Talkootyön iloa!

Olin iltapäivällä kello 16.00 - 18.00 Raatihuoneen torilla Keskustapuolueen Pyörät pyörimään tapahtumassa. Pääministeri Juha Sipilä saapui seurueineen paikalle Paltamosta polkupyörillä ajaen. Tehtäväni tilaisuudessa oli annostella Oulujärven muikkujen puolueväelle ja korpikansalle. Muikunpaistaja oli ukrainalaista alkuperää oleva, rauhallinen mies, meillä synkkäsi työjako yksiin.

Tällaiset tapahtumat ovat kivoja. Tapasin entisiä työkavereita ja ystäviä, joita en ole vuosiin nähnyt. Missä muutoin voisin tavata niin paljon tuttuja ihmisiä kerralla kuin oman paikkakuntani toritapahtumassa. Vaikka työtahti oli ripsakkaa ei väsytä.

Ilmainen muikkuateria osallistujille, iloisia ilmeitä, puheen sorinaa, tyytyväisiä ihmisiä ympärillä, sain hyvää mieltä pitkälle eteenpäin.

64

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henrjii

En näe muuta positiivistä asiassa, kuin Oulunjärven muikut, entset työkaverit, joista tunnen Sorsanpesän entisen johtajan joka oli yhtaikaa kertausharjoituksisa, ja sinun kauniit sääret, jotka sojottavat kohti Haapaa, tai pilviä

• Ihana Henrij I like you, You will always have good intentions.

Sorsanpesän johtajan nimi oli palveluaikanani Erkki Itäkylä, olen kuullut hän on kuollut.

Minulla on kauniit sääret ja viimeksi tänään kuulin, että minulla on aurinkoinen hymy ; )

• Suonikohjuillakin.ehkä

Sääret on kyllä tosi paksut.
        Onko niissä botoxia?

• Suonikohjuillakin.ehkä kirjoitti:

Onko niissä botoxia?

Katso nyt tarkkaan kuvaa, mistä kohtaan sääreni ovat paksut ja yritä löytää ne suonikohjut ; DDDD

• saasitäkirjoitella
        Suonikohjuillakin.ehkä kirjoitti:

Onko niissä botoxia?

Jos jalat ovat kuin kaksi Belgialaista kaivospölkkyä, jaksaa painaa raskasta työtä peräti kaksi tuntia.
        Täytyy ihmisellä olla kova kunto.

• saasitäkirjoitella kirjoitti:

Jos jalat ovat kuin kaksi Belgialaista kaivospölkkyä, jaksaa painaa raskasta työtä peräti kaksi tuntia.
        Täytyy ihmisellä olla kova kunto.

Älä nyt ; )vaimollasiko?

• Huomenta, eikö olekin ihana aamupäivä ei sada ; )

• uteliaisuuttani.kysyn

Sääriäkö siellä näyteltiin? Millaiset sääret Sipilällä oli?

• Sipilällä oli pyöräilytrikoot, kieltämättä hyvä kroppainen mies; ) ja jaksaa aina hymyillä.

• hymyhyytyy

Kyllä kai se Sipilää naurattaa kun on rahhaa niin paljon ettei edes kehdannut tulojaan ilmoittaa virkaan astuessan. Ylimielinen öykkäri.

• En ole talkoo-miehiä.
      Talkoilla tehdään suuriäänisesti alkeellisilla työkaluilla jonninjoutavia hommia. Sillä nimikkeellä kuulema tutustutaan toisiin, siis talkoolaisiin.
      Luulisi siihen tarkoitukseen olevan parempiakin keinoja, kun houkutella silläkeinoin paikalle sellaisetkin, joilla ei ole mitään halua tutustua, varsinkaan lapio, tai muu alkeellinen työkalu kädessä.
      On niitä sellaisia vehkeitä, että ne pärisee sen verran, ettei muiden talkoolaisten pulinat kuulu, ja tehokkaampia ovat.
      En ole osallistunut edes näihin letun- saati muikunsyöntiin. Parempi nekin paikat kiertää kaukaa.
      Siinä kun vähässä rasvassa paistetun letunpalan, tai muutaman laihan muikun saa pahvilautasella, niin luonnetta kysyy, jos niistä vielä kiittämään.
      Ja minä pidän itseäi hyvinkin sosiaalisena ja seurallisena yksilönä.
      Parempi nekin kiertää kaukaa.

• Opin kuinka muikku paistuu hyvin voissa. Eli jos muikut paistetaan voissa ne palavat kiinni paistoaluseen, mutta kun paitoaluseen lisätään öljyä muikut ikään kuin uivat ja paistuvat kullan ruskeiski ja rapeiksi ; )

• korppis kirjoitti:

Opin kuinka muikku paistuu hyvin voissa. Eli jos muikut paistetaan voissa ne palavat kiinni paistoaluseen, mutta kun paitoaluseen lisätään öljyä muikut ikään kuin uivat ja paistuvat kullan ruskeiski ja rapeiksi ; )

Kalanpaistossa olen kyllä melko huono, eikä muissakaan paistinpannuhommissa ole juuri kehumista, letunpaistoa lukuunotamatta. Siinä minä olen mestari.
        Muuten kylä arkiruuat hallitsen.
        Ehken se kalanpaistossa on rima korkealla.Seurusteltiin joskus viehättävän naisen kanssa, hän oli ammattikokki. Hän kun paistoi, niin kala kun kala oli taivaallisen makuista. Yritti hän opettaa, mutta ei onnistu aina, ei.

• muikkuMestari
        korppis kirjoitti:

Opin kuinka muikku paistuu hyvin voissa. Eli jos muikut paistetaan voissa ne palavat kiinni paistoaluseen, mutta kun paitoaluseen lisätään öljyä muikut ikään kuin uivat ja paistuvat kullan ruskeiski ja rapeiksi ; )

Mielestäni se on lähinnä friteerausta, eikä paistoa. No, onhan se paistoa öljyssä keittäminenkin.Muikut paistuu hyvin voissa, kun ne pyöräyttää ensin ruisjauhoissa, eikä varppina pala pannulle.

• muikkuMestari kirjoitti:

Mielestäni se on lähinnä friteerausta, eikä paistoa. No, onhan se paistoa öljyssä keittäminenkin.Muikut paistuu hyvin voissa, kun ne pyöräyttää ensin ruisjauhoissa, eikä varppina pala pannulle.

Olipa tuo mitä hyvejää, kotona paistan 100% voissa eikä tartu kiinni, mutta kun isoilla paistopannuilla paistetaan yli 300:lle hengelle suhde lie 80/20.

• ö-Öö

Joop

Talkoot nimenomaan on enepi sosiaalinen tapahtuma. Se itse tekeminen aina vähän sivuseikka. Muutaman tunnin valutalkoiden jälkeen juopotellaan vuorokausi tai jotain, se siinä idea.

Mutta on talkoissa just hienoa se sosiaalisuus. Etenkin kaupungeissa, niissä edes näkee vähän naapureitaan. Nykyisin talkoot ei ole suosittuja, ihmiset kovin kiireisiä Mutta meitinkin taloyhtiössä oli aikanaan ihan hauskoja pihatalkoita. Saatiin juu jotain aina tehtyäkin, tärkeintä kuitenkin oli käristemakkara ja keskari. Silloin tuli edes pari kertaa vuodessa juteltua naapuruston ihmisten kanssa. Nykyisin ei kaikkia tiedä edes ulkonäöltä, vaiokka vuosia asuneet tossa muutaman kymmenen metrin päässä.

Tikikin, ei talkoisiin ole pakko osallistua, eikä kaikki osallistukkaan. Nykyisin vaan ei enää meilläkään järjestetä talkoita, koska niihin ei osallistu enää oikein kukaan. Oletettavasti hallitus kuitenkin perinteisesti ostaa talkoomakkarat ja talkookaljat yhtiön piikkiin, joka vuosi :DD

Mulla kuitenkin positiivinen suhtautuminen talkoisiin. Aikanaan oli paha tilanne ja siihen saatii kiitettävästi talkooapua, sitä ei voi unohtaa. Ja olen itsekin järjestänyt talkoita pari kertaa, kun ollut liian suuri savotta yksin tehdä. Suosin hernekeittoa, halpaa. Se tärkeää, talkoojuomia aletaan reippaammin tarjoamaan, vasta kun hommat suurinpiirtein tehtynä.

Muikut enenpi ohjelmanumero, kuin talkooruokaa. Pitää sitä sellaistakin olla, mutta ilman hernekeittoa tai makkaraa, talkoot pelkkää spedeilyä. Noiin siis keskari ja kossu perussyy, miksi kukaan yleensä lähtee talkoisiin, ilman niitä sama pitää talkoita ihan itsekseen. Mulla aina ihminyt, mitä hittoa jehovien valtakunnansalin rakentamistalkoissa tarjotaan ilmeisimmin pyhää henkeä.

=DW=

• myssy-Päähän
        korppis kirjoitti:

Etkö ole koskaan syönyt friteerattua muikkua? Kuinka sinä entinen ravintoloitsija et tunne moista kypsennystapaa? Hienostoravintolatkin tarjoavat perunankuoret näin friteerattuna ja hyviä ovat.

Miksi et itse hakenut sinne anniskeluoikeuksia, joskaan ei aivan jonkun "kaljateltan" pitoon, niin ainakin makkaran paistoon? Tuttavani piti kyllä tätä kaljatelttaa ja viikonlopun anti oli 50,000,-€ puhtaana käteen, mutta kyllä se vaatii aina paljon työtäkin.

Tuttavani kiertää kaikki toritapahtumat ja festarit paistaen jollain ihme härvelillä kuumia munkkeja, tai mitä lienevät, mutta hyvin tuottoisaa on, koska ainakin 10 vuotta ovat tehneet tätä.

Siinä olisi sinulle bisnestä miettimismyssyn alle. Ainakin tuottoisampaa, kuin kirppis myynti,...olettaisin.

• myssy-Päähän kirjoitti:

Etkö ole koskaan syönyt friteerattua muikkua? Kuinka sinä entinen ravintoloitsija et tunne moista kypsennystapaa? Hienostoravintolatkin tarjoavat perunankuoret näin friteerattuna ja hyviä ovat.

Miksi et itse hakenut sinne anniskeluoikeuksia, joskaan ei aivan jonkun "kaljateltan" pitoon, niin ainakin makkaran paistoon? Tuttavani piti kyllä tätä kaljatelttaa ja viikonlopun anti oli 50,000,-€ puhtaana käteen, mutta kyllä se vaatii aina paljon työtäkin.

Tuttavani kiertää kaikki toritapahtumat ja festarit paistaen jollain ihme härvelillä kuumia munkkeja, tai mitä lienevät, mutta hyvin tuottoisaa on, koska ainakin 10 vuotta ovat tehneet tätä.

Siinä olisi sinulle bisnestä miettimismyssyn alle. Ainakin tuottoisampaa, kuin kirppis myynti,...olettaisin.

Mistä sait sellaisen kuvan, että sana friteerata olisi minulle tuntematon?

Minä olin jos aloituksen luit vapaaehtoistyöläisenä (talkoohommissa) Keskustan pyörät pyörimään tapahtumassa. Teltta, jossa muikkuja jaoin oli paikallisen toriyrittäjän, jolta keskusta oli ostanut muikunpaistopalvelun.

Minua et saisi toreja kiertämään vaikka kuinka paljon jäisi "puhtaana käteen" sillä sen rahan tekoon tarvitaan satoja työtunteja, ympäripyöreitä päiviä. Raaka-aineetkin pitää ostaa ja hävikkiäkin voi tulla.

Minulla on vuosien kokemusta juhlien järjestämisestä korvessa alkeellisissa oloissa. Jätän ilon nuoremmille ja kiertelen mieluummin korin kanssa kirpputoreja ;)

Älä ole kateellinen sille toreja kiertävälle, ei sille kuitenkaan juuri mitään käteen jää kun maksaa arvonlisäverot ja omat verot ja työntekijöiden palkat ja heidän verot jne.

• eppu2
        korppis kirjoitti:

Minä olin jos aloituksen luit vapaaehtoistyöläisenä (talkoohommissa) Keskustan pyörät pyörimään tapahtumassa. Teltta, jossa muikkuja jaoin oli paikallisen toriyrittäjän, jolta keskusta oli ostanut muikunpaistopalvelun.

Minua et saisi toreja kiertämään vaikka kuinka paljon jäisi "puhtaana käteen" sillä sen rahan tekoon tarvitaan satoja työtunteja, ympäripyöreitä päiviä. Raaka-aineetkin pitää ostaa ja hävikkiäkin voi tulla.

Minulla on vuosien kokemusta juhlien järjestämisestä korvessa alkeellisissa oloissa. Jätän ilon nuoremmille ja kiertelen mieluummin korin kanssa kirpputoreja ;)

Älä ole kateellinen sille toreja kiertävälle, ei sille kuitenkaan juuri mitään käteen jää kun maksaa arvonlisäverot ja omat verot ja työntekijöiden palkat ja heidän verot jne.

Pisti silmään tuo arvonlisävero-sana.
        Jouduin uusimaan lämminvesivaraajan mökille ja laskussa arvonlisäveroa 151 euroa.
        Joten kyllä ainakin valtio talkoista huolen pitää.

• myssy-Päähän
        korppis kirjoitti:

Mistä sinä sait päähäsi, että olen kateellinen oman lapseni perheelle heidän yrityksestään, joka on tosi sivubisnes kerran kesässä, jonka he tekevät omalla yritysnimellä.?

Tuo munkkienpaistaja on taas serkkuni, joka on vanginvartija ammatiltaan ja heillekään en ole kateellinen.

Tiedätkö, mitä tarkoitin tuolla "puhtaana käteen", tosin pankkiin? Siitä on laskettu pois jo k-a-i-k-k-i kulut, paitsi ei väsymystä ja stressiä.

No, taisin minäkin lukea rivienvälistä, kun kirjoitit, että olet oppinut muikun paiston ja sitten kerroit, että ne keitetään öljyssä! Tietenkin osaat kotona muikut paistaa oikeaoppisesti, mitä ei tosiaankaan kaikki hallitse.
        Näin ne asiat tarkentuu, jopa ne rivien välit.:))

• Korppis1
        myssy-Päähän kirjoitti:

Mistä sinä sait päähäsi, että olen kateellinen oman lapseni perheelle heidän yrityksestään, joka on tosi sivubisnes kerran kesässä, jonka he tekevät omalla yritysnimellä.?

Tuo munkkienpaistaja on taas serkkuni, joka on vanginvartija ammatiltaan ja heillekään en ole kateellinen.

Tiedätkö, mitä tarkoitin tuolla "puhtaana käteen", tosin pankkiin? Siitä on laskettu pois jo k-a-i-k-k-i kulut, paitsi ei väsymystä ja stressiä.

No, taisin minäkin lukea rivienvälistä, kun kirjoitit, että olet oppinut muikun paiston ja sitten kerroit, että ne keitetään öljyssä! Tietenkin osaat kotona muikut paistaa oikeaoppisesti, mitä ei tosiaankaan kaikki hallitse.
        Näin ne asiat tarkentuu, jopa ne rivien välit.:))

Puhtaana käteen tarkoittaa sitä kun kuukauden lopussa sieltä pankkitilille läsähtäneestä rahasta maksaa arvonlisäverot ja pakolliset muut kulut. Jos se lapsesi toritapahtuma oli heinäkuussa hän maksaa syyskuussa alv:T Jos viikolopulla on pankkitilille tullut 50000 se viikonlopun muunti. Sitten vuoden lopussa kun tehdään yhteenveto (veroilmoitus) palkkatyöstä ja ekstra työstä jäädään odottamaan josko tulee lisäveroa tai jopa takaisin jotain. Ensi vuonna joskus huhtikuun lopulla sitten nähdään paljonko tpdella jäi tressin ja väsymyksen jälkeen rahaa puhtaana käteen ; )

Entinen yrittäjä.

• myssy-Päähän
        Korppis1 kirjoitti:

Puhtaana käteen tarkoittaa sitä kun kuukauden lopussa sieltä pankkitilille läsähtäneestä rahasta maksaa arvonlisäverot ja pakolliset muut kulut. Jos se lapsesi toritapahtuma oli heinäkuussa hän maksaa syyskuussa alv:T Jos viikolopulla on pankkitilille tullut 50000 se viikonlopun muunti. Sitten vuoden lopussa kun tehdään yhteenveto (veroilmoitus) palkkatyöstä ja ekstra työstä jäädään odottamaan josko tulee lisäveroa tai jopa takaisin jotain. Ensi vuonna joskus huhtikuun lopulla sitten nähdään paljonko tpdella jäi tressin ja väsymyksen jälkeen rahaa puhtaana käteen ; )

Entinen yrittäjä.

Nimen omaan, entinen yrittäjä, joka ei osannut laskea, mitä kaikkea se tulee maksamaan? Toiset osa ja maksaa siitä jopa eläketurvaa tulevaisuuden varalle.

Tule sinä sitten neuvomaan heitä, jotka ovat jo 10 vuotta pyörittäneet tuota bisnestä, jolla ansaitsee meikäläisen vuositulot monin kertaisesti kolmessa päivässä!

Nyt huomaan, että tarkoituksesi on vain lytätä toisten kirjoitukset, joten olkoon tämä nyt tästä.

Anteeksi.

• Korppis1
        myssy-Päähän kirjoitti:

Nimen omaan, entinen yrittäjä, joka ei osannut laskea, mitä kaikkea se tulee maksamaan? Toiset osa ja maksaa siitä jopa eläketurvaa tulevaisuuden varalle.

Tule sinä sitten neuvomaan heitä, jotka ovat jo 10 vuotta pyörittäneet tuota bisnestä, jolla ansaitsee meikäläisen vuositulot monin kertaisesti kolmessa päivässä!

Nyt huomaan, että tarkoituksesi on vain lytätä toisten kirjoitukset, joten olkoon tämä nyt tästä.

Anteeksi.

Lopeta hupajaminen. Tuttavasi onkin lapsesi perhe. Munkinpaistolla elää vanginvartija. 10-vuotta yritystä pyörittäneet (kerran kesässä yhden viikonlopun) tai ei kun kiertävät festareita ja kesätapahtumia myyden kaljaa. Oliko sillä vanginvartijalla se munkkikoju ja mitä ne sun lapsesi perhe muuta möivät keskaria? ; )

Hupajathtaa sinä omiasi, mutta opettele ensin kuinka se yrityksen kirjanpito käytännössä menee.

Minulla ei ole mitään halua lytätä sinua. Evvk, mutta oikaisin käsityksiäsi "puhtaana käteen" tienaamisesta yrityksessä.

Nyt kun olen eläkkeellä, nautin ja elän hyvää elämää, nyt aurinko paistaa, leikkasin ruohikon ja makoilen laituriolohuoneessani. Hyvä näin ei tarvitse toreja kierrellä munkkia paistamassa ja kaljaa kauppaamassa.

• Korppis1 kirjoitti:

Lopeta hupajaminen. Tuttavasi onkin lapsesi perhe. Munkinpaistolla elää vanginvartija. 10-vuotta yritystä pyörittäneet (kerran kesässä yhden viikonlopun) tai ei kun kiertävät festareita ja kesätapahtumia myyden kaljaa. Oliko sillä vanginvartijalla se munkkikoju ja mitä ne sun lapsesi perhe muuta möivät keskaria? ; )

Hupajathtaa sinä omiasi, mutta opettele ensin kuinka se yrityksen kirjanpito käytännössä menee.

Minulla ei ole mitään halua lytätä sinua. Evvk, mutta oikaisin käsityksiäsi "puhtaana käteen" tienaamisesta yrityksessä.

Nyt kun olen eläkkeellä, nautin ja elän hyvää elämää, nyt aurinko paistaa, leikkasin ruohikon ja makoilen laituriolohuoneessani. Hyvä näin ei tarvitse toreja kierrellä munkkia paistamassa ja kaljaa kauppaamassa.

Mä menin ihan sekasin, kuka on vanginvartija ja kuka lapsi, mutta jos munkeilla ja kaljalla tienais tolleen, ei Suomessa köyhiä oliskaan.

:D

• myssy-Päähän
        minttupuu kirjoitti:

Mä menin ihan sekasin, kuka on vanginvartija ja kuka lapsi, mutta jos munkeilla ja kaljalla tienais tolleen, ei Suomessa köyhiä oliskaan.

:D

Älä vaivaa päätäsi moisella, koska sehän jo tuli selväksi, että ei se ketään kiinnosta....Paitsi, että tästä saan kuulla letkautuksia maailman tappiin saakka mitä erilaisimmin muunnoksin.

Ja mihin ne Suomen köyhät katoaisi, joilta puuttuu jo kaikki yrittämisen halukin, koska sossu elättää heidät helpommin.

Sitten ollaan uikuttamassa, että mullekin tuosta osa kuuluu, koska olet liikaa ansainnut ja älä ainakaan Portugaliin muuta!

• Iltapäivää, vieläkö onnistuu maton pesu kontallaan? Minulta onnistuu ei ongelmia, viisi mattoa kuivuu tuulessa, huomenna lisää ; )

• sateessa

Mitenkähän kuivunee kun on koko päivän vettä satanut vähän väliä kuuroilta.

• ent.siivoojaparka

Voisi minulla just ja just onnistua matonpesu kontallaankin. Pesukoneen luukku tosin jää sillä tavalla aika korkealle. Pitäisi ihan kokeilla.

• Korppis1
        sateessa kirjoitti:

Mitenkähän kuivunee kun on koko päivän vettä satanut vähän väliä kuuroilta.

Missäpäin satoi? Kajaanissa oli kaunista puolenpäivän jälkeen kun aloitin mattourakan. Huomenna jatkan. Yön ajaksi nostin pestyt matot suojaan vaikka ei vettä luvanneet.

• Korppis1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Voisi minulla just ja just onnistua matonpesu kontallaankin. Pesukoneen luukku tosin jää sillä tavalla aika korkealle. Pitäisi ihan kokeilla.

Minulla on oma mattolaituri, kesäolohuoneessa ; )

• ö-Öö

Hyvähän tuo, että olet löytänyt itsesi.

Olihan siitä vähän aavistusta, mutta hyvä kun uskalsit tulla kaapista ulos ja julkisesti tunnstaa lestaatiolaisuutesi. Nyt viimeistään kaikki osaavat antaa kirjoituksillesi, niiden aidosti ansaitseman arvon.

=DW=

• Korppis1

Kainuussa on paljon lestaadeja, keskustan kannattajissa. Tunne monta, ei ongelmia eivät he politiikan kuvioissa uskoa tarjoile.

• ö-Öö
        Korppis1 kirjoitti:

Kainuussa on paljon lestaadeja, keskustan kannattajissa. Tunne monta, ei ongelmia eivät he politiikan kuvioissa uskoa tarjoile.

Mnaah

Tunnetuimipia lestaateja kansanedustajia, nykyiset ja entisiä:

-Sipilä-lestaati
        -Tölli-lestati
        -Takkula-lestaati
        -Rehula-lestaati
        -Markus Lohi- lestaati
        -Peter Östman-lestaati
        -Mikael Palola-lestaati
        -Karjula-lestaati
        .Niilo Keränen-lestaati

Mun mielestä oli vielä muitakin, en vaan löytänyt tähän hätään.

Se, paljonko kuntien luottamuselimissä lestaateja, se tietenkin vaihtelee paikkakunnittain, suhteessä lestaatiolaisten määrään. Lestaatit nimenomaan ovat vallanhimoisia ja erittäin hyvin järjestäytyneitä. Pitää muistaa, niitä vain vähän enemmän äänestysikäisiä, kuin jehovia. Jehovilla ei yhtään kansanedustajaa, liekö montakaan kuntatasolla, en tiedä.

=DW=
        -

• siilimuori2
        ö-Öö kirjoitti:

Mnaah

Tunnetuimipia lestaateja kansanedustajia, nykyiset ja entisiä:

-Sipilä-lestaati
        -Tölli-lestati
        -Takkula-lestaati
        -Rehula-lestaati
        -Markus Lohi- lestaati
        -Peter Östman-lestaati
        -Mikael Palola-lestaati
        -Karjula-lestaati
        .Niilo Keränen-lestaati

Mun mielestä oli vielä muitakin, en vaan löytänyt tähän hätään.

Se, paljonko kuntien luottamuselimissä lestaateja, se tietenkin vaihtelee paikkakunnittain, suhteessä lestaatiolaisten määrään. Lestaatit nimenomaan ovat vallanhimoisia ja erittäin hyvin järjestäytyneitä. Pitää muistaa, niitä vain vähän enemmän äänestysikäisiä, kuin jehovia. Jehovilla ei yhtään kansanedustajaa, liekö montakaan kuntatasolla, en tiedä.

=DW=
        -

Kyllä sää sitten jaksat olla lapsellinen tuon uskishöpinäsi kanssa.

• eppu2
        siilimuori2 kirjoitti:

Kyllä sää sitten jaksat olla lapsellinen tuon uskishöpinäsi kanssa.

Lestaatit ja potunviljelijät näyttää olevan piikki DW:n lihassa.
        Mitäköhän pahaa ne on hälle tehneet.

• siilimuori2
        eppu2 kirjoitti:

Juu, suuri trauma tuntuu olevan. Aina ja aina vaan samat höpinät. Kannattaisi varmaan kohta hakea ammattiapua jos ei ala vaino hellittää.

• kääntäisi.levyä
        siilimuori2 kirjoitti:

Juu, suuri trauma tuntuu olevan. Aina ja aina vaan samat höpinät. Kannattaisi varmaan kohta hakea ammattiapua jos ei ala vaino hellittää.

Sillä on varmaan levy jäänyt päälle.

• ö-Öö

En ole vielä kirjoittanut vapaamuurareista.

Monet ei edes tajua, sellanen jengi tosiaankin on olemassa, ympäri maapallon. Joku riviloispummieläkeläinen ei tiedä niistä, kuin ehkä sen, että ukot heiluu salaisissa riiteissä esiliinat päällä höpisemässä kummallisia omissa katakombeissaan. Harvempi tietää, kyse luciferin palvonnasta ja maanpäällissestä vallasta, siis rahasta, jossa uskontoläppä on ikäänkuin kulissina, jolla esttettään "veljiä" lavertelemasta jengin asioista ulkopuolisille.

Vapaamuurarit lähinnä mafia, toimii paljon räikeämmin, mutta salassa, kuin muut uskisjengit. Rappareissa jäseniä kaikista kristinuskon lahkoista. Jengi ikivanha ja perinteineisin, kun vertaa lestaateihin tai jehoviin. Homma pantu käyntiin uskonsotien, elikkä ristiretkien aikaan. Kun sotilaat soti, vapaamuurarit rakenteli kirkkoja ja tekivät omanlaisiaan pisneksiä. Siitä johtuu sekoitus uskonnosta ja rahasta. Nykyisin raha ratkaisee, tois uskontoläppä vain liima, joka kasaa rikolliset yhteen.

=DW=

• levyn.kääntö

Mites hyppykilpailut, joko olet aloittanut? ;-)

• ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

Huomannut, että täällä monilla muillakin on oma teemansa. Ei minua haittaa. Hän kirjoittaa kuitenkin aika hupaisasti.

• eppu2
        ö-Öö kirjoitti:

Monet ei edes tajua, sellanen jengi tosiaankin on olemassa, ympäri maapallon. Joku riviloispummieläkeläinen ei tiedä niistä, kuin ehkä sen, että ukot heiluu salaisissa riiteissä esiliinat päällä höpisemässä kummallisia omissa katakombeissaan. Harvempi tietää, kyse luciferin palvonnasta ja maanpäällissestä vallasta, siis rahasta, jossa uskontoläppä on ikäänkuin kulissina, jolla esttettään "veljiä" lavertelemasta jengin asioista ulkopuolisille.

Vapaamuurarit lähinnä mafia, toimii paljon räikeämmin, mutta salassa, kuin muut uskisjengit. Rappareissa jäseniä kaikista kristinuskon lahkoista. Jengi ikivanha ja perinteineisin, kun vertaa lestaateihin tai jehoviin. Homma pantu käyntiin uskonsotien, elikkä ristiretkien aikaan. Kun sotilaat soti, vapaamuurarit rakenteli kirkkoja ja tekivät omanlaisiaan pisneksiä. Siitä johtuu sekoitus uskonnosta ja rahasta. Nykyisin raha ratkaisee, tois uskontoläppä vain liima, joka kasaa rikolliset yhteen.

=DW=

Maltahan se kait joskus lähti. Ekkös katsellut tuli joskus dokumentti missä haastateltiin vapaamuurareita.
        Hymyssä oli joskus luettelo Suomalaisista, jotka siihen kuuluu. Paljon tunnettuja nimiä.
        En nyt millään jaksa muistaa kuka se kunkku oli. kun pelkäsi oman valtansa puolesta.
        Pidätti, kidutti ja surmasi, järjestön jäsenet. Olikohan se nimikin Maltan ritarit. Joku varmaan muistaa tarkemmin. Rikkauksiahan niillä oli.
        Salassa toimiminen luo myös paljon vääriä luuloja ja käsityksiä.

• ö-Öö kirjoitti:

=DW=

Miten on Lionsklubi tai Soroptimistit ehkäpä yrittäjien naisjärjestöt tai miesten vastaavat...huhuu mitä sieltä löytänet..väärinkäyttöä tai omaa hyvää. Kaikki ihmiset maailmassa ajattelevat ensin itseään ja sen jälkeen muita.

• siilimuori2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Huomannut, että täällä monilla muillakin on oma teemansa. Ei minua haittaa. Hän kirjoittaa kuitenkin aika hupaisasti.

Juu, ei muutoin vikaa mutta ihmetyttä aikuiselta? mieheltä nu jatluvat uskis ja potunviljelijähöpinät. Vai mieltääkö profiloituneensa sellaiseksi. Kuten sanoin, lapsellista.

• k-kk
        eppu2 kirjoitti:

Muistaakseni kerran teevee kertoi saaneensa oikein huolella selkäänsä kouluaikoina lestaatti pennuilta.
        Kun piestä helskytellään harva se päivä niin jäähän se mielen päälle.

• siilimuori2
        k-kk kirjoitti:

Muistaakseni kerran teevee kertoi saaneensa oikein huolella selkäänsä kouluaikoina lestaatti pennuilta.
        Kun piestä helskytellään harva se päivä niin jäähän se mielen päälle.

Ymmärrettävää toisaalta, mutta jos se jää noin suurena traumana päälle, kannattaisko käydä saamassa apua, ihan oman elämän kannalta. Olisi itselleen varmasti elämä helpompaa.

• Onpas täällä tänä aamuna hiljaista. Pikkulauantai takana veikö se voimat vai kaunis hellepäivä. Eilinen oli korven kesän parhaita päiviä. Nautin, ajoin ruohikon, hoidin puutarhaa, paistoin vohveleita, makoilin laiturilla ja lämmitin lopuksi saunan join jopa ison tölkin kylmää karhu-nolutta ; )

Kaupunkiasuntoni kerrostalossa on ollut remontti koko kevään ja kesän. Nyt tekevät jotain putkipinnoitusta, joten sinne ei päiväaikaan tule vettä, eikä vessassa käynti onnistu. Tänään on minun asuntoni putkien vuoro. Onneksi on tämä kesämökki, mutta sääliksi käy talossa asuvat vanhukset.

Kuinka sinun päiväsi on alkanut, saa blogata, tykkään ; )

• Sadetta pukkaa, tytär soitteli aamulla, ensimmäinen työpäivä hänellä edessä.
        Helsingissä oli aamulla ukkostanut ihan reippaasti, olisiko tähän suuntaan tulossa.
        Kaksi päivää matonpesua ei vienyt voimia, kiihkeästi odotan sateen loppumista, että pääsen syöksymään herukoiden keruuseen.

• Ancelina kirjoitti:

Sadetta pukkaa, tytär soitteli aamulla, ensimmäinen työpäivä hänellä edessä.
        Helsingissä oli aamulla ukkostanut ihan reippaasti, olisiko tähän suuntaan tulossa.
        Kaksi päivää matonpesua ei vienyt voimia, kiihkeästi odotan sateen loppumista, että pääsen syöksymään herukoiden keruuseen.

Tuossa tuvan takan edessä on matot rullalla. On ylypiä olo. Kuopus kysyi jo makuuhuoneeseensa mattoa valitkoon tuosta kasasta ; ) Punasävyiset pitkät räsymatot odottavat joulua ja tänne mökin tupaan vaihdan kohta jahka imuroin puhtaan maton.

Huomenna saamme odotettuja vieraita, pitää alkaa siivoamaan.

• korppis kirjoitti:

Tuossa tuvan takan edessä on matot rullalla. On ylypiä olo. Kuopus kysyi jo makuuhuoneeseensa mattoa valitkoon tuosta kasasta ; ) Punasävyiset pitkät räsymatot odottavat joulua ja tänne mökin tupaan vaihdan kohta jahka imuroin puhtaan maton.

Huomenna saamme odotettuja vieraita, pitää alkaa siivoamaan.

Ps. Herukat eivät tällä leveysasteella ole vielä kypsiä. Vuottelen vielä syysviinini marjoja ; )

• korppis kirjoitti:

Ps. Herukat eivät tällä leveysasteella ole vielä kypsiä. Vuottelen vielä syysviinini marjoja ; )

Eivät mustaherukat ole läpeensä kypsiä täälläkään, joutuu vähän valikoimaan ja pidättelemään.
        Sade alkoi yöllä, onneksi laitoin matot jo illalla aitankuistin suojaan roikkumaan. Kunhan selkenee niin nostan taas pihatangoille jälkikuivatukseen.

• Ancelina kirjoitti:

Eivät mustaherukat ole läpeensä kypsiä täälläkään, joutuu vähän valikoimaan ja pidättelemään.
        Sade alkoi yöllä, onneksi laitoin matot jo illalla aitankuistin suojaan roikkumaan. Kunhan selkenee niin nostan taas pihatangoille jälkikuivatukseen.

Meillä on taas vaihteeksi harmaa päivä eli sopiva siivoukseen. Nyt on pirtti puhtoinen ja raikkaan tuoksuisia mattoja lattialla. Sain jo eilen matot ulkona kuiviksi ja yön aikana pirtissä kuivuivat lisää vain kaksi pientä nukkamattoa on saunamökissä kuivumassa.

Konttasin ylisilläkin joten unipaikka on puhdas lattialla mäntysuopalle tuoksuva matto.

Taidan kömpiä nyt sinne ylisille, söin lohilaatikkoa ja ramasee.

• "korppis"

Minusta Ancelinaa ei pidä katsoa talkoolaisena.
        Hän kun on laivassakin paremmin keula-kuvana.
        Sinähän tiedät ne puu-jumalattaret.
        Joilta on veistämällä riisuttu viimeisetkin kuivat Kaarnat.
        Ja kiellän jyrkästi houkuttelemasta Ancelinaa ryhtymään viha-puheisiin Blogaus-ryhmissä.
        Ancelinahan on parhaimmillaan osana kaunista, tuoksuvaa Orvokki-mätästä,
        itselläänkin kun on.
        Sinä tiedät ihan hyvin, että etelässä kasvavat kaunehimmat mättäät.
        Pohjoisessa turpoavat vain suot Palsoineen :)

Huomautan tässä sivussa Palomalle, että katsoisi tarkemmin minkä peittojen alla se paras huumori pölähtelee.

yst.

Pyh!

H.

• hunksz kirjoitti:

"korppis"

Minusta Ancelinaa ei pidä katsoa talkoolaisena.
        Hän kun on laivassakin paremmin keula-kuvana.
        Sinähän tiedät ne puu-jumalattaret.
        Joilta on veistämällä riisuttu viimeisetkin kuivat Kaarnat.
        Ja kiellän jyrkästi houkuttelemasta Ancelinaa ryhtymään viha-puheisiin Blogaus-ryhmissä.
        Ancelinahan on parhaimmillaan osana kaunista, tuoksuvaa Orvokki-mätästä,
        itselläänkin kun on.
        Sinä tiedät ihan hyvin, että etelässä kasvavat kaunehimmat mättäät.
        Pohjoisessa turpoavat vain suot Palsoineen :)

Huomautan tässä sivussa Palomalle, että katsoisi tarkemmin minkä peittojen alla se paras huumori pölähtelee.

yst.

Pyh!

H.

Iltapäivää@ Voi vietävä kun nukutti ihanasti. Vesisateen ropina kattoon toi lapsuuden maallavierailut mieleen. Aitassa nukuttiin, läheiseltä lakkasuolta haettiin välipaloiksi isoja lakkoja. Puupinon takaa tiirattiin naapuritalon poikia, No joo nyt meni överiksi.

Pieni ja sievähän Anceli on vaan minä iso ja komia. Ei kuuluta samaan sarjaan kauneuskäsitteissä ; )

Minäkin ihmettelin sitä peiton alla pölähtämistä. En vaikka kuinka yritin, löytynyt vitsin tynkää.

• korppis kirjoitti:

Iltapäivää@ Voi vietävä kun nukutti ihanasti. Vesisateen ropina kattoon toi lapsuuden maallavierailut mieleen. Aitassa nukuttiin, läheiseltä lakkasuolta haettiin välipaloiksi isoja lakkoja. Puupinon takaa tiirattiin naapuritalon poikia, No joo nyt meni överiksi.

Pieni ja sievähän Anceli on vaan minä iso ja komia. Ei kuuluta samaan sarjaan kauneuskäsitteissä ; )

Minäkin ihmettelin sitä peiton alla pölähtämistä. En vaikka kuinka yritin, löytynyt vitsin tynkää.

Plörinäksi meni koko eilinen päivä, iltaan saakka ropsutti vettä ja illansuussa kaakossa jyrähtelikin.
        Ei kauaa ehtinyt herukoita keräillä.
        En tiennytkään täällä kauneuskilpailuja pidettävän, en osallistu. Sähköjänis saa haahuilla runoilemassa muiden mummien perässä. Pyh, eikä tämä ollut vihapuhe, lyhytkään sellainen.
        Me sun kanssa ollaankin ihan omassa luokassamme, joskin eri sarjoissa.
        Nyt paistaa aurinko, tänään saattaa saada jotain näkyvää aikaankin.

• Ancelina kirjoitti:

Plörinäksi meni koko eilinen päivä, iltaan saakka ropsutti vettä ja illansuussa kaakossa jyrähtelikin.
        En tiennytkään täällä kauneuskilpailuja pidettävän, en osallistu. Sähköjänis saa haahuilla runoilemassa muiden mummien perässä. Pyh, eikä tämä ollut vihapuhe, lyhytkään sellainen.

Juuri nyt muljahti aurinko kehiin. Saamme illalla vieraita, toivon, että jaksaisi paistaa olisi niin ihana istua laituriolohuoneessa voisin vaikka paistaa vohveleita.

Nyt ajelen kuitenkin kirkolle tutkimaan josko wc:n pönttö kestää istumista. Toinen hankaluus kun sinne kaupunkiasuntoon aijon päästä on piha-alueen asfaltointi.

On se ihana kun täällä mökillä saa juosta avojaloin ruohikolla tai rantakivillä. Hoitoa jaloille, jalkahoitaja kehuskeli jalkapohjieni pehmeyttä ; )

• Ancelina kirjoitti:

"Ancelina"

Kyllä sinun oikeastaan pitäisi kertoa minkälainen pöntön-kansi on kauniin,
        pehmeän peppusi salaisuus.
        Enhän minä tietysti tiedä, mitä nyt vähän luulottelen.
        Olen NIIN herkkä tällaisille blogeille.
        Missä on NÄIN paljon puuta-heinää.
        Missä muuten luuraavat Mustikat :)
        Eikö teillä ole Käkiä missään :)

luv

YH.

• Bloggausta. Kävin äsken viemässä roskiksen :)) Okei, vähän enemmän... Ihanan trooppinen ilma ulkona, samettinen elokuu on täällä. Yöllä ukkosti ihan huolella, yleensä ukkosen jälkeen tulee viileetä, mutta nyt ei.
      Eilen keräsin karviaisia, tänään pitää laittaa siitä likööriä. Tein viime vuonna ja se oli tosi hyvää. Purkkiin kirkasta viinaa, sokeria ja marjoja. Pidetään ikkunalaudalla kolmisen viikkoa, ja käydään vähän ravistamassa päivittäin. Sitten tarkistetaan maku, siivilöidään ja pullotetaan. Jos on punaisia karviaisia, likööristä tulee kivan vaaleanpunainen. Hyvä lahja jos saa yllärikutsun jonnekin, kuka nyt ei pinkistä juomasta tykkäisi. Tuotanoin... joo. Perun tuon.
      Poppelin kantoja on muutama pihassa. Viikonloppuna rupesin kovertamaan niistä tuolit moottorisahalla. Aika vaikeaa puuhaa, ei tuo sahailu ole ihan mun vahvoja puolia. Ekasta taisi tulla liian matala.

Elämä on hyvää kun on täynnä pientä puuhaa :)

• Eilen oli täällä samettinen elokuun ilta.

Olen kerran kokeillut vadelmaliköörin tekoa, en kokeile enää ; ) Kannot pihallani ovat koristeltu tekemilläni keramiikkaesineillä ja kukkasilla. Kannot lahoo ajan saatossa, mutta toimivat aikansa kivoina pihakoristeiden alasimina.

Puuhastelen nyt ylisille ; )

• korppis kirjoitti:

Eilen oli täällä samettinen elokuun ilta.

Olen kerran kokeillut vadelmaliköörin tekoa, en kokeile enää ; ) Kannot pihallani ovat koristeltu tekemilläni keramiikkaesineillä ja kukkasilla. Kannot lahoo ajan saatossa, mutta toimivat aikansa kivoina pihakoristeiden alasimina.

Puuhastelen nyt ylisille ; )

Mitäs vikaa vattulikööriin tuli? Huono resepti?

• hmp.f kirjoitti:

Mitäs vikaa vattulikööriin tuli? Huono resepti?

Ei kai siinä reseptissä mitään vikaa ollut. Tulin vain siihen tulokseen, että vodka vodkanan ja liköörit liköörinä. Kaupan likööreistä ei tarvitse sylkeä suusta ulos ylimääräisiä hedelmänroippeita.

• korppis kirjoitti:

Ei kai siinä reseptissä mitään vikaa ollut. Tulin vain siihen tulokseen, että vodka vodkanan ja liköörit liköörinä. Kaupan likööreistä ei tarvitse sylkeä suusta ulos ylimääräisiä hedelmänroippeita.

Rouva kuullut ikinä melitasta? :)
        Vaikka onhan booleissakin kaikkea rompetta... vähän luumua ja hunajamelonia lisäksi. Harmittaa tuollainen kuppiin sylkeminen ;)

• Jokohan ajaisi kirkolle katsomaan onko paskaputket laminoitu ja pääsiskö wc:n pöntölle ja saisiko laskea vettä asunnossa, josta maksan vuokraakin.

• Takkiin tuli. Palasin Petzen suihkun katta takaisin mökille.

Kun avasin kaupunki asuntoni oven olin iloinen, putket hoidettu. Kuikistin wc:n pöntön kannessa oli lappu. Ei saa käyttää ennen 7.8. Pönttö liimattu lattiaan ja kuivumisaika 24 tuntia.

Tavarat takaisin autoon ja menox.

• henrjii
        korppis kirjoitti:

Takkiin tuli. Palasin Petzen suihkun katta takaisin mökille.

Kun avasin kaupunki asuntoni oven olin iloinen, putket hoidettu. Kuikistin wc:n pöntön kannessa oli lappu. Ei saa käyttää ennen 7.8. Pönttö liimattu lattiaan ja kuivumisaika 24 tuntia.

Tavarat takaisin autoon ja menox.

Ethän vaan hypännyt sen Irkun syliin joka sai vanhan koneen kuumaksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      44
      3106
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1907
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1890
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      77
      1635
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1492
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1388
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      26
      1322
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1309
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1123
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      107
      1117
    Aihe