Finnairin E-lipusta kysymyksiä

Kääk43

Eli ensimmäistä kertaa varasin itse lentoliput jonkun toisen lafkan kautta ja lennot hoitaa Finnair. Olen ennen lentänyt vain ja ainoastaan Lufthansalla, joten armoa mahdollisesta tyhmästä kysymyksestä.

Varaus on tehty ja sain vahvistuksen varaustunnukselle joka on muodossa AAA11. Matkustajatiedoistani myös löytyy e-lipun numero. Koska kyseessä on lento USAan, tein myös kaikki tarvittavat tietojen päivitykset.
Matkakuvauksessani lukee näin:
"Kun olet hyväksynyt hintaan liittyvät ehdot ja veloituksen, saat kaksi sähköpostia – yhdessä on varausvahvistuksesi ja toisessa e-lippusi. Jos et saa viestejä 24 tunnin sisällä, ota yhteyttä Finnairiin"
Varausvahvistuksen sainkin jo, mutta sitä E-lippua ei ainakaan vielä ole tullut. Tosin siitä on alle 24 tuntia kuin tein muutokset tietoihini.
Lisäksi toinen hämäävä asia on, että varausvahvistuksessa lukee että "lippusi postitetaan osoitteeseen", tarkoittaako tämä nyt sähköpostiosoitetta? Osoitetietojani ei kysytty ainakaan missään. Jokseekin sekava tuo Finnairin sivu.
Kuinka kauan teillä on mennyt E-lipun saamiseen sähköpostiin?
Kiitos kaikille jotka jaksavat vastata, rautalanka-vastaukset täysin tervetulleita.

12

1096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 152

      Yleensä e-lipun kuitti on tullut muutamissa minuuteissa. Varaustunnuksessa on kuusi merkkiä. Katso www.checkmytrip.com-sivulta. Siellä pitäisi varauksesi näkyä.

      • Kääk43

        Tuolla checkmytrip näkyy kyllä varaukseni ja E-lippuni numero ja matkakoodi.
        Eli onko tämä nyt tällä selvä, enkä tarvitse sähköpostiini Finnairin mitään e-lippua vielä erikseen varausvahvistuksen lisäksi?
        Kiitos todella paljon vastauksesi, helpotti todella paljon.


      • 152

        USA:han mennessä kannattaa tulostaa jokin paperi mukaan. Pääset näkemään varauksesi myös Finnairin sivujen kautta kohdasta Varaukseni. Tulosta ainakin se sivu mukaan, jos et sähköpostiisi saa mitään kuittia. Varauksesi on joka tapauksessa kunnossa, kun sen kerran löysit.


      • 18plus
        Kääk43 kirjoitti:

        Tuolla checkmytrip näkyy kyllä varaukseni ja E-lippuni numero ja matkakoodi.
        Eli onko tämä nyt tällä selvä, enkä tarvitse sähköpostiini Finnairin mitään e-lippua vielä erikseen varausvahvistuksen lisäksi?
        Kiitos todella paljon vastauksesi, helpotti todella paljon.

        pieni tarkennus - jos checkmytripissä lentojen tilana on confirmed, kaikki on kunnossa. Tuo confirmed näkyy kaikkien lentojen tunnusten perässä.


    • Finskin-liput

      Ainakin minulla napsahti e-liput sähköpostiin heti välittömästi maksun jälkeen, mutta ei oltu menossa Amerikkaan vaan Aasiaan. En tiedä onko Ameriikan lentojen kanssa eri juttu...

    • UseitaVarauksiaTehnyt

      Miksi Kääk teet asiat vaikeasti miksi et varannut lippuja Finskin sivuilta ? Se toimii moitteetomasti lippu tulostettavissa heti.

      • kääk43

        Koska tyhmänä luulin, että pääsisin halvemmalla jos tilaan jonkun toisen kautta.
        Ehkä säästin huimat 50 euroa, stressiä tuli sitäkin enemmän. Mutta tästäkin opittiin. Itsekseni olen kironnut nyt muutaman päivän ajan, että olisin päässyt huomattavasti helpommalla tilaamalla suoraan Finnairilta. Tulevaisuudessa tulen tekemään näin.
        Jokatapauksessa, asiat nyt hyvin kun näyttää tosiaan kaikkialla confirmed ja e-lipun kuitti on sähköpostissani.
        Suuri kiitos kaikille avusta!
        t. AP


    • KLM6

      Miks hitossa joku e-lippu pitää vielä paperille tulostaa ?

      • nosiksihitossa

        Joissakin maissa esimerkiksi maahantulosäädökset vaativat sitä, että maahantulijalla pitää olla paluulippu.


    • YAP

      Eikö sitä voi esittää kännykän näytöltä sitä e-lippua jos kysytään. Näin ainakin itse olen toiminut viime vuodet.

      • Tiedoksi

        Esimerkiksi Bangkokin kentällä Suvarnabumissa pitää olla paperinen lippu kun menee drop baggage tiskille.


    • YAP

      Mikä yhtiö muka vaatii näyttää muuta kuin passin baggage drop tiskillä BKK:ssä? Mä olen ite puolen vuoden sisään lähtenyt BKK:stä 6-7 lentoyhtiöllä ja mikään niistä ei ole vaatinut mitään muuta kuin passin. Se virkailija siinä tiskillä ei tee yhtikäs mitään sillä sun printillä vaan vetäsee passin lukijasta läpi ja se näkee samantien sun varauksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      611
      16586
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      52
      14978
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      389
      9344
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      47
      5582
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      12
      4639
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      174
      3255
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      118
      1925
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1379
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      96
      1315
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1247
    Aihe