Jos sinulla on toimiva Windows 7 -kone, älä sotke sitä 10-päivityksellä.
Kokeilin päivittää 7:n 10:n myyntiversioon, mutta sehän oli aivan susi. Koko Windows 10 on tehty vain Windows Phonen kanssa yhteensopivaksi tietokoneen käyttöliittymäksi, mutta Microsofthan on ilmeisesti lopettamassa tappiollisen puhelintoiminnan kokonaan, jolloin tietokoneen Win10 ei ole pitkään edes minkään puhelimen kanssa yhteensopiva.
Tietokoneessakin ehdotetaan eri tiedostomuotoja avatessa, että käyttäjä kävisi ostamassa Microsoftin kaupasta ohjelman, jolla tiedoston saa avattua! Noin kävi esimerkiksi kiintolevyllä ennestään olleen virtuaalikoneen levytiedoston kohdalla. Noh, kauppasovelluksen aloitusikkuna välähti ja sulkeutui saman tien ilman mitään virheilmoitusta. Kauppaan ei päässyt mitenkään.
Virtuaalikoneita pitäisi kyllä saada käytettyä Win8:n Hyper-V:llä, jota pikku juttua Win10 ei kerro käyttäjälle, vaan ehdottaa tosiaan kaupassa käyntiä. Hyper-V täytyy osata ottaa erikseen käyttöön ohjauspaneelista, joka on piilotettu. 10:n Hyper-V on kuitenkin täysin käyttökelvoton, koska se ei osaa käyttää kokoruututilaa, vaikka luulee itse niin!
Microsoftille tulee taloudellisesti tukalat paikat, ellei se pysty tekemään äkkiä jotakin toimivaa käyttöjärjestelmää tai pidennä 7:n päivitysvaihetta.
Windows 10 vanhentui jo ennen julkaisua
5
<50
Vastaukset
- antero_87.2
Minulla meni päivitys hyvin. Kone näyttää päällisin puolin yhtä hyvältä kuin ennenkin, mutta nopeutta on tullut lisää. Vähän on erinäköinen, mutta kun on tottunut android-kännykkään, niin ymmärtää erilaisuuden. En minä Exceliä voi ikinä pikkunäytöltä käyttää kuitenkaan, kun töissä sitä joutuu koko ajan käyttämään.
- antero_87.2
Edge-oletusselain on kyllä persiistä. Mutta laitoin Firefoxin ja nyt vaikuttaisi kone keskimäärin samanlaiselta kuin ennenkin, jos käyttää tuosta työpöydältä käyntiinlähteviä sovelmia. Se tiilinäkymä on muuten aika outo.
antero_87.2 kirjoitti:
Edge-oletusselain on kyllä persiistä. Mutta laitoin Firefoxin ja nyt vaikuttaisi kone keskimäärin samanlaiselta kuin ennenkin, jos käyttää tuosta työpöydältä käyntiinlähteviä sovelmia. Se tiilinäkymä on muuten aika outo.
Olen samaa mieltä tiilistä. Onneksi Microsoft taipui ja muutti 10:n oletusnäkymän suunnilleen samanlaiseksi työpöydäksi kuin se on ollut Windows 95:stä lähtien. Monella uuden Windows 8 -koneen ostajalla on ollut hetken sormi suussa, kun kone käynnistyi niin, että näyttö oli vain täynnä tiiliä, eikä siitä päässyt eteenpäin lukematta ohjekirjaa...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002