Ikääntyvä yksinäinenkö?

Rouvaitsekkin

Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt,kun ikääntyvät valittaa yksinäisyyttä. Okei,miten niin ihmetellyt,no siksi ,koska tiedän monia 70-85vuotiaita,hyväkuntoisiakin, ei siis mitään normaalitoimintoja estäviä sairauksia. MUTTA, miksi nämä ns tutut ei ota puhelinta käteen ja soita toisilleen.Puhuminenhan on tosi halpaa kännykkäaikana. TOISEKSI, JUURI KOSKAAN TEE ALOITETTA,että piipahdappas päiväkahvilla.
Kun itse soitan heille ,juttua riittää molemmilla tuntitolkulla ja kahville tulevat kyllä mielellään ja jopa kerran kutsuvat itsekkin,mutta siihen se sitten jää. Taas ,kun teen aloitteen niin sama hommma jatkuu.Suurinosa on näissä asioissa tosi passiivisia. Puhun nyt normaalista leskirouvien ja pariskuntienkin käytöksestä.

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Caspar.Hauser

Eipä tässä ole ketään, jota päiväkahville pyytäisi.

• eiyksnäinen

Mulla ois mahdollisuus kutsua päiväkahville, mutta kahvittelu ei kuulu ohjelmaani. Itse olen aktiivinen, mutta moni vain odottelee yhteydenottoa. Pidän siitä, että tapaillaan kodin ulkopuolella ja jokainen maksaa itse tarjoilunsa.

• Samaa mieltä. Helsingissä yksi vieraanvaraisuus poikii "annan päiviä". Seuraavaksi tarvitaan olutta ja rahaa. Kahvila on parempi tutustumispaikka.

• Rouvaitsekkin

Ei se asian ydin ollutkaan se kahvittelu ,vaan se aloitteenteko tapaamiseen,jolloin sellaiset ns,seuraa kaipaavat sitä sais,eivätkä valittais ,kun ei kukaan käy tai soita jne.
        Mitä tulee siihen ,mennäänkö toisen kotiin sopimatta vai ilman , on tietysti hyvin henkilökohtainen asia

• näin-tykkäisin-

Minä taas en pidä jos kahvittelu ja tarjoilu on pää asia,
      miksi ei tulla vain katsomaan kuinka tuttu kaveri tai ystä voi,
      juteltaisiin niitä näitä, tietenki vettä tai mehua voi tarjota ja se mun mielestä parasta ja riittääki seurustelu juomaksi,
      miksi aina kahvia, se aiheuttaa jopa vatsan väänteitä, eikä pullakaan kakkuineen ole terveelistä aina kitata, eikä niitä välttämättä kaapista edes löydy,
      kävisin vierailulla kuten ennenvanhaan, piipahdeltas toistemme luonna, ilman minkäänlaisia ennakko tarjoilu seremooneja,
      joten,,,, tervetuloa käymään, kattomaan kuinka tänään voin,

• teitä-muistellen-

Samoin,
        tukaa käymään ajoissa ennenkuin on liian myöhästä tavata,
        enenkuin hautakumpu on umpeen luotu.

• kotpualessa

Olen tutuille sanonut, että pistäytyä voi ennalta sopimatta. Talo elää tavallaan jne. Muuten viihdyn ihan hyvin yksinkin kotona, viihdyin jo nuorena. Työelämässä tapasin paljon ihmisiä, pidän kotona olosta. Jos kaipaan seuraan lähden kävellen, pyöräillen, autolla.

• harrastukset-täyttää-
        kotpualessa kirjoitti:

Olen tutuille sanonut, että pistäytyä voi ennalta sopimatta. Talo elää tavallaan jne. Muuten viihdyn ihan hyvin yksinkin kotona, viihdyin jo nuorena. Työelämässä tapasin paljon ihmisiä, pidän kotona olosta. Jos kaipaan seuraan lähden kävellen, pyöräillen, autolla.

elämän,
        yksinäisyyttä ei ole päässy syntymään ainakaa vielä.
        --
        Vanhemmuuten tykkää yksin olosta,
        työelämä oli jatkuvaa ihmismeressä elämistä, joten enää ei kaipaa kuin omaa rahuaa ja tietenki omia läheisiä ihmisiä,
        ulos pääsee aina silloin kun siltä tuntuu,
        nautin autoilusta, ajelen pitkiäki matkoja huvikseen,
        tietenkin joksus tapaan vanhoja ystäviäni matkoilla,

• sopeutumisongelma

Aina näin on sanottu; toiset on luotuja kulkemaan, yksin yksin vain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2456
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2086
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      121
      1749
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      45
      1577
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1497
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      123
      1054
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      975
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      959
    Aihe