Faunatar Lahti

Kannattaja

Faunatar Lahti on huikee mesta! Mahtavaa palvelua ja eläimistä tietäviä myyjiä. Kävimme katsomassa marsuja eläinkaupassa. Myyjä näytti meille marsuja ja kertoi kasvattajan sekä muutakin tietoa. En ymmärrä miksi ihmiset eivät kannata eläinkauppoja. Sillä myös hyviä eläinkauppoja löytyy suomesta. Kannatan kaikille Lahden Faunatarta! Mahtava kauppa!!!

5

2105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      Koska eläinkaupasta ostamalla et koskaan saa tietää millaiselta kasvattajalta eläimesi ovat peräisin, etkä saa omin silmin nähdä eläinten oloja hänen luona. Enpä usko, että eläinkauppiaat itsekään ovat käyneet katsomassa. Onhan se hyvä että saat tietää että eläin on kotimaiselta kasvattajalta eikä eläintukusta, mutta Suomestakin löytyy kaiken maailman tehtailijoita ja kokemattomia ihmisiä joiden marsut nyt sattui saamaan poikasia, jotka ovat kyllä poikastensa kasvattajia, mutta eivät hyviä sellaisia.

      Toisakseen poikasia on ihan turhaa stressata raahaamalla niitä ensin kasvattajalta eläinkauppaan ja sitten vasta eläinkaupasta kotiin. Moni eläin joutuu lojumaan kuukausikaupalla eläinkaupassa, juuri silloin kun niille olisi parasta tottua uuteen omistajaansa, eikä niitä millään ehditä käsitellä tarpeeksi. Vain koska ihmiset ei viitsi nähdä sitä vaivaa että varaisi poikaset suoraa kasvattajalta...

      Kolmannekseen kasvattien omistajat aniharvoin ottaa yhteyttä kasvattajaan esim. kun lemmikki sairastuu tai kuolee, vaikka saisikin kasvattajan yhteystiedot eläinkaupasta. Jos omistajat ei ilmoita kasvatukselle tärkeitä tietoja, kasvattaja voi kasvattaa vahingossa sairaita eläimiä vaikka tarkoittaisikin vain hyvää!

      Ja jos eläimet on vielä samoissa hinnoissa Faunassa kuin mitä silloin kun olen viimeksi katsellut, niin on kyllä julmetun kalliita :O Hyvältä kasvattajalta saa paljon halvemmalla. On tuo kauppana toki hyvästä päästä ja eläimillä asialliset olot :) Hyvä eläinkauppias toki tietää kaikista myymistään eläimistä, mutta ei voi olla kaikkien lajien asiantuntija samalla tavalla kuin kasvattaja. Siksi he saattavat vahingossa antaa väärää tai vanhentunutta tietoa. Tietysti yhtä lailla kasvattajien kanssa kannattaa jutella hänen kanssaan ja käydä paikan päällä tutustumassa eläinten oloihin. Jos tuntuu että kasvattajan hoidossa on jotain pielessä, kannattaa etsiä suosiolla kivempi, joka vastaa omaa etiikkaa :)

      Lahden seudulla marsuja kasvattaa Delfoin Asikkalassa, ei ole paha matka hakea...

      • kannattaja

        Jos haluan voin hyvin soittaa tälle suomalaiselle kasvattajelle. Faunattaresta olen hamsterinikin hommannut ja ovat olleet terveitä ja helposti käsiteltäviä mukavia eläimiä.

        Faunattaren myyjä näytti minulle marsuja. Ne olivat melko helposti käsiteltäviä mutta olivatkin vasta pieniä.

        Tämä minua jäi mietityttämään =kolmannekseen kasvattien omistajat aniharvoin ottaa yhteyttä kasvattajaan esim. kun lemmikki sairastuu tai kuolee, vaikka saisikin kasvattajan yhteystiedot eläinkaupasta. hmm.. vaikka ihmiset ostaisivatkin kasvattajalta niin tuskin suomalaiset ilmottaa jos se pörri kuoli sairauteen.

        Mutta ostamme marsut ehkä hämeenlinnasta sillä siellä on tuttumme eläinliike jonne hän itse kasvattaa eläimiä.

        Mutta kiitos vastauksestasi! Tämä avasi asiaa.


      • Sedä

        Kyllä mun mielestä madaltaa ehdottomasti kynnystä ottaa yhteyttä kasvattajaan, että hänen kanssaan on jo käyty sähköpostinvaihtoa ja nähty kasvotusten ehkä parikin kertaa versus että näkee nimen paperissa... Olen kyllä kuullut myös kasvattajien harmittelevan, että kaikki ostajat ei pidä yhteyttä, vaikka he erikseen kehottavat :/ Se pitäisikin pitää mielessä, että muistaa laittaa viestiä!


    • monna34

      Tietysti tässä on sekin aspekti, että eläinkaupoissa myyjillä on harvemmin aikaa käsitellä myynnissä olevia eläimiä samalla tapaa, kuin kotikasvattajalla. Käsittelyn vähyys ja tietenkin se seikka, etteivät eläimet siellä totu samaan tapaan kodin ääniin, johtaa usein siihen, etteivät eläinkaupoista hankitut eläimet ole läheskään yhtä kesyjä ja reippaita kuin kotikasvattajalta hankitut.

      Kotikasvattajat osaavat juuri tuon eläimen kanssa vietetyn ajan takia sanoa myöskin eläimen luonteesta muutakin kuin pari sanaa. Silloin kasvattaja voi antaa mielipiteensä siitä, mikä eläin sopii mihinkin kotiin parhaiten. Esim. marsuissa ja kaneissa on isojakin eroja luonteenpiirteissä, joten itse olen aina pitänyt kaikkein tärkeimpänä sitä, että saadaan oikea eläin oikeaan kotiin. Silloin ei riitä, että eläinkaupan myyjä osaa sanoa ehkä sen kaksi sanaa siitä kyseisestä yksilöstä.

      Pakko sanoa vielä sekin, että joskus on todella hyvin huomattavissa se, että eläinkauppoihin eläimiä on kasvatettu vartavasten myyntiä varten. Silloin ei samaan tapaan ole mietitty sitä, mikä uros mihinkin naaraaseen esim. luonteenpiirteiden perusteella kannattaa yhdistää, jotta jälkikasvusta tulee tietynlaisia. Kotikasvattajat sen sijaan ovat erikoistuneet nimenomaan valitsemaansa lajiin ja yleensä ovat oikeasti kiinnostuneita siitä, mitä yhdistävät. Ei toki aina, mutta ehkä useammin, kuin eläinkaupat, jotka itse kasvattavat useita lajeja myyntiä varten. Se, että on innostunut juuri tietystä lajista tuo aina enemmän tietotaitoa kuin se, että tietää vähän, mutta kaikista lajeista. Varsinkin marsuilla olen huomannut, että on todellakin väliä esim. luonteen puolesta, mistä se marsu on hankittu. Usein eläinkaupoistakin saatavat risteytykset eivät ole läheskään yhtä rauhallisia kuin kasvattajilta ostetut marsut, joiden luonnetta on erikseen jalostettu tiettyyn suuntaan. Itselläni on ollut vuosien saatossa marsuja sekä eläinkaupoista että varsinaisilta kasvattajilta, enkä tämän kokemuksen perusteella hankkisi enää koskaan eläinkaupan risteytystä, sillä kaikkein kivoimmat lemmikit ovat luonteensa puolesta ehdottomasti tulleet kasvattajilta.

    • Anonyymi

      Todellakaan lahden faunattaresta ei kannata hankkia mitään eläintä . Liskot kuljetetaan lentokoneella suoraan munasta. Liian pienenä eikä takuuta saa jos eläin kuoleekin koska liian pieni!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      335
      3141
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      71
      1436
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      163
      973
    Aihe