Nosiistota

Pettynytksksls

Iha täys paska omien kokemuksien perusteella. Remonttia enemmän ku lakisallii.

12

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä_lakipykälä

      Niin mitkä ne kokemukset on?
      Malli, vuosimalli, kilometrit, remontit ja onko kokemusta muista merkeistä?

    • korpilaki

      Samaa mieltä aloittajan kanssa muuten paitsi paska on kyllä arvokkaampaa kuin renu eli ei mielestäni pitäisi verrata keskenään. Mitä se täällä kannattaa luetella renun malleja, vikoja, kilometrejä, remontteja ynm. ei se tätä roska läjää nimeltään renault miksikään muuta, eikä tee muutosta renu-uskoon jättäytyneiden parissa.

    • hohHoijaaÄtsiiih

      Pers aukiset 15 vuotta vanhoilla auton romuilla ajelevat mutu miehet käyvät syvällistä ja uskottavaa keskustelua. Jatkakaa......

    • dsfadfdsafsf

      Puhut ilmeisesti tojoatasta tai jostain muusta japsi-ihmeestä joten olet väärällä foorumilla (sattuuhan näitä pienessä maistissa).

    • Laakerit

      Ovien lukot, bensakorkki, valokatkaisija, turvatyynyn valo, laturi, starttimoottori, laturin hihnan lukitusruuvi, tuulilasin pyyhkijät, nämä tuli heti mieleeni omasta renusta, missä oli vikaa, en kaikkea muista. Sitten on asia erikseen ne hölmön suunittelun tuomat renumurheet, kun öljyäkään ei voi vaihtaa, ellei ole sitä "avainta" järkevissä autoissahan se aukeaa lenkkiavaimella, hylsyllä tai vaikka jakoavaimella. Niin se laturinhihnan kiristys ruuvi, ahdas paikka ja kun kuusiokoloavain muutaman kerran lipsahtaa on ruuvi avaamaton, taitaa aueta vielä toiseen suuntaan kuin norm. ruuvi? Kaikki ovien lukot moneen kertaan rikki, taka luukun kahva jäi käteen. Laakerit mäskänä, laturi mäskiä täynnä, piti hinata korjaamolle, ei lähde edes mäkistartilla, tarvitsee sähköä. Ei starttaa ja taas starttaa, kävele, korjaa, hae pankista rahaa, raavi persettä, ole raapimatta persettä, laula, hyräile, vihellä, katso kuuta, Tälläistä on renuelämä. Piste.

      • Japsiautoparas

        Ehkä siksi maahantuoja on heittämässä pyyhkeen kehään. Tai näin ainakin väitetään, että loppuunmyynti alkaa pian. Voihan olla, että takuukorjaukset syö sen kaiken katteen, minkä lähes olematon myynti tuo.
        Vioista en tiedä paljoa, mutta jos vähän pitää korvat auki, niin ainakin kalliimmasta päästä ovat nuo turbokoneiden rikot eli samat vaivat kuin VW:lla. Ja toinen iso ja perinteinen murhe on nopea ruostuminen, sehän on ollut Renun ja yleensä ranskalaisten riesa jo 40 vuotta.
        Jos renussa olisi järkeä, sen pitäisi olla todella halpa, kuten aikoinaan itäautojen. Kuitenkin se on ollut samanhintainen kuin vaikka parasta laatua tarjoava Toyota!


      • japsieioleauto

        Huonoin Renu on parempi ajaa kuin paras tojo. Ruostuminen ei ole ollut riesa pariinkymmeneen vuoteen. Siinä ei pari remonttia paljoa haittaa. Varsinkin kun kone kestää ja kestää, toisin kuin öljysyöpöt, kansivikaiset toipotta-autot.


      • tojovajakkiarisoo
        Japsiautoparas kirjoitti:

        Ehkä siksi maahantuoja on heittämässä pyyhkeen kehään. Tai näin ainakin väitetään, että loppuunmyynti alkaa pian. Voihan olla, että takuukorjaukset syö sen kaiken katteen, minkä lähes olematon myynti tuo.
        Vioista en tiedä paljoa, mutta jos vähän pitää korvat auki, niin ainakin kalliimmasta päästä ovat nuo turbokoneiden rikot eli samat vaivat kuin VW:lla. Ja toinen iso ja perinteinen murhe on nopea ruostuminen, sehän on ollut Renun ja yleensä ranskalaisten riesa jo 40 vuotta.
        Jos renussa olisi järkeä, sen pitäisi olla todella halpa, kuten aikoinaan itäautojen. Kuitenkin se on ollut samanhintainen kuin vaikka parasta laatua tarjoava Toyota!

        Ketä sä Tojo-vajakki yrität huijata tuolla sun paskanjauhamisella? Renun maahantuonti loppumassa hahahahahah. Eikös juuri huhuta Toyotan vetäytymisestä Euroopasta. Vanhanaikainen, kansivikainen, öljysyöppö, rustuva kauko-idän ihme ei mene laatutietoisessa Euroopassa kaupaksi. Täällä ostetaan vain Volkkaria, Fordia ja Rellua.
        Ja eikös Toyota ole tutkimusten mukaan Mazdan, Nissanin ja Sukisukin ohella maailman ruostuvimpia merkkejä. Voin vaikka linkin laittaa. Yritäpä sinä laittaa linkki Renaultin "turbokoneiden rikoista" heheheheheh


      • Meksukolome
        Japsiautoparas kirjoitti:

        Ehkä siksi maahantuoja on heittämässä pyyhkeen kehään. Tai näin ainakin väitetään, että loppuunmyynti alkaa pian. Voihan olla, että takuukorjaukset syö sen kaiken katteen, minkä lähes olematon myynti tuo.
        Vioista en tiedä paljoa, mutta jos vähän pitää korvat auki, niin ainakin kalliimmasta päästä ovat nuo turbokoneiden rikot eli samat vaivat kuin VW:lla. Ja toinen iso ja perinteinen murhe on nopea ruostuminen, sehän on ollut Renun ja yleensä ranskalaisten riesa jo 40 vuotta.
        Jos renussa olisi järkeä, sen pitäisi olla todella halpa, kuten aikoinaan itäautojen. Kuitenkin se on ollut samanhintainen kuin vaikka parasta laatua tarjoava Toyota!

        Taas tuo sama jargoni. No tällä kertaa olen yhdestä asiasta samaa mieltä, VIOSTA ET TODELLA TIEDÄ ja kaikki muukin on kaikkea muuta kuin johonkin faktoihin perustuvaa.

        Unohdit mainita että onneksi Nissan tuli ja pelasti Renaultin (vai oliko se sittenkin toisinpäin).

        Kuka väittää että Renaultin maahantuonti on loppumassa?
        Onko sinulla mitään käsitystä kuka auton takuukorjaukset kustantaa?
        Laita nyt vihdoin linkki Renaultin turbokoneongelmiin, älä sotke VAG-paskoja tähän keskusteluun.
        Kannattaa vihdoin tulla pois sieltä -70 luvulta. Vaikka Toyota on ruostumisessa samalla tasolla, niin Renault ei.

        Kannattaa tutustua myös autohinnastoon. Toyota maksaa tuhansia euroja enemmän kuin vastaava Renault.


      • terojentuskallisethuudot
        Japsiautoparas kirjoitti:

        Ehkä siksi maahantuoja on heittämässä pyyhkeen kehään. Tai näin ainakin väitetään, että loppuunmyynti alkaa pian. Voihan olla, että takuukorjaukset syö sen kaiken katteen, minkä lähes olematon myynti tuo.
        Vioista en tiedä paljoa, mutta jos vähän pitää korvat auki, niin ainakin kalliimmasta päästä ovat nuo turbokoneiden rikot eli samat vaivat kuin VW:lla. Ja toinen iso ja perinteinen murhe on nopea ruostuminen, sehän on ollut Renun ja yleensä ranskalaisten riesa jo 40 vuotta.
        Jos renussa olisi järkeä, sen pitäisi olla todella halpa, kuten aikoinaan itäautojen. Kuitenkin se on ollut samanhintainen kuin vaikka parasta laatua tarjoava Toyota!

        Oot kyllä niin perus teroa taas että tee meille kaikille palvelus ja heittäydy narun jatkeeksi pääset jopa itse helpommalla. Tämä avaus on ollu taas näitä turhimpia siis ei mitään tolkkua. Siis perus terokuoro täälläkin huutelee kuinka ranskalaiset autot on paskoja jne.


    • PoisSuomesta

      Ja vaikka Leopardeja tilalle, on maailman tilanne sellainen, että ne alkavat olemaan kovin kysyttyjä, viitaten Putinin viimeaikaisiin toimiin. Vanhat ladat, jotka olivat sentään lujaa laatua ostettiin takaisin Venäjälle, saa nähdä ostaako Ranska renuttimet Suomesta takaisin, ei taida niilekkään kelpaavan, on niin löysää laatua, sellaista kertakäyttö kamaa, vähän niiku vessapaperi, ei sitäkään kukaan käytettynä osta.

    • DGC

      Vastataanpa tuohon listaan ettei tuli liian yksipuolisia näkemyksiä. Kyseessä on vuoden 2002 Clio, ollut minulla kohta 5v, oli 156K ajettu kun ostin, nyt 265K. Minä ajan vanhoilla ja halvoilla autoilla enkä osaa sanoa mitään viisasta uusista.

      Minulla ei ole ollut näitä ongelmia:
      Ovien lukot, bensakorkki, valokatkaisija, laturi, starttimoottori, öljyäkään ei voi vaihtaa, ellei ole sitä "avainta", takaluukun kahva

      Minulla on ollut nämä ongelmat:
      - Turvatyynyn valo syttyi jonkun lastausoperaation yhteydessä. Sammui, kun irroitin ja kiinnitin matkustajan puolen penkin piuhat. 0€
      - Tuulilasin pyyhkijät.Moottorin sisäinen maadoitus hapettui. Lisäsin maapiuhan. alle 1€ sähkötarvikkeita.
      - Ovien lukot. Kuskin oven mekaaninen lukko on juuttunut, toimii vain kaukosäätimestä. En ole muistanut/viitsinyt korjata.
      - Laakerit mäskänä. 265k ajetusta autosta on hajonnut molemmat etupyörän laakerit kerran. Korjaaminen maksoi joitakin kymppejä per puoli.
      - Ei starttaa ja taas starttaa. Puhdistin kampiakselin asennontunnistimen liittimen. 0€. Ihmettelen vaan miten uusavuttomat "automiehet" eivät tätäkään osaa tänä päivänä.

      Listan ulkopuolelta lisäisin
      - ABS:n hammaskehä (26€),
      - ABS:n ohjausyksikön (diangoosi 35€, osa 135€) ABS:n vika oli minun mielestäni jo ihan oikeastikin kallis ja sen aiheutti nykyinen inhokkimerkkini Bosch.
      - Vetonivelen suojakumi (koko akseli 80€)
      - Varmaan jotakin muutakin mitä en nyt muista.
      Kuluvaa puolta:
      - Kasa etupään niveliä. Sen verran vähän säätöjä näissä vehkeissä että summittaiset tarkistukset ja aurauksen säätö kahdella alumiinilistalla, rullamitalla ja arkustangentti(mittaero/mittauspisteiden etäisyys) -funktiolla onnistuu.
      - Jarrut kertaalleen.
      Lisäksi huoltohistoriasta löytyy ihan oikea kilahtaminen edellisen omistajan aikana, joten jakohihna lienee syytä vaihtaa ajoissa. Sen jäljiltä löytyi sitten myöhemmin kampiakselin hihnapyörä jonka kohdistuskiila oli särkynyt luultavasti tuossa tapauksessa ja jota ei oltu huomattu korjata. Kymppi meni siihenkin.

      Asioita, joista pidän erityisesti:
      - Laturin hihnan lukitusruuvi. En tiedä oletko ymmärtänyt sen toimintaa, minun mielestäni se on nerokas. Minulla ainakin on työkalut jolla sen pystyy kiristämään helposti. Virittämistä ymmärtävälle soittajalle oikean kireyden ilmoittaminen hertzeinä on myös mukava ominaisuus.
      - Magneti Marelli 5NR ECU. Ilmamäärä MAPilla eikä MAFfilla, ei nokan asennontunnistinta, ei EGR:ää, ei Boschia ja toimii.

      Jokainen sitten voi miettiä omalta kohdalta, onko tuo kohtuuton määrä vikoja vanhalle pikkuautolle. Sen verran halpoja nuo ovat ostaa ja korjata, että osaaville persaukisille uskaltaa suositella varauksetta. Tielle se ei ole jättänyt ja pidemmällekin reissulle uskaltaa kyllä lähteä.

      Mutta osaamattomien autoista ymmärtämättömien on varmaan sitten parempi valita se laatumerkki jota ei tarvitse koskaan korjata. Maksaahan sellainen käytettynä sitten enemmän, mutta eipä tarvitse tulla sitten palstoille avautumaan ja voihan se olla muutenkin parempi kuin vastaava Renault. Tai huonompi. Tai kuka nyt mistäkin tykkää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6304
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3150
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1706
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe