Kokemuksia keittiömaa nimisestä yrityksestä

Unelmia_keittiöstä

Yritys mainostaa televisiossa tällä hetkellä, että keittiösi on meille sydämen asia.

Meille kuitenkin tuli kovasti ylimääräisiä sydämentykytyksiä. Koko kauppa olisi pitänyt maksaa etukäteen. No niin emme kuitenkaan tehneet.

Koko projektin yllä leijui epävarmuus. Kauppias lupasi tehdä tarkistusmittaukset kohteessamme. Ei tehnyt.

Saimme tilausvahvistukseksi käsittämätöntä koodikieltä ilman selkokielistä kuvausta mitä olemme tilanneet. Järjestelmän tunteva kauppias tai ammattilainen tuntee ehkä koodit, mutta ei tavallinen kuluttaja. On ylitsepääsemättömän vaikeaa tietää mitä tilasimme. Kysymyksiimme ei vastata sähköpostitse. Jos jokin vastaus tuli niin päivien päästä.

Itse tuote Noblessa oli erinomainen. Siitä saimme varmuuden kaupassa.

Itse suunnittelu oli huolimatonta ja sisälsi virheitä. Kokemuksemme oli lopulta se, että meidän toiveitamme ei lopulta kuunneltu kunnolla vaan "palikoita" oli heitelty kokonaisuudeksi. Lopputulos ei ollut kokemuksemme mukaan sellainen kuin halusimme.

Yritimme myös hieman arvioida miten eri komponentit vaikuttavat hinnotteluun ja kysyimme tästä. Saimme vastaukseksi, ettei eri osasia voi hinnoitella erikseen. Kuulimme muilta, että heille oli sanottu, että eihän autokaupassakaan osteta autossa rattia tai vaihdekeppiä. Tosiasiassahan autokaupassa kaikkia valittavia parannuksia tai lisävarusteita voi arvioida euromääräisesti.

Kun huomautimme toimituksessa ilmenneistä puutteista koimme, että vika on vain tilaajassa. Teillähän on toimitettu "koodi se ja se" - sehän on se mitä tilasitte!

Suosittelemme lämpimästi tutkimaan kaikessa rakentamissa käytettävissä palveluissa ja kaupoissa yrityksestä saatuja kokemuksia netin perusteella. Palautteeseen pitää osata suhtautua myös kriittisesti ja tehdä omat johtopäätökset, mutta jotain totuuden jyviä on varmasti myös löydettävissä. Yrityksen taloustietoja kannattaa myös selvittää. Nehän ovat pääsääntöisesti julkisia. Rakentamisessahan on kyse suurista summista ja vaikeuksista tulee helposti tuntuva rasite projektin eteenpäinviemiseen.

Saimme aluksi palvelua kauppiaalta ennen sopimuksen tekoa ja häneltä emme sitä lopulta saaneetkaaan jatkossa.

Harmittaa vaikka itse tuote Noblessa onkin erittäin laadukas. Jouduimme tekemään omalla tahollamme korjauksia toimitukseen. Noblessea myy moni muukin.

Ei ole tarkoitus panetella ketään, mutta tälläistäkin valitettavasti vielä tapahtuu. Puhumallahan asioiden pitäisi selvitä, mutta aina se ei tunnu sujuvan kunnolla. Kommunikaatio on vaativa laji ja asiakaskin voi luonnollisesti olla väärässä. Asiakas ei välttämättä ole aina kuningas ja oikeassa, mutta kauppiaalla on erityinen vastuu, että epäselvyyksiä olisi mahdollisimma vähän ja asiakkaalle muodostuisi turvallinen olo suuren hankintansa suhteen.

Opimme paljon. Toivottavasti kauppiaskin oppii...

5

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LasseX24

      Välinpitämättömältähän tuo myyjän toiminta kuulostaa.

      Onneksi on valinnanvaraa tälläkin toimialalla!

      • Yksi-pettynyt-asiakas

        Hei, Tämä firma ja sen taustavaikuttajat ovat eri nimillä sekoilleet alalla jo kohta 20 vuotta. Välttäkää hyvät ihmiset tätä kioskia. Maksukyvyttömyysrekisterin perusteella siellä on taas vaikeuksia. Piankos nuo kuitenkin pomppaavat taas esiin kuin syylät, jollakin toisella nimellä. Varokaa!

        https://keittioremontti.vuodatus.net


    • Huhh

      Luuletko mielenhäiriöinen ammattivalittaja että sinulla on paljonkin valtaa kun näitä rustailet? Juuri sinun kaltaisten takia koko yritysten arviointi on mennyt netissä sekamelskaksi. Luulen että olet niitä jotka laitat reklamaation ensin nettiin kuin yritykselle. Ei reilu peli. Itsekin olen sen kokenut yrittäjänä, varsinkin kuluttaja asiakkaat laittavat "reklamaation" nettiin ennen kuin yritykselle. Yritykselle ei anneta mahdollisuutta korjata virhettä. Miettikääpä asia omalle kohdallenne.

      • Ent-keittiomaa-asiakas

        ”Mielenhäiriöinen ammattivalittaja” *huutonaurua. Muuten uskoisin, että olet Keittiömaan toimitusjohtaja itse, mutta hän ei kykene kirjoittamaan kahta lausetta peräkkäin ilman kirjoitusvirheitä. Emme luule, että meillä on valtaa kirjoittaessamme huonoja kokemuksia nettiin, me TIEDÄMME, että meillä on valtaa.


      • KalleMikkolai

        Olen entinen Keittiömaan asiakas ja olen kertonut kaikille, että tätä yritystä kannattaa varoa. Kirjoitin aiheesta myös blogin nettiin. Tämä oli ensimmäinen kerta kun mistään yrityksestä jouduin näin tekemään. Minua ihmetyttää näissä tyypeissä se, että ovat olleet alalla jo yli 20 vuotta (erinimillä). Olen nähnyt mm. 10 vuotta vanhan kuningaskuluttajan, missä näitä tyyppejä hiillostettiin täsmälleen samanlaisesta toiminnasta kun touhuavat tänään v2019 10 vuotta myöhemmin. Blogin kirjoittamisen jälkeen minuun on ollut yhteydessä toistakymnentä ihmistä, ketkä ovat joutuneet Keittiömaan kanssa vaikeuksiin. Jos sä poltat makaroonilaatikon pohjaan, voit syyttää uunia, ehkä raaka-aineita tai olosuhteita, mutta jos sä teet sen 100 kertaa, kyllä jossain vaiheesaa järkevälle ihmiselle pitää syttyä lamppu, että pitäisikö minun koittaa tehdä jotain ensikerralla itsekin eritavalla. Keittiömaalla on viimeisen vuoden aikana ollut ainakin 7 erilaista tietooni tullutta tapausta, missä on ollut tolkuttomia viivytyksiä ja tarvittu kuluttajaviranomaisia apuun. Luulisi tuonkaltasen toiminnan olevan jo heille itselleenkin äärimmäisen raskasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe