Soveltuuko 5-11 sepeli pihan päällysteeksi? Kivituhkasta sen verran eriäviä mielipiteitä että taidan välttää sen tällä kertaa.
Myöskään asfaltointi tms. kestopinnoite ei ole nyt ajankohtaista.
Jos 5/11 sepeli ei ole suositeltavaa niin mitä muuta "isoa raekokoa" voisi harkita?
5-11 sepeli pihan päällysteeksi?
6
198
Vastaukset
- rane2
Ei tuokaan hyvä yksistään, laita betonilaattoja mielesi mukaan missä kuljet, nuo kivet pyörivät ja sekoittuvat muihin maalajeihin ?
- kaapeloitsija
Ikäviä tuollaiset yhden koon kivet kävellessä ja todella vittumaisia, jos pitäisi polkupyörällä ajaa.
Ihan niinkuin laakerikuulien päällä kävelisi tai ajelisi. - BauHerr
5-16 sepeli ei painu kasaan. Pihalla se on minusta epämiellyttävä. 5-11 en ole käyttänyt.
Kivituhkasta saa tasaisen pinnan, josta saa täryllä hyvän pinnan esimerkiksi kivetykselle.
Olen tehnyt käyttöpihoja 0-32. Siitä tulee myös tiivis ja kestävä pinta. Sopii esimerkiksi parkkipaikan pinnaksi.
Jos haluaa suhteellisen tasaista ja kohtuullisen kestävää, niin minun mielestä 0-32 on siihen sopiva.- nolla.nollaa
Mitä se 0- jotain tarkoittaa? Että osa kivistä on 0mm kokoisia? Mitä jos sattuu sellainen sepelikuorma, että siihen on sattunut yksi kappale 32mm kokoista kiveä ja loput ovat 0mm kokoisia. Eikö silloinkin täyty kyseisen sepelin määritelmä "0-32"?
- 19-
0-16 sepeli tiivistyy ja siitä olen tehnyt monet pihat. 32 on suurempaan täyttöön.
- Suomensokeri
Meillä laitettiin pihan päällysteeksi sokerinpaloja jotka oli käsitelty akryylilakalla. Kestää vettä ja kulutusta hyvin. Naapurit ovat vihreinä kateudesta hohtavan pihamme loistossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628