Tein juuri osoitemuutoksen, että muutan poikaystäväni mummon asuntoon. Tämä tarkoittaa, että saan täyden opintotuen. Laitoin kuitenkin osoitemuutospäiväksi 28.8 , sillä en tiedä tarkkaa päivää, jolloin muutamme. Aloitan opinnot yliopistossa jo elokuusa, mutta sillon tukia ei vielä saa, vaan se aloitetaan vasta syyskuussa. Ehdinköhän saada täyden opintotuen kelalta, koska laitoin muuttopäivän nuin myöhään? Olen jo hakenut opintotukea, mutta hakemus on käsiteltävänä. Tietääköhän kela kuitenkaan siitä, että muuttopäivä tapahtuu 28pv? Haluisin saada koko tuen syyskuulta, koska eikö se kuitenkin kuulu minulle? Vuokraa emme maksa, joten pelkästä opintotuesta on kysymys.
Ehdinkö saada täyden opintotuen?
opintotukiasiaa
1
85
Vastaukset
- mlkijo
Siis.... ilmeisesti tarkoitat nyt opintorahaa, joka oletettavasti ei olisi täysimääräinen ilman muuttoa vanhempien tulojen vuoksi, vai mitä tässä on takana? Tekstistäsi on aika vaikea saada selvää.
Ja olet ilmeisesti tehnyt osoitteenmuutoksen maistraattiin ja Postiin, mutta laittanut jo sitä ennen Kelalle hakemuksen opintorahasta? Oletko ilmoittanut myös Kelaan osoitteenmuutoksen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888