Mitä jos sossu hakee meiät pois?

ElämäPerseelleen

Juttu on nyt silleen et mun faija ja äitipuoli eros. Ja jne jne kuulin et faija oli yrittäny antaa mut ja mun kehitysvammasen pikkusiskon pois ja äitipuoli esti kuulemma sen. Aloin miettiä että miten käy jos tullaan hakee pois niin joudutaanko me johki sijaisperheeseen vai laitokseen yms. Olis kiva tietää...

3

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heippa Elämäperseelleen! Tilanteeseesi on hankala vastata, koska kovin suppeasti kerrot. Mutta mielestäni sinun ei nuorena kannattaisi murehtia tuollaista asiaa, koska murehtiminen lisää pian vain sinun tuskaasi. Oletko jutellut esim äitipuolesi kanssa tai isäsi kanssa asiasta? Voisitko ottaa yhteyttä vaikka oman paikkakuntasi terveydenhuoltohenkilöstöön taikka kouluterkkariin? Asia on sen verran iso, että olisi varmaan hyvä, että pääsisit aivan kasvotusten keskustelemaan asioista ja kyselemään ammattilaisilta.
      Tsemppiä sinulle paljon ja iloista syksyä!
      Terv. Jyväskylän nettisaappaasta Jassu.

    • Lohduksi

      Ihan noin vain ei ketään laiteta sijaisperheeseen. Avioerot ovat kovin (valitettavan) yleisiä, eikä niihin kyllä kuulu automaationa lasten sijoittaminen sijaisperheisiin. Sen sijaan huoltajuuskysymys selvitetään: yhteis- vai yksinhuoltajuus? Etävanhempi? Tapaamisajat, elätusmaksut, jne. Ne eivät ole lasten asioita, vaikka lapsia koskevatkin. Muista, että sinulla on puheoikeus! Oliko muistaakseni 12-vuotiaasta ylöspäin....Kuka lähipiirissäsi on sellainen aikuinen, jonka puoleen voit luottavasti kääntyä puhumaan mieltä painavasta asiasta? Älä pelkää. "Ee piä pelätä", kuten mummovainaa sanoi.

    • Voimia

      Mei vanhemmat on eronnu kans. Mun mielest juttu menee sellai et nii kaua ku jompikumpi huoltajista on pystyväine huolehtimaa lapsista, nii ei sillo sais laittaa sijaisperheesee. eikä mun mielest muuallekkaa. Oon ite sua vuoden vanhempi (ehkä) Ja uskon milt sust tuntuu. Silloku mei vanhemmat eros pelkäsin ihan kauheesti et mitä käy seuraavaks. Mut toivon et teinkii tilanne rauhottuu ja et elämä alkaa kulkee normaalisti. siihe tottuu kyl et vanhemmat on eronnu, vaik silti toivoisin tosi paljo ettei mei vanhemmat ois eronnu. eikä se ikinä oo kivaa, mut oikeesti pysykää reippaina ja vahvoina ja piä siun pikkusiskost huolta nyttekii. Uskon ja toivon et tei tilanne selvittyy!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      629
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      52
      519
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe