MIneriittikaton pinnoitus

Suunnitelmissa

MIllaisia kokemuksia on vanhan mineriittikaton pinnoituksesta ja pinnoituksen kestosta ja mitä lysti on maksanut. Mitkä ovat takuut?
Mitä firmoja toimii Lohjan seudulla?

9

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rane2

Jos miettisit uutta kattoa kuin tuota haurasta mineriittiä pinnoitat, et taaskaan kertonut minkä ikäinen katto sinulla, tekivät jossain vaiheessa näkkileipä mineriittiä ??

• Suunnitelmissa

katto on varmaan 70 -luvulta ja suht hyvässä kunnossa lienee vanhaa kunnon "ikuista" ASBESTIA, ei vuotojaja pinta varsin ehjän näköinen , alla kattohuopa

• Jokukokko

Minun taloni kattoon tuo tehtiin viime viikolla. -84 rakennettu talo. Komea tuli katosta, muuta suojaukset hoidettiin huonosti, eli talon lähellä olevat pensaat saavat puhtaat lehdet vasta keväällä. Näinä aikoina tekevät kesän viimeiset pinnoitukset, joten kannattaa teettää homma heinäkuussa. Pinnoitteen pinta on kiiltävä ja liukas, joten lumiesteet on laitettava. Uskon että pinnoite kestää hyvinkin 20 vuotta. Onhan pinta nyt aivan toinen kuin oli kattolevyissä uutena.

• vajaa300m2

Vuoden -80 mineriittikatto pinnoitettiin viime kesänä oikein "mestareiden" toimesta. Voi kun olisi säästänyt nekin rahat.. Omasta kokemuksesta en kyllä suosittele kenellekkään! Tosin jonkinmoinen aluskate jo varmaan turvaa enemmän, meillä ajalle tyypillisesti ei ole.. Ainut positiivinen asia on että kaukaa näyttää ihan ok:lle..

• Elämäjatkuutaas

Pestään sitä sitten tiilikattoa, mineriittikatto, huopakattoa tai peltikattoa niin ainahan ne pensaat, kukat ja puskat hiukan likaantuvat. Jos laitat pressun menevät länään / poikki ja jos et niin sotkeentuvat ! Mut HALOO ! katon huoltotyöt tehdään 15-20-vuoden välen jotenkas elämä jatkuu taas seuraavat 15-20-vuotta ilman sotkuja ! Ainahan voit valita sen vaihtoehdon ettet tee mitään ja vaihdat 20-30-vuoden välein 3-5- kertaa kallimpaan uuteen katteeseen. Sano sille mujjalles että annat sille pari kertaa enemmän nahkasauvaa niin ei sitten tartte surra sitä sotkeentunutta ruusupuskaa.

• Jokukokko

Kyllä kannattaa vaihtaa peltikatto, jotta katosta saa turvallisen. Lumiesteitä nimittäin ei kukaan suostu asentamaan nyt liukkaalle Varttikatolle. Erilaisia syitä sanotaan, mutta käytännössä syy on se että kattolevyihin pitää porata reikiä, ja se on asbestityötä, joka kaikkien sääntöjen mukaan tehtynä on iso operaatio. Kehottavat laittamaan lumiesteet itse. Olen niin paljon asbestin kanssa aiemmin puuhannut, että teenkin tuon asennuksen kaikessa hiljaisuudessa.

• Tut
    • kattokassinen333444

Pinnoitukset numerosta 040 5111942

• uskopuhelimeen

Aikas luotettavan kuvan annat yrityksestäsi kun puhelinumeron perusteella pitäs tilata kallis katon kunnostus. Mä en ainakaan tilais keneltäkään ilman kattavia referenssejä. Tosin tilaahan joku hullu kattonsa kunnostamisen Irlantilaisilta porukoilta joilta ei saa edes kuittia saatika sitten työstä kotitalousvähennystä !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 615
      10089
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2468
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      213
      1900
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1683
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1060
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      43
      993
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      75
      875
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      862
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      842
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      84
      797
    Aihe