Montako opettajaa kävi kesäkursseja?

onneksieilapsia

Kuulin että meilläpäin ei yksikään käynyt oppimassa yhtään mitään, vanhoilla tiedoilla he menevät taas nostelemaan liian suuri palkkoja, ekaluokan opet pariksi tunniksi,... minusta koulut saisi enempi tarkkailla opettajien toimia, ja vaatia että käyvät kesällä kursseja miten kohdell lapsia, miten olla kohtelias, miten onnistun työssäni... mutta ei...

17

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuumastatoimehen

      Ai mutta kerrohan, millaisilla omakustanteisilla kursseilla sinä käyt kesälomallasi täydentämässä osaamistasi? Millaisella kohteliaisuuskurssilla sinä kävit? Vinkkaa toki! Ehkäpä haluaisit pistää pyörät pyörimään ja kehitellä vanhempien ja koulun kanssa yhteistyössä vaikkapa jonkin tapahtuman, missä kerätään varoja opettajien täydennyskoulutukseen. Siitä vaan toimeen!

      • ikuinenopiskelija

        Minä kävin kaksi lisäkurssia kesälomallani. Toinen oli työnjohtamiseen liittyvä lisäkurssi, vaikka pomo jo olenkin, ja toinen oli markkinoinnin lisäkurssi, aina pitää oppia uutta. Nyt syksyllä menen vielä yhteen lisäkurssiin. MInä opiskelen jatkuvasti, se on hauskaa. Minä osaankäyttäytyä loistavasti, en tarvi käytöskursseja, pomona pidän itsestään selvänä, että kaikkia kohdellaan hyvin.


      • partajaveitsi
        ikuinenopiskelija kirjoitti:

        Minä kävin kaksi lisäkurssia kesälomallani. Toinen oli työnjohtamiseen liittyvä lisäkurssi, vaikka pomo jo olenkin, ja toinen oli markkinoinnin lisäkurssi, aina pitää oppia uutta. Nyt syksyllä menen vielä yhteen lisäkurssiin. MInä opiskelen jatkuvasti, se on hauskaa. Minä osaankäyttäytyä loistavasti, en tarvi käytöskursseja, pomona pidän itsestään selvänä, että kaikkia kohdellaan hyvin.

        Sinähän olet se vaatealan työnjohtaja. Muistan oikein hyvin tarinasi.


    • Juuuulius

      Meidän koulut opet käyvät syyslukukauden aikana kursseilla jotka kestävät viikonkin. Ja sitten ne lähtee ulkomaille toiseksi viikoksi rentoutumaan ja kevätlukukaudella sama juttu ja tietenkin talvi-, joulu-, syys,- pääsiäislomat ovatkin sitten vain ovatkin kotona.

    • hyvätsulle

      Onneksi olet lapsi.

    • OmenaOpettajalle

      Minä menen kyllä jokaiseen mahdolliseen lisäkoulutukseen, minne suinkin pääsen - mutta vain kouluvuoden aikana. Kesältä en saa palkkaa, joten silloin en myöskään tee palkkatyötä, jota koulutuskin yleensä on. Lisäkoulutuksen tarpeellisuudesta olen aloittajan kanssa samaa mieltä, mutta sen teemoista eri mieltä. "Miten kohdellaan lasta" ja "Miten käyttäydyn ja olen kohtelias" -kurssit on käsittääkseni suunnattu lasten vanhemmille ja osalle heistä ne olisivatkin välttämättömiä. Tosin niiden sanoma menee aloittajan kaltaisille erittäin huonosti perille, vaikka sitä toistettaisiin kuinka.

      Uskomuksesi opettajan palkasta tai työpäivän pituudesta ei pidä paikkaansa. Todella kummallista, että se ei sinulle millään mene perille. Kirjoittamisesi on aika pahasti vajavaista, mistä herää epäilys, että lukea et osaa lainkaan.

    • Syskuussa

      Voi kuule kun ne kurssittajat oli kaikki lomalla! Syyskuussa vasta pääsee.

    • PeeJiiPee

      Muistelen lapsuudestani panneeni merkille, että opettajia laiskempaa ammattikuntaa on vaikeata kuvitella. Oma auktoriteetti oli loukkaamaton.

      • hyvä_huomio

        No mutta tietenkin just noin. Lapsuudessahan sitä nimenomaan pohditaan eri ammattikuntien ahkeruutta ja laiskuutta. Se varmaankin tapahtuu aina siinä kun siirrytään hiekkalaatikolta sisäleikkeihin. Veikkaan, että hiekkalapiosi oli ihan oman kokoisensa.


      • PeeJiiPee

        Eipä myöhemmin jäänyt sellaista kuvaa, että professoritasokaan olisi ahkeruudellaan herättänyt huomiota.


      • he.he.hee

        On se helppo vaan panna merkille mikä ammattikunta on laiskin. Itse olen pannut merkille, että elokuva/tv-näyttelijät ovat laiskimpia: osa tekee vain muutaman tunnin vuodessa töitä, sillä eihän kahden tunnin elokuvan tekemiseen voi mennä kahta tuntia kauempaa aikaa.


      • PeeJiiPee

        Samaa elokuvaa tehdään vain kerran, ei vuodesta toiseen samoilla kässäreillä


      • he.he.hee
        PeeJiiPee kirjoitti:

        Samaa elokuvaa tehdään vain kerran, ei vuodesta toiseen samoilla kässäreillä

        Tuosta voi kyllä olla montaa mieltä.


    • KenkkuOpe

      Huoh... Avaajalle kommentti tähänkin: oletko tyhmä siksi, että tätä totaalisen tyhmää avausta uudelleen tänne aina nostat vai siksi, että luulet olevasi hyvinkin vitsikäs?

      • äitiopenpomoesimies

        Kyllä tä,mä meillä on totta. On pakko pitää opettajia silmällä, liian korkea palkka aiheuttaa laiskuutta heissää. On hienoa että voimme tarkastella ja opettaa heitä ymmärtämään että ilman lapsia he olisivat työttömiä ja me vanhemmat olemme heidän pomoja. Meilla ainakin annetan moitteita ja yksi opettaja on saanut vakavia varoituksia ja yksi on joutunut vaihtamaan toiseen kouluun, kyllä, vanhemmat tarkkailevat alasiaan.


      • TulostinTuusannuuskana

        Eiköhän lissu ole ylläpidon trolli, jolla saadaan klikkauksia. Ei sille kannata vastata. Vaikka olisi oikea ihminenkin, hän ei ikinä koskaan milloinkaan pysty käsittämään, mitä hänelle sanotaan. Ei luultavasti osaa lukea.


    • centralsandra

      "Kuulin että meilläpäin ei yksikään käynyt oppimassa yhtään mitään"
      Noinko kuulit? Taidat asua aika pienellä paikkakunnalla, kun kaikkien opettajien kesäloman tekemiset tiedät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2331
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      911
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe