Finnairin E-lipusta kysymyksiä

Kääk43

Eli ensimmäistä kertaa varasin itse lentoliput jonkun toisen lafkan kautta ja lennot hoitaa Finnair. Olen ennen lentänyt vain ja ainoastaan Lufthansalla, joten armoa mahdollisesta tyhmästä kysymyksestä.

Varaus on tehty ja sain vahvistuksen varaustunnukselle joka on muodossa AAA11. Matkustajatiedoistani myös löytyy e-lipun numero. Koska kyseessä on lento USAan, tein myös kaikki tarvittavat tietojen päivitykset.
Matkakuvauksessani lukee näin:
"Kun olet hyväksynyt hintaan liittyvät ehdot ja veloituksen, saat kaksi sähköpostia – yhdessä on varausvahvistuksesi ja toisessa e-lippusi. Jos et saa viestejä 24 tunnin sisällä, ota yhteyttä Finnairiin"
Varausvahvistuksen sainkin jo, mutta sitä E-lippua ei ainakaan vielä ole tullut. Tosin siitä on alle 24 tuntia kuin tein muutokset tietoihini.
Lisäksi toinen hämäävä asia on, että varausvahvistuksessa lukee että "lippusi postitetaan osoitteeseen", tarkoittaako tämä nyt sähköpostiosoitetta? Osoitetietojani ei kysytty ainakaan missään. Jokseekin sekava tuo Finnairin sivu.
Kuinka kauan teillä on mennyt E-lipun saamiseen sähköpostiin?
Kiitos kaikille jotka jaksavat vastata, rautalanka-vastaukset täysin tervetulleita.

12

1245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 152

Yleensä e-lipun kuitti on tullut muutamissa minuuteissa. Varaustunnuksessa on kuusi merkkiä. Katso www.checkmytrip.com-sivulta. Siellä pitäisi varauksesi näkyä.

• Kääk43

Tuolla checkmytrip näkyy kyllä varaukseni ja E-lippuni numero ja matkakoodi.
        Eli onko tämä nyt tällä selvä, enkä tarvitse sähköpostiini Finnairin mitään e-lippua vielä erikseen varausvahvistuksen lisäksi?
        Kiitos todella paljon vastauksesi, helpotti todella paljon.

• 152

USA:han mennessä kannattaa tulostaa jokin paperi mukaan. Pääset näkemään varauksesi myös Finnairin sivujen kautta kohdasta Varaukseni. Tulosta ainakin se sivu mukaan, jos et sähköpostiisi saa mitään kuittia. Varauksesi on joka tapauksessa kunnossa, kun sen kerran löysit.

• 18plus
        Kääk43 kirjoitti:

Tuolla checkmytrip näkyy kyllä varaukseni ja E-lippuni numero ja matkakoodi.
        Eli onko tämä nyt tällä selvä, enkä tarvitse sähköpostiini Finnairin mitään e-lippua vielä erikseen varausvahvistuksen lisäksi?
        Kiitos todella paljon vastauksesi, helpotti todella paljon.

pieni tarkennus - jos checkmytripissä lentojen tilana on confirmed, kaikki on kunnossa. Tuo confirmed näkyy kaikkien lentojen tunnusten perässä.

• Finskin-liput

Ainakin minulla napsahti e-liput sähköpostiin heti välittömästi maksun jälkeen, mutta ei oltu menossa Amerikkaan vaan Aasiaan. En tiedä onko Ameriikan lentojen kanssa eri juttu...

• UseitaVarauksiaTehnyt

Miksi Kääk teet asiat vaikeasti miksi et varannut lippuja Finskin sivuilta ? Se toimii moitteetomasti lippu tulostettavissa heti.

• kääk43

Koska tyhmänä luulin, että pääsisin halvemmalla jos tilaan jonkun toisen kautta.
        Ehkä säästin huimat 50 euroa, stressiä tuli sitäkin enemmän. Mutta tästäkin opittiin. Itsekseni olen kironnut nyt muutaman päivän ajan, että olisin päässyt huomattavasti helpommalla tilaamalla suoraan Finnairilta. Tulevaisuudessa tulen tekemään näin.
        Jokatapauksessa, asiat nyt hyvin kun näyttää tosiaan kaikkialla confirmed ja e-lipun kuitti on sähköpostissani.
        Suuri kiitos kaikille avusta!
        t. AP

• KLM6

Miks hitossa joku e-lippu pitää vielä paperille tulostaa ?

• nosiksihitossa

Joissakin maissa esimerkiksi maahantulosäädökset vaativat sitä, että maahantulijalla pitää olla paluulippu.

• YAP

Eikö sitä voi esittää kännykän näytöltä sitä e-lippua jos kysytään. Näin ainakin itse olen toiminut viime vuodet.

• Tiedoksi

Esimerkiksi Bangkokin kentällä Suvarnabumissa pitää olla paperinen lippu kun menee drop baggage tiskille.

• YAP

Mikä yhtiö muka vaatii näyttää muuta kuin passin baggage drop tiskillä BKK:ssä? Mä olen ite puolen vuoden sisään lähtenyt BKK:stä 6-7 lentoyhtiöllä ja mikään niistä ei ole vaatinut mitään muuta kuin passin. Se virkailija siinä tiskillä ei tee yhtikäs mitään sillä sun printillä vaan vetäsee passin lukijasta läpi ja se näkee samantien sun varauksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2472
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1792
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      259
      1446
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1272
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      390
      1245
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      358
      1197
    10. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe