Sanginjoen kerhoon Piper?

kolmiolääke

huhu kertoo, pitääkö paikkansa?

109

420

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahmosuo

      Pitää paikkansa, P.T:n entinen.

      • Peter__T

        Mikä minun entisistä Pipereistani on ko kerhoon menossa?

        OH-PNH Seneca I vai
        OH-PNL Navajo vai
        OH-PHA Cheyenne II vai
        OH-PMI Arrow vai
        OH-JAA Seneca III

        Toivottavasti ei mikään. Sen verran huono maine sillä on. Sellainen kuin esim. Lennulkubilla, jonka toiminnan sain loppumaan viime vuonna.


      • Raimosäätalo
        Peter__T kirjoitti:

        Mikä minun entisistä Pipereistani on ko kerhoon menossa?

        OH-PNH Seneca I vai
        OH-PNL Navajo vai
        OH-PHA Cheyenne II vai
        OH-PMI Arrow vai
        OH-JAA Seneca III

        Toivottavasti ei mikään. Sen verran huono maine sillä on. Sellainen kuin esim. Lennulkubilla, jonka toiminnan sain loppumaan viime vuonna.

        Luulin listaasi pitemmäksi, koneittesi suhteen,taitaa nekin olleet firmojen nimissä. Mitä Raimoon tulee, niin se onkin mies paikallaan, Erkki vainajasta puhumattakaan. Niin se vaan on, että sanginjoen lentäjä muistetaan viellä vuosikymmenienkin jälkeen, niin muistetaan lennutkin ja Erkki, mutta miten on Petteri sinun laita? On hyvä kun jaksat ikäväksesi aina sillointällöin muistuttaa Lennuista. Loistavaa Petter, niin se pitää!


      • Peter__T

        Niin, tuossahan oli puhe entisistä Pipereista.

        Listalta puuttuvat vielä muun merkkiset koneet.

        En haluaisi tulla muistetuksi esim. miehenä joka lentelee itse tehdyllä koneella juovuspäissään koukkuun ulkona liikkuvien ihmisten päiden yli. Siitä toisesta sankarista nyt puhumattakaan.

        Itse asiassa en välitä "muistamisesta" tuon taivaallista.

        Mikä se olikaan tämän viestiketjun tarkoitus?


      • Peter__T
        Peter__T kirjoitti:

        Mikä minun entisistä Pipereistani on ko kerhoon menossa?

        OH-PNH Seneca I vai
        OH-PNL Navajo vai
        OH-PHA Cheyenne II vai
        OH-PMI Arrow vai
        OH-JAA Seneca III

        Toivottavasti ei mikään. Sen verran huono maine sillä on. Sellainen kuin esim. Lennulkubilla, jonka toiminnan sain loppumaan viime vuonna.

        Unohdin vielä yhden kimppakoneen

        N446MM. Malibu

        Ja yhden myöhemmin tuhoutuneen

        OH-PJZ Cherokee

        Mutta nämä eivät luonnollisestikaan voi ko kerhoon siirtyäkään.


      • Raimosäätalo
        Peter__T kirjoitti:

        Niin, tuossahan oli puhe entisistä Pipereista.

        Listalta puuttuvat vielä muun merkkiset koneet.

        En haluaisi tulla muistetuksi esim. miehenä joka lentelee itse tehdyllä koneella juovuspäissään koukkuun ulkona liikkuvien ihmisten päiden yli. Siitä toisesta sankarista nyt puhumattakaan.

        Itse asiassa en välitä "muistamisesta" tuon taivaallista.

        Mikä se olikaan tämän viestiketjun tarkoitus?

        Sinähän se vedit taas kanin hatusta, kun muistelit lennuja ja Erkkiä! Miten ne sun kankuset, tuskin pyöreet nollat.


      • Ketjut
        Peter__T kirjoitti:

        Niin, tuossahan oli puhe entisistä Pipereista.

        Listalta puuttuvat vielä muun merkkiset koneet.

        En haluaisi tulla muistetuksi esim. miehenä joka lentelee itse tehdyllä koneella juovuspäissään koukkuun ulkona liikkuvien ihmisten päiden yli. Siitä toisesta sankarista nyt puhumattakaan.

        Itse asiassa en välitä "muistamisesta" tuon taivaallista.

        Mikä se olikaan tämän viestiketjun tarkoitus?

        Onko näillä vitunkaan merkitystä koko viestiketjuilla, Petterille varmaan hyvinki tärkeitä, tyhjänpäiväisiä molemmat, Petteri ja viestiketjut!


      • Peter__T

        Vastatkoon se joka näitä aloittaa. Se jolla on niin paha olla. Minä en näitä kaipaa.


      • Ketjut
        Peter__T kirjoitti:

        Vastatkoon se joka näitä aloittaa. Se jolla on niin paha olla. Minä en näitä kaipaa.

        Ootkos laskenut kuinka monta oot aloittanut? Taitaa olla lukematon määrä, ja suurinosa häväistyksiäsi!


      • Peter__T
        Ketjut kirjoitti:

        Ootkos laskenut kuinka monta oot aloittanut? Taitaa olla lukematon määrä, ja suurinosa häväistyksiäsi!

        Laske itse. Montako minun aloittamaani ketjua löydät täältä. Ja montako sinun ja muiden epätoivoisten ?


      • Ketjut
        Peter__T kirjoitti:

        Laske itse. Montako minun aloittamaani ketjua löydät täältä. Ja montako sinun ja muiden epätoivoisten ?

        Loppuu laskutaito sun tekeleistä!


      • Raimot
        Peter__T kirjoitti:

        Laske itse. Montako minun aloittamaani ketjua löydät täältä. Ja montako sinun ja muiden epätoivoisten ?

        Miten menee sangilla


      • Peter__T
        Raimot kirjoitti:

        Miten menee sangilla

        Tämä kysymys on kai tarkoitus olla pilkallinen roiskaisu minulle, väite siitä että en olisi nyt tai enää koskaan terveydentilani puolesta kelvollinen ilmailulupakirjan haltijaksi.

        Sitä näyttävät jotkut toivovan, jotkut jopa uskovan ja jotkut vastoin parempaa tietoa jopa väittävän.

        Täytyy nyt tuottaa iso pettymys teille kaikille. Kuten olen itse aiemmin kertonut, mursin jalkani onnettomuudessa huhtikuussa. Vielä yksi CT-kuva ja medikaali on taas taskussa.

        Ja koneeni nousevat taivaalle taas.


      • Paperiliidokki
        Peter__T kirjoitti:

        Tämä kysymys on kai tarkoitus olla pilkallinen roiskaisu minulle, väite siitä että en olisi nyt tai enää koskaan terveydentilani puolesta kelvollinen ilmailulupakirjan haltijaksi.

        Sitä näyttävät jotkut toivovan, jotkut jopa uskovan ja jotkut vastoin parempaa tietoa jopa väittävän.

        Täytyy nyt tuottaa iso pettymys teille kaikille. Kuten olen itse aiemmin kertonut, mursin jalkani onnettomuudessa huhtikuussa. Vielä yksi CT-kuva ja medikaali on taas taskussa.

        Ja koneeni nousevat taivaalle taas.

        Kertovat, että pysyt lentopiireissä, mutta siirryt lennokki puolelle, siihen kuuleman sun terveyden tila justiinsa riittää!


      • Peter__T
        Paperiliidokki kirjoitti:

        Kertovat, että pysyt lentopiireissä, mutta siirryt lennokki puolelle, siihen kuuleman sun terveyden tila justiinsa riittää!

        Joo. Justiin niin.
        On ilahduttavaa huomata että tuotan teille ehtymätöntä tyydytystä päästessänne pusertamaan toinen toistaan säälittävämpiä trollejanne.

        Eiköhän tämä aihe ole jo loppuun kaluttu?

        Mutta jatkakaa pois vaan jos saatte siitä kiksejä. Minä saan niitä muun muassa ilmailusta hyvin varustelluilla lentokoneillani.


      • Pyhäkoulupojat
        Peter__T kirjoitti:

        Tämä kysymys on kai tarkoitus olla pilkallinen roiskaisu minulle, väite siitä että en olisi nyt tai enää koskaan terveydentilani puolesta kelvollinen ilmailulupakirjan haltijaksi.

        Sitä näyttävät jotkut toivovan, jotkut jopa uskovan ja jotkut vastoin parempaa tietoa jopa väittävän.

        Täytyy nyt tuottaa iso pettymys teille kaikille. Kuten olen itse aiemmin kertonut, mursin jalkani onnettomuudessa huhtikuussa. Vielä yksi CT-kuva ja medikaali on taas taskussa.

        Ja koneeni nousevat taivaalle taas.

        Mistä syystä ilmailu piireissä toivovat moista, että et enään koskaan sais lappuja kuntoon? Varmaankin siksi, että kun olet tosi ilkeä ihmiseksi!


      • Peter__T
        Pyhäkoulupojat kirjoitti:

        Mistä syystä ilmailu piireissä toivovat moista, että et enään koskaan sais lappuja kuntoon? Varmaankin siksi, että kun olet tosi ilkeä ihmiseksi!

        Joo. Siitä sen täytyy johtua.


      • Pyhäkoulupojat
        Peter__T kirjoitti:

        Joo. Siitä sen täytyy johtua.

        Edes jotain myönnät.


      • Peter__T
        Pyhäkoulupojat kirjoitti:

        Edes jotain myönnät.

        Joo. Olen hyvin myöntyväinen.


      • Varapaheenjohtajaksiko

        Liittokokous siis lähenee taas?


      • Peter__T
        Varapaheenjohtajaksiko kirjoitti:

        Liittokokous siis lähenee taas?

        Miten niin vara


      • ysymysk
        Peter__T kirjoitti:

        Tämä kysymys on kai tarkoitus olla pilkallinen roiskaisu minulle, väite siitä että en olisi nyt tai enää koskaan terveydentilani puolesta kelvollinen ilmailulupakirjan haltijaksi.

        Sitä näyttävät jotkut toivovan, jotkut jopa uskovan ja jotkut vastoin parempaa tietoa jopa väittävän.

        Täytyy nyt tuottaa iso pettymys teille kaikille. Kuten olen itse aiemmin kertonut, mursin jalkani onnettomuudessa huhtikuussa. Vielä yksi CT-kuva ja medikaali on taas taskussa.

        Ja koneeni nousevat taivaalle taas.

        Mikäs se sellainen lentäjä on joka ei lennä?


      • Peter__T
        ysymysk kirjoitti:

        Mikäs se sellainen lentäjä on joka ei lennä?

        Sen voi tarkastaa EASA FCL:sta. Jos tiedät mikä se on, tiedät myös vastauksen.

        Itse lensin muutaman lennon viime perjantaina viimeksi.

        Mutta sitten on vielä VALElentäjiä. Tai oli. Sellaisen tunnistaa siitä että se valehtelee omistavansa lentolupakirjan ja kelpuutukset. Ja medikaalin. Ja ihmiset luulevat että hänen tietonsa ja taitonsa on osoitettu vuosittaisilla kokeilla. Mutta ei olekaan. Sellaisen kyydissä voi tulla vastaan yllätys. Vaikka sairaskohtaus ja maahansyöksy jossa kuolevat sekä lentäjä että matkustajat. Siksi Teafista saa nykyään kysyä onko henkilöllä x lupakirjaa vai ei.

        Sitten on vielä keksityt lentäjät jotka kehuvat lentokouluaan lentokoulun www-sivuilla. Tällaisia imaginääripersoonia oli mahdollista löytää esim. Erään Tosi Tyhmän Törpön sivuilta.

        Jotta onhan näitä. Itse tyydyn olemaan ihan tavallinen lentäjä vaan.


      • puhhuijjaa
        Peter__T kirjoitti:

        Sen voi tarkastaa EASA FCL:sta. Jos tiedät mikä se on, tiedät myös vastauksen.

        Itse lensin muutaman lennon viime perjantaina viimeksi.

        Mutta sitten on vielä VALElentäjiä. Tai oli. Sellaisen tunnistaa siitä että se valehtelee omistavansa lentolupakirjan ja kelpuutukset. Ja medikaalin. Ja ihmiset luulevat että hänen tietonsa ja taitonsa on osoitettu vuosittaisilla kokeilla. Mutta ei olekaan. Sellaisen kyydissä voi tulla vastaan yllätys. Vaikka sairaskohtaus ja maahansyöksy jossa kuolevat sekä lentäjä että matkustajat. Siksi Teafista saa nykyään kysyä onko henkilöllä x lupakirjaa vai ei.

        Sitten on vielä keksityt lentäjät jotka kehuvat lentokouluaan lentokoulun www-sivuilla. Tällaisia imaginääripersoonia oli mahdollista löytää esim. Erään Tosi Tyhmän Törpön sivuilta.

        Jotta onhan näitä. Itse tyydyn olemaan ihan tavallinen lentäjä vaan.

        ...ja sitten ne jotka lentää maikan kanssa ilman mediaalia luoden tosenlaisen vaikutelman, ts. "unohtaen mainita" jonkin em. kaltaisen pikkuseikan.


      • Peter__T
        puhhuijjaa kirjoitti:

        ...ja sitten ne jotka lentää maikan kanssa ilman mediaalia luoden tosenlaisen vaikutelman, ts. "unohtaen mainita" jonkin em. kaltaisen pikkuseikan.

        Olen vähän huono tulkitsemaan vihjauksia. Olepa hyvä ja sano sama selkokielellä.

        Kuten 5.8. Kirjoituksessani edellä totesin, oman medikaalini voimaan saattamisen edellytyksenä on vielä yksi säären CT-kuva.

        Tosin sekään ei kuuluisi sinulle, mutta minulla ei ole mitään salattavaa. Kun tarkastuslentäjä on koneen päällikkö, ei tarkastettavasta edellytetä voimassa olevaa medikaalia. Se on hyvä kaikkien tietää, ettei kelpuutus suotta pääse vanhenemaan jos medikaali on esim sairauden tai loukkaantumisen vuoksi tilapäisesti pois voimasta.

        Peter Tähtinen
        Lennonopettaja


      • Pyhäkoulupojat
        Peter__T kirjoitti:

        Olen vähän huono tulkitsemaan vihjauksia. Olepa hyvä ja sano sama selkokielellä.

        Kuten 5.8. Kirjoituksessani edellä totesin, oman medikaalini voimaan saattamisen edellytyksenä on vielä yksi säären CT-kuva.

        Tosin sekään ei kuuluisi sinulle, mutta minulla ei ole mitään salattavaa. Kun tarkastuslentäjä on koneen päällikkö, ei tarkastettavasta edellytetä voimassa olevaa medikaalia. Se on hyvä kaikkien tietää, ettei kelpuutus suotta pääse vanhenemaan jos medikaali on esim sairauden tai loukkaantumisen vuoksi tilapäisesti pois voimasta.

        Peter Tähtinen
        Lennonopettaja

        Niin, onhan paljonkin asioita jotka ei kuulu muille, mutta sinä se vaan sotkeennut kaikkeen, jotka ei koske sinua ja sinun arvioitasi. Viellä muistutan, että on asiota jotka ei vanhene koskaan?


      • Tarkkari
        Peter__T kirjoitti:

        Sen voi tarkastaa EASA FCL:sta. Jos tiedät mikä se on, tiedät myös vastauksen.

        Itse lensin muutaman lennon viime perjantaina viimeksi.

        Mutta sitten on vielä VALElentäjiä. Tai oli. Sellaisen tunnistaa siitä että se valehtelee omistavansa lentolupakirjan ja kelpuutukset. Ja medikaalin. Ja ihmiset luulevat että hänen tietonsa ja taitonsa on osoitettu vuosittaisilla kokeilla. Mutta ei olekaan. Sellaisen kyydissä voi tulla vastaan yllätys. Vaikka sairaskohtaus ja maahansyöksy jossa kuolevat sekä lentäjä että matkustajat. Siksi Teafista saa nykyään kysyä onko henkilöllä x lupakirjaa vai ei.

        Sitten on vielä keksityt lentäjät jotka kehuvat lentokouluaan lentokoulun www-sivuilla. Tällaisia imaginääripersoonia oli mahdollista löytää esim. Erään Tosi Tyhmän Törpön sivuilta.

        Jotta onhan näitä. Itse tyydyn olemaan ihan tavallinen lentäjä vaan.

        Olisitkin tavallinen lentäjä! Miten sitä nyt sairaana tarkkareita lennetään, onkohan mennyt nyt aivan oikein?


      • Varapaheenjohtajaksiko
        Peter__T kirjoitti:

        Miten niin vara

        Totta!!!
        Olet todellakin Paheenjohtaja-ainesta. -Yksin tai seurassa, aina paska haisee.


      • Peter__T
        Tarkkari kirjoitti:

        Olisitkin tavallinen lentäjä! Miten sitä nyt sairaana tarkkareita lennetään, onkohan mennyt nyt aivan oikein?

        Aivan oikein tehtiin. Taas. Ei sairaana. Toipilaana luunmurtumasta. Tutustuisitte EASA FCL:ään ja jättäisitte Salkkarit vähemmälle. Uskomatonta draamaa tulee asioista joita ette ymmärrä.


      • Yhtiönmies
        Peter__T kirjoitti:

        Aivan oikein tehtiin. Taas. Ei sairaana. Toipilaana luunmurtumasta. Tutustuisitte EASA FCL:ään ja jättäisitte Salkkarit vähemmälle. Uskomatonta draamaa tulee asioista joita ette ymmärrä.

        Eipä niin ymmärretä, meidän yhtiössä ei lennetä tarkkareita eikä muitakaan lentoja sairasloman aikana, mutta Peter sinä oletkin asia erikseen! Kirjaas et voi merkata sekuntiakaan. Se on takuu varma, että tarkkasis ei oo kelvollinen!


      • Peter__T
        Yhtiönmies kirjoitti:

        Eipä niin ymmärretä, meidän yhtiössä ei lennetä tarkkareita eikä muitakaan lentoja sairasloman aikana, mutta Peter sinä oletkin asia erikseen! Kirjaas et voi merkata sekuntiakaan. Se on takuu varma, että tarkkasis ei oo kelvollinen!

        Toistan. Vähemmän salkkareita, enemmän opiskelua. Kelpuutukseni on merkitty asianmukaisesti jatketuiksi EASA- lupakirjaani. Sen tarkastuslennon nojalla joka on lennetty 31.7.

        Kirjani ei sekunteja kaipaa, onhan siihen kertynyt vuodesta 1980 jo noin 7000 lentotuntia. Mutta määräysten mukaan on tämäkin tarkkari sinne lisättävä. Otapa väitteinesi yhteyttä Trafiin, esim lupakirjayksikön päällikköön Jukka Siroseen. Ei ole minun asiani opettaa tyhmiä ja tietämättömiä. Viranomainen osannee osoittaa sinulle FCL:sta miten asia on.


      • Virkamiehet
        Peter__T kirjoitti:

        Toistan. Vähemmän salkkareita, enemmän opiskelua. Kelpuutukseni on merkitty asianmukaisesti jatketuiksi EASA- lupakirjaani. Sen tarkastuslennon nojalla joka on lennetty 31.7.

        Kirjani ei sekunteja kaipaa, onhan siihen kertynyt vuodesta 1980 jo noin 7000 lentotuntia. Mutta määräysten mukaan on tämäkin tarkkari sinne lisättävä. Otapa väitteinesi yhteyttä Trafiin, esim lupakirjayksikön päällikköön Jukka Siroseen. Ei ole minun asiani opettaa tyhmiä ja tietämättömiä. Viranomainen osannee osoittaa sinulle FCL:sta miten asia on.

        Nimenomaan viranomaiset hoitaa niille kuuluvat asiat, sen kun olisit muistanut! Me kun ollaan niin tyhmiä?


      • Peter__T
        Virkamiehet kirjoitti:

        Nimenomaan viranomaiset hoitaa niille kuuluvat asiat, sen kun olisit muistanut! Me kun ollaan niin tyhmiä?

        Uskomaton tietämättömyys ainakin käy ilmi useista viimeaikaisista kirjoituksistanne. Asioista joiden tulisi olla lentäjien tiedossa. Mutta jospa te ette olekaan lentäjiä.

        Asiat käyvät ilmi määräyksistä. Jotka ovat samat kaikissa EASA- valtioissa.

        Jos näet rattijuopon lähtevän autoilemaan auto täynnä matkustajia, puuttuisitko asiaan ja pyrkisitkö estämään lähdön? Vai ajatteletko että ei oo sinun asiasi, viranomaisethan ovat sitä varten. Ja seuraavana päivänä luet lehdestä kuolonkolarista...

        Jos minä tiedän että kiellettyä lääkitystä popsiva VALElentäjä on lähdössä lentokelvottomalla koneella....


      • Peter__T
        Yhtiönmies kirjoitti:

        Eipä niin ymmärretä, meidän yhtiössä ei lennetä tarkkareita eikä muitakaan lentoja sairasloman aikana, mutta Peter sinä oletkin asia erikseen! Kirjaas et voi merkata sekuntiakaan. Se on takuu varma, että tarkkasis ei oo kelvollinen!

        Jaa että "Teidän Yhtiössä"?
        Minähän sekin yhtiö lie....
        Taitaa olla enempi kokemusta ravintolasta lentämisestä.


      • Peter__T
        Yhtiönmies kirjoitti:

        Eipä niin ymmärretä, meidän yhtiössä ei lennetä tarkkareita eikä muitakaan lentoja sairasloman aikana, mutta Peter sinä oletkin asia erikseen! Kirjaas et voi merkata sekuntiakaan. Se on takuu varma, että tarkkasis ei oo kelvollinen!

        Kirjoittajan mielestä "On siis takuu varma" että
        - ilman medikaalia lennetty tarkastuslentoa 'ei oo kelvollinen'
        - tarkastuslennon lentoajasta ei tarkastettu saa merkitä sekuntiakaan hyväkseen.

        Kukapa asiasta voisi paremmin lausua kuin Liikenteen Turvallisuusviraston Lupakirjat ja Kelpuutukset -yksikön päällikkö. Alla asiasta välillämme käyty sähköpostikeskustelu, kokonaisuudessaan.

        KYSYMYS
        Lähettäjä: Peter Tähtinen
        Lähetetty: 6. elokuuta 2015 15:10
        Vastaanottaja: Sironen Jukka (TRAFI)
        Aihe: Medikaali ja tarkastuslento

        Moi.
        Somessa on esitetty väite että tarkastuslento ei olisi "pätevä" ellei tarkastettavalla ole ollut lennon aikana oma medikaali voimassa. Tilanteessa jossa tarkastuslentäjä on koneen päällikkö. Esitettiin myös väite että tarkastettava ei tällöin saisi merkitä "sekuntiakaan" lentoajasta hyväkseen.

        Oma käsitykseni asiasta on päinvastainen.
        Vahvistapa miten asian laita oikeasti on.

        Ystävällisesti

        Peter

        VASTAUS

        Lähettäjä: Sironen Jukka (TRAFI) [mailto:[email protected]]
        Lähetetty: 7. elokuuta 2015 7:45
        Vastaanottaja: Peter Tähtinen
        Aihe: VS: Medikaali ja tarkastuslento

        Moi,

        käsityksesi on oikea. Tilanteessa jossa tarkastettavalla ei ole medikaali voimassa ja tarkastuslentäjä toimii koneen päällikkönä, lento on pätevä. Lentoajan voi merkitä koululentona (dual time) lentopäiväkirjaan, mutta ei kuitenkaan päällikkönä lennetyksi lentoajaksi.

        t. Jukka

        Jukka Sironen
        Yksikönpäällikkö

        Liikenteen turvallisuusvirasto, Trafi
        Henkilöluvat, Ilmailun lupakirjat
        puh. 358 29 534 7090
        jukka.sironen(at)trafi.fi
        Kumpulantie 9, 00520 Helsinki
        Postiosoite: PL 320, 00101 Helsinki
        www.trafi.fi

        JOHTOPÄÄTÖS
        Kannattanee selvittää perusasiat ennen kuin esiintyy vahvojen väitteiden kanssa. "On siis takuu varma....."

        Eiköhän tämä asia tullut nyt kertakaikkisesti selväksi kaikille.


      • Sanginlennut
        Peter__T kirjoitti:

        Mikä minun entisistä Pipereistani on ko kerhoon menossa?

        OH-PNH Seneca I vai
        OH-PNL Navajo vai
        OH-PHA Cheyenne II vai
        OH-PMI Arrow vai
        OH-JAA Seneca III

        Toivottavasti ei mikään. Sen verran huono maine sillä on. Sellainen kuin esim. Lennulkubilla, jonka toiminnan sain loppumaan viime vuonna.

        Tuu tekkeen vaikka ylilento sangille sillä jetilläs, ota ne kaks akkaa kyytiis.


    • Insider-juttujako

      Mikä entinen? Mikä Sanginjoki?

      • KapteeniTirhonen

        Rakkaat lentäjäveljet,
        Vaikka meistä suurin osa on kaiken kokeneita ja lukuisilla konetyypeillä tuhansia tunteja lentäneitä kapteeneja, niin meidän tulee muistaa, että ilmailun loisteliaaseen maailmaan on kuitenkin silloin tällöin pyrkimässä uusia nuoria tulokkaita, joten siis pieni valistus nuorisoilmailijoille lienee paikallaan.
        Sanginjoki on ilmailupiireissä laajalti tunnettu, Pohjois-Suomessa sijaitseva ilmailun erityistalousvyöhyke, tunnukseltaan SJ, jonka ominaispiirre on nykyään muutenkin niin muodikas, manner-Suomea huomattavasti liberaalimpi sääntely, niin lento- kuin huoltotoimintamääräysten osalta.
        Esimerkiksi lentäjän lääketieteellisen kelpuutuksen voi saada täyttämällä ainoastaan sähköisen vakuutuskaavakkeen Sanginjoen kunnan verkkosivuilla. Johtuen tästä järkeistetyistä normivaatimuksista yhä enevämmässä määrin ikääntyneitä ilma-aluksia ja ilmailijoita on siirtynyt operoimaan Sanginjoen vaatimussateenvarjon alla.


    • Yleistentöidenvirasto

      Paipperi vaan siirretään ilmeisesti Sanginjoen rekisteriin Pohjois-Suomeen.

      • Keppitenut

        Hyvä, Saahaan taas lentää tentuissa, eikä kukkaan tuu puhalluttaan.


      • Peter__T

        Mitä nimenomaista yksilöä Pipereistani olette nyt sinne siirtämässä?

        Mutta ei ei ei; ette saa lentää sillä tentuissanne ettekä edes selvin päin (jos sellaista päivää näette; perin epätodennäköinen skenaario kun lukee päivästä toiseen juttujanne täältä....)


      • Sanginlennut
        Peter__T kirjoitti:

        Mitä nimenomaista yksilöä Pipereistani olette nyt sinne siirtämässä?

        Mutta ei ei ei; ette saa lentää sillä tentuissanne ettekä edes selvin päin (jos sellaista päivää näette; perin epätodennäköinen skenaario kun lukee päivästä toiseen juttujanne täältä....)

        Tuu sieki Peter, täällä ei tarvita medikaaleja, lennellään vaan, kepit mukaan ja reippain mielin harrastaan!


      • Sanginlennut
        Peter__T kirjoitti:

        Mitä nimenomaista yksilöä Pipereistani olette nyt sinne siirtämässä?

        Mutta ei ei ei; ette saa lentää sillä tentuissanne ettekä edes selvin päin (jos sellaista päivää näette; perin epätodennäköinen skenaario kun lukee päivästä toiseen juttujanne täältä....)

        Etkös tiiä missä piperis on, kun täältä kyselet, on ollut kyse entisistäs piperistä! Ootko niin liikuntakyvytön että ei oon tietoo missä firmas koneet on?


      • Peter__T
        Sanginlennut kirjoitti:

        Etkös tiiä missä piperis on, kun täältä kyselet, on ollut kyse entisistäs piperistä! Ootko niin liikuntakyvytön että ei oon tietoo missä firmas koneet on?

        Oi voi. Kun on monta entistä ja monta nykyistä. Ei teistä ota selvää.


      • Sanginlennut
        Peter__T kirjoitti:

        Oi voi. Kun on monta entistä ja monta nykyistä. Ei teistä ota selvää.

        Tuu tänne, meillä on hyvä sauna, saat heti Majurin arvon. Illat ammutaan pilikkaa suomi kp: lla ja pikakyvärillä ( Emma), saisit sieki kokkeilla. Emma ollut Cupin streevassa kiini, olipas kiva laulattaa. Eikä millään räkäpäillä. Pyyvä mukkaan ne pari akkaa, jos ne ossaa kantaa vettä pattaan?


      • Sanginlennut
        Sanginlennut kirjoitti:

        Tuu tänne, meillä on hyvä sauna, saat heti Majurin arvon. Illat ammutaan pilikkaa suomi kp: lla ja pikakyvärillä ( Emma), saisit sieki kokkeilla. Emma ollut Cupin streevassa kiini, olipas kiva laulattaa. Eikä millään räkäpäillä. Pyyvä mukkaan ne pari akkaa, jos ne ossaa kantaa vettä pattaan?

        Tuuks sie, Peter


      • Peter__T
        Sanginlennut kirjoitti:

        Tuuks sie, Peter

        Sorry,nyt en ehdi. Pitää käydä ct-kuvassa. Ja ilmailulääkärillä.


      • Sanginlennut
        Peter__T kirjoitti:

        Sorry,nyt en ehdi. Pitää käydä ct-kuvassa. Ja ilmailulääkärillä.

        Älä nyt viitti, kyllä me voijaan kuvata koipes ja naapurin Elsa tekkee lääkärintarkastuksen, niin saat sangin luvat kuntoon. Ja tietysti lääkintä kuuluu tarjoukseen! Muista ottaa mukkaan ne pari akkaa kun pitäs lämmittää takkaa.


      • Peter__T
        Sanginlennut kirjoitti:

        Älä nyt viitti, kyllä me voijaan kuvata koipes ja naapurin Elsa tekkee lääkärintarkastuksen, niin saat sangin luvat kuntoon. Ja tietysti lääkintä kuuluu tarjoukseen! Muista ottaa mukkaan ne pari akkaa kun pitäs lämmittää takkaa.

        No SIINÄ tapauksessa. Riittääkö / akkaa. Mulla on myös 6-paikkainen kone....


      • Sanginlennut
        Peter__T kirjoitti:

        No SIINÄ tapauksessa. Riittääkö / akkaa. Mulla on myös 6-paikkainen kone....

        Älä pakkaa, unoha kuus paikkas, täällä on myös lakkaa!


      • Sanginlennut
        Peter__T kirjoitti:

        No SIINÄ tapauksessa. Riittääkö / akkaa. Mulla on myös 6-paikkainen kone....

        Älä sie leuhki, me ei tykätä semmosesta, mutta tuu tänne, niin pannaan puita takkaan ja puhutaan kakkaa!


      • Sanginlennut
        Sanginlennut kirjoitti:

        Älä sie leuhki, me ei tykätä semmosesta, mutta tuu tänne, niin pannaan puita takkaan ja puhutaan kakkaa!

        Tuuthan sie, saisit sieki panna kunnon akkaa!


      • Sanginlennut
        Sanginlennut kirjoitti:

        Tuuthan sie, saisit sieki panna kunnon akkaa!

        Ovat luvanneet, että saat panna eestä ja takkaa, eivätkä ne turhaan makkaa!


    • ahmosuo

      Eipä tuo Petteri saisi piiperöä Sanginjoen pellolle mahtumaan kun ikänsä lentänyt pitkiltä asfalttibaanoilta.

      • Sanginlennut

        Eihän se ennään koskaan päälikkönä lennäkkään, meillä se sais lentää vaikka kunkkuna! Sanginjoki kutsuu !


      • Jäämiehet

        Onhan se parikertaa jäällä käynyt sähläämässä.


      • ahmosuo

        Todellakin sähläämässä.


      • Peter__T
        ahmosuo kirjoitti:

        Todellakin sähläämässä.

        Jäällä sählääminen on vuosi vuodelta kiinnostanut etenevää lentäjien joukkoa.
        Viimeksi tosin olosuhteet estivät lähes kokonaan ultrien sähläämisen. Kun oli tuulta ja liukkautta liian kanssa.

        Itse sähläsin paikalle Piper Turbo Saratoga-koneellani OH-IJO - jolla toin mukanani sähläämään Ilmailuliiton toiminnanjohtajan ja ILKKA-lehden kuvaajan sekä toimittajan.

        He sähläsivät oikein kunnolla niin että tästä lentäjien vuotuisesta sähläyskauden avaustapahtumasta oli iso kuvallinen juttu ILKKA-lehden etusivulla.

        Olen muuten viime aikoina harkinnut Antonovin AN-2 uuden turbiiniversion ostamista, sitä jossa on hiilikuitusiipi ja Honeywell TPE331 turbiinimoottori. Sama pannu joita oli 2 kpl aiemmassa MU2-60B koneessani.

        Sellaisella Antonovilla vasta olisikin hauskaa näyttää sähläämisen mallia.


      • Sanginlennut
        Peter__T kirjoitti:

        Jäällä sählääminen on vuosi vuodelta kiinnostanut etenevää lentäjien joukkoa.
        Viimeksi tosin olosuhteet estivät lähes kokonaan ultrien sähläämisen. Kun oli tuulta ja liukkautta liian kanssa.

        Itse sähläsin paikalle Piper Turbo Saratoga-koneellani OH-IJO - jolla toin mukanani sähläämään Ilmailuliiton toiminnanjohtajan ja ILKKA-lehden kuvaajan sekä toimittajan.

        He sähläsivät oikein kunnolla niin että tästä lentäjien vuotuisesta sähläyskauden avaustapahtumasta oli iso kuvallinen juttu ILKKA-lehden etusivulla.

        Olen muuten viime aikoina harkinnut Antonovin AN-2 uuden turbiiniversion ostamista, sitä jossa on hiilikuitusiipi ja Honeywell TPE331 turbiinimoottori. Sama pannu joita oli 2 kpl aiemmassa MU2-60B koneessani.

        Sellaisella Antonovilla vasta olisikin hauskaa näyttää sähläämisen mallia.

        Mistä päällikkö moiseen koneeseen. Sillä sinä väsähdät alta aikayksikön antonovin sarvissa? Anna varmaankin olis pätevä, kun sillä on niitä kelpuutuksia? Voitas pelata sitten aivan oiketa rulettia.


      • Peter__T
        Sanginlennut kirjoitti:

        Mistä päällikkö moiseen koneeseen. Sillä sinä väsähdät alta aikayksikön antonovin sarvissa? Anna varmaankin olis pätevä, kun sillä on niitä kelpuutuksia? Voitas pelata sitten aivan oiketa rulettia.

        Kiintoisa väite. Onko Antonovilla lentäminen NIIN ikävystyttävää että siihen pian väsähtää? Tokikin on selvää että erilaiset ihmiset tarvitsevat erilaisen viriketason toimintaa. Kukin kapasiteettinsa mukaan. Mutta ehkäpä minulla on varaa palkata myös riittävän yksinkertainen kuski sitä lentämään sitten kun sen aika on. Sellainen jolle AN-2 on tarpeeksi iso haaste.


      • Yksinkertainenkuski
        Peter__T kirjoitti:

        Kiintoisa väite. Onko Antonovilla lentäminen NIIN ikävystyttävää että siihen pian väsähtää? Tokikin on selvää että erilaiset ihmiset tarvitsevat erilaisen viriketason toimintaa. Kukin kapasiteettinsa mukaan. Mutta ehkäpä minulla on varaa palkata myös riittävän yksinkertainen kuski sitä lentämään sitten kun sen aika on. Sellainen jolle AN-2 on tarpeeksi iso haaste.

        Siinäpä oivallinen tilaisuus, kun saat vertaistasi seuraa! Varoistasi en oo niinkään varma?


    • g4redfs

      Enpä ole tätä Tähtistä koskaan livenä tavannut, mutta tapa, jolla mies vie teitä kaikkia kuin litran mittaa, on aika hauskaa luettavaa.

      Useampi törppö ei näemmä keksi enää mitään sanottavaa itse aiheeseen, ja sitten alkaakin se klassinen ad hominemeihin turvautuminen, joihin tämä Tähtinen puolestaan vastaa taas pelkällä asialla. Ja törppöjä viedään kuin tyhjiä säkkejä, vaikka eivät itse edes sitä tunnu tajuavan.

      • unettomat

        Hauska tosiaan seurata ja nauraa sille, kuinka suuren otteen on kaveri näistä hölmöistä saanut. Taitavat nähdä painajaisiakin.


      • Litranmitat

        Kivahan se on Tähtistä vedättää, sillä kun on aikaansa täällä viettää, vastailee omalla tyylillään ja kaikkea oikeaksi todistellen, osa on tekaistuja kirjeenvaihtoa! Kuka sen kans oikeesti jaksaa tingata jonnin joutavia?


      • Litranmitat
        unettomat kirjoitti:

        Hauska tosiaan seurata ja nauraa sille, kuinka suuren otteen on kaveri näistä hölmöistä saanut. Taitavat nähdä painajaisiakin.

        Ooks sä mennyt helppoon, se vastailee muilla nimimerkeillä itselleen, näin se saa itsestään fiksumman kuvan toisten silmissä!


      • PÖYSTl
        Litranmitat kirjoitti:

        Ooks sä mennyt helppoon, se vastailee muilla nimimerkeillä itselleen, näin se saa itsestään fiksumman kuvan toisten silmissä!

        Hahhhaahhaa seli seli


      • hihhuleiheihei

        titityy titityy ei ole ainoa taho jolla alter-egoja :) :D :D


      • g4redfs
        hihhuleiheihei kirjoitti:

        titityy titityy ei ole ainoa taho jolla alter-egoja :) :D :D

        Nämä kommentit vain alleviivasivat kaiken mitä yllä kirjoitin.

        Klassikot tekaistu todistusaineisto ja useat nimimerkit samalla kirjoittajalla (tarpeeksi monella hymiöllä, jotka armotta paljastivat kirjoittajansa henkisen iän) löytyivät ansiokkaan nopeasti.

        Jotain vähän uudempaa silti kaivattaisiin, jotta ette vaikuttaisi ihan noin ilmiselvästi väittelyssä hävinneiltä kakaroilta.


      • harmistus
        g4redfs kirjoitti:

        Nämä kommentit vain alleviivasivat kaiken mitä yllä kirjoitin.

        Klassikot tekaistu todistusaineisto ja useat nimimerkit samalla kirjoittajalla (tarpeeksi monella hymiöllä, jotka armotta paljastivat kirjoittajansa henkisen iän) löytyivät ansiokkaan nopeasti.

        Jotain vähän uudempaa silti kaivattaisiin, jotta ette vaikuttaisi ihan noin ilmiselvästi väittelyssä hävinneiltä kakaroilta.

        voi pientä petteriä :) :D :D) :) :)


      • Peter__T

        "Useimmiten käynti optikolla riittää"


      • Optikko
        Peter__T kirjoitti:

        "Useimmiten käynti optikolla riittää"

        Riittäkö vain optikko


      • g4redfs
        Optikko kirjoitti:

        Riittäkö vain optikko

        No ei tuolle "harmistukselle" ainakaan. Kaveri kun selkeästi on myös lukutaidoton (ei osaa lukee nimimerkin tekstiä), ja kirjoitusasusta päätellen vielä teini-ikäinen ainakin henkiseltä kehitykseltään (tuo naurettava hymiöiden käyttö), joten ei taida pelkkä optikko raukkaa auttaa.

        Jahka tuosta aikuiseksi kasvaa, lukemaan oppii, ja jotain väittelystä ja siihen liittyvistä perusvirheistä itseään sivistää, niin sitten optikon avulla voinee havaita kuinka naurettavaksi itsensä täällä aikanaan teki.


    • TraffiN

      Juuri saamamme tiedon mukaan Paipperin uusi tunnus on SJ-TIL.

      • Sanginlennut

        Eks sie tuukkaan Peter? Me viiään sinut vaikka hillajängälle, eikä me sua sinne poljeta, vaikka siitä varmaan sais urhollisuusmitalin!


      • Peter__T
        Sanginlennut kirjoitti:

        Eks sie tuukkaan Peter? Me viiään sinut vaikka hillajängälle, eikä me sua sinne poljeta, vaikka siitä varmaan sais urhollisuusmitalin!

        Oooooooh.

        Kuolen nauruun kanssanne.
        Mutta valitan, en pysty tulemaan enkä liittymään. Oletettavasti vaatimuksena on lentolupakirjattomuus ja/tai lentokelvottoman lentokoneen omistaminen.

        Minulla nyt sattuu olemaan sekä voimassa oleva lentolupakirja että lentokelpoisia lentokoneita joten en oikein istu teidän profiiliinne.


      • Sanginlennut
        Peter__T kirjoitti:

        Oooooooh.

        Kuolen nauruun kanssanne.
        Mutta valitan, en pysty tulemaan enkä liittymään. Oletettavasti vaatimuksena on lentolupakirjattomuus ja/tai lentokelvottoman lentokoneen omistaminen.

        Minulla nyt sattuu olemaan sekä voimassa oleva lentolupakirja että lentokelpoisia lentokoneita joten en oikein istu teidän profiiliinne.

        Älä pelekää, sie oot justiinsa meijän makkuun, saahan niitä kelovillisia konneitaki olla, ei me niin tiukkapiposia olla. Paistetaan makkaraa ja nauretaan elämälle. Voisit sieki rentoutua, ei sitten mittään tietokonneita mukkaan. Me voitas päivät kalastaa ja illat nai... Meillä on hyviä muijia täälläpäin. Tälläsiä tarjouksia ei kuule kaikki saa, mutta kun sie oot sellanen superjätkä, niin sulle tällänen kutsu.


      • älyämpärissä
        Peter__T kirjoitti:

        Oooooooh.

        Kuolen nauruun kanssanne.
        Mutta valitan, en pysty tulemaan enkä liittymään. Oletettavasti vaatimuksena on lentolupakirjattomuus ja/tai lentokelvottoman lentokoneen omistaminen.

        Minulla nyt sattuu olemaan sekä voimassa oleva lentolupakirja että lentokelpoisia lentokoneita joten en oikein istu teidän profiiliinne.

        Nimimerkille Peter_T:lle, Lentokelpoinen kone on hyvä alku, juurikaan muilla ei ole kovinkaan laajasti Sanginjoella lennelty.


      • Sanginlennut
        älyämpärissä kirjoitti:

        Nimimerkille Peter_T:lle, Lentokelpoinen kone on hyvä alku, juurikaan muilla ei ole kovinkaan laajasti Sanginjoella lennelty.

        Älä sie viitti tuomosia puhua, meillä on kaikki lentokeleposia konneita ja kaikilla on lennetty, tulukaa teki kokkeileen, niin ei tarvi puskista huuvella, pensaaki riittää, ettei tarvi tehä Tuomisia?


      • Peter__T
        Sanginlennut kirjoitti:

        Älä sie viitti tuomosia puhua, meillä on kaikki lentokeleposia konneita ja kaikilla on lennetty, tulukaa teki kokkeileen, niin ei tarvi puskista huuvella, pensaaki riittää, ettei tarvi tehä Tuomisia?

        Kiitän kohteliaimmin kutsusta. Ilmailuharrastus sisältää monia eri vivahteita. Itse arvostan näköjään kokonaan toisen tyyppisiä vivahteita kuin te. Toivotan hyvää jatkoa valitsemallanne uralla. Toivottavasti emme koskaan tapaa.


      • Sanginlennut
        Peter__T kirjoitti:

        Kiitän kohteliaimmin kutsusta. Ilmailuharrastus sisältää monia eri vivahteita. Itse arvostan näköjään kokonaan toisen tyyppisiä vivahteita kuin te. Toivotan hyvää jatkoa valitsemallanne uralla. Toivottavasti emme koskaan tapaa.

        Kyllä me nyt vähän ollaan pahalla mielellä, kun sulle ei käynyt vierailu meilläpäin, olisit tullu käymään vain, sellaset pariviikkoa. Sie taijatki olla hienohelema? Mitä sie tarkotit, että sie arvostat toisen tyyppisiä ja vivahteita ko me? Me ollaan kuule nousevassa uraputkessa. Me voijaan tulla sun luokse kyllään, ko sei et tuu tänne, oltas vaikka viikko ensin, sie kun oot kuuleman vieraanvarainen. Käyvään kokkeileen niitä Pipereitäs, joohan!


      • Sanginlennut

        Joko sie Peter oot saanu sen jalakas kuntoon? Miten sen lääkärin laita on, joko sie oot saanu laput voimaan. Me tullaan käymään siellä Jyväskylässä, niin voitas tavata, tullaan parilla cupilla ja yhellä cesnalla. Voitas pittää kunnon kuppila ilta, sie voisit olla niinkuin oppaana.


    • MopoKesna

      Kyllähän tuo Tähtinen taitaa olla ainoa täysijärkinen tällä palstalla. Muut ovat lähinnä ruikuttajia ja naistenvessarunkkareita. Lisäksi omien kirjoitustensa mukaan hän ymmärtääkin ilmailusta asioita, joista näillä lennokkipojilla ei ole aavistustakaan.
      Tähtinen, älä lannistu.

      • Sanginlennut

        Älä sie Peter vaan lannistu,sulla on näköjään fanejakin, nekin on puskista huutelijoita kun eivät omalla nimellä esiinny. Ethän sie vaan kirjoittele nimimerkin suojista. Oot kuuleman ainoa täysjärkinen näillä sivustoilla, on jo aikamoista nostatusta? Miten se sun lupakirja juttu on, puhuvat että sulla ei mitään lappua voimassa? Miten se oikein onkaan, taidat liittyä Pikkupää Annan ja Pottu Sirpan joukoon , tehän ootekin hyviä kentän kiertäjiä. Pelionnea!


    • MopoKesna

      Tässä kohdassa voin kertoa, että en edes tunne koko Tähtistä. Lentokokemukseni on jossain 500h , SEL,MEL,CPL,IFR,CFI. Muutakin alalta löytyy.

      Ko. Tähtinen on tämän palstan mukaan fiksu ja tervejärkinen ilmailija. Kuis teillä muilla?

      • ahmosuo

        MopoKesna= Tähtinen


      • suourpo
        ahmosuo kirjoitti:

        MopoKesna= Tähtinen

        ahmosuo=Tähtinen


    • paradoksi

      Ilman lupakirjaa ei voi lentää Sanginjoelle jossa voi lentää ilman lupakirjaa.

      • Sanginlennut

        Peter hyvä, miten sun koipes jaksaa, onko kaikki ok. Pahatkielet puhuu, että oot vielä rampana kotonas, pitääkös paikkansa?


      • Peter__T
        Sanginlennut kirjoitti:

        Peter hyvä, miten sun koipes jaksaa, onko kaikki ok. Pahatkielet puhuu, että oot vielä rampana kotonas, pitääkös paikkansa?

        Koipi jaksaa tyydyttävästi. Kaikki ei ole OK; luulen että ollaan pitkällä vuodessa 2016 ennen kuin se on kaikin puolin OK. Mutta ei se enää lentämistä ole estänyt. Oletko kovastikin pettynyt?

        Lopettakaa kaveeraaminen tuollaisten pahojenkielien kanssa. Kukapa haluaisi valehtelijoiden kanssa kaveerata?

        Katsos, juuri silloin kun sinä kirjoitit tuon pikku provosi, oletettavasti lähinnä loukataksesi ja nälviäksesi minua, minä lensin vm. 2000 Piper Archer III -lentokonetta OH-JEE EFHK TMA:n pohjoislaidalla kohti Malmia, FL 100.

        http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,112015.from1441219571.html#new

        Jotta enpä minä todellakaan ole ollut rampana kotona. Juuri nyt tulin kotiin Helsingistä, VR:n kuljettamana kun se Suomen paras Archer jäi sinne Malmille.


    • Peltipoliiseja

      Missä näitä peltipoliiseja ja oman kerhon käräyttäjiä syntyy? Tuleeko niitä tietyiltä kentiltä?

    • Eitajuataaskaan

      "oman kerhon käräyttäjiä" ?????
      Mikä kerho on käräytetty ja mistä ???
      Onko mä taas jääny jostain tiedosta paitsi ?

    • pekka.tenttu

      Huhu kertoo että tähtilentäjä käräyttänyt keskisuomalaisen kerhon koulutuslupa- asioissa.

      • Eitajuataaskaan

        No eipä tämä olisi Suomi24 jos säännöllisin väliajoin ei nousisi täysin vailla todellisuuspohja olevia huhuja, trolleja ja väittämiä.

        Mutta kerrohan pois, mikä kerho on kärynnyt ja minkä ilmailun lajin koulutuksesta? Sekä että mitä tuo "käräyttäminen" olisi pitänyt sisällään...


    • LuvatPoisKaikilta

      Kuulostaa makoisalta, mikä kerho, mikä oli poikkeama?

      • kihisen.uteliaisuudesta

        Eiköhän tähtikäräyttäjä itse astu esiin ja kerro faktat..


      • Vaahtopäät
        kihisen.uteliaisuudesta kirjoitti:

        Eiköhän tähtikäräyttäjä itse astu esiin ja kerro faktat..

        Ei, sen on käsketty olla suu supussa, mutta luonteen tuntien ei mee kuin hetken, kun se on taas pää vaahdossa täällä mekkaloimassa.


      • TirskTirsk

        Tirsk.


    • PiiPaaPiiPaa

      No, viestiä nyt, kuka tällä kertaa on Suomen ilmailupoliisin ajojahdin kohteena!?

      • Letkuletkeä

        Missä se Tähtisen Jetti on, onko kellään muilla tietoo, moisesta vehkeestä. Herra on nyt ollut hiljaa muutaman päivän " jetistään " ?


      • Jetpliot
        Letkuletkeä kirjoitti:

        Missä se Tähtisen Jetti on, onko kellään muilla tietoo, moisesta vehkeestä. Herra on nyt ollut hiljaa muutaman päivän " jetistään " ?

        Toissaviikolla tulivat vastaan Marbellassa. N140NE. Upea laite.


      • Mopopoikanen
        Jetpliot kirjoitti:

        Toissaviikolla tulivat vastaan Marbellassa. N140NE. Upea laite.

        Jetpilot, takahikiälläkö tuli vastaan, et oo Mabellaa nähnyt, kuin kartalla.


      • ritsalla_iloisesti
        Jetpliot kirjoitti:

        Toissaviikolla tulivat vastaan Marbellassa. N140NE. Upea laite.

        Vuosimallin 2007 ritsallako Tähtinen lentelee? Eclipse, susi jo syntyessään saati sitten 9 vuotta myöhemmin


    • MalminLentopelle

      Onpas täällä katkeria pellejä. Jos jollakulla on varaa hankkia jetti yksityiskäyttöön, olkaamme iloisia hänen puolestaan.
      Nämä naistenvessarunkkaripellet ovat just niitä, jotka kuolaavat lentokentän aidan ulkopuolella, kateuksissaan pilinnysäänsä hangaten, ja toivoen edes jonkun lentolaitteen putoavan.
      Ja sitten taas polkupyörällä ABCeen baariin kertomaan junteille, kuinka "kävin lentämässä mun omalla koneella".
      Huh huh.

      Onnea Tähtisen (kuka lie) jetille.

      • Kateellinenmulkku

        Ei oo kukkaan kateellinen, mutta se vituttaa miten Herra asian aina ilmaisee. Suurta leveilyä aina ilmapiirissä. Tyhymiä kun ollaan?


      • KatMulk2
        Kateellinenmulkku kirjoitti:

        Ei oo kukkaan kateellinen, mutta se vituttaa miten Herra asian aina ilmaisee. Suurta leveilyä aina ilmapiirissä. Tyhymiä kun ollaan?

        Viitsikkö oikeen siteerata miten tästä on leveilty? Ei osu silmään ainakaan täällä suolessa.


      • Jettihörhö
        KatMulk2 kirjoitti:

        Viitsikkö oikeen siteerata miten tästä on leveilty? Ei osu silmään ainakaan täällä suolessa.

        Kumlingeen jetilllä! Poistettu Jetti kingailut?.. Varmaan Tähtisen pyynnöstä.


      • KatMulk2

        En ny oikeen tajunnu, Kumlinge-puolellahan muut vaan provoilee Tähtiselle jostakin Piperistä joka kai on joittenkin mielestä liian hieno...
        Mutta mikä on se "Jetti Kingailu" josta sä nyt valitat?

        Miks ylimalkaan teillä on tarve koettaa v***illa tälle Tähtiselle joka käänteessä. Se näyttää näin sivusta TOSI säälittävältä


      • Peruspiperi
        KatMulk2 kirjoitti:

        En ny oikeen tajunnu, Kumlinge-puolellahan muut vaan provoilee Tähtiselle jostakin Piperistä joka kai on joittenkin mielestä liian hieno...
        Mutta mikä on se "Jetti Kingailu" josta sä nyt valitat?

        Miks ylimalkaan teillä on tarve koettaa v***illa tälle Tähtiselle joka käänteessä. Se näyttää näin sivusta TOSI säälittävältä

        Mikä hieno, perus piperi. Vittuilla pitää vittumaisille ihmisille. On se vaan sellainen jokapaikaan sekaantuja se Tähtinen, että ei vertaista löydy, siinä leikissä jopa henkin lähtee!


      • KatMulk2

        Piti ihan laskea. Teillä jollain on megaluokan trauma Tähtisestä ja Tähtisen Piper-lentokoneista.... Löyty ainakin 18 nälväisyä "pikku piiperöstä" lyhyellä etsinnällä.

        Siis vittumainen mies jolle pitää vittuilla. Joopa joo. Ja jolla on lentokoneita. Paha, paha.

        Oisko joillekin tarpeen hankkia elämä. Oma elämä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe