Aikalomien loma-osake.

parasystävä

Ystävättärellä on lomaosake Laukaassa, joka on mielestäni täysin arvoton eikä sitä voi käyttää, mutta siitä joutuu kuitenkin maksamaan.
Hän kävi paikallisessa oikeusaputoimistossa kysymässä neuvoja, mutta siellä sanottiin että pitää edelleen maksaa ?!
Mitä mieltä täällä ollaan, onko mitään järkeä siihen vielä "pumpata" rahaa?

7

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9998x

      Jos ystävättäresi on tehnyt kirjallisen sopimuksen ostamalla osakkeen Loma Laukaasta, ja sopimusehdot ostajan ja myyjän välillä ovat täyttyneet, on kauppa käsittääkseni pitävä, jolloin kauppasummasta sovittu rahoitus on maksettava sopimuksen mukaan.
      Onko sinulle tämä "lomailutapa" tuttu, kun sanot ystävättärellesi että osaketta ei voi kayttää ja se on arvoton? Lomaosakkeita ostetaan käsittääkseni lomanviettotarkoituksessa?

      • käräjäoikeudenkautta

        Pienissä osakeyhtiöissä tahtoo olla niin että vallassa on enemmistöosakas tai
        -ryhmittymä jotka väärinkäyttää oyl:ia saavuttaakseen ansiotonta ja oikeudetonta hyötyä sekä yhtiön että vahemmistöosakkaitten vahingoksi.
        Nämä vallan väärinkäyttäjät polkevat oyl:n säännöt tasavertaisuudesta ja velvollisuudesta toimia yhtiön eduksi. He luottavat siihen etteivät vähemmistöosakkaat jaksa moittia kaikki oyl:n vastaiset päätökset ja toimet yhtiötä vastaan nostettavalla moitekanteella.

        On melkein mahdottomuus päästä eroon näitten loma-, lama- ja golfosakeyhtiöitten osakkeista, vaikka ilmaiseksi tai vähän maksamallakin!


    • Entinenosakas

      Googlaa niin löydät muita osakeyhtiöitä jossa vähemmistöosakkaat ovat vain ja ainoastaan yhtiövastikemaksuautomaatteja!

    • odotavain

      Monta muutakin mutkaa on Aikalomien myymissä "osakkeissa" mm. varainsiirtoverot on laitettu omaan lompakkoon. Asia ratkeaa piakkoin, mikäli AL menee/ haetaan konkurssiin joku muu ottaa asiakkaat ja saattaa olla, että Laukaan osakekin menee jollekin toiselle. Jos AL jatkaa toimintaansa esim. supistetuin voimin
      nippu juttuja niin KRIL:ssa kuin käräjäoikeuksissa näitä kauppoja muiden petosten ohella tullaan käsittelemään useita ja ehkä myös "ystäväsi" voi saada rahansa takaisin joskus?

      • Marekka

        Olen todella pettynyt AL:n toimintaan. Minulla oli omistuksessa viikko-osake pohjolassa. Kerran olen käyttänyt vaihtomahdollisuutta ja käynyt pohjolan seudun asemesta Tampereen kylpylässä. Enkä sen jälkeen enää käynyt missään. Minulle oli tullut rahaongelmia, kun jouduin työttömäksi.
        Käännyin AL puoleen ,että he auttaisivat minua pääsemään eroon tästä pälkähästä. Pyysin myydä ja palauttaa minulle vaikka jotkut rahat omistamastani viikko-osakkeesta, mutta en ole saanut ei neuvoja, miten toimia, eikä mitään apua. Vuodesta 2009 olen odottanut , että AL jotenkin auttaa minua myymään minun omistamani viikko-osakkeen, mutta lopuksi se asia päätyi Käräjäoikeuden sovintoistuntoon, missä minulle ehdotettiin luopumaan kokonaan viikko-osakkeesta saamatta mitään korvausta siitä rahasta (7 500 euoroa), jonka olen ehtinyt maksaa AL:lle. Olen todella kyllästynyt tähän petokseen , mutta en sittenkään ole varma, toiminko ihan oikein kieltäytyessäni maksamasta jäänyttä velkaa(1500 e), vain olisiko minun kuitenkin pitänyt suostua maksamaan se loppu summa ja se osakepaperi olisi luovutettu minulle. Mutta jos AL menee konkurssiin, miten minä voin jäädä viikko-osakkeen omistajaksi? Siitä vapailla markkinoilla tarjotaan 200 euroa ja minä kuitenkin hävitän ne maksamani rahat eli ilman velkaa - noin 10000 euroa. Kuka voisi antaa neuvoja, koska en Oikeudessakaan saanut vastauksia kysymyksiini?


      • Kanteensavoittanutosakas

        Osakeyhtiölain heikkous on se että pienissä laittomuuksilla johdetuissa osakeyhtiöissä laki vaatii vahinkoa kärsineen osakkaan nostamaan kanne yhtiötä vastaan. Päästääkseen kiinni laittomuuksilla operoivaan johtoon pitää osakkaan yhtiön nimessä nostaa kanne johtoa vastaan.
        Tällaiset osakeyhtiöitten johdot luottavat siihen etteivät vahinkoa kärsineet osaa eikä uskalla viedä laittomuudet käräjäoikeuteen.


      • Aikalomatta
        Marekka kirjoitti:

        Olen todella pettynyt AL:n toimintaan. Minulla oli omistuksessa viikko-osake pohjolassa. Kerran olen käyttänyt vaihtomahdollisuutta ja käynyt pohjolan seudun asemesta Tampereen kylpylässä. Enkä sen jälkeen enää käynyt missään. Minulle oli tullut rahaongelmia, kun jouduin työttömäksi.
        Käännyin AL puoleen ,että he auttaisivat minua pääsemään eroon tästä pälkähästä. Pyysin myydä ja palauttaa minulle vaikka jotkut rahat omistamastani viikko-osakkeesta, mutta en ole saanut ei neuvoja, miten toimia, eikä mitään apua. Vuodesta 2009 olen odottanut , että AL jotenkin auttaa minua myymään minun omistamani viikko-osakkeen, mutta lopuksi se asia päätyi Käräjäoikeuden sovintoistuntoon, missä minulle ehdotettiin luopumaan kokonaan viikko-osakkeesta saamatta mitään korvausta siitä rahasta (7 500 euoroa), jonka olen ehtinyt maksaa AL:lle. Olen todella kyllästynyt tähän petokseen , mutta en sittenkään ole varma, toiminko ihan oikein kieltäytyessäni maksamasta jäänyttä velkaa(1500 e), vain olisiko minun kuitenkin pitänyt suostua maksamaan se loppu summa ja se osakepaperi olisi luovutettu minulle. Mutta jos AL menee konkurssiin, miten minä voin jäädä viikko-osakkeen omistajaksi? Siitä vapailla markkinoilla tarjotaan 200 euroa ja minä kuitenkin hävitän ne maksamani rahat eli ilman velkaa - noin 10000 euroa. Kuka voisi antaa neuvoja, koska en Oikeudessakaan saanut vastauksia kysymyksiini?

        AL ei saa mitään kaupaksi koska rahoittajat eivät ole enää mukana ja harva käteisostaja sotkeutuu näihin hämäräkauppoihin. Kyllä sinun olisi pitänyt maksaa niin olisin voinut viedä asian KRIL:n käsittelyyn heti kun selvitys on ohi, nyt olet menettänyt pelin AL:n hyväksi. Toivottavasti tulevaisuudessa saat hukattua osakkeesi jollekin toiselle lomaosakkeita kauppaavalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe