pois jostakin. Usein ne on pois piensijoittajilta, jotka laittavat rahansa turvatakseen pääomansa, eikä hyötyäkseen suurista voitoista, niin kuin pörssikeinottelijat. Omaisuus usein tulee perintönä, mutta nekin on aina lähtöisin työntekijöiden tekemästä työstä.

      • vähän_outoa

        Kyllä Suomessa jotkut töitäkin tekee. Ovatko työntekijät siis työnantajia, kun antavat työpanoksensa korvausta vastaan? Onko yhteistyö mitään? Voisi työpaikatkin säilyä ja tulla lisääkin, jos osattaisiin puhaltaa yhteen hiileen. Mutta kun ei osata muuta kuin jankuttaa ja rettelöidä.
        Minun käsittääkseni ainoat jotka vain ottavat eivätkä anna ovat SAK ja AY-Liitot, ja MTK, pamppuineen.


      • olet-oikeassa
        vähän_outoa kirjoitti:

        Kyllä Suomessa jotkut töitäkin tekee. Ovatko työntekijät siis työnantajia, kun antavat työpanoksensa korvausta vastaan? Onko yhteistyö mitään? Voisi työpaikatkin säilyä ja tulla lisääkin, jos osattaisiin puhaltaa yhteen hiileen. Mutta kun ei osata muuta kuin jankuttaa ja rettelöidä.
        Minun käsittääkseni ainoat jotka vain ottavat eivätkä anna ovat SAK ja AY-Liitot, ja MTK, pamppuineen.

        "Ovatko työntekijät siis työnantajia, kun antavat työpanoksensa korvausta vastaan?"

        Kyllä näin on nykyään asia varsinkin rakennusalalla.


    • Varsin outo käsitys "evk_tups":lla työnantajista. Saattaa olla jottei kukaan ole sinulle työtä antanut tehtäväksi mutta aikoinaan minulle annettiin kunnes itse aloin antamaan sitä muille.

      Onko se tulos mitä työstä saadaan sen varsinaisen tekijän ansiota ja kuinka suurelta osalta? Olen kysynyt tuota moneen kertaan eikä kukaan ole pystynyt vastaamaan.

      Onhan niin, että ennen kuin jollekin annetaan työtehtävä tai jos haluat mieluummin kun joltain ostetaan jonkun työtehtävän suoritus, niin paljon on jo sitä ennen tapahtunut. Vähänkin isommassa yrityksessä on ensin pääoma, johtoporras, työnjohto, suunnittelu, varastotoiminta, työtilojen kunnossapito, markkinointi jne jolloin se sorvari tai rappari joka sen työn tekee fyysisesti ei voi olla se jolle työstä tuleva tuotto menee vaan se pitää jakaa koko tuolle työn luojana olevalle porukalle oikeassa suhteessa.

      Miten sinä sen jakaisit noiden eri osioiden välillä jotta jokainen saisi oikeudenmukaisen korvauksen siihen työhön tulleesta tuloksesta?

      • TimoEspoosta

        Eipä noista nyt kovin kannata kirjoitella. Kun työntekijän tietämys asioista on tällaista:
        Mies kiukutteli ja syytti vuokrafirmaa huijauksesta, kun hän saa 10€ tunnilta ja vuokrafirma laskuttaa 20€. Mies luuli ihan tosissaan, että tuo erotus jää kokonaan vuokrafirmalle.
        Suuri osa kuvittelee, että yritykset eivät maksa veroja lainkaan. Alalaatikossa on nipuittain rahaa, jonka omistaja pitää itsellään.
        Mikään järjellinen kirjoittelu ei näitä kuvitelmia muuksi muuta.


      • soininpoika
        TimoEspoosta kirjoitti:

        Eipä noista nyt kovin kannata kirjoitella. Kun työntekijän tietämys asioista on tällaista:
        Mies kiukutteli ja syytti vuokrafirmaa huijauksesta, kun hän saa 10€ tunnilta ja vuokrafirma laskuttaa 20€. Mies luuli ihan tosissaan, että tuo erotus jää kokonaan vuokrafirmalle.
        Suuri osa kuvittelee, että yritykset eivät maksa veroja lainkaan. Alalaatikossa on nipuittain rahaa, jonka omistaja pitää itsellään.
        Mikään järjellinen kirjoittelu ei näitä kuvitelmia muuksi muuta.

        TimoEspoosta taitaa olla jälkeenjäänyt. Latelee pelkästään latteuksia. Hähän pitää veronkiertoa normaalina liiketoimena.


      • soininpoika kirjoitti:

        TimoEspoosta taitaa olla jälkeenjäänyt. Latelee pelkästään latteuksia. Hähän pitää veronkiertoa normaalina liiketoimena.

        Verosuunnittelu ei ole veronkiertoa vaan järkevää liiketoimintaa. Veronkiertoa taas on viinan haku Tallinnan laivoilta.

        Niin tämä Timppa kuin se kuuluisampikin on huomattavasti sinuakin fiksumpi koska he näkevät todellisen maailman sinun harhojesi sijaan.


      • turhaan_valehtelet
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Verosuunnittelu ei ole veronkiertoa vaan järkevää liiketoimintaa. Veronkiertoa taas on viinan haku Tallinnan laivoilta.

        Niin tämä Timppa kuin se kuuluisampikin on huomattavasti sinuakin fiksumpi koska he näkevät todellisen maailman sinun harhojesi sijaan.

        Verosuunnittelu on selkeää veronkiertoa.
        Siihen pitäsisi Suomen oikeusjärjestelmän välittömästi puuttua ja kieltää se laittomana tekona.


      • turhaan_valehtelet kirjoitti:

        Verosuunnittelu on selkeää veronkiertoa.
        Siihen pitäsisi Suomen oikeusjärjestelmän välittömästi puuttua ja kieltää se laittomana tekona.

        Verosuunnittelu on suunnittelua lain ja asetusten antamien mahdollisuuksien puitteissa eikä siinä ole mitään tuomittavaa tai edes moitittavaa. Sen sijaan sitä on tuossa viina- ja tupakkarallissa Viroon.

        Mene sinäkin töihin ja ala maksamaan veroja kun minultakin vaivaiselta eläkeläiseltä riistetään noin 30% tuloista teille saamattomille kaljarahoiksi.


      • veronkiertoako
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Verosuunnittelu on suunnittelua lain ja asetusten antamien mahdollisuuksien puitteissa eikä siinä ole mitään tuomittavaa tai edes moitittavaa. Sen sijaan sitä on tuossa viina- ja tupakkarallissa Viroon.

        Mene sinäkin töihin ja ala maksamaan veroja kun minultakin vaivaiselta eläkeläiseltä riistetään noin 30% tuloista teille saamattomille kaljarahoiksi.

        Vuonna 2008 Korkein hallinto-oikeus siunasi päätöksellään 2000-luvun alussa järjestelyn, jolla yksityisellä puolella työskentelevät lääkärit saattoivat muuntaa työtulojaan osingoiksi ja kevyesti verotetuiksi luontoiseduiksi.

        Tulojen muuntaminen verovapaiksi osingoiksi oli mahdollista 2010 saakka. Lakimuutos ei ole lopettanut tulonmuuntamisen ja sijoitusyhtiöiden suosiota lääkärien keskuudessa.

        Osakaslääkärimallista voi hyötyä suhteessa palkkatyöhön esimerkiksi niin, että järjestää käyttämänsä auton ja puhelimen lääkäriyhtiön kautta sen sijaan, että hankkisi ne verojen jälkeen käteen jäävillä tuloillaan. Edut verotetaan kuin ne olisivat palkkaa, mutta niiden verotusarvot ovat yleensä aina todellista arvoa pienemmät.

        Työpanososingosta ei tarvitse maksaa esimerkiksi muita työnantajan sivukuluja kuin pelkkä sosiaaliturvamaksu

        Sanoisin, että se on sellaiset 25–27 prosenttia edullisempaa tuloa kuin normaali palkkatulo


      • veronkiertoako kirjoitti:

        Vuonna 2008 Korkein hallinto-oikeus siunasi päätöksellään 2000-luvun alussa järjestelyn, jolla yksityisellä puolella työskentelevät lääkärit saattoivat muuntaa työtulojaan osingoiksi ja kevyesti verotetuiksi luontoiseduiksi.

        Tulojen muuntaminen verovapaiksi osingoiksi oli mahdollista 2010 saakka. Lakimuutos ei ole lopettanut tulonmuuntamisen ja sijoitusyhtiöiden suosiota lääkärien keskuudessa.

        Osakaslääkärimallista voi hyötyä suhteessa palkkatyöhön esimerkiksi niin, että järjestää käyttämänsä auton ja puhelimen lääkäriyhtiön kautta sen sijaan, että hankkisi ne verojen jälkeen käteen jäävillä tuloillaan. Edut verotetaan kuin ne olisivat palkkaa, mutta niiden verotusarvot ovat yleensä aina todellista arvoa pienemmät.

        Työpanososingosta ei tarvitse maksaa esimerkiksi muita työnantajan sivukuluja kuin pelkkä sosiaaliturvamaksu

        Sanoisin, että se on sellaiset 25–27 prosenttia edullisempaa tuloa kuin normaali palkkatulo

        Ja sinä kadehdit! Miksi et alkanut lääkäriksi jos silloin rahat säästyisivät noin pienellä vaivalla?

        Työsuhdeauto on varsin yleinen käytäntö, minullakin on sellainen ollut vuosikymmeniä aikoinaan, nyt on oma kun eläkeyhtiöillä ei ole eläkeläisille eläkesuhdeautoja mikä onkin huutava vääryys!

        Totta kai jokainen saa tulonsa järjestää haluamallaan laillisella tavalla. Huomaa kuitenkin jottei osinkona nostetusta ansiosta koostu eläkettä vaan se on maksettava erikseen.

        Sinä voit tehdä samoin jos vaan haluat, ei yrityksen perustaminen ole mikään lääkäreiden erityisoikeus. perusta yritys ja tee nykyinen työsi alihankkijana ja olet täsmälleen samassa asemassa kunhan vaan pystyt myymään työpanoksesi hintaan jolla se tulee kannattavaksi, lääkärit pystyvät.

        Tuo ei ole kiertoa vaan suunnittelua jota jokainen saa tehdä kunhan vain on riittävän kyvykäs hankkimaan tulot joilla se kannattaa. Ei hyviä tulojakaan saa ilmaiseksi vaan pitää joko opiskella tai olla paljon muita fiksumpi.


      • TH_arvot
        turhaan_valehtelet kirjoitti:

        Verosuunnittelu on selkeää veronkiertoa.
        Siihen pitäsisi Suomen oikeusjärjestelmän välittömästi puuttua ja kieltää se laittomana tekona.

        Halosenkin pitäisi maksaa veroa 96.000 euron pressan palkkiostaan. Mutta kun ei maksa. Arvo- ja mielipidejohtajaa ei oma veronmaksu kiinnosta.


      • mitä_sekoilet
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Ja sinä kadehdit! Miksi et alkanut lääkäriksi jos silloin rahat säästyisivät noin pienellä vaivalla?

        Työsuhdeauto on varsin yleinen käytäntö, minullakin on sellainen ollut vuosikymmeniä aikoinaan, nyt on oma kun eläkeyhtiöillä ei ole eläkeläisille eläkesuhdeautoja mikä onkin huutava vääryys!

        Totta kai jokainen saa tulonsa järjestää haluamallaan laillisella tavalla. Huomaa kuitenkin jottei osinkona nostetusta ansiosta koostu eläkettä vaan se on maksettava erikseen.

        Sinä voit tehdä samoin jos vaan haluat, ei yrityksen perustaminen ole mikään lääkäreiden erityisoikeus. perusta yritys ja tee nykyinen työsi alihankkijana ja olet täsmälleen samassa asemassa kunhan vaan pystyt myymään työpanoksesi hintaan jolla se tulee kannattavaksi, lääkärit pystyvät.

        Tuo ei ole kiertoa vaan suunnittelua jota jokainen saa tehdä kunhan vain on riittävän kyvykäs hankkimaan tulot joilla se kannattaa. Ei hyviä tulojakaan saa ilmaiseksi vaan pitää joko opiskella tai olla paljon muita fiksumpi.

        Enhän minä nyt mitään kadehdi.

        Kerroin vain esimerkin siitä kuinka vaeonkieroa esiintyy Suomessa nykyään.


      • yrittäjäyrjö
        TimoEspoosta kirjoitti:

        Eipä noista nyt kovin kannata kirjoitella. Kun työntekijän tietämys asioista on tällaista:
        Mies kiukutteli ja syytti vuokrafirmaa huijauksesta, kun hän saa 10€ tunnilta ja vuokrafirma laskuttaa 20€. Mies luuli ihan tosissaan, että tuo erotus jää kokonaan vuokrafirmalle.
        Suuri osa kuvittelee, että yritykset eivät maksa veroja lainkaan. Alalaatikossa on nipuittain rahaa, jonka omistaja pitää itsellään.
        Mikään järjellinen kirjoittelu ei näitä kuvitelmia muuksi muuta.

        Niinhän se tuppaa olemaan, ennen kuin itse siirtyy työntekijästä työantajaksi. Puhun kokemuksesta, kun minulle itselleni kävi näin.


      • TH_arvot kirjoitti:

        Halosenkin pitäisi maksaa veroa 96.000 euron pressan palkkiostaan. Mutta kun ei maksa. Arvo- ja mielipidejohtajaa ei oma veronmaksu kiinnosta.

        Nuo pressapalkkiot lienevät lailla säädetyt verovapaiksi joten se siitä. Jos haluat sen muuttaa lienee syytä liittyä puolueeseen jossa on suuri eduskuntaryhmä ja se ei ole SKP!


      • mitä_sekoilet kirjoitti:

        Enhän minä nyt mitään kadehdi.

        Kerroin vain esimerkin siitä kuinka vaeonkieroa esiintyy Suomessa nykyään.

        Ei se ollut veronkiertoa vaan verosuunnittelua mikä onkin järkevää toimintaa.


    • Hei-kirsi-rakas

      Miksi sinä et pysty työllistämään edes itseäsi vaan tartteet yksityisen ja yhteiskunnallisen työnantajan antamaan sulle töitä.... voivittumitäpaskaaaaaaaaaaaaaaaaa

      • elättäjäsi

        Kyllähän minä nyt sinut ainakin elätän.Ethän sinä muuten edes pysyisi hengissä.


      • Uliuliuliuliuliuli

        Joo. Katotaan mikä ulinaa siitä syntyy, kun se työnantajan rahoilla loisiva työntekijä meneekin lakkoon. Uliuliuliuliuliuli


      • Hei-kirsi-rakas
        elättäjäsi kirjoitti:

        Kyllähän minä nyt sinut ainakin elätän.Ethän sinä muuten edes pysyisi hengissä.

        ei saa valehdella, se on rumaa, etkä sitten pääse taivaaseen kun olet valehdellut...


      • voivoivoivoivoivoi
        Hei-kirsi-rakas kirjoitti:

        ei saa valehdella, se on rumaa, etkä sitten pääse taivaaseen kun olet valehdellut...

        Sinä olet näköjään taas syönyt aivan liikaa myrkkysieniä raakana.


      • Hei-Kirsi-rakas
        voivoivoivoivoivoi kirjoitti:

        Sinä olet näköjään taas syönyt aivan liikaa myrkkysieniä raakana.

        Kirsi rakas, opettele olemaan rehellinen ja hyvä ihminen, niin sitten sinullakin elämä helpottaa. Me autamme sinua, saammehan auttaa ?


    • kunnioitus

      Miksi Työnmahdolistamisella eli "työnantajalla" on kaikkia ihme maksuja työn tekijöistä??? olisiko parempi ettei kukaa olisi töisssä??? ei nämä Luuserit itseään työllistä, miksi pitää heti kadehtia jos joku mahdollistaa toiselle tienistin??? tämäkö on sitä Kommunismia??? Työntekijät vois joskus miettiä oikeitakin asioita jos joku on ostanut asunnon voi siitä kiittää työnmahdollistajaa!!!!!

      • huomautttelija

        pieni huomautus: ainoa työnmahdollistaja on asiakas.


    • PPPPraWda1

      Ainoa rehellinen työntekijä on se jolla on vain paljaat kädet joilla työtä tehdä.

      Sitten kun kapitalisti antaa siihen käteen vasaran tai kuokan niin se riisto alkaa.

      Vasara, kuokka ja tehdas ovat riiston välineitä.

      • Todellinen riistäjähän on se terve työikäinen henkilö joka loisii sosiaalisten tulonsiirtojen varassa eikä tee työtä.

        Työn teettäminen ei ole riistoa vaan hyväntekeväisyyttä monenkin työläisen kohdalla. Jotkut onneksi ansaitsevat palkkansa mutta työn tekeminen on muuttunut tänään paljolti ajan kuluttamiseksi työpaikalla, sitä se tosin oli osin jo -70 luvulla joskaan en itse siihen paljoakaan osallistunut vaan olen aina ollut työtehtävissä joista olen ollut kiinnostunut.

        Suurimman osan työhistoriani ajasta olen käyttänyt päätäni tärkeimpänä työvälineenäni, onkohan se riistänyt minua? En usko sillä näin eläkepäivinäkin vielä elelen varsin mukavasti.

        Epäilenkin änkky Prawdan olevan joku trolli jolla ei omia ajatuksia enää kehity vaan toistellaan vanhoja ja lainattuja.


      • todella_outoa
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Todellinen riistäjähän on se terve työikäinen henkilö joka loisii sosiaalisten tulonsiirtojen varassa eikä tee työtä.

        Työn teettäminen ei ole riistoa vaan hyväntekeväisyyttä monenkin työläisen kohdalla. Jotkut onneksi ansaitsevat palkkansa mutta työn tekeminen on muuttunut tänään paljolti ajan kuluttamiseksi työpaikalla, sitä se tosin oli osin jo -70 luvulla joskaan en itse siihen paljoakaan osallistunut vaan olen aina ollut työtehtävissä joista olen ollut kiinnostunut.

        Suurimman osan työhistoriani ajasta olen käyttänyt päätäni tärkeimpänä työvälineenäni, onkohan se riistänyt minua? En usko sillä näin eläkepäivinäkin vielä elelen varsin mukavasti.

        Epäilenkin änkky Prawdan olevan joku trolli jolla ei omia ajatuksia enää kehity vaan toistellaan vanhoja ja lainattuja.

        Miksiköhän kukaan työnantaja ei koskaan maksa työntekijälleen tämän työntekijän tekemän työn ihan koko täyttä arvoa?


      • Hei-Kirsi-rakas
        todella_outoa kirjoitti:

        Miksiköhän kukaan työnantaja ei koskaan maksa työntekijälleen tämän työntekijän tekemän työn ihan koko täyttä arvoa?

        Miksi et pysty työllistämään edes itseäsi vaan tarvitset siihen työnantajan? Todella outoa.


      • elättäjäsi
        Hei-Kirsi-rakas kirjoitti:

        Miksi et pysty työllistämään edes itseäsi vaan tarvitset siihen työnantajan? Todella outoa.

        Hohoohhoohohohohoo!! Anteeksi että nauran sinulle nyt taas kerran päin naamaa.

        Yritän nyt yrittäjänä ymmärtää sinua.Mutta en milään pysty.:-)


      • Pomotin
        todella_outoa kirjoitti:

        Miksiköhän kukaan työnantaja ei koskaan maksa työntekijälleen tämän työntekijän tekemän työn ihan koko täyttä arvoa?

        Mikä on se "täysiarvo"? Oletetaan, että sorvarin tuntipalkka on 10€/h ja hän sorvaa yhden akselin tunnissa. Raaka-aine maksaa vaikkapa 5€. Myyntihinta on vaikkapa 100€ / kpl. Mikä tässä on tuo "täysiarvo"?
        ( käytin tasalukuja helpottaakseni laskemistasi )


      • todella_outoa kirjoitti:

        Miksiköhän kukaan työnantaja ei koskaan maksa työntekijälleen tämän työntekijän tekemän työn ihan koko täyttä arvoa?

        Monelle työnantaja maksaa enemmänkin kuin mitä työntekijä ansaitsisi ja työkaverit joutuvat sen vuoksi kärsimään koska heille ehkä voitaisiin muutoin jopa maksaa enemmän.

        Kerro nyt outo miten sen täyden arvon määrittelet kun otat huomioon muutkin kustannustekijät jotka ovat siihen tulokseen osallisia?

        Tuo sinun väitteesi on vanhaa komupropagandaa ja sillä voi pyyhkiä peränsä kun vatsa on vetelänä!


      • Hei-Kirsi-rakas
        elättäjäsi kirjoitti:

        Hohoohhoohohohohoo!! Anteeksi että nauran sinulle nyt taas kerran päin naamaa.

        Yritän nyt yrittäjänä ymmärtää sinua.Mutta en milään pysty.:-)

        On hyvä että olet alkanut yrittäjäksi. Minkä alan yrittäjä olet ? Oletko pitkään ollut yrittäjä ?


      • elättäjäsi
        Hei-Kirsi-rakas kirjoitti:

        On hyvä että olet alkanut yrittäjäksi. Minkä alan yrittäjä olet ? Oletko pitkään ollut yrittäjä ?

        Olen elättäjä-alalla.
        Elätän kaltaisiasi luusereita jotka eivät koskaan pärjää omillaan.


      • olet_väärässä
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Monelle työnantaja maksaa enemmänkin kuin mitä työntekijä ansaitsisi ja työkaverit joutuvat sen vuoksi kärsimään koska heille ehkä voitaisiin muutoin jopa maksaa enemmän.

        Kerro nyt outo miten sen täyden arvon määrittelet kun otat huomioon muutkin kustannustekijät jotka ovat siihen tulokseen osallisia?

        Tuo sinun väitteesi on vanhaa komupropagandaa ja sillä voi pyyhkiä peränsä kun vatsa on vetelänä!

        "Monelle työnantaja maksaa enemmänkin kuin mitä työntekijä ansaitsisi"

        Ei pidä paikkaansa.Tuo kertomasi asia ei ole edes käytännössä mitenkään mahdollista yhtään missään.


      • olet_väärässä kirjoitti:

        "Monelle työnantaja maksaa enemmänkin kuin mitä työntekijä ansaitsisi"

        Ei pidä paikkaansa.Tuo kertomasi asia ei ole edes käytännössä mitenkään mahdollista yhtään missään.

        Olen tuon nähnyt moneen kertaan joten sinä et sitä kumoamaan pysty.
        kansalaisten suhtautuminen työhön kun vaihtelee suunnattomasti.

        Jos kaikki todella saisivat ansionsa mukaan ei olisi työttömiä noin suurta joukkoa mutta kun osalle joudutaan maksamaan enemmän kuin he ansaitsevat niin kustannukset nousevat liikaa. Jokaisen henkilökohtainen tuottavuus olisikin mitattava palkkaa määritettäessä aina aika ajoin.

        Jos et tätä ymmärrä niin taidat olla aika vajakki!


      • pippelijussi
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Todellinen riistäjähän on se terve työikäinen henkilö joka loisii sosiaalisten tulonsiirtojen varassa eikä tee työtä.

        Työn teettäminen ei ole riistoa vaan hyväntekeväisyyttä monenkin työläisen kohdalla. Jotkut onneksi ansaitsevat palkkansa mutta työn tekeminen on muuttunut tänään paljolti ajan kuluttamiseksi työpaikalla, sitä se tosin oli osin jo -70 luvulla joskaan en itse siihen paljoakaan osallistunut vaan olen aina ollut työtehtävissä joista olen ollut kiinnostunut.

        Suurimman osan työhistoriani ajasta olen käyttänyt päätäni tärkeimpänä työvälineenäni, onkohan se riistänyt minua? En usko sillä näin eläkepäivinäkin vielä elelen varsin mukavasti.

        Epäilenkin änkky Prawdan olevan joku trolli jolla ei omia ajatuksia enää kehity vaan toistellaan vanhoja ja lainattuja.

        "Todellinen riistäjähän on se terve työikäinen henkilö joka loisii sosiaalisten tulonsiirtojen varassa eikä tee työtä."

        Siteeraus suoraan Hitlerin sanavarastosta.


      • turhaan_valehtelet
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Olen tuon nähnyt moneen kertaan joten sinä et sitä kumoamaan pysty.
        kansalaisten suhtautuminen työhön kun vaihtelee suunnattomasti.

        Jos kaikki todella saisivat ansionsa mukaan ei olisi työttömiä noin suurta joukkoa mutta kun osalle joudutaan maksamaan enemmän kuin he ansaitsevat niin kustannukset nousevat liikaa. Jokaisen henkilökohtainen tuottavuus olisikin mitattava palkkaa määritettäessä aina aika ajoin.

        Jos et tätä ymmärrä niin taidat olla aika vajakki!

        "Olen tuon nähnyt moneen kertaan joten sinä et sitä kumoamaan pysty.2
        Höpsisä paappa.

        Ihan kaikki valheelliset jorinasi on aina kumottu todella moneen kertaan tällä keskustelupalstalla.


      • pippelijussi kirjoitti:

        "Todellinen riistäjähän on se terve työikäinen henkilö joka loisii sosiaalisten tulonsiirtojen varassa eikä tee työtä."

        Siteeraus suoraan Hitlerin sanavarastosta.

        En tiedä Aatusta ja hänen lausumistaan mitään mutta jos se noin sanoi niin ei se ihan turha jätkä ollut.

        Kerro nyt valehtelija mitä olet sanomistani kumonnut, ei vielä ole täällä näkynyt kertaakaan vaan niitä komuhorinoita on yritetty mutta ei niillä voi kumota kuin itsensä. Faktoja kun ei saduilla voi kumota reaalimaailmassa vaikka ehkä komu-unelmissa se onnistuisikin.


      • olet_valehtelija
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        En tiedä Aatusta ja hänen lausumistaan mitään mutta jos se noin sanoi niin ei se ihan turha jätkä ollut.

        Kerro nyt valehtelija mitä olet sanomistani kumonnut, ei vielä ole täällä näkynyt kertaakaan vaan niitä komuhorinoita on yritetty mutta ei niillä voi kumota kuin itsensä. Faktoja kun ei saduilla voi kumota reaalimaailmassa vaikka ehkä komu-unelmissa se onnistuisikin.

        "Kerro nyt valehtelija mitä olet sanomistani kumonnut,"

        Ihan aina kaikki tänne suoltamasi valheesi.


      • olet_valehtelija kirjoitti:

        "Kerro nyt valehtelija mitä olet sanomistani kumonnut,"

        Ihan aina kaikki tänne suoltamasi valheesi.

        Anna nyt muutama esimerkki siitä mitä olen kirjoittanut ja miten se on kumottu ihan aikuisten oikeasti eikä millään komu-unelmalla!

        Me emme elä kommunismissa joten syyttäjällä on todistusvelvollisuus jotta voi edes syytteen esittää ja sinä olet sen tehnyt. Tuo nykyinen selityksesi kertoo ainoastaan jottet tiedä asiasta yhtikäs mitään. Mistä teitä tolleroita tänne aina vaan siunaantuu lisää?


      • TimoEspoosta
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Anna nyt muutama esimerkki siitä mitä olen kirjoittanut ja miten se on kumottu ihan aikuisten oikeasti eikä millään komu-unelmalla!

        Me emme elä kommunismissa joten syyttäjällä on todistusvelvollisuus jotta voi edes syytteen esittää ja sinä olet sen tehnyt. Tuo nykyinen selityksesi kertoo ainoastaan jottet tiedä asiasta yhtikäs mitään. Mistä teitä tolleroita tänne aina vaan siunaantuu lisää?

        Ihan turha pyytää perusteluja. Ei niitä ole, mutta silti joku änkyrä sössöttää aina omiaan. Yksikään kommunisti ei ole osannut koskaan vastata asiallisiin kysymyksiin. Ilmeisesti osaamninen ja äly ei riitä. Heidän ainoa mantra on vain rähjätä muita "persuiksi", natseiksi tms. idioottimaista. Tuolla ylempänä on nimi. Pomotin pyytänyt vastausta, mutta eipä sitä tule...

        Edes hyvin yksinkertaiseen kysymykseen ei saa vastausta. Kysynpä silti uudestaan:

        Mitenkäs ne vaalit kommunisteilla viimeksi menivätkään?


      • TimoEspoosta kirjoitti:

        Ihan turha pyytää perusteluja. Ei niitä ole, mutta silti joku änkyrä sössöttää aina omiaan. Yksikään kommunisti ei ole osannut koskaan vastata asiallisiin kysymyksiin. Ilmeisesti osaamninen ja äly ei riitä. Heidän ainoa mantra on vain rähjätä muita "persuiksi", natseiksi tms. idioottimaista. Tuolla ylempänä on nimi. Pomotin pyytänyt vastausta, mutta eipä sitä tule...

        Edes hyvin yksinkertaiseen kysymykseen ei saa vastausta. Kysynpä silti uudestaan:

        Mitenkäs ne vaalit kommunisteilla viimeksi menivätkään?

        Joku komuhan oikein kirjoitti jollain nettipalstalla jotta hyvinhän ne vaalit menivät, enkä pistä hanttiin. Paremmin olisivat kuitenkin menneet jos kukaan ei olisi äänestänyt. Kun olen muutamaa heidän tilaisuuttaan ollut katsomassa Turussa niin ikäjakautumasta päätellen luonnollinen poistuma tulee hoitamaan asian parissa vaalikaudessa.

        Tuollaisia mikropuolueita joilla ei ole edes mahdollisuutta demokratiassa saada edustusta on mielestäni ihan turhaa kenenkään tekohengittää. Voisivat kaikki liittyä persuihin ja homma olisi hoidettu kunnialla kotiin.


      • hae_itse
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Anna nyt muutama esimerkki siitä mitä olen kirjoittanut ja miten se on kumottu ihan aikuisten oikeasti eikä millään komu-unelmalla!

        Me emme elä kommunismissa joten syyttäjällä on todistusvelvollisuus jotta voi edes syytteen esittää ja sinä olet sen tehnyt. Tuo nykyinen selityksesi kertoo ainoastaan jottet tiedä asiasta yhtikäs mitään. Mistä teitä tolleroita tänne aina vaan siunaantuu lisää?

        Luehan nyt vain tätä keskustelupalstaa entistä tarkemmin.
        Niin ehkä sinä sitten myös itse ymmärrät toivottoman tilanteesi.


      • Pomotin

        Ilmeisesti mennyt ns. kokonaan ohi, kun vastausta ei kuulu. Siksi uudestaan:



        Mikä on se "täysiarvo"? Oletetaan, että sorvarin tuntipalkka on 10€/h ja hän sorvaa yhden akselin tunnissa. Raaka-aine maksaa vaikkapa 5€. Myyntihinta on vaikkapa 100€ / kpl. Mikä tässä on tuo "täysiarvo"?

        ( käytin tasalukuja helpottaakseni laskemistasi )


      • wertyytrtyyu

        Mitenköhän se tavara valmistuu ilman sitä Sorvaria? Yrittäjä tekee itse sitten, kun ei sen työntekijän panoksella kerta mitään arvoa ole.

        No niin antaa palaa vaan.


      • hae_itse kirjoitti:

        Luehan nyt vain tätä keskustelupalstaa entistä tarkemmin.
        Niin ehkä sinä sitten myös itse ymmärrät toivottoman tilanteesi.

        Olet siis "hae_itse" pelkkä mututaiteilija ja jaskanpuhuja joka ei pysty mitenkään puolustamaan sanomaansa/kirjoittamaansa! Olet tyypillinen komutollo joka on pirttikokouksessa kuullut jotain mitä alkaa hokemaan mantran tavoin mutta ei tiedä mistä se tuli eikä mitä se tarkoittaa.

        Sinuna vetäytyisin miettimään mitä maailma oikeastaan on ja miten siellä pärjää, nyt kohtalosi näyttää perin pimeältä! Ainakin miettii millaisia aivotuhnuja sinulta pääsee!


      • wertyytrtyyu kirjoitti:

        Mitenköhän se tavara valmistuu ilman sitä Sorvaria? Yrittäjä tekee itse sitten, kun ei sen työntekijän panoksella kerta mitään arvoa ole.

        No niin antaa palaa vaan.

        On sillä sorvarillakin oma arvonsa ja osuutensa tuloksesta mutta se ei ole mikään helppo laskettava. Olen sen osan määrittelyä kysynyt moneen kertaan ottaen yrityksen muut kustannustekijät huomioon mutta kukaan ei ole pystynyt määrittelemään sitä miten oikeudenmukainen jako suoritetaan. Miten tulos jaetaan siten jotta jokainen saa sen oikean osuuden tuloksesta jonka yritys tekee.

        Määrittele sinä jos pystyt kun kerran taas otit asian puheeksi.


      • wertyytrtyyu

        Eihän tässä koko asiassa ole edes kysymys siitä, että yrittäjän pitäisi tuloksestaan jakaa tasapuolisesti osinkoa jokaiselle työntekijälle, vaan siitä, että työntekijän arvo on niin alhainen sijoittajien mielestä, ettei se enää ansaitse muuta kuin palkanalennuksen. Koko yhteiskuntasopimus on pelkkää höpöjä, jolla lihotetaan lisää harvojen ennestään varakkaiden pankkitilejä. Samalla tavalla kuin kaikille veronalennuksillekin on käynyt. Summa, joka yhteisöveroa laskettiin maksettiin lyhentämättömänä optioina raharösseille.

        Nyt kun vähävaraisilta eläkeläisiltä leikataan maksetaan samasta järjestelmästä toisille miljoonien eläkkeet. Vähävarainen maksaa omasta eläkkeestään veroa, miljoonäärieläkeläinen ei.

        Reilua?


      • näkemyksiä
        Pomotin kirjoitti:

        Ilmeisesti mennyt ns. kokonaan ohi, kun vastausta ei kuulu. Siksi uudestaan:



        Mikä on se "täysiarvo"? Oletetaan, että sorvarin tuntipalkka on 10€/h ja hän sorvaa yhden akselin tunnissa. Raaka-aine maksaa vaikkapa 5€. Myyntihinta on vaikkapa 100€ / kpl. Mikä tässä on tuo "täysiarvo"?

        ( käytin tasalukuja helpottaakseni laskemistasi )

        Yhteiskunta määrittää sivukulut, ja työntekijä määrittää millä hinnalla hänen kannattaa tehdä työtä, että eläisi kohtalaisen mukavasti. Työnantaja määrittää tuotteen hinnan, millä se kannattaa myydä, että saisi myös itselleen palkan.

        Mutta kaikki tulo tulee kuitenkin siitä tuotteen myynnistä, jonka työntekijät ovat tehneet. Jos kukaan ei tekisi tuotetta, ei olisi mitään myytävää. Sellaista tuotetta ei kannata tehdä, joka on niin kallis, ettei se mene kaupaksi. Kaikkien osapuolten on sopeuduttava tilanteeseen, ja määritettävä hinta jolla itse toimii yhteiskunnassa. On kuitenkin otettava huomioon, ettei mitään osapuolta aliarvioida yhteiskunnassa. Jos tuotteen tekeminen ei onnistu kannattavasti ottamalla kaikki osapuolet kohtuullisesti huomioon, niin tuotetta ei kannata tehdä.

        Halpatyömaissa ei oteta kaikkia osapuolia huomioon oikeudenmukaisesti. Siellä riistetään työntekijäpuolta. Sitä täällä meillä yritetään estää sopimuksilla, jotka huomioivat kaikki osapuolet.

        Työn täysiarvo määrittyy siitä, millä tuote menee kaupaksi, ja kaikki osapuolet voivat olla tyytyväisiä tekemäänsä työhön. Täysiarvo on silloin pielessä, jos joku osapuoli ei ole tyytyväinen, tai tuote ei mene kaupaksi. Jos joku osapuoli hyötyy tuotteen tekemisestä liian suuren osan, niin silloin jokin asia on pielessä.


      • wertyytrtyyu kirjoitti:

        Eihän tässä koko asiassa ole edes kysymys siitä, että yrittäjän pitäisi tuloksestaan jakaa tasapuolisesti osinkoa jokaiselle työntekijälle, vaan siitä, että työntekijän arvo on niin alhainen sijoittajien mielestä, ettei se enää ansaitse muuta kuin palkanalennuksen. Koko yhteiskuntasopimus on pelkkää höpöjä, jolla lihotetaan lisää harvojen ennestään varakkaiden pankkitilejä. Samalla tavalla kuin kaikille veronalennuksillekin on käynyt. Summa, joka yhteisöveroa laskettiin maksettiin lyhentämättömänä optioina raharösseille.

        Nyt kun vähävaraisilta eläkeläisiltä leikataan maksetaan samasta järjestelmästä toisille miljoonien eläkkeet. Vähävarainen maksaa omasta eläkkeestään veroa, miljoonäärieläkeläinen ei.

        Reilua?

        Olet ymmärtänyt vallan väärin joskaan en ihmettele koska suuri osa mediaa syöttää hieman todellisuuden sivusta.

        Yhteiskuntasopimuksella pyritään kustannustason laskuun jotta pääsisimme eroon lamasta kaupan/viennin vilkastuessa. Paljoa ei auta vaikka johtajat jäisivät ilman palkkaansa koska suurpalkkaisia johtajia on vain malliksi asti ei laumoittain. Sen sijaan jos 1000 työläistä laskee oalkkaansa vaikka 100€/kk niin nettotulot laskevat tuosta pyöreästi puolet eli 50€ mutta työnantaja säästää lisäkuluineen noin 130€ eli yhteensä 130'000 vain 50'000€ panostuksella ja se voidaan ottaa huomioon hinnoittelussa. Palkanalennus tuottaa siten noin 2,5 kertaisen hyödyn vaikka työntekijän tulot säilyvät lähes ennallaan. Oletan tässä noin 3000€/kk palkkaa mikä lienee varsin yleinen palkka noin keskimäärin.

        Yhteisövero on hieman monimutkaisempi asia koska se maksetaan vasta tuloksesta joka monella yrityksellä on näinä aikoina jopa negatiivinen eli tappiollinen. Siitä ei silloin makseta mitään vaikka prosentti olisi 100!

        Yhteisöverohan on pieni vain jos tulos jätetään yritykseen ja osinkovero korjaa tilannetta jos tulos maksetaan osinkoina ulos.

        Paljonko mielestäsi vähävaraisilta eläkeläisiltä leikataan? kerro nyt ja esitä laskelma siitä kun sen kerran otit puheeksi!

        Mahdatko edes tietää mitä optiot ovat? Nehän ovat vain lupaus myydä tiettynä ajankohtana yhtiön osakkeita tiettyyn hintaan. Jos vaikka nykyinen työpaikkayhtiösi antaa sinulle optiona lupauksen myydä 10 osaketta hintaan 100€ kpl 2017 joulukuussa ja osake maksaa tänään vaikkapa 70€. Optio näyttää silloin hyvältä mutta jos osake laskee vaikka 50€/kpl tuohon lunastuspäivään mennessä niin se muuttuu vessapaperiksi koska halvemmalla niitä saa ilman optioita. Jos taas kurssi on noussut vaikka 150€:n niin silloin kannattaa käyttää nuo optiot.

        Optioille on tietysti myös markkinat jossa spekulantit niitä ostavat kuvitellessaan niiden nousevan odotusaikana jolloin niistä voi voittaa tai hävitä. Yrityksen rahaa kuluu ainoastaan painatukseen ja jakeluun, ei muuhun.

        Yhteisöveron lasku ei kasvata muiden pankkitilejä kuin yritysten eikä köyhien eläkkeillä rahoiteta suuria eläkkeitä. Olet harhaantunut vaikka oikeaakin tietoa on saatavilla jos vain viitsii nähdä vaivaa sen hakemisessa.


      • näkemyksiä kirjoitti:

        Yhteiskunta määrittää sivukulut, ja työntekijä määrittää millä hinnalla hänen kannattaa tehdä työtä, että eläisi kohtalaisen mukavasti. Työnantaja määrittää tuotteen hinnan, millä se kannattaa myydä, että saisi myös itselleen palkan.

        Mutta kaikki tulo tulee kuitenkin siitä tuotteen myynnistä, jonka työntekijät ovat tehneet. Jos kukaan ei tekisi tuotetta, ei olisi mitään myytävää. Sellaista tuotetta ei kannata tehdä, joka on niin kallis, ettei se mene kaupaksi. Kaikkien osapuolten on sopeuduttava tilanteeseen, ja määritettävä hinta jolla itse toimii yhteiskunnassa. On kuitenkin otettava huomioon, ettei mitään osapuolta aliarvioida yhteiskunnassa. Jos tuotteen tekeminen ei onnistu kannattavasti ottamalla kaikki osapuolet kohtuullisesti huomioon, niin tuotetta ei kannata tehdä.

        Halpatyömaissa ei oteta kaikkia osapuolia huomioon oikeudenmukaisesti. Siellä riistetään työntekijäpuolta. Sitä täällä meillä yritetään estää sopimuksilla, jotka huomioivat kaikki osapuolet.

        Työn täysiarvo määrittyy siitä, millä tuote menee kaupaksi, ja kaikki osapuolet voivat olla tyytyväisiä tekemäänsä työhön. Täysiarvo on silloin pielessä, jos joku osapuoli ei ole tyytyväinen, tai tuote ei mene kaupaksi. Jos joku osapuoli hyötyy tuotteen tekemisestä liian suuren osan, niin silloin jokin asia on pielessä.

        Ilman sen yrittäjän/yrityksen olemassa oloa ja ideoita sekä työn olosuhteiden luomista se työläinen ei tekisi muuta kuin keräisi käpyjä tai makoilisi takapihalla.

        Varsinaisen työn tekijä on osa tuotantokoneistoa mutta ilman sitä koneistoa hän olisi työtön joten tuloksesta hänelle kuuluu vain osa ja muukin osa pitää "ruokkia" pääomasta lähtien. Pääomahan on mahdollistanut sen yrityksen olemassa olon ja ne mahdollisuudet joita on työntekemiseen sen puitteissa.


      • Typeryyksiä_taas
        wertyytrtyyu kirjoitti:

        Eihän tässä koko asiassa ole edes kysymys siitä, että yrittäjän pitäisi tuloksestaan jakaa tasapuolisesti osinkoa jokaiselle työntekijälle, vaan siitä, että työntekijän arvo on niin alhainen sijoittajien mielestä, ettei se enää ansaitse muuta kuin palkanalennuksen. Koko yhteiskuntasopimus on pelkkää höpöjä, jolla lihotetaan lisää harvojen ennestään varakkaiden pankkitilejä. Samalla tavalla kuin kaikille veronalennuksillekin on käynyt. Summa, joka yhteisöveroa laskettiin maksettiin lyhentämättömänä optioina raharösseille.

        Nyt kun vähävaraisilta eläkeläisiltä leikataan maksetaan samasta järjestelmästä toisille miljoonien eläkkeet. Vähävarainen maksaa omasta eläkkeestään veroa, miljoonäärieläkeläinen ei.

        Reilua?

        - - - Summa, joka yhteisöveroa laskettiin maksettiin lyhentämättömänä optioina raharösseille. - - -
        Tuo on ihan pelkkää höpöhöpöä. Et tiedä mitä optio tarkoittaa, mutta silti pitää asiasta valittaa.

        - - - Vähävarainen maksaa omasta eläkkeestään veroa, miljoonäärieläkeläinen ei. - - -
        Mistä tuollainen on päähäsi tullut? Luuletko todellakin, että isoista palkkatuloista ja eläkkeistä ei makseta veroa? Ota selvää - ja lopeta luulottelu!


      • wertyytrtyyu kirjoitti:

        Eihän tässä koko asiassa ole edes kysymys siitä, että yrittäjän pitäisi tuloksestaan jakaa tasapuolisesti osinkoa jokaiselle työntekijälle, vaan siitä, että työntekijän arvo on niin alhainen sijoittajien mielestä, ettei se enää ansaitse muuta kuin palkanalennuksen. Koko yhteiskuntasopimus on pelkkää höpöjä, jolla lihotetaan lisää harvojen ennestään varakkaiden pankkitilejä. Samalla tavalla kuin kaikille veronalennuksillekin on käynyt. Summa, joka yhteisöveroa laskettiin maksettiin lyhentämättömänä optioina raharösseille.

        Nyt kun vähävaraisilta eläkeläisiltä leikataan maksetaan samasta järjestelmästä toisille miljoonien eläkkeet. Vähävarainen maksaa omasta eläkkeestään veroa, miljoonäärieläkeläinen ei.

        Reilua?

        Työeläke maksetaan elkäyhtiölle maksettujen palkkasidonnaisten maksujen perusteella. Se joka saa 10'000€/kk on ollut isopalkkainen ja on tuon ansainnut mutta se ei ole pois siivoojan eläkkeestä vaikka se onkin ehkä 1500€/kk.

        Eläkekin on kuten sananlasku sanoo, niin makaat kuin petaat. Tai kuten komut sanovat, kullekin ansionsa mukaan! Vai miten se meni?


      • Työeläkeläinen kirjoitti:

        Työeläke maksetaan elkäyhtiölle maksettujen palkkasidonnaisten maksujen perusteella. Se joka saa 10'000€/kk on ollut isopalkkainen ja on tuon ansainnut mutta se ei ole pois siivoojan eläkkeestä vaikka se onkin ehkä 1500€/kk.

        Eläkekin on kuten sananlasku sanoo, niin makaat kuin petaat. Tai kuten komut sanovat, kullekin ansionsa mukaan! Vai miten se meni?

        Tuli kirjoitushirve! elkäyhtiö = eläkeyhtiö!


      • Hei-Kirsi-rakas
        elättäjäsi kirjoitti:

        Olen elättäjä-alalla.
        Elätän kaltaisiasi luusereita jotka eivät koskaan pärjää omillaan.

        Mistä sinun palveluja saa ostaa, ihan henkilökohtaisesti ? Vai onko sinun firmasi harmaalla alueella, yhteiskunnan ulkopuolella ? En usko sinun työskentelevän harmaalla, kielletyllä alueella, kun vaikutat niin rehelliseltä ja rakastettavalta ihmiseltä, oikealta kullan nupulta.


      • TimoEspoosta
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Työeläke maksetaan elkäyhtiölle maksettujen palkkasidonnaisten maksujen perusteella. Se joka saa 10'000€/kk on ollut isopalkkainen ja on tuon ansainnut mutta se ei ole pois siivoojan eläkkeestä vaikka se onkin ehkä 1500€/kk.

        Eläkekin on kuten sananlasku sanoo, niin makaat kuin petaat. Tai kuten komut sanovat, kullekin ansionsa mukaan! Vai miten se meni?

        Kommareiden mielestä tuo asia menee niin, että iso eläke on laiton ja rahat ryöstetty tuolta siivoojalta. Tämähän on täysin sekopäinen mielipide, mutta sitähän kommarit eivät ymmärrä. He kuvittelevat edelleenkin, että nuo isoa eläkettä saavat tekevät sen rikollisesti ja salaa, sekä kiertävät veroja.
        Tätä samaa höpötystä muistakin asioista jatkavat, mm. optioista, osingoita jne. tietämättä kuitenkaan asioista yhtään mitään. Ja kun asiasta vaikka täällä kirjoittaa totuuden, niin se ei ylitä ymmärryskynnystä.
        Tämä se on yksi syy koko aatteen romahdukseen; Täydellinen tietämättömyys ja valheilla eläminen sivistyneessä yhteiskunnassa. Joten ei äänestäjät luota tuollaisiin mielikuvitusmaailmassa eläviin...


      • olet_huvittava
        TimoEspoosta kirjoitti:

        Kommareiden mielestä tuo asia menee niin, että iso eläke on laiton ja rahat ryöstetty tuolta siivoojalta. Tämähän on täysin sekopäinen mielipide, mutta sitähän kommarit eivät ymmärrä. He kuvittelevat edelleenkin, että nuo isoa eläkettä saavat tekevät sen rikollisesti ja salaa, sekä kiertävät veroja.
        Tätä samaa höpötystä muistakin asioista jatkavat, mm. optioista, osingoita jne. tietämättä kuitenkaan asioista yhtään mitään. Ja kun asiasta vaikka täällä kirjoittaa totuuden, niin se ei ylitä ymmärryskynnystä.
        Tämä se on yksi syy koko aatteen romahdukseen; Täydellinen tietämättömyys ja valheilla eläminen sivistyneessä yhteiskunnassa. Joten ei äänestäjät luota tuollaisiin mielikuvitusmaailmassa eläviin...

        Etpä näytä nyt sinäkään persu tietävän että mikä se onkaan option ja osingon ero.:-?


      • isännät_ja_varjot
        TimoEspoosta kirjoitti:

        Kommareiden mielestä tuo asia menee niin, että iso eläke on laiton ja rahat ryöstetty tuolta siivoojalta. Tämähän on täysin sekopäinen mielipide, mutta sitähän kommarit eivät ymmärrä. He kuvittelevat edelleenkin, että nuo isoa eläkettä saavat tekevät sen rikollisesti ja salaa, sekä kiertävät veroja.
        Tätä samaa höpötystä muistakin asioista jatkavat, mm. optioista, osingoita jne. tietämättä kuitenkaan asioista yhtään mitään. Ja kun asiasta vaikka täällä kirjoittaa totuuden, niin se ei ylitä ymmärryskynnystä.
        Tämä se on yksi syy koko aatteen romahdukseen; Täydellinen tietämättömyys ja valheilla eläminen sivistyneessä yhteiskunnassa. Joten ei äänestäjät luota tuollaisiin mielikuvitusmaailmassa eläviin...

        "Kommareiden mielestä tuo asia menee niin, että iso eläke on laiton ja rahat ryöstetty tuolta siivoojalta. "

        Liisa työntää päivästä toiseen älyttömyyksiä. Kun paljon ei ole annettu, luovuttaakaan ei voi.
        Kommunistit ovat esittäneet ansiotulo- ja eläkekattoa sekä finanssipääoman kansallistamista. Nykyisin porvarit ovat yksityistäneet lähes kuiviin valtio-omisteisen teollisuuden eikä suhdannetaantumaturvaa ole. Markkinavoimat hoitavat asiat huonosti ja pyrkivät korvaamaan vahingot 5 % tuleleikkauksilla palkkatyöläisten kohdalla.

        Valtion työssä käyvät jäsenet tuovat vuosittain kansallisomaisuuden yhteiseen kassaan. Vuosittain se jaetaan myös kansalaisten kesken. Teoreettisesti kaikkia kattava keskitulo on olemassa. Jos pienituloiset saavat 1000 e kuukaudessa ja rikkaat (kapitalistit, yritysjohtajat) saavat 100 000 e kuukaudessa niin tulonjako on epätasainen. Voidaan kysyä, mihin 100 000 tulosta haltija voi sen kuluttaa - onko ylisuuret tulot tarpeella selitettävissä.
        Kommunistit esittävät tulokattoa mutta eivät samanpalkkaisuutta. Samanpalkkaisuus samasta työstä sukupuoleen tai etniseen taustaan katsomatta.

        Liisan kaltainen vähätietoinen olettaa että teollisuusammattityöläinen riistää siivoojaa. Edes fiksu porvari ei näin esitä. Työläinen ei riistä toista työläistä Riistosuhde vallitsee kapitalistiluokan ja työväenluokan välillä, jossa ensinmainittu vähemmistö riistä suuren enemmistön työn tuloksia.
        Uusnatsit vääntävät tietoisesti asiat päälaelleen ja asettuvat propagandallaan tukemaan suuromistajia. Pienyrittäjistä uusnatsit eivät välitä lainkaan eikä myöskään Suomen EK. En väitä että olisiko Liisa uusnatsi mutta propaganda on valheellisuudessaan samankaltainen.


      • olet_huvittava kirjoitti:

        Etpä näytä nyt sinäkään persu tietävän että mikä se onkaan option ja osingon ero.:-?

        En lähtisi Timoa persuttamaan, on hän jotain fiksumpaa! Vai eikö komuloinen muuta erota kuin komut ja loput persuiksi? On meitä muitakin ja kannattaa hieman miettiä ennen kuin nuo aivotuhnut pääsevät karkuun.

        Mistä päättelet jottei hän tiedä tuota eroa, minä veikkaan tietävän mutta sinusta en ole varma.


      • TimoEspoosta
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        En lähtisi Timoa persuttamaan, on hän jotain fiksumpaa! Vai eikö komuloinen muuta erota kuin komut ja loput persuiksi? On meitä muitakin ja kannattaa hieman miettiä ennen kuin nuo aivotuhnut pääsevät karkuun.

        Mistä päättelet jottei hän tiedä tuota eroa, minä veikkaan tietävän mutta sinusta en ole varma.

        Noista komulien hölinöistä ei paljon kannata perustaa. He eivät pysty kuin nimittelemään erimieltä olevia. Siis meitä, jotka emme usko kommunistien valheellisiin ja vääristeltyihin juttuihin, emmekä liki 200v vanhoihin "Marx-emon Satuaarteisiin". Ja meitä nimiteltäviä riittää: Äänestäjistäkin yli 99%.
        Mitään järjellistä vastausta ei kysymyksiin saa - ilmeisesti kyky vastata puuttuu. Ja eipä se ihme olekaan; Kommarit ovat aina saaneet määräykset ja ohjeet Moskovasta ja ovat sokeasti niihin uskoneet ja niitä totelleet. Nykyään, kun koko kommunismi on heitetty tunkiolle ja siellä mädäntynyt, ei komuli ole asioitaan muuttanut. Ilmeisesti eivät ole vielä romaduksesta lukeneet, kun ovat edelleen Marxin ajassa. Tai sitten odottavat asiasta määräystä Moskovasta. Mahtaako koskaan tulla?
        Kaikki muut ovatkin jo asiat ymmärtäneet ja sehän on jo tullut useasti julki.

        Vai mites ne vaalit menivätkään?


    • jobss

      En tunne Kommunismia mutta näyttää siltä että he ovat kateellisia ja haluavat kaiken itselleen ilman ehtoja, Mitä työntekijät ovat ilman työnantajaa??? ja onko väärin jos joku käyttää rahansa ja aikansa firman perustamiseen ja ottaa riskit , sekö tekee ihmisestä Riistäjän?? eikö paremminkin hyväntekijän ,pitääkö todella kadehtia ,ihan vapaastti mene ja ota pankkilainaa ja perusta yritys.

      • jobstubb

        "Mitä työntekijät ovat ilman työnantajaa???"

        Hitlerin mukaan eivät mitään. Käytännössä he ovat edelleen työntekijöitä. He hoitavat kokonaistuotannon tätä nykyä 99.9 prosenttisesti. Kapitalistit pyörittävät pallejaan lähinnä pörssissä. Silloinkin kun kapitalisti on jossakin kohdassa tuotannossa töissä, hänellä täytyy olla työläisen ammattitaito tehtävään.
        Työntekijät pärjäävät mainiosti ilman sivusta tulevaa riistäjää. Kapitalisti ei pärjää sekuntiakaan ilman työntekijää.


      • umtf

        Palkkatyöläiset hoitavat kokonaistuotannon alusta loppuun saakka.


      • umtf kirjoitti:

        Palkkatyöläiset hoitavat kokonaistuotannon alusta loppuun saakka.

        Kaikkihan yleensä saavat palkkaa jossain muodossa. Olemme kaikki siis palkkatyöläisiä!


      • puhutotuutta
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Kaikkihan yleensä saavat palkkaa jossain muodossa. Olemme kaikki siis palkkatyöläisiä!

        Älä valehtele!.


      • puhutotuutta kirjoitti:

        Älä valehtele!.

        Mitenkähän "puhutotta" aikoo väitteensä perustella. Kyllä meistä jokainen jossain muodossa saa palkkansa jos ei ole sosiaaliluukun asiakas.

        Olemme siis kaikki palkkatyöläisiä.

        Jos olet eri mieltä niin osoita se miten mikään muu on mahdollista. Palkka on palkka raha määrästään ja maksutavastaan riippumatta. Kommunistinen mielipide työstä ei voi olla se määräävä tekijä ainakaan maassa jossa niitä komuja ei käytännössä edes ole!

        Minä saan nykyään viivästettyä palkkaa jota yleisesti kutsutaan eläkkeeksi.

        Kerro lisäksi mikä on tuossa aiemmassa kommentissani se valhe! Mielipide ei koskaan voi olla valhe vaikka se olisi vääräkin. Siinä oli vain yksi asia ja sekin oli faktaa.


      • kuse_tuubaas
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Mitenkähän "puhutotta" aikoo väitteensä perustella. Kyllä meistä jokainen jossain muodossa saa palkkansa jos ei ole sosiaaliluukun asiakas.

        Olemme siis kaikki palkkatyöläisiä.

        Jos olet eri mieltä niin osoita se miten mikään muu on mahdollista. Palkka on palkka raha määrästään ja maksutavastaan riippumatta. Kommunistinen mielipide työstä ei voi olla se määräävä tekijä ainakaan maassa jossa niitä komuja ei käytännössä edes ole!

        Minä saan nykyään viivästettyä palkkaa jota yleisesti kutsutaan eläkkeeksi.

        Kerro lisäksi mikä on tuossa aiemmassa kommentissani se valhe! Mielipide ei koskaan voi olla valhe vaikka se olisi vääräkin. Siinä oli vain yksi asia ja sekin oli faktaa.

        Yrittäjät nyt vain muuntaa työtulojaan osingoiksi,optioiksi ja muuten kevyesti verotetuiksi luontoiseduiksi.
        Tuohan on sitä veronkiertoa pahimmasta päästä.


      • kuse_tuubaas kirjoitti:

        Yrittäjät nyt vain muuntaa työtulojaan osingoiksi,optioiksi ja muuten kevyesti verotetuiksi luontoiseduiksi.
        Tuohan on sitä veronkiertoa pahimmasta päästä.

        Osingoiksi kyllä ja se on ihan järkevää. Kun olet yrittäjä, suuri tai pienempi niin et koskaan voi olla varma siitä miten kauppa käy ensikuussa ja siksi parempien kuukausien tuloja on säästettävä mahdollisesti huonompia varten. Palkkaa kannattaa maksaa sen verran jotta pärjää ja siitä tietysti maksetaan kaikki siihen kuuluvat maksut. Maksettuja palkkoja ja niiden veroja ja sivukuluja kun ei voi enää tarpeenkaan vaatiessa palauttaa yritykselle.

        Kun tilivuosi on ummessa ja saadaan lopullinen tilinpäätös nähdään edellisen vuoden tulos. Jos se on ollut hyvä niin siitä voi hieman paikata sitä vaatimattomampaa palkkaa turvallisesti. Kun itse olin tuossa asemassa niin vapaasta pääomasta pystyttiin 9% maksamaan verottomina osinkoina. Siis pikkufirma jonka vapaa pääoma oli 100'000€ sai maksettua 9000€ jonka sitten saattoi jakaa osakkaiden kesken osakkeiden suhteessa. Ei tuo nyt mitään niin ihmeellistä ollut! Suurin osa pienyrityksistä ainakin silloin toimi tuon 100 tonnin alapuolella. Ei siis mikään kultakaivos mutta yksi etelänmatka perheelle tuiman työskentelyn lomassa. Nyt tuo on hieman muuttunut yrittäjän tappioksi muttei se enää minuun vaikuta.

        Sitä miten niitä voi optioiksi muuttaa en ymmärrä joten selvittänet sen minulle, älä pelkää olen eläkeläinen joka on myynyt osuutensa yrityksestä ilman optioita, en siis voi väärin käyttää ohjeitasi joskin arvelen jottet edes tiedä mitä ne optiot ovat. Kun ensin sanot ajatuksesi asiasta niin kerron sen sinulle.


      • puhutotuutta
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Mitenkähän "puhutotta" aikoo väitteensä perustella. Kyllä meistä jokainen jossain muodossa saa palkkansa jos ei ole sosiaaliluukun asiakas.

        Olemme siis kaikki palkkatyöläisiä.

        Jos olet eri mieltä niin osoita se miten mikään muu on mahdollista. Palkka on palkka raha määrästään ja maksutavastaan riippumatta. Kommunistinen mielipide työstä ei voi olla se määräävä tekijä ainakaan maassa jossa niitä komuja ei käytännössä edes ole!

        Minä saan nykyään viivästettyä palkkaa jota yleisesti kutsutaan eläkkeeksi.

        Kerro lisäksi mikä on tuossa aiemmassa kommentissani se valhe! Mielipide ei koskaan voi olla valhe vaikka se olisi vääräkin. Siinä oli vain yksi asia ja sekin oli faktaa.

        Tunsin kaksi vanhaa mummoa, heillä oli lapsuudessaan vauras kotitila joka meni perinnönjakoon kolman lapsen ollessa perijöitä. Tila peltoineen ja 1/2 osa metsästä meni sen ajan arvojen mukaan pojalle joka oli kaikkein nuorin.

        Siskoksille annettiin rahaa sekä 1/2 metsästä. Vanhin tyttäristä sai myös arvokkaan asunnon helsingin arvostetusta kaupunginosasta. Nuorin tyttäristä meni naimisiin teollisuussuvun omistajan pojankanssa, eli perheenäitinä eikä milloinkaan tehnyt mitään palkallista työtä. Toimi vapaaehtoisena ilman minkäänlaisia korvauksia sillointällöin itse halutessaan sotilaskotitoiminnassa.

        Vanhin tytöistä oli hieman heikko, pysyi naimattomana mutta ei koskann tehnyt mitään palkallista työtä. Toimi vapaaehtoisena avustaja ilman rahakorvauksia yms. punaisenristin veripalvelussa.

        Poika joka oli nuorin ei tehnyt hänkään koskaan palkkatyötä vaan tilalla oli henkilökuntaa maataloustöihin. Tosin hän toimi maataloustyönantaja ja maatalousyrittäjänä ennenkuin vuokrasi pellot vieraalle viljeltäväksi.

        Siis kuka heistä sopii palkansaajan rooliin, minusta ei kukaan.


        Ennakkoperintälain (EPL) mukaan palkka on ensisijainen työkorvaukseen nähden. Tämä voidaan todeta työkorvauksen määritelmästä. Työkorvauksella tarkoitetaan EPL 25 §:n mukaan työstä, tehtävästä tai palveluksesta muuna kuin palkkana maksettua korvausta. Käytännössä tämä merkitsee sitä, että ensin on selvitettävä, onko työstä maksettava suoritus palkkaa. Jos se ei sitä ole, kysymyksessä on työ- tai käyttökorvaus.

        Verotuksessa sovellettava palkan käsite on määritelty EPL 13 §:ssä. Sen mukaan palkalla tarkoitetaan:

        kaikenlaatuista palkkaa, palkkiota, etuutta ja korvausta, joka saadaan työ- tai virkasuhteessa;
        kokouspalkkiota, henkilökohtaista luento- ja esitelmäpalkkiota, hallintoelimen jäsenyydestä saatua palkkiota, toimitusjohtajan palkkiota, avoimen yhtiön ja kommandiittiyhtiön yhtiömiehen nostamaa palkkaa sekä luottamustoimesta saatua korvausta.

        Palkkana pidetään myös luontoisetuja kuten auto-, asunto-, ravinto- ja puhelinetua. Myös tuloverolain (TVL) 66 - 68 §:ssä tarkoitetuista henkilöstöannista, työsuhdeoptioista, henkilökuntalainan korosta ja työnantajan maksamista vakuutusmaksuista saadut edut ovat palkkaa mainituissa lainkohdissa esitetyissä tilanteissa. Myöskin TVL 69 §:ssä mainituista, yleensä verovapaista järjestelyistä voi syntyä veronalaisia etuja siltä osin kuin ne eivät ole tavanomaisia ja kohtuullisia. Nämä edut ovat työpaikkaterveydenhuolto, henkilökunta-alennus, työntekijöille annetut lahjat, työnantajan järjestämä virkistys- ja harrastustoiminta, yhteiskuljetus, liikenteenharjoittajatyönantajan antamat vapaa- ja alennusliput, sairaan lapsen hoitoetu sekä tietoliikenneyhteyden yksityiskäyttö.

        EPL:n palkan käsite on laaja. Esim. Työntekijäin eläkelain 7.3 §:ssä (885/2004) on säädetty tuloista, joita ei lueta eläkkeen perusteena ole-vaan työansioon, vaikka ne verotetaan palkkana. Tällaisia tuloja ovat mm. työsuhdeoptioetu ja odotusajan palkka.

        Työnantajalla tarkoitetaan EPL 14 §:n mukaan sitä, jonka lukuun tehdystä työstä palkka maksetaan.

        https://www.vero.fi/fi-FI/Yritys_ja_yhteisoasiakkaat/Liikkeen_ja_ammatinharjoittaja/Yritys_tyonantajana/Palkkaa_vai_tyokorvausta(10126)#Palkan käsite1

        Määritelmä 1

        Palkansaajakorvauksia kirjataan, kun työnantaja (tuottajayksikkö) ja palkansaaja ovat eri kansantalouksissa. Siinä kansantaloudessa, jossa tuottajayksikkö sijaitsee, palkansaajakorvauksiin kuuluvat kotimaisten yritysten ulkomaisille työntekijöille maksamat rahamääräiset tai luontaismuotoiset kokonaiskorvaukset (ml. työnantajien maksamat maksut sosiaaliturvajärjestelmiin tai yksityisiin vakuutusjärjestelmiin tai eläkerahastoihin) tilinpitoajanjaksona tehdystä työstä. Työntekijän asuinmaan kansantaloudessa työntekijäkorvauksiin kuuluvat ulkomaisten yritysten kotimaisille työntekijöille maksamat rahamääräiset tai luontaismuotoiset kokonaiskorvaukset tilinpitoajanjaksona tehdystä työstä. Työsuhteen olemassaolon toteaminen on tärkeää; mikäli työsuhdetta ei ole, maksut muodostavat palvelujen oston.

        Määritelmä 2

        Palkansaajakorvaukset (D.1) määritellään työnantajan työntekijälle maksamiksi rahamääräisiksi tai luontoismuotoisiksi kokonaiskorvauksiksi tilinpitojakson aikana tehdystä työstä.

        Palkansaajakorvaukset jaetaan seuraavasti:

        a) palkat ja palkkiot (D.11): rahamääräiset palkat ja palkkiot; luontoismuotoiset palkat ja palkkiot

        b) työnantajan sosiaaliturvamaksut (D.12): työnantajan todelliset sosiaaliturvamaksut (D.121); työnantajan laskennalliset sosiaaliturvamaksut (D.122).

        http://tilastokeskus.fi/meta/kas/palkansaajakorv.html


      • puhutotuutta kirjoitti:

        Tunsin kaksi vanhaa mummoa, heillä oli lapsuudessaan vauras kotitila joka meni perinnönjakoon kolman lapsen ollessa perijöitä. Tila peltoineen ja 1/2 osa metsästä meni sen ajan arvojen mukaan pojalle joka oli kaikkein nuorin.

        Siskoksille annettiin rahaa sekä 1/2 metsästä. Vanhin tyttäristä sai myös arvokkaan asunnon helsingin arvostetusta kaupunginosasta. Nuorin tyttäristä meni naimisiin teollisuussuvun omistajan pojankanssa, eli perheenäitinä eikä milloinkaan tehnyt mitään palkallista työtä. Toimi vapaaehtoisena ilman minkäänlaisia korvauksia sillointällöin itse halutessaan sotilaskotitoiminnassa.

        Vanhin tytöistä oli hieman heikko, pysyi naimattomana mutta ei koskann tehnyt mitään palkallista työtä. Toimi vapaaehtoisena avustaja ilman rahakorvauksia yms. punaisenristin veripalvelussa.

        Poika joka oli nuorin ei tehnyt hänkään koskaan palkkatyötä vaan tilalla oli henkilökuntaa maataloustöihin. Tosin hän toimi maataloustyönantaja ja maatalousyrittäjänä ennenkuin vuokrasi pellot vieraalle viljeltäväksi.

        Siis kuka heistä sopii palkansaajan rooliin, minusta ei kukaan.


        Ennakkoperintälain (EPL) mukaan palkka on ensisijainen työkorvaukseen nähden. Tämä voidaan todeta työkorvauksen määritelmästä. Työkorvauksella tarkoitetaan EPL 25 §:n mukaan työstä, tehtävästä tai palveluksesta muuna kuin palkkana maksettua korvausta. Käytännössä tämä merkitsee sitä, että ensin on selvitettävä, onko työstä maksettava suoritus palkkaa. Jos se ei sitä ole, kysymyksessä on työ- tai käyttökorvaus.

        Verotuksessa sovellettava palkan käsite on määritelty EPL 13 §:ssä. Sen mukaan palkalla tarkoitetaan:

        kaikenlaatuista palkkaa, palkkiota, etuutta ja korvausta, joka saadaan työ- tai virkasuhteessa;
        kokouspalkkiota, henkilökohtaista luento- ja esitelmäpalkkiota, hallintoelimen jäsenyydestä saatua palkkiota, toimitusjohtajan palkkiota, avoimen yhtiön ja kommandiittiyhtiön yhtiömiehen nostamaa palkkaa sekä luottamustoimesta saatua korvausta.

        Palkkana pidetään myös luontoisetuja kuten auto-, asunto-, ravinto- ja puhelinetua. Myös tuloverolain (TVL) 66 - 68 §:ssä tarkoitetuista henkilöstöannista, työsuhdeoptioista, henkilökuntalainan korosta ja työnantajan maksamista vakuutusmaksuista saadut edut ovat palkkaa mainituissa lainkohdissa esitetyissä tilanteissa. Myöskin TVL 69 §:ssä mainituista, yleensä verovapaista järjestelyistä voi syntyä veronalaisia etuja siltä osin kuin ne eivät ole tavanomaisia ja kohtuullisia. Nämä edut ovat työpaikkaterveydenhuolto, henkilökunta-alennus, työntekijöille annetut lahjat, työnantajan järjestämä virkistys- ja harrastustoiminta, yhteiskuljetus, liikenteenharjoittajatyönantajan antamat vapaa- ja alennusliput, sairaan lapsen hoitoetu sekä tietoliikenneyhteyden yksityiskäyttö.

        EPL:n palkan käsite on laaja. Esim. Työntekijäin eläkelain 7.3 §:ssä (885/2004) on säädetty tuloista, joita ei lueta eläkkeen perusteena ole-vaan työansioon, vaikka ne verotetaan palkkana. Tällaisia tuloja ovat mm. työsuhdeoptioetu ja odotusajan palkka.

        Työnantajalla tarkoitetaan EPL 14 §:n mukaan sitä, jonka lukuun tehdystä työstä palkka maksetaan.

        https://www.vero.fi/fi-FI/Yritys_ja_yhteisoasiakkaat/Liikkeen_ja_ammatinharjoittaja/Yritys_tyonantajana/Palkkaa_vai_tyokorvausta(10126)#Palkan käsite1

        Määritelmä 1

        Palkansaajakorvauksia kirjataan, kun työnantaja (tuottajayksikkö) ja palkansaaja ovat eri kansantalouksissa. Siinä kansantaloudessa, jossa tuottajayksikkö sijaitsee, palkansaajakorvauksiin kuuluvat kotimaisten yritysten ulkomaisille työntekijöille maksamat rahamääräiset tai luontaismuotoiset kokonaiskorvaukset (ml. työnantajien maksamat maksut sosiaaliturvajärjestelmiin tai yksityisiin vakuutusjärjestelmiin tai eläkerahastoihin) tilinpitoajanjaksona tehdystä työstä. Työntekijän asuinmaan kansantaloudessa työntekijäkorvauksiin kuuluvat ulkomaisten yritysten kotimaisille työntekijöille maksamat rahamääräiset tai luontaismuotoiset kokonaiskorvaukset tilinpitoajanjaksona tehdystä työstä. Työsuhteen olemassaolon toteaminen on tärkeää; mikäli työsuhdetta ei ole, maksut muodostavat palvelujen oston.

        Määritelmä 2

        Palkansaajakorvaukset (D.1) määritellään työnantajan työntekijälle maksamiksi rahamääräisiksi tai luontoismuotoisiksi kokonaiskorvauksiksi tilinpitojakson aikana tehdystä työstä.

        Palkansaajakorvaukset jaetaan seuraavasti:

        a) palkat ja palkkiot (D.11): rahamääräiset palkat ja palkkiot; luontoismuotoiset palkat ja palkkiot

        b) työnantajan sosiaaliturvamaksut (D.12): työnantajan todelliset sosiaaliturvamaksut (D.121); työnantajan laskennalliset sosiaaliturvamaksut (D.122).

        http://tilastokeskus.fi/meta/kas/palkansaajakorv.html

        Kaikki tulot ovat yleensä palkkaa jostakin vaikka ne eivät olisikaan minkään työehtosopimuksen piirissä.

        Korkotulo ja osinkokin ovat palkkaa, korko koska olet antanut pääomiasi muiden käyttöön, osinko koska olet investoinut muiden työpaikkoihin jne.

        Työsuhdeautokin on palkkaa mutta sinä katsot asiaa avaimenreiästä etkä ymmärrä kokonaisuutta.

        Lotto- ja veikkausvoitot sekä vastaavat eivät ole sensijaan palkkaa mutta harva niiden varaan elämäänsä laskeekaan mutta korko ja osinkotuloilla pystyy elämään jos niitä on riittävästi.

        Mummojasi en tunne enkä ole kiinnostunut sukuselvityksestä heidän osaltaan.


      • Höpsistä_paappa
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Kaikki tulot ovat yleensä palkkaa jostakin vaikka ne eivät olisikaan minkään työehtosopimuksen piirissä.

        Korkotulo ja osinkokin ovat palkkaa, korko koska olet antanut pääomiasi muiden käyttöön, osinko koska olet investoinut muiden työpaikkoihin jne.

        Työsuhdeautokin on palkkaa mutta sinä katsot asiaa avaimenreiästä etkä ymmärrä kokonaisuutta.

        Lotto- ja veikkausvoitot sekä vastaavat eivät ole sensijaan palkkaa mutta harva niiden varaan elämäänsä laskeekaan mutta korko ja osinkotuloilla pystyy elämään jos niitä on riittävästi.

        Mummojasi en tunne enkä ole kiinnostunut sukuselvityksestä heidän osaltaan.

        "Kaikki tulot ovat yleensä palkkaa jostakin vaikka ne eivät olisikaan minkään työehtosopimuksen piirissä."

        Höpsistä paappa.Lääkityksesi on taas näköjään pettänyt kun kirjoittelet taas ihan mitä sattuu.

        Ei todellakaan koskaan mitkään perinnöt tai vaikkapa lotto- ja veikkausvoitot ole koskaan mitään palkkaa jostain tehdystä työstä.


      • Höpsistä_paappa kirjoitti:

        "Kaikki tulot ovat yleensä palkkaa jostakin vaikka ne eivät olisikaan minkään työehtosopimuksen piirissä."

        Höpsistä paappa.Lääkityksesi on taas näköjään pettänyt kun kirjoittelet taas ihan mitä sattuu.

        Ei todellakaan koskaan mitkään perinnöt tai vaikkapa lotto- ja veikkausvoitot ole koskaan mitään palkkaa jostain tehdystä työstä.

        Kyllä perinnöt ovat yleensä palkkaa edellisiltä sukupolvilta jos ne eivät ole pankkiryöstön saalisrahoja.

        Minä en kirjoita mitä sattuu vaan sinä et näe ja ymmärrä maailmaa. Minä näen maailman ilman marxilaisia haittalaseja jotka rajoittavat näkyvyyttä.

        Se työ voi todella olla vaikka sijoittamista, se todella vaatii niin suurta paneutumista etten ole edes yrittänyt. Kokeile joskus aloita vaikka 1000€ pääomalla ja katso kuinka käy.

        Sinun palkkakäsityksesi on varsin suppea, minä käsitän sen aivan eri tavalla ja noin yleisesti arvelen oman käsitykseni olevan lähempänä tätä päivää kuin mihin sinä höpsis kykenet.

        Minäkin saan kolmea eri tuloa aiemmin tekemästäni työstä eli eläkkeitä, sen lisäksi hieman muita tuloja jotka ovat myös jäänteitä tekemästäni työurasta. Osaa verotetaan kuten palkkaa/eläkettä osaa pääomatuloina. Palkkaa ne kuitenkin kaikki ovat koska ne ja niiden lähteet ovat työni aikaansaamia.


      • turhaan_valehyelet
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Kyllä perinnöt ovat yleensä palkkaa edellisiltä sukupolvilta jos ne eivät ole pankkiryöstön saalisrahoja.

        Minä en kirjoita mitä sattuu vaan sinä et näe ja ymmärrä maailmaa. Minä näen maailman ilman marxilaisia haittalaseja jotka rajoittavat näkyvyyttä.

        Se työ voi todella olla vaikka sijoittamista, se todella vaatii niin suurta paneutumista etten ole edes yrittänyt. Kokeile joskus aloita vaikka 1000€ pääomalla ja katso kuinka käy.

        Sinun palkkakäsityksesi on varsin suppea, minä käsitän sen aivan eri tavalla ja noin yleisesti arvelen oman käsitykseni olevan lähempänä tätä päivää kuin mihin sinä höpsis kykenet.

        Minäkin saan kolmea eri tuloa aiemmin tekemästäni työstä eli eläkkeitä, sen lisäksi hieman muita tuloja jotka ovat myös jäänteitä tekemästäni työurasta. Osaa verotetaan kuten palkkaa/eläkettä osaa pääomatuloina. Palkkaa ne kuitenkin kaikki ovat koska ne ja niiden lähteet ovat työni aikaansaamia.

        "Kyllä perinnöt ovat yleensä palkkaa edellisiltä sukupolvilta jos ne eivät ole pankkiryöstön saalisrahoja."

        Sekoilusi se vaan näyttää jatkuvan.Valiettavasti.Otan osaa.

        Ei mitkään perinnöt todellakaan ole nyt koskaan minkäänlaista työpalkkaa yhtään mistään.

        Sillä perinnönsaajan ei ole tarvinnut koskaan tehdä yhtään palkallista työtuntia perintönsä eteen.
        Se perintö on nyt vain tullut perinnönsaajalle vain oikean nimen perustella.


      • turhaan_valehyelet kirjoitti:

        "Kyllä perinnöt ovat yleensä palkkaa edellisiltä sukupolvilta jos ne eivät ole pankkiryöstön saalisrahoja."

        Sekoilusi se vaan näyttää jatkuvan.Valiettavasti.Otan osaa.

        Ei mitkään perinnöt todellakaan ole nyt koskaan minkäänlaista työpalkkaa yhtään mistään.

        Sillä perinnönsaajan ei ole tarvinnut koskaan tehdä yhtään palkallista työtuntia perintönsä eteen.
        Se perintö on nyt vain tullut perinnönsaajalle vain oikean nimen perustella.

        Jos luit edes ensimmäisen rivin niin ymmärryksesi on perin vajavainen ja rajoittunut johonkin Marx hömppään.

        Se perintö on edellisten sukupolvien työn tulos ja on aivan oikein siirtää se seuraaville sukupolville. Sen raaka verottaminen sen sijaan on väärin koska siitä on yleensä jo kerran maksettu verot sen hankkimisajankohdan lakien ja asetusten mukaan.

        Kun annat lapsillesi viikkorahaa niin sama juttuhan se on, se on heille palkkaa siitä kun viitsivät naamaasi katsella!

        Älä ole niin yksiniittinen!

        Esittämäni asiat ovat mielipiteitäni, oikeita tai vääriä, yks'lysti mutta eivät valheita!! Opettele sanojen merkitykset vaikka lienetkin apukoulun käynyt ymmärryksesi tasosta päätellen!


      • puhutotuutta
        Höpsistä_paappa kirjoitti:

        "Kaikki tulot ovat yleensä palkkaa jostakin vaikka ne eivät olisikaan minkään työehtosopimuksen piirissä."

        Höpsistä paappa.Lääkityksesi on taas näköjään pettänyt kun kirjoittelet taas ihan mitä sattuu.

        Ei todellakaan koskaan mitkään perinnöt tai vaikkapa lotto- ja veikkausvoitot ole koskaan mitään palkkaa jostain tehdystä työstä.

        Mailma jossa suomessa elämme tuntee palkan määritelmän verottajan mukaan seuraavasti.

        Työstä saatu korvaus on useimmiten joko palkkaa tai työkorvausta. Kyse on palkasta, jos työn tekijä on työsuhteessa työn teettäjään. Palkan käsite on verolainsäädännössä laaja, ja se on ensisijainen työkorvaukseen nähden.
        Mikä on palkkaa?

        Työstä saadun korvauksen laatu on usein helppo ratkaista. Osapuolet ovat esimerkiksi tehneet työsopimuksen tai kysymyksessä on selvästi liike- tai ammattituloon kuuluva korvaus. Joskus korvauksen luonne voi olla epäselvä. Silloin on ensin selvitettävä, täyttääkö maksettu korvaus palkan tunnusmerkit. Jos ei, kysymyksessä on yleensä työkorvaus.

        Palkkaa on työ- ja virkasuhteessa tehdystä työstä maksettu korvaus. Palkkana pidetään myös työnantajan antamia luontoisetuja (esimerkiksi auto-, asunto-, ravinto- ja puhelinetua).

        Myös seuraavat ennakkoperintälaissa luetellut palkkiot ovat palkkaa, vaikka työsuhdetta ei muodostuisikaan. Luettelo on tyhjentävä: muut kuin tässä mainitut palkkiot eivät ole palkkaa, ellei kyse ole virka- tai työsuhteesta:

        kokouspalkkiot
        henkilökohtaiset luento- ja esitelmäpalkkiot
        hallintoelimen jäsenyydestä saadut palkkiot
        toimitusjohtajan palkkiot
        avoimen ja kommandiittiyhtiön yhtiömiehen nostamat palkat
        korvaukset luottamustoimesta.

        Lisätietoa palkan ja työkorvauksen eroista
        Palkanmaksuun liittyvistä velvollisuuksista huolehtii maksaja

        Palkan maksaja toimittaa palkasta ennakonpidätyksen ja maksaa sosiaaliturvamaksun. Ennakonpidätys toimitetaan työntekijän verokortin mukaan. Jos työntekijä ei esitä verokorttia, ennakonpidätys on 60 %. Palkan maksaja huolehtii myös eläke- ja muista vakuutusmaksuista, jotka määräytyvät palkan perusteella.

        Maksajan on annettava palkkatiedoista Verohallinnolle kausiveroilmoitus ja vuosi-ilmoitus. Verohallinto merkitsee vuosi-ilmoituksesta saamansa tiedot suoraan palkan saajan esitäytettyyn veroilmoitukseen.

        Palkkaa lain mukaan ei ole perinnöt, taskurahat, yms.


      • voi_sinnuu
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Jos luit edes ensimmäisen rivin niin ymmärryksesi on perin vajavainen ja rajoittunut johonkin Marx hömppään.

        Se perintö on edellisten sukupolvien työn tulos ja on aivan oikein siirtää se seuraaville sukupolville. Sen raaka verottaminen sen sijaan on väärin koska siitä on yleensä jo kerran maksettu verot sen hankkimisajankohdan lakien ja asetusten mukaan.

        Kun annat lapsillesi viikkorahaa niin sama juttuhan se on, se on heille palkkaa siitä kun viitsivät naamaasi katsella!

        Älä ole niin yksiniittinen!

        Esittämäni asiat ovat mielipiteitäni, oikeita tai vääriä, yks'lysti mutta eivät valheita!! Opettele sanojen merkitykset vaikka lienetkin apukoulun käynyt ymmärryksesi tasosta päätellen!

        "Kun annat lapsillesi viikkorahaa niin sama juttuhan se on, se on heille palkkaa siitä kun viitsivät naamaasi katsella!"

        Minä en ole kyllä koskaan omia lapsiani palkannut omaan käyttööni.

        Mutta sinä näköjään olet omat lapsesi palkannut omaan käyttöösi.


      • puhutotuutta
        voi_sinnuu kirjoitti:

        "Kun annat lapsillesi viikkorahaa niin sama juttuhan se on, se on heille palkkaa siitä kun viitsivät naamaasi katsella!"

        Minä en ole kyllä koskaan omia lapsiani palkannut omaan käyttööni.

        Mutta sinä näköjään olet omat lapsesi palkannut omaan käyttöösi.

        Mistä teet päätelmiä, että olen palkannut lapsiani käyttööni tai antanut heille viikkorahaa ?. Puhu totuutta !.

        Mulla ei ole lapsia enkä myöskään jakele kenellekään lahjuksia tai viikkorahoja.

        Se mitä kutsutaan palkaksi on voitava määritellä jotta ylipäänsä ymmärretään mistä puhutaan. Suomessa määritelmä on tehty jo vuosikymmeniä sitten ja palkansaajana käytän virallista määritelmää, että tulisin ymmärretyksi.

        Jos virallista määritelmää asioista ei käytetä käy niinkuin savolaiselle tampereella.


      • Ihme_asia
        puhutotuutta kirjoitti:

        Mistä teet päätelmiä, että olen palkannut lapsiani käyttööni tai antanut heille viikkorahaa ?. Puhu totuutta !.

        Mulla ei ole lapsia enkä myöskään jakele kenellekään lahjuksia tai viikkorahoja.

        Se mitä kutsutaan palkaksi on voitava määritellä jotta ylipäänsä ymmärretään mistä puhutaan. Suomessa määritelmä on tehty jo vuosikymmeniä sitten ja palkansaajana käytän virallista määritelmää, että tulisin ymmärretyksi.

        Jos virallista määritelmää asioista ei käytetä käy niinkuin savolaiselle tampereella.

        Miksi ihmeessä nyt kumminkaan koskaan mikään työnantaja maksa työntekijälleen tämän työntekijän tekemän työn koko arvoa?


      • Ihmeempi_asia
        Ihme_asia kirjoitti:

        Miksi ihmeessä nyt kumminkaan koskaan mikään työnantaja maksa työntekijälleen tämän työntekijän tekemän työn koko arvoa?

        Ihmiskunta elää hyötymällä toisistaan. Työnantajan rooliin kuuluu kasvattaa omaa pääomaansa pikaisesti jotta yritykselle ja itselle tulisi kasvua. Itsekästä mutta moraalin hyväksymää.

        Raamatussakin sanotaan, että kaikki on annettava sille joka ei ole siitä vaivaa nähnyt ja sekin on turhuutta ja tuulten tavoittelua.


    • ihmeporukkaa

      Eli Kommunistin mielestä ei kenenkään pidä ryhtyä yrittäjäksi tai ainakaan sillä pärjätä /tienata ? ihme yhtälö ,ja jos kukaan ei ottais sitä riskiä mikä yrittäjyyteen liittyy niin millä mikään pyörisi? Ja moni yrittäjä kyllä painaa duunia työtekijöiden kanssa , kommunisti ei tajua kuinka paljon hän maksaa yrittäjälle kaikkine sivukuiluineen.

      • Komun mielestähän valtion pitäisi elättää koko joukko painamalla tukuttain setelirahaa ja jakamalla sitä kadun kulmissa. Kukaan ei muista miten NL:ssa kävi kun tuota kokeiltiin, kaupan hyllyt olivat käytännössä tyhjiä kun kukaan ei käytännössä tehnyt mitään vaan oli ainoastaan tekevinään.

        Tuhtaahan ne komut ovat tehokkaimmin tuottaneet eikä asiat tässä mielessä liene parantuneet.


      • TimoEspoosta

        >> kommunisti ei tajua kuinka paljon hän maksaa yrittäjälle kaikkine sivukuiluineen. <<
        Ei tietenkään, kun kaikki "tieto" perustuu Tiedonantajan kirjoitelmiin. Ja sen mukaisesti "voitto on sama kuin kate". Eikä mitään käsitystä ole tuotantokustannuksista, sivukuluista yms. Optiot ymmärretään verorahojen vastiikkeettomaksi jakamiseksi, kun äly ei riitä tosiasioiden selvittämiseen. Ja tätä valheellista mielikuvaa jopa kansanedustaja Jaakko Laakso julistaa Eduskunnan suuressa salissa. No, kansanedustaja ei "valehtele" vaan puhuu "vastoin parempaa tietoa".

        Helsingissä Hakaniemen torilla punaisessa teltassa nuori mies melttosi joskus optioista kovaan ääneen. Kun kysyin tietääkö hän mitä ne todella tarkoittavat, hänen oli myönnettävä että ei tiennyt. Tällainen on koko kommunistien tiedontaso; Täälläkin rämisevät milloin mistäkin tietämättä asoista tuon taivaallista. Eivätkä ymmärrä, että tuollainen tietämättömyys ja ns. dis-informaatio on yhtenä syynä heidän aatteen romahtamiseen ja olemattomaan kannatukseen.
        Kaikki muut kyllä tietävät...Ne, jotka eivät kommareita äänestä...Me työläiset...


      • TimoEspoosta kirjoitti:

        >> kommunisti ei tajua kuinka paljon hän maksaa yrittäjälle kaikkine sivukuiluineen. <<
        Ei tietenkään, kun kaikki "tieto" perustuu Tiedonantajan kirjoitelmiin. Ja sen mukaisesti "voitto on sama kuin kate". Eikä mitään käsitystä ole tuotantokustannuksista, sivukuluista yms. Optiot ymmärretään verorahojen vastiikkeettomaksi jakamiseksi, kun äly ei riitä tosiasioiden selvittämiseen. Ja tätä valheellista mielikuvaa jopa kansanedustaja Jaakko Laakso julistaa Eduskunnan suuressa salissa. No, kansanedustaja ei "valehtele" vaan puhuu "vastoin parempaa tietoa".

        Helsingissä Hakaniemen torilla punaisessa teltassa nuori mies melttosi joskus optioista kovaan ääneen. Kun kysyin tietääkö hän mitä ne todella tarkoittavat, hänen oli myönnettävä että ei tiennyt. Tällainen on koko kommunistien tiedontaso; Täälläkin rämisevät milloin mistäkin tietämättä asoista tuon taivaallista. Eivätkä ymmärrä, että tuollainen tietämättömyys ja ns. dis-informaatio on yhtenä syynä heidän aatteen romahtamiseen ja olemattomaan kannatukseen.
        Kaikki muut kyllä tietävät...Ne, jotka eivät kommareita äänestä...Me työläiset...

        Kuka sitä nyt hyviä juttuja jollain faktoilla pilaisi? Kyllä komu tietää mitä kannattaa saarnata jotta yleisö kaikkoaa!

        Nuo ääriliikkeet komut ja natsit eivät oikein ole kansan suosiossa. Natsejakin piti lainata Ruotsista osa jotta saivat 40 hengen eli reippaan joukkueen verran kokoon. Komutilaisuuksissa Turun toreilla tosin on ollut hieman vähemmän väkeä kuten myös siinä varsin monen yhteisön järjestämässä NATO vastaisessa mielenilmauksessa Turussa kun NATO sotalaivoja oli Aurajoessa odottamassa harjoituksen alkua. Aina ne vaan puhuu ja kirjoittaa kuin koko kansa olisi heidän takanaan.

        Kuten olen jo monesti sanonut, molemmat aatteet nuijitaan suohon ja pelastetaan kannattajat ihmiselämään.


    • potkupakko

      Työnantajia ei ole olemassa, ne kaikki ovat tulleet irtisanojiksi eli ne eivät tahdo edes antaa työhaluisille mahdollisuutta tehdä työtä.
      Näin ne ajat muuttuu, ennen vanhaan oli työnantajia ja nyt on enää vain irtisanojia.

      • Työnantajat kun eivät ole sosiaalitoimistoja niin työtä ei voi antaa jos sille ei ole jälkimarkkinoita. Vain kustannustason korjaaminen sellaiseksi jotta vienti lähtee vetämään parantaa työllisyystilannetta. Onko se komuloisen vaikeaa ymmärtää?

        Nykyinen työehtosopimuspolitiikka antaa työnantajalle vain irtisanomismahdollisuuden jos yrityksen kauppa hiipuu, on tietysti lomautus mutta jos aika on epämääräinen eikä loppu ole näkyvissä on irtisanominen parempi vaihtoehto.

        Kukaan ei irtisano hyvää työntekijää (lue tuottavaa) muutoin kuin pakosta, siitä ei kuitenkaan voi livistääkään koska palkatonta työtä ei oikein voi teettää ja harva suostuu suureen alennukseenkaan. Itse tosin olin silloin -90 luvun laman aikana noin 4 kuukautta käytännössä ilman palkkaa työssä päivittäin, työntekijät tekivät muistaakseni 5 viikkoa 4 päiväisenä. Korvaus tuli kun ajat paranivat.

        Työhalu on hyvä asia mutta ei riitä jos ei ole myytävää työtä tarjolla sillä vain asiakas voi maksaa palkkoja ja muita kuluja yrityksessä, muuta rahaa ei ole.


    • aaappp

      Aivan ,tiedän työnantajia jotka eivät saa nukutuksi koska joutuvat pakon edessä irtisanomaan ,kommarit taitaa luulla että se tehdään kiusallaan , ja tiedän työntekijöitä jotka arvostaa työnantajaansa toteamalla ilman tuota firmaa minulla ei olisi asuntoa eikä paljon muutakaan ,toki noi "Suuryritykset " ovat ongelmallisempia jos ovat pörssissä siellä kun joutuu pörssikursseja seuraamaan ,ainainen aina vaan enepi osakkeenarvoa ei ole se ideaalisin.

      • isännät_ja_varjot

        Mikäli menisimme 1800 luvun työmarkkinapolitiikkaan, niin yritys sanoisi palkkaehdot, sotua ei olisi (tapaturma-, työttömyys, sairausvakuutus) ei irtisanomsisuojaa eikä ylipäänsä mitään lakien turvaa työntekijän kohtelulle. Juuri näiden takia työväenliike syntyi. Näitä etuja nautitaan ikäänkuin taivaan lahjana eikä muisteta että tuhannet työläiset menettivät henkensäkin oikeuksien puolesta toiminnassa.

        Työelämässä kyse ei ole yritysjohtajien ja yritysten omistajien hyveellisyydestä tai pahuudesta. Molempia löytyy mutta lakiin ja tesseihin kirjatut määräykset pakottavat noudattamaan tiettyjä pelisääntöjä. Kuvitellaanpa työturvalllisuutta, jos sitä lakina asetuksineen ei olisi olemassa.
        Yritykset ovat sadoin siten määrätty noudattamaan tiettyjä pelisääntöjä ja toimintalinja on kaikille selvä. Nämä rakenteelliset edistysaskeleet ovat nykyään yritysjärjestöjen hampaissa. Työläisen tulisi luottaa kapitaalin hyväntahtoisuuteen ja säännökset purkaa.

        Yksittäinen yritys, suuret kapitalistit, pienyrittäjät ja muut ovat pakotettuja noudattamaan tessien ja eduskunnan säätämiä määräyksiä työntekijän eduksi. Niin sanotusti työnantaja on sidottu noudattamaan yhteiskunnan määräämiä sääntöjä. He ovat osittain kansan vankeja eivät voi rellestää miten tahtovat. Toisin sanottuna yritykset on pakotettu toimimaan yhteiskunnan tarpeiden mukaisesti niin pitkälle kuin se on ollut mahdollista.
        Valtio ottaa yritysten lisätuotteesta osan veroina kustantaakseen sillä kokonaiskapitalistin etujen mukaisia toimia mm teitä, koululaitosta ym. Mikä osuus veroista jää työläisen tai kapitalistin maksettavaksi, se määräytyy kunakin ajankohtana luokkavoimien suhteista, kumpi on kulloinkin vahvoilla.

        Työväenluokka lakkautti maaorjuuden kaltaisen torpparilaitoksen ja valtio hyväksyi sen. Yritysten omistajat eivät ole suvereeneja määrääjiä mutta kaiken aikaa pyrkivät sataprosenttiseen isäntävaltaan.


    • olentyönantaja

      Työnantaja kun kirjoittaa tollaista paskaa jos myyt työtät miksi pitää maksaa kaikki
      pekkaset pakkaset muut naintilomat . Nimenomaan itse olen TYÖNANTAJA joka
      ottaa töihin ettei kaikkia tarvitse sossu elättää.

      • Pomotin

        No eikös olisi parempi, että työantaja toimii seuraavasti:
        Ilmoittaa lehdessä, että olisi sorvaamista. Sen jälkeen tekee urakointisopimuksen haluamansa henkilön kanssa. Kyseinen henkilö hoitaa itse ihan kaikki sivukulut ( vakuutus, tyött.vakuutus, sairaskulut jne.), tuo mm. WC / suihku / pukuhuone / taukotilakontin tehtaan pihaan. Maksaa tietenkin sinne sähkön, veden ja viemärin. Työnantaja huolehtii lämpimästä, valoisasta ja lukittavasta hallista. Työntekijä tietenkin siivoaa päivän lopuksi työpisteensä ja vie roskat / raaka-ainejäämät ao. paikkoihin.
        Juomavesi, ruoka, wc-paperi yms. hoitaa työtekijä ihan itse - tai on hoitamatta.

        Kysymys: Paljonko tuon urakoitsijan on laskutettava, tullakseen toimeen ja saadakseen perheelle leipää? Siis ihan oikeasti ilman mitään Marx-höpötystä!


    • sssseeee

      Jos ei ole työnantajaa onko silloin töitä? ja työntekijää ei pakoteta töihin saa valita ottaako vai ei, Sorvi ei tuota ilman työntekijää, no tuottaako jos sitä Sorvia ei ole?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      318
      2957
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2233
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1661
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      190
      1571
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1365
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1263
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe