Voiko hierojana toimia kotona ilman pätevyyttä

Mitä_saa_tehdä

Heippa!

Voiko kotona kun on hierontapöytä niin tarjota jotain alan palveluja ilman että pitää jonnekin terhikki-valvira yms-liittyä.

Minulla on yritys muulta alalta mutta ajattelin ns. lisä-ansioita.
Mitä saa siis tarjota ns. palveluita???
---
Asialliset vastaukset. Kiitos

6

3986

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terapeutti

Kyllä voi,voithan olla vaikka hierontaterapeutti tai mikä vaan,mikäs sen kieltää.Kunhan et mainosta itseäs koulutettuna hierojana.

• työhön

ainut vaan että vakuutuksia ei saa itse oppinut hieroja .

• Mitä_saa_tehdä

Minulla on vastuuvakuutus osakeyhtiöllä....mitä muuta tarvii:D Ei kai luulis ainakaan luut menevän asiakkaalta poikki!!!

• KoulutettuHieroja

Moikka!

Kuten tuossa tulikin jo esiin, niin voit toimia ja tarjota ihan mitä palveluita haluat.

Markkinoida voit myös itseäsi hierojana, hierontaterapeuttina tai vaikka urheiluhierojana.

Suomessa koulutettu hieroja on tittelinä vain poissuljettu, jos et ko. pätevyyttä omaa (ja toki muut tervh. ammattinimikkeet). Taitaa olla myös muutamia rekisteröityjä hoitoja, joita et voi tarjota. Näistä ensimmäisenä tulee Voice Massage mieleen. Katsoppa https://www.prh.fi/fi/tavaramerkit/tavaramerkkilyhyesti.html

Alv:n joudut palveluistasi maksamaan, koska et ole terveydenhuollon ammattihenkilö. Tämäkin alv-velvollisuus riippuu myös siitä oletko töissä siinä oy:ssä vai yrittäjä-statuksella. Jos vuositulot jää alle 8500 euron, niin alvistakaan ei tarvi välittää. Suosittelen pirauttamaan verottajalle ja kysymään tuosta tilanteestasi.

Vakuutuksista pitäisi juurikin tuon vastuuvakuutuksen riittää, mutta tsekkaa sen ehdot tai soita vakuutusyhtiöön.

Terveisin
      Toni Ilola
      Koulutettu hieroja, sosionomi AMK
      www.studioeudokia.fi

• Suoraselkäinen

Hieno vastaus. Wau!!

• 1hoitaja

kannattaa todellakin tiedustellä vakuutuksien yksityis kohtiin. minulle kerrottiin että vastuu vakuutus kattaa vain hoitopöydän ulkopuolella tapahtuneet vammat hoito tiloissa jos esimerkiksi liukastuu kävellessä ja kaattuu joka tuottaa vamman. vakuutus yritykset ei tunnetusti mainosta sitä osaa mitä vakuutus ei korvaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      46
      3220
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      509
      1952
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1920
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      81
      1791
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1522
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1418
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1356
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1319
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1212
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      113
      1168
    Aihe