Tosi tosikkokätköilijät

Tosi tosikkokätköilijät rikkovat niitä vähiä sääntöjä joita tässä lajissa on, esim.
Logataan kätkö löydetyksi ilman nimimerkin kirjoitusta kätkön logivihkoon. Kun nimimerkki poistetaan kätkön omistajan toimesta, aletaan tosikkomaisesti valittaa ja kenties raivota siitä.
Miksi? Kun harrastuksen ottaa rennosti, eikä myöskään kilpaillen, on aivan sama onko siinä kätkössä löytömerkintä vai ei. Aivan sama on myös onko löytömerkintä niissä sadassa muussa jossa ei ole itse käynyt sitä nimeä sinne kirjoittelemamassa.
Ilmianna
Jaa

10 Vastausta

Niin. Tuossa tapauksessa tosin kyseinen kätköilijä todisti löytäneensä kyseisen kätkön. Itse en olisi poistanut nettiloggausta. En kyllä olisi alkanut valittamaankaan loggauksen poistosta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"kyseinen kätköilijä todisti löytäneensä kyseisen"
Kyseinen kätköilijä on tositosikkokätköilijä. Olisi tyytynyt foundin poistoon naurahduksen kera, silloin ei olisi ollut tositosikkokätköilijä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Säännöistä on hyvä pitää kiinni. Jos niitä rikkoo on oikeutettua tehdä näin. Turha marista jälkikäteen.
Ilmianna
Jaa
Onpa sellainenkin tosikkokätköilijä, joka jostain syystä ottaa valokuvan löytämistään logivihkoista. Haluaako hän jotenkin todistaa ketkä ovat huijareita ja ketkä ovat rehellisiä kätköilijöitä? Eipä sillä listalla näkynyt enää vuosi sitten itse tekemääni loggausta. Eikö nimien tutkiminen ja mahdollinen poistaminen olisi kätköttäjän hommia? En kyllä rupea muistelemaan mihin olen nimeni kirjoittanut ja missä kunnossa kätkö on silloin ollut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kyllä se kätköttäjän homma on mutta mikään ei valitettavasti estä muiden tehdä sitä. ( Ei ole lakiin kirjattu)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Aina löytyy joka harrastuksesta niitä jotka menevät siitä missä aita matalin sekä sääntöjen rikkojia, sehän on vain itsensä huijaamista.
Ilmianna
Jaa
Monellakohan kätkön omistajalla tulee edes tarkistettua kaikkia loggaajia ja lokivihkokin voi toisinaan kadota kätköineen.
Ilmianna
Jaa
Itse kerään maapointseja, ts. jokainen maa tai sellaiseksi katsottava alue (esim. Ahvenanmaa) aikaansaa pisteen. Tähän hommaan oli jonkinlaiset määritelmät (TCC = Travellers Century Club). Minulta ei kukaan kerää mitään lokeja tai valvo menemisiäni. Nyt jos alan itselleni väittämään käyneeni paikassa jossa en ole käynyt niin ei ole keltään mitään pois, teen vain itsestäni hiukan dorkan!

Olette luoneet omanlaisenne lokisysteemin. Mietitääs hetki mitä tai ketä sellainen palvelee. Mitä lisäarvoa harrastuksellenne lokimerkintöjen kerääminen antaa, ja vastaako ns. alkuperäistä ideaa. Voiko energiaanne käyttää myös lokisysteemin uudistamiseen, ja siinä tapauksessa kuinka tosikkojen ja konkarien merkinnät siihen vertautuvat. Te harrastajat tiedätte tietenkin paremmin, sivusta vaan ihmettelen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
muuten ole väliä, mutta ohjelmisto pitää itseni puolesta kirjaa käydyistä kätköistä. Se on helppo tapa muistaa missä on käynyt. Jos joku haluaa huijata, niin mitähän hän siitä hyötyy ?
Kyllä tosikätköilijät toisensa tunnistavat. Huijarit tuskin käyvät miiteissä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mitähän järkeä tuossakin lajissa on yrittääkään edes huijata kun kuitenkaan ei voi mitään voittaakaan, ainakaan miljardeja euroja, eli pelkkää mukavaa ulkoilua koko homma harrasteena.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Tosi tosikkokätköilijät

Tosi tosikkokätköilijät rikkovat niitä vähiä sääntöjä joita tässä lajissa on, esim.
Logataan kätkö löydetyksi ilman nimimerkin kirjoitusta kätkön logivihkoon. Kun nimimerkki poistetaan kätkön omistajan toimesta, aletaan tosikkomaisesti valittaa ja kenties raivota siitä.
Miksi? Kun harrastuksen ottaa rennosti, eikä myöskään kilpaillen, on aivan sama onko siinä kätkössä löytömerkintä vai ei. Aivan sama on myös onko löytömerkintä niissä sadassa muussa jossa ei ole itse käynyt sitä nimeä sinne kirjoittelemamassa.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta