Huvimetsästäjän muotokuva

TyypillinenTapaus

Cecil-leijonan murhannut, jo aikaisemmin tuomittu rikollinen Walter Palmer, antoi kasvot huvimetsästäjälle.

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1305974113662

Muiden kustannuksella rikastunut pelle maksoi n. 50 000 € saadakseen tyydyttää perverssionsa ja ampua kahden rikostovereina toimineen pyssymiehen turvista leijonaa jousella. Eläin kitui 40 tuntia, ennenkuin rikolliset saivat sen hengiltä.

Salametsästäjät leikkasivat leijonen pään irti, jotta se perparoitaisiin pervessin rikollisen olohuoneeseen muistoesineeksi.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015073120114241_ul.shtml

Zimbabwen hallitus vaatii julkisuutta pakoilevan rikollisen luovuttamista tuomittavaksi.

Tämä konna on erittäin vahvoilla vuoden 2015 kansainvälisen huvimetsästäjän titteliin.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metsästystä

      pitäisi tehdä kestävällä periaatteella, eli syödäkseen saaliin ja / tai hyödyntääkseen nahkan ja muut osat tarpeeseen... Itse en arvosta tuommoista kikkelinvenyttelymetsästystä jossa maksetaan isot rahat että saataisiin maailman viimeinen leijona tai sarvikuono hengiltä ja pää seinälle.

      Jos leijona käy ihmishengen päälle, niin eiiköhän sen sitten saa ampua ilman 50 000 euron sättirahojakin ? Ja sen homman voivat myös paikalliset tehdä. Ei tarvita lihavaa jenkkiä lentorahtina.

      • jtrjtyjtr

        "Pitäisi tehdä kestävällä periaatteella, eli syödäkseen saaliin ja / tai hyödyntääkseen nahkan ja muut osat tarpeeseen... Itse en arvosta tuommoista kikkelinvenyttelymetsästystä jossa maksetaan isot rahat että saataisiin maailman viimeinen leijona tai sarvikuono hengiltä ja pää seinälle."

        Tiedän kaltaisiasi vetistelijöitä. Sano suoraan että sinulle tekee pahaa ampua hirvi tai jänis koska siitä on tullut sinulle moraalinen kysymys. Eräs metsästäjä sanoi että tekee pahaa ampua hirven vasa. Minua kuvotti. Olisi parempi että nämä metsästäjät pysyisivät oman mielenterveytensä vuoksi poissa metsästä.

        Olet esimerkki nykyihmisestä jonka luontosuhde on vääristynyt ja eläimiä on alettu rinnastaa ihmiseen nähden niissä inhimillisiä piirteitä. Et ole mikään hyvä ihminen vaikka teeskentelet sellaista enkä jättäisi lapsiani sellaisen vastuulle jolle eläin on ihmiseen samaistettava. Iljettävimpiä esimerkkejä tästä on kun taannoin jänismies ampui karhun hätävarjeluna ja vihreän valon nähneet pitivät karhua yhtä arvokkaana kuin ihmistä.

        Paikalliset eivät ammu leijonia koska haluavat rikkailta länsimaalaisilta metsästäjiltä isoa rahaa niiden kaatoluvista.


      • Ne-rahat

        menevät klaanipäälliköiden taskuun ja kieroilijoille. Eivät suinkaan paikallisille savimajan asukeille.

        Ei tosiaan tule minulle itku silmään, jos hirvi tai jänis kellistyy.

        "Olet esimerkki nykyihmisestä jonka luontosuhde on vääristynyt ja eläimiä on alettu rinnastaa ihmiseen nähden niissä inhimillisiä piirteitä."

        Ai jaa... Minullakohan se luontosuhde on vääristynyt, kun en salli rauhoitetun leijonan ampumista?

        Haista vaikka vittu, joskin joutunet tyytymään pelkkään nyrkkikyllikkiin.


      • suurivalkoinenmetsästäjä
        Ne-rahat kirjoitti:

        menevät klaanipäälliköiden taskuun ja kieroilijoille. Eivät suinkaan paikallisille savimajan asukeille.

        Ei tosiaan tule minulle itku silmään, jos hirvi tai jänis kellistyy.

        "Olet esimerkki nykyihmisestä jonka luontosuhde on vääristynyt ja eläimiä on alettu rinnastaa ihmiseen nähden niissä inhimillisiä piirteitä."

        Ai jaa... Minullakohan se luontosuhde on vääristynyt, kun en salli rauhoitetun leijonan ampumista?

        Haista vaikka vittu, joskin joutunet tyytymään pelkkään nyrkkikyllikkiin.

        Valtion kassaanhan kaatoluvat menevät Suomessakin. Afrikan maat tunnetaan toki korruptiostaan ja ne ei metsästävien turistienkaan rahat eivät mene yhtään sen enepää suoraan savimajojen asukkaille. Leijonat eivät sitä paitsi ole siellä rauhoitettuja. Ne eivät ole uhanalainen laji vaan kannat kestävät hyvin metsästyksen. Luoti on leijonalle aivan yhtä luonnollinen kuolinsyy kuin suomalaiselle hirvellekin. Cecil oli vain yksi jo vanha uros joka oli pantaseurannassa. Ihmettelen suomalaisten metsästäjien intoa kusta muiden muroihin. Minua eivät ole koskaan kiusanneet raharikkaiden jahdit ja trofeet. Itse pidän trofeeta enemmänkin sivutuotteena sillä ei mullin ampuminenkaan sen vähempiarvoinen juttu ole kuin lapasarvi sonnin.


    • NirriPois
      • että-silleen

        "– Kirahvit ovat vaarallisia eläimiä. Ne voivat tehdä ihmisille vakavia vahinkoja hyvin nopeasti, hän sanoo Today-lehdelle."

        Tuon rakoperseen tulisi tutustua vaikka marsuihin. Ne voivat puraista varpaasta.


      • Ai-niin-ja

        Tuolle rakoperseelle tulisi syöttää se saaliinsa kerta laakilla niin tietäisi mitä on saalistanut.

        Olen minäkin metsästäjä, mutta liika on aina liikaa.


      • rhrhrth
        Ai-niin-ja kirjoitti:

        Tuolle rakoperseelle tulisi syöttää se saaliinsa kerta laakilla niin tietäisi mitä on saalistanut.

        Olen minäkin metsästäjä, mutta liika on aina liikaa.

        Mitä vittua vetistelet. Olet katsonut liikaa Disneyn elokuvia. Cecil leijona oli vanha uros joka olisi pian syrjäytetty laumasta ja koska sen olisi yksin vaikea saalistaa ruokansa se olisi nälkiintynyt. Katsos kun savannilla vallitsee luonnon eli vahvimman laki. Vanha heikentynyt leijona päätyy usein täplähyeenojen hengiltä raatelemaksi. Kirahveista en tiedä mutta tuskin ne ovat sen vaaraallisempia kuin hirvetkään. Luultavasti kuitenkin agressiivisa hirvien lailla jos niillä on vasat. Mutta se ei mitenkään vähennä kaadon arvoa.

        Leijonat, kirahvit sen enempää kuin norsutkaan eivät ole uhanalaisia eläimiä. Norsu kanta voi jopa niin hyvin että vapaasti liian suureksi kasvaessaan se tuhoaa jopa paikallisten maanviljelijöiden sadot. Koko kohu onkin vain uudenajan kolonialismia jossa ylitunteelliset länsimaiset ihmiset haluavat kieltää paikallisia myymästä isolla rahalla kaatolupia ja säätelemästä riistakantoja.


      • Missäs-tuossa

        norsuja ammuttiin?
        Hanki silmälasit.
        Olen kaatanut 40 vuoden metsästäjäurani aikana enemmän erikokoisia elukoita kuin sinä, mutta kullinkasvatukseen en ole tarvinnut leijonanpäätä. Enkä tarvitse.


      • Osapäivätappaja
        Missäs-tuossa kirjoitti:

        norsuja ammuttiin?
        Hanki silmälasit.
        Olen kaatanut 40 vuoden metsästäjäurani aikana enemmän erikokoisia elukoita kuin sinä, mutta kullinkasvatukseen en ole tarvinnut leijonanpäätä. Enkä tarvitse.

        40 vuotta olet harrastukseksi tappanut eläimiä. Kyllä nyt on hyvä mieli kun pääsit kehumaan. Jokin arvonimi sinulle pitäisi myöntää.


    • SamaTyyppi

      Palmer kyni rahoituksen tappamisen pakkomielteeseen asisakkailtaan. Suomessa huvimetsästäjä on usein tukiais-pelle, joka saa rahoituksen loputtomaan joutoaikaansa oikeaa työtä tekeviltä veronmaksajilta. Tuhkamunien hupi on tappaa itseään parempia eläimiä.

    • piipertäjäinen

      "taannoin jänismies ampui karhun hätävarjeluna ja vihreän valon nähneet pitivät karhua yhtä arvokkaana kuin ihmistä."

      Kyllä mä ainakin pidän upeaa karhua parempana ja tärkeämpänä kuin jotain paskahousuista metsästäjää. Katso nyt minkä näköisiäkin ne on! Ja ne haisee-

      • Älä-muuta-sano

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      6554
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      74
      5688
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      3052
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1223
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1192
    6. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      13
      1048
    7. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      212
      961
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      873
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      861
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      833
    Aihe