Onko muilla kokemuksia,että myooma tulisi pois itsestään?Mulla on todettu keväällä n.2cm kokoinen myooma joka onkin aiheuttanut välivuotoja ym.vaivoja.Tänään sitten alkoi tiputteluvuoto ja muutaman tunnin päästä vessareissulla pönttöön tipahti tosi iso hyyymä.ja tästä jonkinajan päästä tuli kuiva,verinen hyytymäklöntti n.2-3cm kokoinen jonka ajattelin olevan myooma.olenko ihan väärässä?vuotoa tulee vielä pikkusen,ennole lääkäriin ollut yhteyksissä.
myooman poistuminen itsestään
14
8469
Vastaukset
- KaksiHyytymää
Myooma on lihaskasvain, ei se noin vain pönttöön tipahda. Valitettavasti.
- näinmullameni
Minulta poistettiin kohtu myooman takia.
Se ei itse sieltä tule pois.
Aiheutti vuotoa, hyytymiä, kipua ja vaikka mitä.
Oli myös endometrioosia.
Sain kohdun pois ja elämä hymyilee :) - myriam77
voivat kutistua itsestään joissakin tapauksissa?
törkeää ettei suomessa ole tarjolla ei kirurgisia hoitoja, kuten ulkomailla. s**tanan takapajula tämä suomi on...ulkomailla ultra, magneetti, sähkö vai mitä ne nyt oli.
lähden viroon yms. hoitoon jos mun myoomat kasvaa liikaa. Ensi pitää tapella riittävä kilpirauhaslääkityskin, sitäkään ei sitten millään meinaa saada. THS lähelle ykköstä. - siinähänse
THS on hyvä olla alle 2,5.
Muuten on vajaatoimintaa.- myriam77
EI muutes ole hyvä kaikilla alle 2,5. Onnekseni terveyskslääkäri kertoi minulle äskettäin että on tehty tutkimuksia, että jotkut ihmiset voivat hyvin vasta kun tsh on lähellä ykköstä. Moni ei tätä tiedä. Annosta nostetaan (Thyroksin) vähitellen.
Viime noston jälkeen kadonnut libido on onneksi palaillut. Yes!
Onko myoomien kutistumisesta (ilman vaihdevuosia), kellään kokemusta? - katosikuin
myriam77 kirjoitti:
EI muutes ole hyvä kaikilla alle 2,5. Onnekseni terveyskslääkäri kertoi minulle äskettäin että on tehty tutkimuksia, että jotkut ihmiset voivat hyvin vasta kun tsh on lähellä ykköstä. Moni ei tätä tiedä. Annosta nostetaan (Thyroksin) vähitellen.
Viime noston jälkeen kadonnut libido on onneksi palaillut. Yes!
Onko myoomien kutistumisesta (ilman vaihdevuosia), kellään kokemusta?Minulla oli parisen vuotta sitten myooma,mutta sitä ei enää näkynyt,joten häipyy ne itsestäänkin.
- Katosiko
Oletko varma, ettei ollut kysta? Tai sinähän sen toki paremmin tiedät :)
Myoomat eivät nimittäin todistetusti lähde/pienene ennen kuin menopaussin jälkeen. Ja silloinkin vain niiltä, jotka eivät käytä hormonikorvausvalmisteita.
Jos näin on sinulle käynyt, olet lääketieteellinen harvinaisuus. - katosikuin
Katosiko kirjoitti:
Oletko varma, ettei ollut kysta? Tai sinähän sen toki paremmin tiedät :)
Myoomat eivät nimittäin todistetusti lähde/pienene ennen kuin menopaussin jälkeen. Ja silloinkin vain niiltä, jotka eivät käytä hormonikorvausvalmisteita.
Jos näin on sinulle käynyt, olet lääketieteellinen harvinaisuus.Lääkäri ultraa tehtäessä sanoi,että oli yksi myooma ja kohdunsuussa oli sitten vielä polyyppeja.En tiedä sitten,mutta nyt siellä ei enää ollut mitään ylimääräistä.
- Vilperiina2016
katosikuin kirjoitti:
Minulla oli parisen vuotta sitten myooma,mutta sitä ei enää näkynyt,joten häipyy ne itsestäänkin.
Sama minulla. 2kpl 2cm kokoista myoomaa ja 4,5cm kolmilokeroinen kysta löydettiin ultrassa syksyllä -2015 ja kontrollikäynnillä 3kk myöhemmin kaikki poissa. :-)
- Näinmulla
Myooma voi kadota (surkastua pois?) . Itselläni löyty gynegologisissa tutkimuksissa ja kun oli myös paljon ollut vuotohäiriöitä niin varattiin aika sen poistoon. Menin kätilöopistolle leikkaukseen minut nukutettiin, mutta myooma olikin kadonnut! Papereissa lukee "myooma ilmeisesti poistunut itsestään".
No, tulipa ensimmäinen kerta elämässä koettua nukutus. Se oli ihan kiva kokemus. :)
Mutta mitään en siis huomannut että olisi tippunut vessanpönttöön, tosin vuotoni taisivat tuolloin olla täynnä suuria veriklimppejä muutenkin...aivan karmean näköistä. - KaksiHyytymää
Edelleen olen sitä mieltä, etteivät ne vessanpönttöön putoile, mutta näköjään voivat sitten surkastua ennen vaihdevuosiakin.
- Foxylady1970
Minulla todettiin alkuvuodesta 2015 ultrassa pieni myooma. Se näkyi vielä 30.4.15 naistentautien polilla. Lääkärin mukaan saattoi olla myös polyyppi. Oireina erittäin runsaat ja kivuliaat kuukautiset. Tänään "löydös" piti poistaa kohdun tähystyksessä, mutta mitään ei löytynyt. Epikriisissä lukee: "Kohtuonteloon ei pullistu myoomaa tai polyyppia. Kohdun limakalvo on sen sijaan verestävä ja poimuileva. Elektrokoaguloidaan vuotava endometrium ja pinnallisesti resekoidaan siitä näyte. Lopuksi vuodot rauhoittuvat ja kohtuontelo näyttää säännölliseltä. Kervikaalikanavan puolella ei erityistä."
Jatkohoitona, jos kk jatkuvat runsaina Cyklokapron tai kohdun lämpöhoito tai hormonikierukka.
Onko joku saanut avun lämpöhoidosta? Onko jollain poistunut/hävinnyt myooma itsestään? Mitä olette mieltä epikriisin tekstistä? - NP_
Vuotohäiriöitäni on hoidettu jo useampi vuosi ilman näennäistä tulosta. Lääkärit ovat olleet tylyjä, eivät ole kertoneet vaihtoehdoista, mieluusti ajaisivat vain kohdunpoisto jonoon. Itse hain tietoa tuosta kohdun embolisaatio hoidosta, mutta kysyessäni sitä lääkäriltä hän ilmoitti että ei se myoomiin auta ja heillä sitä ei tehdä ja siihen tarvitaan radiologikin, =O että sellainen vastaus. Nyt olen löytänyt netistä tietoa myös hifu menetelmästä joka on korkeaintensiteettistä ultraääni hoitomenetelmää jota käyttäen tuhotaan kasvaimia (kuten myooma) kuumentamalla. Suora lainaus netistä: "Tällä hetkellä menetelmää käytetään kohdun hyvänlaatuisten sidekudoskasvaimien eli myoomien hoidossa ja sen käyttöä eturauhase- ja maksasyövän hoidossa tutkitaan". Olisin kiitollinen mikäli löytyisi joku joka on tuossa hoidossa ollut ja kertoisi miten meni ja miten hän siihen pääsi. Kätilöopiston lääkärit tuskin minua sellaiseen ohjaa, eihän sitä heillä tehdä ja siihenkin tarvitaan erikoislääkäri ja Mri kuvaus. Kiitos jos joku asiasta tietävä pystyy vastaamaan.
- Siilixi
Todella huonosti löytää tietoa näistä myomista. Fibroids nimellä enkuksi löytyy kyllä. Voiko kystää erehtyä luulemaan myomaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768