308 Vs /7.62X53r/54r

moro! näitä puheita lukiessani en voinut olla ottamatta kantaa omistan itse Mosin-Nagantin 7.62X54r vuosimalli 1939 ja olen 23v metsästäjä, Isäni omistaa Suomi sotilaskiväärin 7.62x53r:n ja Veljeni 308n niin voin sanoa että Nagantilla on mukavinta ampua, mutta isäni kiväärissä on kiikari samoin veljeni aseessa mutta Nagantissa ei ole Kiiikaria, olen Harjoitellut Hirvi/kettu merkkiä 80m:tä ja hyvin osunut panoksena ollut Barnaul Ja Wolf. Ammun Vasemmalta Puolelta sillä oikea silmäni näkö ei enää riitä oikealta ampumiseen, Olen näissä keskusteluissa kuullut että nämä panokset olisivat paskoja se ei pidä paikkaansa Wolf Ja Barnaul ovat hyviä panoksia se on vain ampujasta kiinni itse kun alan ampua niin käytän tukena pelkkää lautaa niin ei heilu ollenkaan ja osuma alue on 8-10 sisällä silloin kun haluan todellä hyviä tuloksi käytän Sakon 7.62x53r range panoksiä sillä Nagantti voi käyttää molempia ponoksia ja tulokset ovat hyviä.

10

826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seitsemänviisikuusipiisi

      Hä?

      • tosi on! Olen 23v metsästäjä Ja tässä perheessä on monta kivääriä kuten huomaat tektistä:


    • sellieeri

      Älä ammu barnaulia tai wolffia suomalaisella sotilaskiväärillä. Suomalaisessa piipussa on syvät rihlat ja niillä kannattaisi periaatteessa ampua vain kuparivaippaa lyijysydämmellä. Piippu kuluu noilla kahdella jonki verran nopeammin. Itse ammun sellieriä kun en raaski sakoa tai lapualaista ostaa.

      • kiitos kommenteista mutta tämä ei ole suomalainen Sotilas kivääri vaan Mosin-Nagant Aito sillä aseen kyljessä on Venäiläiset merkinnät ja vuosi luku 1939 ja kyriilistä kirjoitusta ostin aseen 200 eurolla Oulun ase Ja erä liikkeestä olen ensimmäinen omistaja aseelle, Suomessa. palvellut Venäjällä 2 mailman sodassa ja päätynyt Saksaan ja nyt Minulle.ps Isäni Kivääriin ei käy kuin tuo Sakolainen.


    • kiitos kommenteista mutta tämä ei ole suomalainen Sotilas kivääri vaan Mosin-Nagant Aito sillä aseen kyljessä on Venäiläiset merkinnät ja vuosi luku 1939 ja kyriilistä kirjoitusta ostin aseen 200 eurolla Oulun ase Ja erä liikkeestä olen ensimmäinen omistaja aseelle, Suomessa. palvellut Venäjällä 2 mailman sodassa ja päätynyt Saksaan ja nyt Minulle.ps Isäni Kivääriin ei käy kuin tuo Sakolainen.

    • http://www.varusteleka.fi/images/natsikortti.jpg" width="400" height="360"

    • Pyssyukko

      Siis, minkäkokoista parvea ko patruunat käy 100m matkalta? Täyttämäsi tukikin kertoo ampumisestasi jotain.

      • Pyssyukko

        Siis milleissä kasa.


    • srayliluti

      m39 onkin parhaimmillaan 150- 300 m , avotähtäimilläkin tulee sellaista 10 cm kasaa , kun on hyvä patruuna (sako tai lapua sa lataus).

      • torrakkojulli

        Jaa, kasa ei vielä 100m päässä vakiintunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe