Minkä ikäisenä saa värjätä hiukset?

Anonyymikyselijä

Hei!
Tiedustelisin sitä, mikä on tämä ns. "ikäraja" hiuksien värjäämiselle?
Itse siis olen 15-vuotias, olen harkitsemassa värjäämistä, mutta en lähiaikoina!
Vanhempani haluavat että odotan vielä, mutta haluan tietää kuinka kauan joudun asiaa odottamaan.
Pointtini ja kysymykseni oli, että minkä ikäisenä ne hiukset saikaan värjätä?

(Ja tiedän että sieltä tulee joku vanhempi tai vähän nuorempikin osapuoli sanomaan että "Älä pilaa hiuksiasi" tai "Ei tarvitse ajatella värjäämistä ennenkuin on täyttänyt sen tietyn iän", yms.! Painotan suuresti sitä asiaa että harkitsen sitä paremmin, silloin kun ikä on kohdallaan! :) Yhtään sitä nuorempana en meinannut hiuksiani värillä vetäistä!)

22

3635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pinnnjs

      itehhän värjäsi ekan kerra hiukset siinä vitos luokal ja sen jälkeen säännöllisesti, nykyään kerran kuussa aina tyvikasvun :D ja oon siis 15 itekkin
      joku pari vuot sittehä tuli se joku juttu et kampaajat ei muka värjäis alle 16v hiuksia mut enpäoo yhtenkää kampaajaa törmänny joka ikää kyselis :D ja käyn kampaajal tosiaan yleesä jokatoine kuukaus ja sit muute värjään himas kaupan väreil

    • wwttff

      en kyllä ymmärrä tota sun paniikkia hiusten värjäystäkohtaan :D monet värjää viimmestään siinä ylä astee alus hiukset ekaa kertaa. en iteasias tunne yhtäkään ihmistä kuka ei olis värjänny hiuksii meijä luokalt ja pääsin siis nyt ysilt
      etkö muka oo nähny muitte värjäävä hiuksii ? XDD

    • fwqe

      Ei niissä nyt sellaista ikärajaa oikein ole, mutta jotkut värjäystuotteet ovat niin voimakkaita ( kemiallisesti) että niitä ei suositella alla 16 vuotiaille.
      Itse värjäsin ekan kerran hiukset 17 vuotiaana ja sen jälkeen olen käyttänyt hennavärejä.

      Tietenkin voit ihan hyvin kokeilla värjätä, mutta muista tutustua kunnolla pakkaukseen ja tehdä se hiussuortuva testi mahdollisen yliherkkyyden varalta :)

    • moiy

      Mielestäni 15-vuotta olisi semmonen hyvä ns. "ikäräjä", koska kyllä sen ikäset ymmärtää sen.

      • TurhaOnTurhaa

        Riippuu siitä minkä ikäisenä haluat syövän.


      • SuperCat

        miten niin riippuu siitä minkä ikäisenä haluat syövän. mun äiti on värjännyt hiukset kaksi kertaa eikä sil oo syöpää.


      • Anonyymi
        TurhaOnTurhaa kirjoitti:

        Riippuu siitä minkä ikäisenä haluat syövän.

        lol


    • tyttö01

      Mä oonnekan kerran värjänny 7v:nä, ja miestäni ikä raja on aikalalla se miten vanhemmat katsovat. Ja kannataa huomioida että luonnolliset värit ovat usein kemillisesti miedompia, jasaattavat näin ollen jopa parantaa hiusten kiiltoa.

    • Sininenonsejuttu

      Mä värjäsin 3 luokalla tummansinisika

    • ihanhyväikävärjätä

      11v taisin ekan kerran värjätä :D se ikärajahan on joo 16 mutta kyllä sitä nuoremmatki voi hyvin värjätä, tekee vaan allergiatestin ensin.
      Vuonna 2016 varmaan 90% 15-vuotiaista värjää hiuksiansa ja ehkä 0,1% sen ikäsistä ajattelee olevansa liian nuoria värjäämään..:D ei se nii iso juttu oo, oma väri sieltä takas tyvestä kasvaa kuitenki. Eikä ne värit hiusten kuntoo pilaa, värinpoistot on eri juttu. Anna mennä vaan.

    • 24t24t24t2

      Ei hiuksia saa värjätä. Sulle kuuluu ne hiukset jotka syntyessäsi saat.

      • Anonyymi

        Lol mitä


      • Anonyymi

        Boomeri


      • Anonyymi

        En kestä näit miimikoit tääl xD


    • Pöppelipöö

      Parturit/kampaajat eivät saa värjätä alle 16v hiuksia vaikka olisi vanhempien lupa, koska jos henkilö saa allergisen reaktion niin on kampaaja vähän kusessa, koska se on ihan laissa kielletty. Ja värjäys pakkauksissakin lukee ettei suositella alle 16 vuotiaille.

      Mutta ei niitä henkkareita varmaankaan yleensä edes kysytä, (eri asia jos joku natiainen yrittää ostaa) koska kaverini kävi 15v ostamassa salesta hiusvärin eikä myyjä sanonut mitään.

    • kannatti

      Mulla tehtiin ekan kerran raitoja hiuksiin kampaajalla kun olin 2luokal ja kokonaan värjättiin ekan kerran kun olin 5luokal. Siitä vaan värjäämään hiuksia. Se kannattaa

    • näinsevittuon

      K18

    • Moivaankakkki

      Oon nyt 12 ja värjäsin eka kerran latvat 11-v

    • hiustenvärjääjä03

      No en tiiä siitä iästä, mut mulle pistettiin ekan kerran vaaleita raitoja kun olin 3v ja sen jälkeen 2 kertaa ja koko pää ekan kerran punaisella kestovärillä 5,5 veenä, ja siitä asti aina syksyllä ja keväällä punaisella vuoteen 2016 kevääseen asti, mutta nyt vaalensin mun latvat ja värjäsin pinkillä😊 Ai niin ja vuosi sitten pistin ruskeat latvat ja näille 7 vuodelle mahtuu monen monta väriä:D

    • En ymmärrä miks hiukset edes pitäisi värjätä.

    • ponihomo

      tsemppiä sinulle värivalinnan kanssa! sateenkaaripään on ponihomon hyvä olla.

    • Anonyymi

      Itselläni on kestovärillä punaiset hiukset ja olen 11. Minun mielestä sen saa ite päättöä koska omat ne hiuksethan on😊

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe